Jaunākais izdevums

Altia lēmums slēgt pērn septembrī iegādātā SIA Jaunalko ražotni liecina par vēlmi samazināt izmaksas

Daļa nozares ekspertu gan ir neizpratnē par šādu soli, jo Virbu pagastā esošā Jaunalko kontrolpaketi Altia meitasuzņēmums Altia Latvia iegādājās pirms aptuveni pusgada. Jaunalko ir otrs lielākais pašmāju alkoholisko dzērienu ražotājs, tā pazīstamākais zīmols ir Arsenitch, kas tagad pieder Altia un tas ir lielākais Altia degvīnu zīmols Latvijā. Pēc pērn septembrī notikušā darījuma Altia lēsa, ka tā kļūs par vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Latvijā, stiprinot vietējos zīmolus un aizņemot 14 % no alkoholisko dzērienu tirgus.

Lai izveidotu vienotu ražotni Baltijā, Altia paredzējusi no 2013. gada novembra apvienot alkoholisko dzērienu ražotni SIA Jaunalko un rūpnīcu Tabasalu, Igaunijā. Lēmums apvienot Latvijas un Igaunijas alkoholisko dzērienu zīmolu ražošanu vienā ražotnē saistīts ar Altia kopējo izmaksu samazināšanas stratēģiju, vēstīts kompānijas paziņojumā. Altia Latvia pārstāve Ieva Stūre informē, ka, pieņemot lēmumu par ražošanas koncentrēšanu Tabasalu Igaunijā, izvērtēti gan līdzšinējo divu ražotņu līdzšinējie darbības rezultāti, gan arī nepieciešamās investīcijas ražošanas attīstīšanai katrā no rūpnīcām.

Altia Latvia pārstāve informē, ka līdz ar ražotnes Jaunalko aizvēršanu tiks pārskatītas darba attiecības ar esošajiem 26 ražotnes darbiniekiem. Plānots, ka astoņiem Jaunalko darbiniekiem Altia varētu piedāvāt iespēju turpināt darbu ražotnē Igaunijā.

Latvijas balzama komercdirektors Valters Kaže, komentējot Altia lēmumu, norāda, ka plānā apvienot divas ražotnes ir saredzams loģisks pamatojums, jo šāds solis noteikti nesīs uzņēmumam pozitīvu saimniecisku efektu. Ja runā par šādas rīcības potenciālo ietekmi uz Latvijas alkoholisko dzērienu tirgu, tad gan ir jāatzīst, ka tā visdrīzāk netiks novērota, kas galvenokārt saistīts ar to, ka Jaunalko produktu portfelis nav liels. Pazīstamākais no šī ražotāja zīmoliem ir degvīns Arsenitch, kura ražošanas pārcelšana uz Igauniju Latvijas patērētājam nozīmēs tikai to, ka turpmāk viņš pirks produktu ar krievu nosaukumu, kas ir saražots Igaunijā, nevis Latvijā. Jaunalko slēgšanas negatīvais efekts uz Latvijas tautsaimniecību, būs darba vietu samazinājums un tas, ka šī uzņēmuma zīmolu turpmākās eksporta aktivitātes tiks īstenotas no Igaunijas, nevis Latvijas puses, uzsver V. Kaže.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Jaunalko ražotnes ēkām meklē investoru

Vēsma Lēvalde, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja Jaunalko ražotnei Talsu novadā pēdējā darbdiena būs šā gada 31.oktobris. Pēc tam ražošana turpināsies Igaunijā, bet rūpnīcas ēkas Latvijā tiek piedāvātas potenciālajiem investoriem.

6. jūnijā Talsu novada pašvaldībā ieradās alkoholisko dzērienu importētāja un izplatītāja Latvijā uzņēmuma Altia Latvia komercdirektors Normunds Ozoliņš, kura pārstāvētajam uzņēmumam šobrīd pieder alkohola ražošanas un tirgošanas SIA Jaunalko akciju kontrolpakete. Uz sarunu uzņēmuma Altia Latvia komercdirektoru un SIA Jaunalko direktoru Ritvaru Kuzmu aicināja Talsu novada pašvaldība, kuru satrauc 26 uzņēmuma darbinieku un ražotnes ēku liktenis.

Db.lv rakstīja, ka Ziemeļvalstu un Baltijas valstu alkoholisko dzērienu ražotājs Altia pieņēmis lēmumu no novembra apvienot alkoholisko dzērienu ražotni SIA Jaunalko un rūpnīcu Tabasalu, Igaunijā, lai izveidotu vienotu ražotni Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļvalstu un Baltijas valstu alkoholisko dzērienu ražotājs Altia pieņēmis lēmumu no novembra apvienot alkoholisko dzērienu ražotni SIA Jaunalko un rūpnīcu Tabasalu, Igaunijā, lai izveidotu vienotu ražotni Baltijas valstīs.

Kā informēja uzņēmuma pārstāvji, lēmums apvienot Latvijas un Igaunijas alkoholisko dzērienu zīmolu ražošanu vienā ražotnē saistīts ar Altia kopējo izmaksu samazināšanas stratēģiju.

Pieņemot lēmumu par ražošanas koncentrēšanu Tabasalu Igaunijā, tika izvērtēti gan līdzšinējie divu ražotņu darbības rezultāti, gan arī nepieciešamās investīcijas ražošanas attīstīšanai katrā no rūpnīcām. Ražotne Tabasalu ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Igaunijā.

Līdz ar ražotnes Jaunalko aizvēršanu tiks pārskatītas darba attiecības ar esošajiem 26 ražotnes darbiniekiem. Izstrādāta darbinieku atbalsta programma, kurā paredzētas gan visas likumdošanā noteiktās prasības darba attiecību pārtraukšanas gadījumā, gan papildus kompensācijas, kā arī katram darbiniekam plānots izstrādāt atbalsta mehānismu darba tirgū jaunu darbavietu atrašanai. Plānots, ka vairākiem darbiniekiem varētu tikt piedāvāta iespēja turpināt darbu ražotnē Tabasalu, Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts augstākās amatpersonas pērn audzējušas uzkrājumus

Guna Gleizde, 29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts augstākās amatpersonas pērn audzējušas uzkrājumus, pārdevušas un pirkušas, dāsni dāvinājušas un aizdevušas.

Lielākais darījums aizvadītajā gadā izdevies Saeimas deputātam Edmundam Demiteram (RP), kurš savas alkoholisko dzērienu ražotnes SIA Jaunalko kapitāldaļas pārdevis vairumtirgotājam SIA Altia Latvia par 1,3 miljoniem latu. Pats deputāts gan savā ienākumu deklarācijā norāda, ka līdz 2012. gada beigām no šīs summas saņēmis 957 tūkstošus latu.

Šķiet, vienošanos deputāts arī pienācīgi nosvinējis – starp darījumiem, kas viņam bijis jādeklarē, jo tie pārsniedz 20 minimālo mēnešalgu robežu, ir gan tūrisma ceļazīme vairāk nekā 5 tūkstošu latu apmērā, gan jauna auto iegāde. Tiesa gan, pašam uzņēmumam šis darījums līdz šim pozitīvas izmaiņas nav nesis. DB jau vēstīja, ka jaunie īpašnieki nolēmuši Jaunalko ražotni slēgt, lai spēkus koncentrētu rūpnīcā Igaunijā, kas strādās visam Baltijas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējie vīndari sašutuši par vīnu, kas tiek tirgots ar etiķeti Sabiles vīna kalns, taču ražots Spānijā.

Vīns tiek tirgots Sabiles veikalā I.R. kā suvenīrs. Tas tiek reklamēts arī Sabiles novada pašvaldības mājaslapā. Tur gan norādīts: «..no 22.jūnija veikalā I.R., Rīgas ielā 13, nopērkams tīkams suvenīrs – ne Sabilē raudzēts, taču izlolota ideja par vīnu ar Sabiles Vīna kalna etiķeti un Sabiles vārdu.» Sabiles pilsētas pārvaldes vadītājs Vilnis Dragunas sarunā ar db.lv norādīja, ka vīnu pēc veikala I.R. pasūtījuma piegādā alkoholisko dzērienu ražotājs Jaunalko. Strīds par to, vai ir ētiski tūristiem pārdot pudeli ar šādu etiķeti, lai gan pudeles saturam nav sakara ar Sabili, esot nonācis pat līdz Ekonomikas policijai. Taču likumpārkāpums nav konstatēts, jo uz pudeles sniegta informācija, ka vīns nav raudzēts Sabilē. Savukārt Sabiles un Vīna kalna nosaukumu izmantot suvenīriem nav aizliegts, sacīja V.Dragunas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alkohola nozares asociācijai jauns vadītājs

Lelde Petrāne, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) ar februāri iecēlusi jaunu valdes priekšsēdētāju. Turpmāk LANA viedokli pārstāvēs Guntis Āboltiņš-Āboliņš, Latvijas Balzams ģenerāldirektors.

Iepriekš LANA valdes priekšsēdētāja pienākumus pildīja ALTIA Latvia vadītājs Vitolds Bremmers. Asociācija jaunu valdes priekšsēdētāju rotācijas kārtībā izvirza ik gadu.

Guntis Āboltiņš-Āboliņš, LANA valdes priekšsēdētājs, komentējot tuvāko aktivitāšu mērķus, pirmkārt, uzsver padziļinātu jau aizsāktā dialoga ar valdību un sociālajiem partneriem turpināšanu, kura mērķis ir efektīvas un ilglaicīgas nodokļu politikas izstrāde. Tāpat viens no centrālajiem LANA uzdevumiem ir turpināt strādāt alkohola kontrabandas apkarošanā, it īpaši koncentrējoties uz alkohola pieejamības ierobežošanu jauniešu vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Enskilda meitas sabiedrības kļūs par Superia

Žanete Hāka, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš SEB Enskilda sastāvā esošās meitas sabiedrības Latvijā un Igaunijā turpmāk Baltijas reģionā strādās ar jaunu nosaukumu – Superia, informēja Superia direktors Mārtiņš Krūtainis.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumi paliek tie paši, mainās vien to īpašnieki. Pircēji ir finanšu investori kopā ar uzņēmumu vadību.

Uzņēmumi turpinās strādāt kā līdz šim, bez izmaiņām komandu sastāvā. Superia vadīs četri partneri – Lauris Balga, Mārtiņš Krūtainis, Henriks Igasta, Prits Koits.

SEB Enskilda turpmāk koncentrēsies uz lielāku klientu apkalpošanu Ziemeļvalstīs un līdz ar to pārtrauks darbību Baltijas valstīs.

Superia strādās 13 darbinieki.Superia partneri līdz šim SEB Enskilda ietvaros veikuši vairākus apjomīgus darījumus

Baltijā, tostarp snieguši konsultācijas Latvijas valdībai par Hipotēku bankas aktīvu pārdošanu, konsultējuši Altia Corporation, iegādājoties alkohola pārstrādes uzņēmumu Jaunalko, ceļu būves uzņēmumu A.C.B. kapitāla piesaistē, konsultējuši Veolia Baltijas atkritumu apsaimniekošanas un pārstrādes aktīvu pārdošanu, Trigon Dairy Farming pie Väätsa Agro iegādes, kā arī snieguši konsultācijas telekomunikāciju kompānijai TeliaSonera par brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Alkoholisko dzērienu tirgotājas Altia Latvia apgrozījums pērn veidojis 27 miljonus eiro

Gunta Kursiša, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Altia Latvia pērn pārdevusi vairāk nekā 4,6 miljonus litru alkoholisko dzērienu, un uzņēmuma apgrozījums sasniedza 27,0 milj. eiro (19,0 milj. Ls). Tomēr pārskata gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 1,2 milj. eiro (880,4 tūkst. Ls) apmērā, liecina Lursoft informācija.

SIA Altia Latvia vadība norādījusi, ka aizvadītajā gadā pieaugusi konkurence starp visiem tirgus dalībniekiem, kas prasījis papildus finanšu atbalstu produktu virzībai tirgū.

Pretēji pērn piedzīvotajiem zaudējumiem šogad alkoholisko dzērienu tirgotājs plāno pārdošanas apjoma pieaugumu un peļņu.

2013. gadā uzņēmums pabeidza apvienošanās procesu ar SIA Jaunalko. Apvienošanās rezultātā SIA Altia Latvia savā īpašumā pārņēma tādus zīmolus kā Arsenitch, Kurland, Delo u.c. Darījums arī ļāva palielināt uzņēmuma tirgus daļu līdz 18% degvīnu kategorijā.

SIA Altia Latvia ir Somijas kompānijas Altia Plc meitas uzņēmums. Kompānija reģistrēta 1995. gada janvārī. Uzņēmums aizņem 10% no kopējā Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus, kā arī aptuveni 15% no visu importēto alkoholisko dzērienu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Apvienojas alkoholisko dzērienu nozares asociācijas

Lelde Petrāne, 19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibinot Latvijas alkohola nozares asociāciju (LANA), apvienojušās divas organizācijas - Latvijas alkohola ražotāju un tirgotāju asociācija (ARTA) un Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācija (LADRIA).

Apvienošanās pamatā ir mērķis konsolidēt spēkus, lai turpmāk efektīvāk pārstāvētu nozares dalībnieku intereses.

Saskaņā ar VID Akcīzes preču pārvaldes statistiku 2012.gadā LANA biedru kopējais apgrozījums veido 80% Latvijas alkohola (izņemot alu) tirgus apgrozījuma, kā arī ap 50% Latvijas ražotāju alkoholisko dzērienu eksporta, tādejādi padarot jaundibināto nozares organizāciju - LANA par lielāko šīs nozares pārstāvi gan Latvijā, gan Eiropā. LANA ir Eiropas alkohola nozares asociācijas SpiritsEurope pilntiesīgs biedrs un Latvijas pārstāvis.

Vitolds Bremmers, ARTA valdes priekšsēdētājs un arī jaunizveidotās organizācijas LANA valdes priekšsēdētājs, norāda, ka jaunās organizācijas tuvākie darbības mērķi būs turpināt iesākto darbu alkohola kontrabandas apkarošanā, kā arī prasīt no valsts pārdomātāku un ilglaicīgākā periodā uz priekšu paredzamu nodokļu politiku, lai ražotāji un tirgotāji varētu rēķināties ar izmaiņām likumdošanā un pēc nepieciešamības pielāgot uzņēmējdarbības procesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Populārākie M&A darījumu sektori Baltijā - pārtika, finanses un telekomunikācijas

Žanete Hāka, 21.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoru interese par Baltijas uzņēmumiem ir palielinājusies tomēr tirgus dalībnieku gatavība slēgt jaunus vēsturiski nozīmīgus darījumus Baltijas tirgū vēl nav atgriezusies, jo gan pārdevēji, gan pircēji joprojām rīkojas ļoti uzmanīgi, norāda KPMG Baltics asociētā direktore Jūlija Māsāne-Ose.

Uz pārējo sektoru fona ar īpašu aktivitāti iegādes un apvienošanas (M&A) jomā tāpat kā iepriekš izceļas bankas, telekomunikācijas, kā arī pārtikas un dzērienu nozare.

Šā gada deviņos mēnešos Latvijā ir noslēgti vairāk nekā 30 darījumi, kas atbilst pērnā gada rezultātiem. Aptuveni puse darījumu ir vietējie, savukārt pārrobežu darījumos dominē investori no NVS valstīm. Līdzīga situācija ir novērojama arī abās pārējās Baltijas valstīs - Lietuvā un Igaunijā.

Salīdzinoši augsta iegādes un apvienošanas darījumu aktivitāte gan šogad, gan pērn ir vērojama pārtikas un dzērienu ražošanas sektorā. Piemēram, 2012. gadā Somijas alkoholisko dzērienu ražotājs Altia iegādājās Jaunalko. Darījuma mērķis bija papildināt Altia produktu klāstu un nostiprināt kompānijas klātbūtni Baltijas tirgū. Savukārt šogad visievērojamākais darījums bija Latvijas putnu gaļas ražotāju Lielzeltiņi, Putnu Fabrika Ķekava, Broileks un Cerova iegāde, ko par 13 miljoniem eiro īstenoja Linas Agro Group. Tāpat nozīmīgi 2013. gada darījumi bija daudznozaru kompānijas Daugava, Rīgas Dzirnavnieka, Brīvā Vilņa iegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Analītiķis: Ekonomikas izaugsme šogad var sasniegt 4,3%; to veicinās iedzīvotāju tēriņi

Žanete Hāka, 28.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Latvijas ekonomika uzrādīja pārliecinošu izaugsmi - gada pirmajos deviņos mēnešos IKP pieaugums bija 4,2%, kas ir ļoti labs rādītājs, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm. Kopumā 2013.gadā ekonomiskā izaugsme Latvijā varētu būt ap 4,3%.

Rādītāji varētu būt vēl labāk sakarā ar īpašo iedzīvotāju aktivitāti decembrī – Latvijas iedzīvotāji ne tikai vairāk tērēs Ziemassvētku brīvdienās, bet arī mēģinās atbrīvoties no skaidras naudas latos, prognozē AS Trasta komercbanka vecākais analītiķis Konstantīns Šavkuņenko.

Pēc viņa vārdiem, gada pirmajos trīs ceturkšņos ne visas nozares uzrādīja labu rezultātu, bet vairākos segmentos tika konstatēts pieaugums. Piemēram, ikdienas pakalpojumu nozarē - tirdzniecība, transports, komunikācijas deviņos mēnešos IKP pieaugums sasniedza 4,2%. Vēl labākus rezultātus uzrādīja neregulāro pakalpojumu segments (+7,8%). Viesnīcu un restorānu nozare pieauga par 6,8% - galvenokārt pateicoties veiksmīgai Live Rīga projekta īstenošanai un aktīvai tūristu piesaistei Rīgā un Jūrmalā. Pieaugums šajā segmentā veicināja atpūtas, mākslas, izklaides nozaru attīstību, norāda eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru