Jaunākais izdevums

SIA Sanitex attīsta vairākus biznesa virzienus, audzē apgrozījumus un turpina investēt loģistikas pakalpojumos un tehnoloģijās.

2018. gadā SIA Sanitex atvērusi sesto Promo Cash&Carry vairumtirdzniecības bāzi, ieguldot tajā aptuveni 4,5 miljonus eiro. Šogad jaunas vairumtirdzniecības bāzes atvērtas netiks.

Veiksmīga sinerģija

Kopš 2011. gada uzņēmums ir atvēris sešas Promo Cash&Carry vairumtirdzniecības bāzes juridiskām personām – trīs Rīgā, pa vienai Valmierā, Liepājā un Daugavpilī; kopumā ieguldīti 15 milj. eiro; Rāmavā uzbūvēts loģistikas komplekss 41 tūkst. m2 platībā, kurā atrodas arī kompānijas birojs. Kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz 25 milj. eiro, loģistikas centru pārvalda Sanitex grupas uzņēmums Baltic Logistic Solutions. «Turpmākās investīcijas tiek plānotas jaunu produktu, pakalpojumu izstrādē, kā arī tehnoloģijās, kas ļaus klientiem daudz ērtāk sazināties un iegādāties preces no uzņēmuma. Sagaidāmas investīcijas loģistikā, lai uzlabotu kvalitāti, darba ražīgumu un nodrošinātu vēl augstāku preču piegādes kvalitāti un izsekojamību,» stāsta SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele.

2018. gada finansiālās darbības rezultāti uzņēmumam ir labi, jo izdevies realizēt ieplānoto gandrīz visās aktivitātēs, vienlaikus sākti vairāki jauni un būtiski projekti turpmākajai uzņēmuma attīstībai. «Kā piemēru labajiem rezultātiem varam minēt apgrozījuma pieaugumu gan pārtikas servisa pakalpojumiem HoReCa nozares uzņēmumiem, gan Promo Cash&Carry darbības virzienos, kas abi auguši par vairāk nekā 20%, salīdzinot ar 2017. gadu. Arī mazumtirdzniecības bizness iet līdzi tirgus tendencēm un pērn ir audzis par 5%,» secina K. Ābele.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

SIA Sanitex ir lielākais ātras aprites patēriņa preču (fast-moving consumer goods) vairumtirdzniecības un izplatīšanas uzņēmums Latvijā un Baltijā. Šobrīd tas attīsta vairākus vairumtirdzniecības virzienus – pārtikas un nepārtikas preču pārdošanu un piegādi tirdzniecības tīkliem un veikaliem, sasniedzot vairāk nekā 3500 tirdzniecības vietu visā Latvijā, nodrošina pārtikas servisu HoReCa uzņēmumiem, kā arī piedalās valsts iepirkumos, kopā apkalpojot vairāk nekā 5000 aktīvo klientu. SIA Sanitex piedāvā arī Officeday pakalpojumu, nodrošinot visu nepieciešamo mūsdienu birojam, tostarp svaigas pārtikas un kafijas piegādi, kā arī pašapkalpošanās dzērienu un uzkodu automātu risinājumus. Pašlaik Officeday apkalpo vairāk nekā 7000 juridisko klientu.

Tikmēr Promo Cash&Carry klientu loks sasniedzis vairāk nekā 8000 juridisko personu. Sanitex attīsta arī dažādus pakalpojumus, kas saistīti ar uzņēmuma pamatbiznesa virzieniem, – preču izvietošanu un degustācijas pakalpojumus, veic mārketingu zīmola atbalstam, organizē Gastro studiju – vietu, kurā tiekas profesionāļi un gardēži, iepazīstot aktuālo ēdienu pasaulē, kā arī nodrošinot virtuves nomu profesionāli orientētu pasākumu norisei. Savukārt ar Sanitex grupu saistītais uzņēmums Baltic Logistic Solutions nodrošina visu preču piegādi uzņēmuma klientiem un ir attīstījis ārpakalpojumu loģistikas pakalpojumus (third-party logistics) un ārpakalpojumu pārvaldīšanu (fourth-party logistics). «Baltic Logistic Solutions ir vienīgā loģistikas kompānija, kas nodrošina visu nepieciešamo temperatūras režīmu ievērošanu pārtikas produktiem ne tikai noliktavā, bet arī visā piegādes ķēdē, » uzsver K. Ābele.

«Savā ziņā esam unikāli, jo neviens nav apvienojis tik daudz biznesa virzienu ar tik lieliem apjomiem zem viena jumta. Starp šiem virzieniem ir veiksmīga sinerģija, kas palīdz kompānijai kopumā sasniegt arvien labākus rezultātus. Esam lielākais distributors veikalu apgādes segmentā, izplatot pasaulē un Latvijā zināmu zīmolu produkciju. Tāpat esam lielākais HoReCa segmenta piegādātājs plašā sortimenta un servisa dēļ. Promo Cash&Carry ir vienīgais šāda tipa spēlētājs Latvijā un Lietuvā. To varētu salīdzināt ar igauņu Kaupmees, ar ko esam sīvi konkurenti. Baltic Logistic Solutions ir lielākais loģistikas uzņēmums savā jomā Latvijā, kā arī Baltijā ar plašāko pakalpojumu klāstu. Var teikt, ka katrs biznesa virziens ir atradis savu vietu tirgū un turpina to veiksmīgi attīstīt,» konstatē K. Ābele. Pusi no SIA Sanitex apgrozījuma nodrošina mazumtirdzniecība, 1/3 – ēdienu servisa pakalpojumi, Promo Cash&Carry, biroja pakalpojumi Officeday, bet 1/6 – loģistikas pakalpojumi.

Visu rakstu Lieli apjomi zem viena jumta lasiet ceturtdienas, 24.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmums SIA «Sanitex» 7.martā reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 14 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmums par labu AS «Swedbank» ieķīlājis krājumus, nemateriālos ieguldījumus, ķermeniskos pamatlīdzekļus, prasījuma tiesības un uzņēmumu kā lietu kopību. SIA «Sanitex» ir komercķīlas devējs, taču parādnieki ir tā meitas uzņēmums SIA «Baltic Sales Network», kas nodarbojas ar tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecību, un māsas uzņēmumi SIA «Baltic Logistic Solutions», kas nodarbojas ar loģistiku, un SIA «Officeday Latvia», kas nodarbojas ar biroja preču piegādi.

Komercķīla nodrošina grupas konta kredītlīnijas līgumu, sadarbības līgumu par akreditīvu atvēršanu un garantiju izdošanu. SIA «Sanitex» šobrīd kopumā ir aktuālas četras komercķīlas, liecina «Lursoft» uzziņa. SIA «Sanitex» dibināta 1993. gadā un tās pamatdarbība ir saimniecības un pārtikas preču vairumtirdzniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA «Sanitex» apgrozījums 2018. gadā pieaudzis par 12,3% jeb 37,312 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2017. gadu - līdz 340,667 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas pērn bija 1,656 miljoni eiro, kas bija par 1,619 miljoniem eiro lielāka nekā gadu iepriekš.

SIA «Sanitex» pagājušajā gadā atklāja vienu jaunu «Promo Cash&Carry» tirdzniecības vietu Rīgā. Uzņēmumam izdevies būtiski palielināt klientu loku, sacīts tā gada pārskatā. Vairumtirgotājs pērn arī uzsācis vairāku jaunu zīmolu izplatīšanu un aktīvāku darbu alkohola kategorijā.

Pagājušajā gadā SIA «Sanitex» ieņēmumi no vairumtirdzniecības bija 308,524 miljoni eiro, ieņēmumi no mazumtirdzniecības - 29,311 miljoni eiro, bet ieņēmumi no nekustamā īpašuma izīrēšanas un pārvaldīšanas - 2,723 miljoni eiro, kā arī tam bijuši ieņēmumi 109 tūkstošu eiro apmērā no automobiļu iznomāšanas. Uzņēmuma ieņēmumi kāpuši visās kategorijās, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos "PROMO Cash&Carry" veikalos kopš februāra beigām novērojams pieprasījuma pieaugums, biznesa portālam db.lv apliecināja SIA "Sanitex" pārstāve Natālija Ulmane.

Saskaņā ar pašreizējiem novērojumiem vislielākais pieprasījums un preču noiets ir tieši dezinfekcijas līdzekļiem, putraimiem, konservētai pārtikai, higiēnas precēm un kopumā visām preču kategorijām, kurām ir ilgs realizācijas termiņš.

Kā akcentēja N. Ulmane, šobrīd piegādes ķēdes traucējumu nav, izņemot dezinfekcijas līdzekļu piegādei saistībā ar palielināto pieprasījumu pēc tiem.

Jautāta, vai ir kādas preces, kuras šobrīd nav iespējams vairs nodrošināt, viņa atbildēja, ka kopumā SIA "Sanitex" spēj reaģēt uz pieaugošo pieprasījumu.

Šobrīd SIA "Sanitex" darbaspēku vīrusa uzliesmojums neskarot: "Tiek ierosināti visi iespējamie preventīvie pasākumi saistībā ar "Covid-19"." Attālinātas darba iespējas tiek izskatītas tikai biroja darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazķibele var palīdzēt loģistikas nozarei attīstīties, un vēl ir vieta jauniem spēlētājiem; kompānija AS Via 3L Latvia ievieš IT sistēmas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda loģistikas kompānijas Via 3L Latvia valdes loceklis un komercdirektors Agris Ozoliņš. Iepriekš viņš ir vadījis distribūciju uzņēmumā Sanitex un attīstījis eksportu Dobeles dzirnavniekā. Savukārt mācījies Rīgas Tirdzniecības tehnikumā un Latvijas Lauksaimniecības universitātē ekonomiku un uzņēmējdarbību, ko patlaban turpina studēt maģistrantūrā.

Kāda laikā, kad pasaulē tiek runāts par gaidāmo krīzi, ir tirgus situācija?

Mūsu tirgus – 3PL (noliktavu saimniecības, distribūcijas nodošana ārpakalpojumā) ‒ vēl aizvien attīstās vairāku faktoru dēļ. Pirmkārt, 3PL bizness Latvijā nav ļoti attīstīts, un daudzi ražošanas un distribūcijas uzņēmumi loģistiku veic saviem spēkiem. No vienas puses, tas viņiem dod plusus, piemēram, zināmu elastību. No otras puses, tas rada arī mīnusus, proti, bieži vien tas iznāk dārgāk. Otrkārt, pieaug ārvalstu uzņēmumu interese Rīgā veidot savu loģistikas centru Baltijas vai Skandināvijas tirgum. Mēs bieži vien cīnāmies, mēģinot cits citam nocelt kādu vietējā tirgus klientu, bet daudz būtiskāks ir tirgus, ko varam paņemt no Austrumeiropas vai Skandināvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru