Biznesa tehnoloģijas

Lietuvas IT kompānija Blue Bridge nostiprinās Baltijā

Anda Asere, 15.01.2019

Jaunākais izdevums

2018. gadu Lietuvas IT kompānija Blue Bridge plāno pabeigt ar nelielu pieaugumu apgrozījumā. Apgrozījums provizoriski paredzams 20 miljonu eiro apmērā

Savukārt 2017. gads gan kompānijai nebija pārāk veiksmīgs, bija neliels kritums apgrozījumā. «Skatoties arī uz mūsu konkurentiem, izskatās, ka samazinājums bija visā tirgū un visiem bija kritums. Viens no iemesliem ir tas, ka bija samazinājums pasūtījumos valsts sektorā. Taču biznesa pusē viss bija ierastajos apjomos,» teic Daļus Butkus (Dalius Butkus), Blue Bridge UAB direktors.

IT kompānijas Blue Bridge pirmsākumi meklējami pirms 26 gadiem, un tolaik uzņēmējdarbība sākās ar datoru tirdzniecību. Uzņēmums dabiski attīstījās un laika gaitā sāka piedāvāt arī dažādus pakalpojumus, risinājumus, pakāpeniski mainījās produktu portfelis, arī darbinieku skaits no viena pieauga līdz teju simt. «Industrija mainījās, un mēs sekojām tās attīstībai. Tagad kompānija nodrošina IT infrastruktūru tādā veidā, kā klientam nepieciešams – kā pakalpojumu, procesu, risinājumu vai tehnoloģiju,» stāsta D. Butkus.

Uzņēmums fokusējas uz IT infrastruktūru lielām kompānijām, un tā kompetence saistās ar datu centriem un aprīkojumu, kas tiem nepieciešams.

Mūsdienās datu centri mainās. Aug mākoņpakalpojumu izplatība, un mākoņskaitļošana «apēd» aprīkojuma tirgu, ir arī vērojama globāla konkurence. «Pašlaik fiziskie datu centri joprojām ir lielākais biznesa segments, taču lielākā izaugsme ir mākoņdatošanā,» atzīst D. Butkus.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Holdingkompānijā Blue Bridge Baltic ietilpst četri uzņēmumi – Blue Bridge, kas fokusējas uz IT infrastruktūru un lieliem klientiem, Blue Bridge Code, kas nodrošina programmatūras izstrādi klientiem, kuriem vajag risinājumus no nulles, un Blue Bridge Bond, kas piedāvā pakalpojumus maziem un vidējiem uzņēmumiem. Jaunākā «māsa» uzņēmuma portfelī ir pārdošanas automatizācijas kompānija Teamgate, kas nodrošina programmatūru kā pakalpojumu.

Pirms dažiem gadiem Blue Bridge investēja Teamgate un pārņēma to. «Mākoņdatošana un infrastruktūra kā pakalpojums ir viena biznesa līnija, bet izskatās, ka nākotne pieder programmatūrai kā pakalpojumam, un arī mēs vēlamies tur būt,» saka D. Butkus. Šis ir pirmais gadījums, kad Blue Bridge ir pārņēmis kādu uzņēmumu, pārējie virzieni ir dabiski izauguši kompānijas iekšienē.

Lai gan ietilpst vienā uzņēmumu grupā, Teamgate darbojas kā atsevišķa kompānija. Viņš norāda, ka kompānija nemēģina iet pārāk dziļi startup kultūrā, un pieļauj, ka šis darba stils ir nedaudz pārvērtēts, jo nav iespējams saglabāt vienu un to pašu darba kultūru desmit, simt un tūkstoš cilvēku kolektīvā. «Katrā kompānijas stadijā vajadzīga sava pieeja. Pirms 25 gadiem droši vien nebija tāda vārda startup un Blue Bridge aizsākās ar līdzīgu kultūru kā Teamgate šodien. Pirmā desmit cilvēku komanda droši vien bija ar atšķirīgu darba stilu nekā tagad, taču vērtības, visticamāk, palikušas ļoti līdzīgas. Kultūra mainās, un lielākā kolektīvā ir daudz cilvēku, dažādu raksturu, bet ir vajadzīgs nodrošināt veiksmīgu sadarbību. Mūsu šī brīža darbība balstās uz uzticību, atbildību, atvērtību, gatavību mainīties un jautru strādāšanu kopā,» saka D. Butkus.

«Tirgus situācija Lietuvā ir dinamiska – kā jau visa IT industrija. Tā vienmēr ir bijusi aktīva, bet tagad – pat vēl vairāk, jo īpaši saistībā ar mākoņrisinājumiem. Nozarē ienāk jaunas tendences, piemēram, lietu internets vai lielie dati, tās maina visu industriju un to, kā klients izmanto IT. Un šī joma kļūst arvien vairāk globāla,» saka D. Butkus. Vaicāts, vai jau jūt klientu interesi saistībā ar lietu internetu, viņš teic, ka pagaidām īpaši ne. Tam ir acīmredzami pielietojumi, bet atkarīgi no konkrētā klienta, proti, dažas kompānijas skaidri saskata vērtību izmantot lietu interneta iespējas, savukārt citām tas nav tik acīmredzami, jo nav zināms, kādi būs ieguvumi. D. Butkus paredz, ka ar laiku lietu interneta risinājumi uzplauks.

«Lietu internets un lielie dati parāda savu potenciālu. Lielie dati un mākslīgais intelekts ļauj pieņemt labākus lēmumus un būt efektīvākiem, bet lietu internets dod iespēju izstrādāt jaunus risinājumus un pakalpojumus, ko piedāvāt klientiem. Tas ir kaut kas ļoti jauns mums un visam tirgum,» saka D. Butkus.

Visu rakstu Paplašina kompetenci un nostiprinās Baltijā lasiet 15. janvāra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Veselības IT uzņēmumi vienojušies par sava veselības portāla Tava eVeselība izveidi

LETA, 20.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmumi «Blue Bridge Technologies» un «Meditec» vienojušies sadarboties, lai 2019.gadā sāktu piedāvāt vienotu portālu «Tava eVeselība», kura sistēmas pilnveidē tuvāko trīs gadu laikā plāno investēt teju miljonu eiro, informēja «Tava eVeselība» pārstāvis Kārlis Sils.

Līdz šim «Meditec» ir izveidojis savu pacientu pieraksta portālu «Eveselibaspunkts.lv», savukārt «Blue Bridge Technologies» pacientu pieraksta sistēmu «Piearsta.lv». Abi portāli patlaban vairāk nekā 80 000 lietotāju nodrošinot e-pakalpojumus medicīnas iestādēs. Lai izveidotu digitālu veselības aprūpes sistēmu, kas arī ievērojami samazinātu ambulatorās rindas uz valsts pakalpojumiem, abi uzņēmumi sadarbosies un turpmāk nozares attīstību veidos zem vienota nosaukuma «Tava eVeselība».

«Blue Bridge Technologies» valdes priekšsēdētājs Jānis Rancāns norādīja, ka līdz šim abi uzņēmumi Latvijas e-veselības izstrādē un pilnveidē ir ieguldījuši vairāk nekā piecus miljonus eiro. «Mums ir kopīgs mērķis un viens no veidiem, kā turpināt izaugsmi, ir sadarbība, tādēļ esam dibinājuši «Tava eVeselība». Kamēr valsts e-veselības sistēmā patlaban faktiski darbojas tikai divas funkcijas - e-recepte un e-darba nespējas lapa, privātajā sektorā varam piedāvāt gatavu, cilvēkiem saprotamu un viegli izmantojamu e-veselības sistēmu,» skaidroja Rancāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Veselības centra 4 ārstniecības iestāžu darbu piektdien apgrūtina sistēmas traucējumi

LETA, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar SIA «Veselības centrs 4» izmantotās sistēmas traucējumiem piektdien tika apgrūtināta ārstniecības iestāžu darbība, informēja «Veselības centra 4» pārstāve Agnese Bernāne.

Viņa pastāstīja, ka šodien ap plkst.7.30 tika konstatēti traucējumi «Veselības centrs 4» izmantotās sistēmas «SmartMedical» darbībā. Sistēmu uztur veselības aprūpes un apdrošināšanas nozares informācijas sistēmu izstrādātājs SIA «Blue Bridge Technologies», piebilda uzņēmuma pārstāve.

Viņa skaidroja, ka sistēmas traucējumu dēļ bija apgrūtināts darbs, jo «Veselības centrs 4» ārstniecības iestādēs nebija iespējams nodrošināt pacientu pierakstus, radās problēmas ar maksājumu veikšanu, kā arī nebija iespējams pierakstīties uz konsultācijām un procedūrām.

Vienlaikus, pēc Bernānes paustā, slimnīca tikusi galā ar problēmām, izsniedzot klientiem ar roku rakstītas kvītis, kā arī fiksējot cilvēku, kuri vēlējušies pierakstīties pakalpojuma saņemšanai, kontaktinformāciju. Uzņēmuma pārstāve norādīja, ka centru darbinieki sazināsies ar klientiem un pieraksti tikšot veikti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka izsludina pieteikšanos uzņēmumu Izaugsmes programmai

Lelde Petrāne, 21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā daļa atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībā ir paredzēti jaunajiem uzņēmējiem, savukārt, maziem un vidējiem uzņēmumiem šādu iespēju ir ļoti maz. Līdz ar to AS «SEB banka», turpinot pagājušajā gadā aizsākto Izaugsmes programmu uzņēmumiem, izsludina pieteikumu pieņemšanu programmas ceturtajam ciklam, kas notiks no oktobra līdz janvārim.

Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties straujākai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas laikā 12-14 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska mēroga ekspertu un mentoru vadībā strādās pie inovatīva produkta vai pakalpojuma izveides, lai turpmāk nodrošinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi, kā arī izstrādās trīs mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Programmas laikā īpaša uzmanība tiek veltīta biznesa zināšanu un prasmju pilnveidošanai ar uzsvaru uz tādām digitalizācijas laikam raksturīgām prasībām kā digitālo tehnoloģiju pielietojums, inovācijas, izaugsmes domāšana, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniski sagatavotu VID reģistrētu kvīti, kas ir līdzvērtīgs maksājuma apliecinājums kases čekam un papīra kvītij, izmanto jau vairāk nekā 100 medicīnas iestādes, informē risinājuma izstrādātāja SIA "Emergn" valdes priekšsēdētājs Pēteris Krastiņš.

E-kvīts risinājums tradicionālos čekus par pakalpojumiem ļauj noformēt digitāli. Turklāt šis veselības aprūpes nozarei izveidotais tehnoloģiskais risinājums ļauj automātiski nosūtīt maksājuma dokumentu elektroniskajā deklarēšanas sistēmā, neveicot garas un apgrūtinošas čeku ievades un reģistrēšanas funkcijas.

Jaunais risinājums ir Valsts ieņēmuma dienesta (VID) ieviests un atbalstīts, ko tehniski izstrādāja un izveidoja uzņēmums "Emergn". VID skaidro, ka pieņemot lēmumu, ņemts vērā, ka pakalpojuma sniedzējiem veselības aprūpes procesa uzskaitei ir nepieciešams izmantot arī speciāli izstrādātas datorsistēmas, ar kurām tiek nodrošināta veselības aprūpes procesa uzskaite. Proti - datorsistēmā reģistrē pacientus, tiem sniegtos pakalpojumus un veiktās manipulācijas, apmaksas uzskaiti, datu nodošanu komersanta grāmatvedībai un Nacionālā veselības dienesta sistēmai VIS (Veselības vadības informācijas sistēma).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izstrādāts risinājums medicīnas iestādēm, lai nodrošinātu iedzīvotāju identificēšanu un operatīvas attālinātas speciālistu konsultācijas un palīdzību.

No nākamās nedēļas Latvijas iedzīvotājiem tiks ieviesta iespēja attālināti pierakstīties pie ārsta, izmantojot veselības portālu datamed.lv, un saņemt attālinātas ārstu konsultācijas.

Sākotnēji būs iespējams pieteikties pie speciālistiem Rīgas 1. slimnīcā un LOR klīnikā. Ārsti attālināti varēs konsultēt pacientus, noformēt nosūtījumus citiem speciālistiem, norīkot laboratoriskiem izmeklējumiem, saņemt rezultātus, izrakstīt darba nespējas lapas, e-receptes.

Ārkārtas situācijā ārsti ar pacientiem sazinās dažādos tiešsaistes komunikācijas rīkos, tālruņos, e-pastos. Galvenā problēma ir pacienta identifikācija, ko nav iespējams veikt attālināti. Ārstniecības iestādēm jaunais risinājums palīdzēs precīzi identificēt pacientu un uzreiz iepazīties ar pieejamo medicīnas vēsturi.

Komentāri

Pievienot komentāru