Mazais bizness

Mana pieredze: Dot darbiniekiem iespēju izteikties

Anda Asere, 06.08.2018

Šī ieguldījuma vadošais partneris Artūrs Bernovskis (no kreisās), SIA Pulsetip līdzīpašnieki Asta Cepulīte un Gītenis Galkis

https://za.leta.lv/partners/dblv/

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētais lietuviešu personālvadības projekts Pulsetip ražo skārienjutīgus ekrānus, kuros atbildēt uz dažādiem jautājumiem, tādējādi papildinot vai aizstājot ikgadējās darbinieku apmierinātības aptaujas

Biroju darbiniekiem ir datori un viedtālruņi, ko visbiežāk tiem ir piešķīris darba devējs, un viņus ir viegli aptaujāt. SIA Pulsetip līdzīpašnieks Gītenis Galkis (Gytenis Galkis) uzsver, ka uzņēmums vēlas dot iespēju izteikties arī darbiniekiem ražošanas uzņēmumos, jo viņi visbiežāk tiek atstāti novārtā. Ražotņu darbinieki un personāla nodaļa bieži vien atrodas dažādās ēkās un dzīvo teju uz divām dažādām planētām. «Starp viņiem ir liela aiza,» viņš saka.

Eiropā ir lieli ražotāji ar vairākiem tūkstošiem darbinieku, kurus personāla nodaļa aptaujā reizi gadā vai divos, izmantojot papīra aptaujas ar 60 jautājumiem. Nereti cilvēkiem šķiet, ka šim procesam nav jēgas, un viņi netic, ka kaut kas mainīsies. Un savā ziņā tā ir tiesa, jo, lai apstrādātu desmit tūkstošus atbilžu, paiet vairāki mēneši. Šādas aptaujas parasti tiek veiktas septembrī vai oktobrī un, kad to rezultāti tiek apkopoti, ir pienākuši Ziemassvētki, un saistībā ar visiem svētku pasākumiem kaut kas reāli tiek darīts vien pēc Jaunā gada. Tipiski tad tiek secināts, ka ir trīs visaktuālākie jautājumi, kuru risināšanai tiek sasaukta darba grupa vai tamlīdzīgi. Reālās izmaiņas tiek ieviestas labi ja pavasarī, bet tas ir par vēlu – daļa jau ir aizgājuši no darba, bet citi jautājumi ir atrisinājušies paši no sevis. «Ikgadējās aptaujas var salīdzināt ar medicīnu. Ja pacientam, kurš sūdzas par sāpēm sirdī, analīžu rezultātus paziņotu pēc mēneša, bet to izklāstu vēl pēc mēneša, pa šo laiku cilvēks var nomirt,» spriež Gītenis.

«Mēs palīdzam kompānijām komunicēt ar saviem darbiniekiem, jo īpaši tādiem uzņēmumiem, kuru darbinieki nestrādā pie datoriem – ražotnēm, veikaliem, loģistikas kompānijām utt. – un kam joprojām ir viedoklis,» saka Asta Cepulīte (Asta Cepulyte), SIA Pulsetip līdzīpašniece. Uzņēmuma galvenā doma ir palīdzēt gūt lielāku atdevi no ikgadējām aptaujām, kuras nereti nav īpaši efektīvas. Reizi gadā aptaujājot lielu skaitu darbinieku, paiet visai ilgs laiks, sagatavojot aptauju un apkopojot atbildes. Tāpat bieži vien trūkstot caurspīdības – kādi ir aptaujas rezultāti, kas ar tiem tiks iesākts. «Neviens nezina, kas notiek tālāk, kādi lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz ikgadējo aptauju,» saka Asta. Viņa uzsver, ka ir būtiski, lai aptaujām sekotu rīcība. «Laba darbinieku iesaistīšana iegūstama vien tad, kad ar datiem kaut ko iesāc, ne tikai apkopo tos. Mūsu labākais piemērs ir viens jautājums nedēļā, pirmdien paziņot rezultātus un nākamo jautājumu. Tas ir caurspīdīgi, visi zina, ko atbildēja, un var diskutēt savā starpā. Kad darbinieks ir sadzirdēts, viņš jūtas iesaistīts un vēlas palikt uzņēmumā. Aug produktivitāte un līdz ar to arī apgrozījums, turklāt birojā strādā laimīgi cilvēki,» teic Asta.

Visu rakstu Dot darbiniekiem iespēju izteikties lasiet pirmdienas, 6.augusta laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru