Citas ziņas

No 2007. gada 1. janvāra a/s Pasažieru vilciens ieviešjaunu braukšanas maksas tarifu sistēmu

,21.12.2006

Jaunākais izdevums

Pamatojoties uz a/s "Pasažieru vilciens" un Latvijas Autotransporta direkcijas noslēgto valsts pasūtījuma līgumu iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem 2007. gadam, no 2007. gada 1. janvāra stājas spēkā jauna braukšanas maksas tarifu sistēma, kas izstrādāta tā, lai saglabātu pasažieriem pieejamas braukšanas biļešu cenas un vienlaikus varētu nodrošināt nepieciešamo pasažieru elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības intensitāti.

Atbilstoši jaunajai braukšanas maksas tarifu sistēmai a/s "Pasažieru vilciens" biļešu cenas no 2007. gada 1. janvāra palielināsies vidēji par 20 procentiem. Tas nepieciešams, lai 2007. gadā nodrošinātu nepieciešamo pārvadājumu intensitāti un varētu aizvest visus dzelzceļa pasažierus. Pateicoties valsts dotācijas pieaugumam, kas nepieciešams, lai segtu augstās infrastruktūras izmaksas un cenu pieaugumu tautsaimniecībā, a/s "Pasažieru vilciens" radis iespēju 2007. gadā pasažieru pārvadājumu apjomus palielināt (skat. zemāk "Izmaiņas pasažieru pārvadājumu apjomos 2007. gadā").

Lai tarifu sistēmas izmaiņas negatīvi neietekmētu sociālekonomiski mazāk aktīvos iedzīvotājus un izlīdzinātu pasažieru plūsmu pa diennakts stundām, elektrovilcienos un dīzeļvilcienos darba dienas vidū īpaši norādītos vilcienos tiks piemērota braukšanas maksas atlaide 25%.

Arī turpmāk iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumos saglabāsies divas tarifu zonas:

1) visa Latvijas teritorija;

2) iecirkņi Rīga - Tukums II un Rīga - Skulte.

Tarifu zonā "visa Latvijas teritorija" attālumā no 11 līdz 30 km braukšanas maksa tiks noteikta 2002. gada braukšanas maksas līmenī un būs vienāda ar esošo braukšanas maksu iecirkņos Rīga - Tukums II un Rīga - Skulte, braukšanas maksa attālumos virs 30 km palielināsies par 25%.

Tarifu zonā "iecirkņi Rīga - Tukums II un Rīga - Skulte" sākotnējais braukšanas attālums, par kuru pasažieriem būs jāmaksā 25 santīmi, tiks palielināts no 8 līdz 10 kilometriem, braukšanas maksa attālumos virs 10 km palielināsies par 25%.

Rīgas pilsētas teritorijā, kā arī pārējā Latvijas teritorijā braucienam līdz 10 kilometriem vilcienu biļetes cena pieaugs par 5 santīmiem un būs 25 santīmi.

Arī turpmāk tiks saglabāti esošie abonementa biļešu veidi un saglabātas esošās abonementa biļešu atlaides. Arī pēc jaunās vilcienu braukšanas maksas tarifu sistēmas stāšanās spēkā brauciens vilcienā Latvijā būs lētāks, nekā alternatīvajos transporta veidos.

Vilcienu braukšanas maksas tarifu salīdzinājums ar

autopārvadātāju biļešu cenām no 2007. gada 1. janvāra

Maršruti Biļešu cenas

vilcienos (Ls) Biļešu cenas*

autobusos (Ls)

Rīga - Tukums I 1.08 1.33

Rīga - Dubulti 0.65 0.79

Rīga - Liepāja 3.96 4.62

Rīga - Jelgava 0.74 1.07

Rīga - Saulkrasti 0.88 1.00

Rīga - Valmiera 1.71 2.31

Rīga - Cēsis 1.38 1.83

Rīga - Ērgļi 1.41 1.86

Rīga - Gulbene 2.81 3.74

Rīga - Madona 2.15 2.89

Rīga - Aizkraukle 1.24 1.41

Rīga - Ogre 0.60 0.67

Rīga - Daugavpils 2.90 3.55

Rīga - Rēzekne 2.98 3.50

Rīga - Ludza 3.28 4.00

Rīga - Zvejniekciems 0.93 1.15

(*) - Salīdzinājumā aprēķinātas autopārvadātāju vidējās cenas attiecīgajos maršrutos uz 01.12.2006.

Izmaiņas pasažieru pārvadājumu apjomos 2007. gadā

Salīdzinot ar 2006. gadu, 2007. gadā pārvadājumu apjoms vilcienos palielināsies vidēji par 5 procentiem. Ikdienā tiks norīkoti vairāki jauni vilcienu reisi:

- 2007. gadā līdz ar jaunā vilcienu kustības saraksta stāšanos spēkā darba dienās tiks norīkots papildus vilciens Dubulti - Rīga ar pienākšanas laiku Rīgā plkst. 7.49;

" 2007. gadā līdz ar jaunā vilcienu kustības saraksta stāšanos spēkā sāks kursēt paaugstināta komforta pasažieru dīzeļvilciens ekspresis Rīga - Rēzekne;

- No 2007. gada septembra darbadienās tiks norīkots papildus vilciens Ogre - Rīga ar pienākšanas laiku Rīgā plkst. 7.55.

2007. gadā turpināsies ERAF nacionālā programma "Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu attīstība 2005.-2013. gadam", kas paredz līdz 2008. gadam modernizēt 68 elektrovilcienu vagonus. ERAF piešķirtais finansējums ir 7,73 miljoni latu, a/s "Pasažieru vilciens" līdzfinansējums - 6,02 miljoni latu.

2006. gada rudenī sāka kursēt pirmie modernizētie elektrovilcieni. 2007. gadā ekspluatācijā tiks nodoti nākamie septiņi modernizētie elektrovilcienu četru vagonu sastāvi.

Modernizācijas laikā elektrovilcienos līdzšinējo sienu, grīdu un griestu segumi ir nomainīti ar jauniem, ugunsdrošiem paneļiem, uzstādītas pasažieru acij tīkamas salona apgaismes sistēmas. Modernizētājos vagonos ir ērtāki pasažieru sēdekļi, katrā vagonā uzstādīti velosipēdu pārvadāšanas kronšteini, kā arī atvāžami sēdekļi, kas dod iespēju ērtāk pārvadāt velosipēdus un lielgabarīta bagāžu. Vagonos tiek nomainīti logu bloki, uzlabota ventilācijas un apsildes sistēmas. Modernizācijas gaitā vilcienos uzstāda jaunus agregātus un sistēmas, kas vilcienu kustību vieš drošāku un ekonomiskāku, pie tam ar zemāku trokšņu un vibrācijas līmeni gan salonā, gan vilciena ārpusē. Lai paaugstinātu vilcienu kustības drošību, tiek uzlaboti arī vilciena mašīnista darba apstākļi kabīnē.

- Mainoties braukšanas maksai un tās piemērošanas sistēmai, tiek plānoti papildus ieņēmumi ~ 2 milj.Ls vai ~ 16%, salīdzinot ar 2006. gadu. Paredzams, ka daļa pasažieru vairāk apsvērs iespēju regulāri iegādāties mēnešbiļetes, izmantos uzņēmuma doto iespēju par atlaidēm pārvietoties dienas vidū, tāpat neizbēgami kāda daļa pasažieru īslaicīgi izmantos citus sabiedriskā transporta veidus.

- Valsts dotācijas pieaugums skaidrojams ar vispārējo izmaksu pieaugumu, kas attēlots tālāk esošajā tabulā un paskaidrojumos.

- Visus valsts uzņēmumus un iedzīvotājus pēdējo gadu laikā skar straujš izmaksu pieaugums, kas lielākoties nav ietekmējami vai maināmi. A/s "Pasažieru vilciens" strādā stingri ierobežotā nozarē, kur lielākie piegādātāji un piegādātie pakalpojumi ir monopolisti savā sfērā un nav iespējams izvēlēties alternatīvus un konkurētspējīgākus piegādes nosacījumus.

- Lielāko daļu no izmaksām regulē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) (t.i., maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, elektroenerģija, u.c.), līdz ar to uzņēmumam pakalpojumi un preces ir jāiegādājas par SPRK noteiktajām cenām.

- Darba samaksas fonda pieaugums ir saistīts ar Dzelzceļa nozares darbinieku arodbiedrības un a/s "Pasažieru vilciens" noslēgto koplīgumu, kurā ir atrunāts pakāpenisks nozarē strādājošo darbinieku atalgojuma pieaugums.

- Tāpat uzņēmums saistībā ar zemo atalgojumu arvien vairāk izjūt mazkvalificētā darbaspēka trūkumu. (Uzņēmuma vidējā darba alga pirms nodokļu nomaksas 2006. gadā bija 355 Ls savukārt 2007. gadā tiek plānota 440 Ls).

- Straujais nolietojuma pieaugums ir saistīts ar lielajām investīcijām ritošajā sastāvā pēdējo gadu laikā un ir atbilstošs vispārpieņemto grāmatvedības metou aprēķina atspoguļojums.

Informāciju sagatavoja Kaspars Funts,

a/s "Pasažieru vilciens" sabiedrisko attiecību konsultants

Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Transports un loģistika

Braukšana ar vilcienu kļūs dārgāka

,21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2007. gada 1. septembra a/s Pasažieru vilciens veiks braukšanas maksas izlīdzināšanu pasažieru pārvadājumos, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem. Šobrīd pasažieri sedzot 33% no dzelzceļa pasažieru pārvadājumu izmaksām, bet atlikušo daļu nepieciešams dotēt.

No 2007. gada 1. septembra a/s Pasažieru vilciens veiks braukšanas maksas izlīdzināšanu pasažieru pārvadājumos visos virzienos attālumiem līdz 10 km, tādējādi pielīdzinot vilcienu biļešu maksu pilsētu autobusu braukšanas maksai, kā arī noteiks vienotu braukšanas tarifu visā Latvijas teritorijā. Tarifu izlīdzināšana nepieciešama, lai būtu iespējams veikt visus plānotos modernizācijas darbus, kā arī veikt maksājumus par infrastruktūras izmantošanu, kas pēdējā gada laikā strauji palielinājušies, norāda uzņēmums.

"Biļešu cenas ir jāizlīdzina, jo ar ienākumiem no pārdotajām biļetēm nevar segt maksājumus par infrastruktūru, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājušies par 18%. Tā rezultātā a/s Pasažieru vilciens izmaksas ir pieaugušas par 1,92 miljoniem latu, lai gan dotāciju apjoms nav palielināts. Ja iepriekš par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu elektrovilcieniem bija jāmaksā Ls 2,80 par 1 km, tad šobrīd - Ls 3,29. Dīzeļvilcieniem iepriekš - Ls 2,36, tagad - Ls 2,80. Par sliežu ceļu izmantošanu Pasažieru vilciens gadā maksā aptuveni 19,3 miljonus latu.

Transports un loģistika

Noteiktas izmaiņas Saulkrastu un Skultes virziena vilcienu kustības sarakstā

,07.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens informē, ka 12. un 14.novembrī Sarkandaugavas stacijā paredzēto sliežu remontdarbu dēļ noteiktas izmaiņas Saulkrastu un Skultes virziena vilcienu kustības sarakstā.

Pirmdien, 12.novembrī, un trešdien, 14.novembrī, būs atcelti vilcieni Nr.6138 Rīga (plkst.15:48)-Saulkrasti (16:53) un Nr.6147 Saulkrasti (plkst.17:25)-Rīga (18:29).

Elektrovilciens Nr.6130 Rīga (plkst.13:47)-Skulte (15:04) no Rīgas aties plkst.13:56 un arī no visām pārējām stacijām izbrauks 9 – 12 minūtes vēlāk nekā parasti. Līdz ar to Skultē vilciens pienāks plkst.15:15.

Vilciens Nr.6134 Rīga (plkst.14:40)-Skulte (15:55) no Rīgas aties plkst.15:01, 21 – 24 minūtes vēlāk izbrauks arī no pārējām stacijām, tādēļ Skultē pienāks plkst.16:19.

Vilciens Nr.6142 Rīga (plkst.16:29)-Skulte (17:44) no Rīgas izbrauks 28 minūtes agrāk - plkst.16:01. Arī no citām maršruta stacijām vilciens aties 25 – 28 minūtes agrāk un līdz ar to Skultē pienāks plkst.17:19.

Transports un loģistika

Būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos

,06.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7.novembrī (vakarā) un 8.novembrī (no rīta) noteiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos, informēja AS Pasažieru vilciens.

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens informē, ka Zasulauka stacijā paredzēto sliežu remontdarbu dēļ 7.novembrī (vakarā) un 8.novembrī (no rīta) noteiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas un Tukuma virziena elektrovilcienu kustības sarakstos.

Trešdien, 7.novembrī, nekursēs šādi vakara vilcieni:

· Nr.6443 Rīga (plkst.19:32)-Sloka (20:24);

· Nr.6445 Rīga (plkst.20:22)-Sloka (21:14);

· Nr.6523 Rīga (plkst.21:26)-Tukums-2 (22:54);

· Nr.6529 Rīga (plkst.22:55)-Ķemeri (0:00);

· Nr.6442 Sloka (plkst.20:25)-Rīga (21:19);

· Nr.6444 Sloka (plkst.20:56)-Rīga (21:49);

· Nr.6446 Sloka (plkst.21:40)-Rīga (22:32).

7.novembrī tiks mainīts vairāku elektrovilcienu saraksts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabasgāzes sadales sistēmas operators AS "Gaso" iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) jaunus dabasgāzes sadales pakalpojuma tarifus, kas paredz palielinājumu no 2024.gada 1.janvāra gan tarifu mainīgajai daļai, gan arī fiksētajai daļai, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Tostarp lietotājiem, kuri gadā patērē līdz 2635 kilovatstundām (kWh) dabasgāzes, tarifu plānots palielināt par 22,4% - no 22,9503 eiro par megavatstundu (MWh) bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) līdz 28,0907 eiro par MWh bez PVN.

Vienlaikus lietotājiem, kuri gada laikā patērē no 2635,1 līdz 263 450 kWh dabasgāzes, tarifu plānots palielināt par 35,9% - līdz 12,1219 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 263 450,1 līdz 1 327 788 kWh, tarifu plānots palielināt par 8,5%% - līdz 9,2978 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 1 327 788,1 līdz 13 277 880 kWh, tarifu plānots celt par 5,9% - līdz 6,1972 eiro par MWh, bet lietotājiem, kuri patērē no 13 277 880,1 līdz 132 778 800 kWh, tarifu plānots palielināt par 2,9% - līdz 4,0262 eiro par MWh.

Transports un loģistika

Pasažieru vilciens: Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc valdības lēmuma par finansējumu

LETA,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, pastāstīja «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar «Škoda».

«Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi,» teica Grigulis.

Jautāts, kad «Pasažieru vilciens» slēgs līgumu ar «Škoda», Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī «Pasažieru vilciens» varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Citas ziņas

Tiek izveidots jauns vilciena ekspreša reiss maršrutā Rīga - Rēzekne

,24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 27. maija maršrutā Rīga-Rēzekne-Rīga kursēs modernizētais trīs vagonu dīzeļvilciens Rēzekne ar paaugstinātu komforta līmeni un numurētām sēdvietām. Vilciens pieturēs Ogres, Pļaviņu, Krustpils un Viļānu stacijā un ceļu no Rīgas līdz Rēzeknei veiks aptuveni 3 stundās pašreizējo 4 stundu vietā. Šis reiss papildinās ekspreša reisu maršrutā Rīga-Liepāja, un pasažieriem, braucot no Rēzeknes, būs iespējams bez pārsēšanās nokļūt no Rēzeknes Liepājā.

Vilcienā katram pasažierim ir izveidota individuāla, numurēta sēdvieta. Kopumā vilcienā ir 210 sēdvietas. Divi vagoni aprīkoti ar TV ekrāniem, un pasažieru ērtībai vilcienā uzstādīts arī kafijas automāts.

A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētāja Linda Baltiņa: "Šī reisa atklāšana ir ļoti nozīmīga ne vien uzņēmumam, bet arī mūsu pasažieriem, jo mēs soli pa solim veidojam mūsdienu prasībām atbilstošu vilcienu kustību. Tagad mūsu pasažieriem būs lieliska iespēja bez pārsēšanās nokļūt no Rēzeknes līdz Liepājai, kas ir pirmais šāda veida reiss, taču, domājams, ne pēdējais. Turklāt šajā maršrutā kursēs paaugstināta komforta līmeņa vilciens, kas nodrošinās pasažieriem daudz patīkamāku un ērtāku ceļojumu. "

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Citas ziņas

Veiks biļešu cenu izlīdzināšanu dzelzceļa pasažieru pārvadājumos

,21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2007. gada 1. septembra a/s Pasažieru vilciens veiks braukšanas maksas izlīdzināšanu pasažieru pārvadājumos visos virzienos attālumiem līdz 10 km, tādējādi pielīdzinot vilcienu biļešu maksu pilsētu autobusu braukšanas maksai, kā arī noteiks vienotu braukšanas tarifu visā Latvijas teritorijā. Tarifu izlīdzināšana nepieciešama, lai būtu iespējams veikt visus plānotos modernizācijas darbus, kā arī veikt maksājumus par infrastruktūras izmantošanu, kas pēdējā gada laikā strauji palielinājušies.

Biļešu cenas ir jāizlīdzina, jo ar ienākumiem no pārdotajām biļetēm nevar segt maksājumus par infrastruktūru, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājušies par 18%. Tā rezultātā a/s Pasažieru vilciens izmaksas ir pieaugušas par 1,92 miljoniem latu, lai gan dotāciju apjoms nav palielināts. Ja iepriekš par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu elektrovilcieniem bija jāmaksā Ls 2,80 par 1 km, tad šobrīd - Ls 3,29. Dīzeļvilcieniem iepriekš - Ls 2,36, tagad - Ls 2,80. Par sliežu ceļu izmantošanu Pasažieru vilciens gadā maksā aptuveni 19,3 miljonus latu.

Šobrīd pasažieri sedz 33% no dzelzceļa pasažieru pārvadājumu izmaksām, bet atlikušo daļu nepieciešams dotēt. Tā kā pasažieru skaits pēdējos sešos gads nepārtraukti ir audzis, izdevumi ir vairākkārt palielinājušies, jo ir nepieciešams straujāk atjaunot vilcienus, turklāt vilcienu uzturēšanas un modernizācijas izmaksas ar katru gadu pieaug. Taču ieņēmumi šajos gados, palielinoties pasažieru skaitam, proporcionāli nav palielinājušies tikpat strauji kā izmaksas. Pašlaik, piemēram, viena modernizētā trīs vagonu dīzeļvilciena atjaunošana izmaksā aptuveni 450 000 - 600 000 latu.

Transports un loģistika

Rosina 49 miljonus eiro no Skanstes tramvajam paredzētās ES naudas novirzīt elektrovilcienu iegādei

LETA,04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iegādei, pastāstīja ministrijas pārstāve Iveta Kancēna.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī atbalstīt jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādi. Izvērtējot Daugavpils un Liepājas iesniegtās potenciālo projektu koncepcijas, SM sagatavojusi priekšlikumu FM par papildu Kohēzijas fonda finansējuma, katrai no pašvaldībām novirzot 10 miljonus eiro tramvaju infrastruktūras turpmākai attīstībai.

Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" pērn komercreisos pārvadāja 37 411 pasažierus, kuriem pienācās valsts noteiktie braukšanas maksas atvieglojumi, tādējādi kompānijai veidojās 317 400 eiro zaudējumi, aģentūrai LETA sacīja "Lux Express Latvia" valdes loceklis Aldis Ķibēns.

Viņš skaidroja, ka kompānijai ir būtiski zaudējumi esošā regulējuma dēļ, kas nosaka, ka valsts komercreisos nekompensē izdevumus, kas ir saistīti ar pakalpojumu sniegšanu, tomēr braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēji ir tiesīgi saņemt atlaides arī komercmaršrutos.

Savukārt pēc Eiropas tiesas lēmuma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir jāiekļauj norma, ka valstij ir jākompensē pasažieriem piešķirtās atlaides, jo valsts nevar pieprasīt no komersanta nodrošināt pakalpojumu bez maksas, skaidroja Ķibēns.

"Līdz šim esam dzirdējuši daudzus solījumus, bet neredzam konkrētus soļus, kā Autotransporta direkcija (ATD) plāno risināt šo situāciju," sacīja Ķibēns.

Transports un loģistika

Pasažieru vilciens izlēmis pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, AS «Pasažieru vilciens» izlēmis iegādāties vilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», piektdien žurnālistiem sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā līgumcena būs 241,888 miljoni eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo «Pasažieru vilciens» ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija «Škoda Vagonka». Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.

Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā «Škoda Vagonka» bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

Transports un loģistika

Pasažieru vilciens līdz gada beigām cer noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

LETA,21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» līdz šā gada beigām var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) otrdien pausto, ka «Pasažieru vilciens» īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.

«Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu,» teica «Pasažieru vilciens» vadītājs.

Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. «Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai,» uzsvēra Grigulis.

Citas ziņas

Izmaiņa pasažieru vilciena sarakstos

,17.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu pārvada rekonstrukcijas laikā Siguldas stacijā no 18.jūnija (plkst. 20:30) līdz 19.jūnijam (plkst. 21:00) visi maršrutu Rīga-Valmiera-Rīga un Rīga-Valga-Rīga dīzeļvilcieni posmā Sigulda-Līgatne būs atcelti, informē AS Pasažieru vilciens.

Pēc vilcienu Rīga-Valmiera un Rīga-Valga pienākšanas Siguldā, kā arī vilcienu Valmiera-Rīga un Valga-Rīga pienākšanas Līgatnē, pasažieri starp Siguldas un Līgatnes stacijām tiks pārvadāti ar speciāli norīkotiem autobusiem. Šos autobusus apkalpos vilcienu konduktori kontrolieri, un tajos būs derīgas iegādātās dzelzceļa braukšanas biļetes. Autobusu atiešanas un pienākšanas laiki Siguldas un Līgatnes stacijās iespēju robežās būs saskaņoti ar vilcienu kustības sarakstu.

Trešdien, 18.jūnijā, vilciens Nr. 656 Rīga (plkst. 21:00) - Valmiera (plkst. 23:25) kursēs tikai līdz Siguldai. Pēc tā pienākšanas no Siguldas stacijas plkst.22:20 tiks norīkoti autobusi, no kuriem viens kursēs līdz Valmierai (pienāks plkst. 0:15), otrs – līdz Cēsu stacijai (plkst. 23:20).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Tās ir baumas, ka ir jāmaina nosaukums. Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Viņš arī atzīmēja, ka ziņas par zīmolu "Vivi" ir pāragri noplūdusi informācija.

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis...

"Tas ir tāds neiznēsāts bērns. Mēs par šo negribam runāt, jo tam būs savs stāts, kuru būs jāizstāsta tajā brīdī, kad tas pienāks. Līdz tam mums vēl ir daudz darāmā," uzsvēra "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Jaunajiem vilcieniem jābūt ne vien tehniski atbilstoši un kvalitatīvi uzbūvētiem, to eksterjera krāsojumam jābūt funkcionālam, izteiksmīgam un pietiekami pamanāmam satiksmē, vienlaikus vilcieniem jābūt vizuāli pievilcīgiem gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šī gada pavasarī prezentējām jauno vilcienu ārējā izskata dizainu, kas būs nozīmīga mūsu uzņēmuma jaunās identitātes daļa. No jauno vilcienu dizaina secīgi izriet arī jaunas grafiskās identitātes izstrāde un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde," skaidroja Līcīte.

Visu šo darbu kopuma - elektrovilcienu interjera un eksterjera dizaina izstrāde, jauna zīmola izstrāde, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde - izmaksas ir 34 100 eiro, kas pēc "Pasažieru vilciena" veiktā atklātā iepirkuma bija lētākā no piedāvātajām cenām. Par šiem pakalpojumiem noslēgts līgums ar SIA "Printpigeons".

Savukārt vizuālās identitātes ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes izmaksas ir 7850 eiro, arī šis bija lētākais iepirkuma procesa piedāvājums no iesniegtajiem, norādīja Līcīte. Par šo pakalpojumu noslēgts līgums ar starptautiskās komunikāciju aģentūras "Hill+Knowlton Strategies" partneri Latvijā "MM&A I Hill+Knowlton Strategies" (SIA "Mežgaile, Māliņa un Austriņš").

"Uzņēmumam pakāpeniski mainoties un attīstoties, ieviešot arvien jaunas tehnoloģijas, izmaiņas arī paša uzņēmuma ārējā izskatā - krāsās, logo un citos elementos, kurus lietosim, - ir loģisks solis. Lēmums par pārzīmološanu pieņemts, jo tas ilustrēs pārmaiņas, uz kurām jau šobrīd ir ceļā "Pasažieru vilciens", kā arī to jauno pakalpojumu kvalitāti, kuru piedāvāsim iedzīvotājiem turpmākajos gados. Uzņēmuma grafiskās identitātes maiņa ir tikai viens no soļiem pārmaiņu procesā, kas vērstas uz mūsu ilgtermiņa stratēģiskajām izmaiņām," pauda Līcīte.

Viņa norādīja, ka jaunā zīmola ieviešana ir cieši saistīta ar jauno vilcienu piegādes grafiku, jo šīs pārmaiņas tiks realizētas kontekstā ar jūtamiem uzlabojumiem pakalpojumos pasažieriem.

"Aicinām pāragri neanalizēt iespējamā zīmola atbilstību vai tā veiksmi, jo atrauti no kopējās koncepcijas un zīmola filozofijas pilnvērtīgus un objektīvus secinājumus nav iespējams izdarīt," piebilda Līcīte.

"Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Transports un loģistika

Izmaiņas Saulkrastu virziena vilcienu kustības sarakstos 1. un 2.oktobrī

,25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliežu remontdarbu laikā dzelzceļa posmā Mangaļi-Sarkandaugava 1.oktobrī un 2.oktobrī noteiktas izmaiņas Saulkrastu virziena vilcienu kustības sarakstos, informē AS Pasažieru vilciens.

1. un 2.oktobrī vilciens Nr.6128 Rīga (plkst.12:20)-Skulte (13:28) kursēs tikai līdz Saulkrastiem, bet vilciens Nr.6135 Skulte (plkst.13:44)-Rīga (14:53) - tikai no Saulkrastiem.

Minētais vilciens Nr.6128 Rīga (plkst.12:20)-Skulte (13:28) no Rīgas līdz Sarkandaugavas stacijai kursēs sarakstā noteiktajā laikā, bet no Sarkandaugavas un no pārējām maršruta Rīga-Saulkrasti stacijām 1. un 2.oktobrī izbrauks 1 – 6 minūtes vēlāk nekā ierasts, līdz ar to Saulkrastos pienāks plkst.13:25 (13:20 vietā).

1.oktobrī vilciens Nr.6135 Skulte (plkst.13:44)-Rīga (14:53) kursēs tikai no Saulkrastiem plkst.13:45 (nevis 13:53), 7 – 8 minūtes agrāk aties arī no pārējām stacijām līdz Sarkandaugavai, savukārt no Sarkandaugavas aties un Rīgas stacijā pienāks pēc saraksta. 2.oktobrī šis vilciens no Saulkrastiem izbrauks plkst.13:46 un arī no visām pārējām maršruta Saulkrasti-Rīga stacijām aties 5 – 7 minūtes agrāk nekā ierasts, līdz ar to Rīgā pienāks plkst.14:48 (nevis 14:53).

Transports un loģistika

Talgo pārsūdzēs Pasažieru vilciena lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas Škoda Vagonka

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») pārsūdzēs AS «Pasažieru vilciens» lēmumu pirkt jaunos elektrovilcienus no Čehijas ražotāja «Škoda Vagonka», informēja uzņēmumā.

«Talgo» šodien pārsteidza negaidītais «Pasažieru vilciena» paziņojums par «Škodas» piedāvājuma pārvērtēšanu vilcienu iepirkuma procesā, kas sekoja Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumam. Iepirkums bija noslēdzies jau pagājušā gada novembrī, un «Talgo» tajā uzvarēja ar labāko vilcienu iegādes cenu, labāko tehnoloģiju un labāko enerģijas patēriņa piedāvājumu, skaidroja «Talgo» pārstāvji.

««Talgo» piedāvātā cena - 225 miljoni eiro ir ārpus konkurences un ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā «Škodas» piedāvājums. Izvēloties «Talgo», Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni, kā arī iegūtu vislabākās no pieejamajām dzelzceļu tehnoloģijām,» teikts «Talgo» paziņojumā.

Transports un loģistika

Kā uzvesties sabiedriskajā transportā

,11.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome atbalstīja saistošos noteikumus Grozījumi Rīgas domes 24.02.1998. saistošajos noteikumos Nr.10 Rīgas sabiedriskā transporta (tramvajs, trolejbuss un autobuss) lietošanas noteikumi.

Atbilstoši noteikumiem pasažiera braukšanas tiesības apliecina derīga vienreizējās braukšanas biļete, braukšanas karte vai cits braukšanas tiesības apliecinošs dokuments normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Pasažiera pienākums ir izmantot pārvadātāja noteikta parauga vienreizējās braukšanas biļeti vai braukšanas karti.

Pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas transportlīdzeklī iegādāties pie konduktora vai vadītāja-konduktora vienreizējās braukšanas biļeti par braukšanu, divas vienreizējās braukšanas biļetes par vienas bagāžas vienības pārvadāšanu vai bez uzaicinājuma uzrādīt braukšanas karti vai citu braukšanas tiesību apliecinošu dokumentu.

Citas ziņas

AS Pasažieru vilciens kļūs par valsts akciju sabiedrību

,10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2008. gada 1. augustam Satiksmes ministrija plāno iesniegt tiesību aktu projektus, kas paredz AS Pasažieru vilciens pārveidot par valsts akciju sabiedrību.

Lai AS Pasažieru vilciens pārveidotu par valsts kapitālsabiedrību, valstij būs jāatpērk no VAS Latvijas Dzelzceļš tai piederošās kapitāla daļas AS Pasažieru vilciens. Tādējādi valsts kļūs par uzņēmuma Pasažieru vilciens akciju īpašnieku, Db.lv informē

Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Valpētere.

AS Pasažieru vilciens pārveide par valsts akciju sabiedrību nepieciešama, lai turpinātu un atvieglotu uzņēmuma ilgtermiņa attīstības iespējas un investīciju projektu realizāciju, kas uzlabos pasažieru pārvadājumu kvalitāti.

Pērn AS Pasažieru vilciens pārvadījis 27.08 miljonus pasažieru (citos sabiedriskā transporta veidos pārvadāto cilvēku skaits sarucis). Salīdzinājumam – uzņēmums 2006. gadā pārvadājis 27 miljonus pasažieru, 2005. gadā – 25.5 miljonus, bet 2004. gadā – 23.5 miljonus pasažieru. Ik gadu pieaudzis pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien vēl nepieņēma lēmumu saistībā ar AS «Pasažieru vilciens» rīkoto iepirkumu par elektrovilcienu iegādi, pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Šodien valdības sēdes slēgtajā daļā tika izskatīts Satiksmes ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums par «Pasažieru vilciena» rīkoto iepirkumu «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» un tā rezultātā slēdzamā līguma izpildei nepieciešamo finansējumu un saistīto risku izvērtējums.

Linkaits neatklāja sarunas detaļas, vien piebilda, ka ministri diskutējuši par to, cik tālu aizvirzījies elektrovilcienu iepirkums un kādi ir ar šo iepirkumu saistītie riski.

Pēc satiksmes ministra teiktā, valdība nekādus lēmumus šodien nav pieņēmusi, bet šis jautājums nonāks Ministru kabineta dienaskārtībā tiklīdz būs pieejama papildus informācija, tostarp Iepirkumu uzraudzības biroja izskatītā Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» (Talgo) sūdzība par elektrovilcienu iepirkumu.

Transports un loģistika

Papildināta - IUB aizliedz Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi

LETA,28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS «Pasažieru vilciens» slēgt iepirkuma līgumu ar Spānijas uzņēmumu «Patentes Talgo S.L.», («Talgo») par elektrovilcienu piegādi, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

IUB lēmums paredz aizliegt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam - «Pasažieru vilciens» - slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

«Pasažieru vilcienam» uzdots 20 darbadienu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Transports un loģistika

Izmaiņas Aizkraukles virziena vilcienu sarakstos

,25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliežu remontdarbu laikā, kas tiks veikti Šķirotavas stacijā 30.septembrī, kā arī 1., 2. un 3.oktobrī, noteiktas būtiskas izmaiņas Ogres un Aizkraukles virziena vilcienu kustības sarakstos. Lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus atcelto elektrovilcienu vietā, vairākiem elektrovilcieniem un dīzeļvilcieniem noteiktas papildu pieturas, kā arī mainīti daudzu vilcienu kustības saraksti, informē AS Pasažieru vilciens.

30.septembrī un 2.oktobrī nekursēs šādi elektrovilcieni:

· Nr.6250 Rīga (plkst.19:07)-Ogre (19:51);

· Nr.6256 Rīga (plkst.21:18)-Lielvārde (22:23) un Nr.6260 Rīga (plkst.23:20)-Lielvārde (0:25);

· Nr.6253 Ogre (plkst.20:13)-Rīga (20:58);

· Nr.6257 Lielvārde (plkst.21:10)-Rīga (22:10) un Nr.6261 Lielvārde (plkst.22:13)-Rīga (23:14).

1. un 3.oktobrī vilciens Nr.6204 Rīga (plkst.5:30)-Lielvārde (6:31) būs atcelts iecirknī Rīga-Salaspils un kursēs tikai no Salaspils stacijas plkst.5:54 atbilstoši sarakstam maršrutā Salaspils-Lielvārde.

30.septembrī un 2.oktobrī dīzeļvilciens Nr.622 Rīga (plkst.20:52)-Krustpils (23:15) no Rīgas aties plkst.20:41, 10 - 11 minūtes agrāk kursēs arī no citām posma Rīga-Šķirotava stacijām un papildus pieturēs Gaismā (plkst.21:03), Rumbulā (21:06), Dārziņos (21:11) un Dolē (21:15). No Salaspils līdz Krustpils stacijai vilciens kursēs atbilstoši sarakstam.

Finanses

Pirms un pēc autoskolas.. Braucam droši!!! SIA „Miesassargu Aģentūras” „Auto Braukšanas centrs” piedāvā..

,13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA „Miesassargu aģentūras” „Auto Braukšanas Centrs” ir pirmais Latvijā kurš jau no 2002. gada veic jaunu un jau pieredzējušu autovadītāju apmācības, kā pareizi pārvaldīt automašīnu jebkuros laika apstākļos. Mēs mācam pareizas un drošas braukšanas pamatus, lai ikviens auto braucējs spētu pārvaldīt automašīnu un izvairīties no avārijām vai ekstremālām situācijām.

Mūsu centru šajos gados ir apmeklējuši vairāk kā 1500 cilvēki, ar dažādu vecumu un ar dažādu braukšanas pieredzi. Sākot no 16 gadīgiem iesācējiem līdz autovadītājiem ar 30 un vairāk gadu stāžu.

Mūsu apmācību metodiku un bāzi ir atzinīgi novērtējuši arī valsts iestāžu un privāto uzņēmumu vadītāji. Tas dod mums papildus stimulu piedāvāt saviem patstāvīgiem un jauniem klientiem arvien labāku un augstāku servisu mācību procesā.

Visus šos gadus mēs esam strādājuši tikai ar juridiskām personām, bet kopš 2007. gada 01. februāra „Auto braukšanas Centrs” ir atvērts ikvienam braucējam, kurš vēlas iziet dažādu līmeņu apmācības, papildināt savas braukšanas prasmes vai vienkārši iemācīties braukt ar automašīnu un nokārtot braukšanas eksāmenu CSDD.

Iespējams, ka lielais vairums autovadītāju par savām braukšanas spējām ir pārliecināti. Diemžēl lielais avāriju skaits uz Latvijas ceļiem vēsta par pretējo – mākam braukt agresīvi, bet ne droši. Braukšanas speciālisti norāda, ka mazais papīrītis, ko sauc par tiesībām, vēl nenozīmē, ka cilvēks māk vadīt pār auto.

Ja ir vēlēšanās pārbaudīt savu varēšanu, tad iespējams doties pie mums - uz

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centru. Jūsu rīcībā būs liels izmēģinājumu poligons - Spilves lidlaukā, labas automašīnas un pieredzējuši instruktori.

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centra direktors Uldis Kaņeps - Kalniņš Centru raksturo šādi:

Mūsu sauklis – pirms un pēc autoskolas.

Mēs paši esam autosportisti, tāpēc, ja ir vēlēšanās, varam mācīt arī ekstrēmās braukšanas prasmes, bet pats galvenais – mēs mācam drošu braukšanu. Braucam ar SEAT Leon, kas ir ļoti ergonomisks auto ar priekšpiedziņu. Bet mācām arī ar klienta mašīnām. Piemēram, džipiem ir ļoti atšķirīga braukšanas tehnika. Automātu neignorējam, bet sajūsmā par to neesam. Ja cilvēks māk braukt ar mehānisko kārbu, tad ar automātu viņam būs viegli. Ja mērķis ir tikai un vienīgi automāts, tad mums ir mazs atsevišķs kurss.

Un kā ar Autoskolām?

Es parasti uzburu ainu – braucam mēs pa Āgenskalna rajonu. Pretī brauc mašīnas ar autoskolas logo, kurās sēž iekšā cilvēki ar TĀDĀM acīm. Pēc visām darbībām, ko viņi veic, ir skaidrs, ka sapratnes, kas notiek, nav vispār. Tas ir loģiski, ja cilvēkam pirms tam vienīgā pieredze ir bijis brauciens pa lauku ceļu. Līdz ar to nabaga māceklim ir jāiekļaujas mūsu intensīvajā, nebūt ne pareizākajā satiksmes plūsmā, vispār nesaprotot, ko viņš dara ar mašīnu. Ja jums liktu lidot, tāpēc, ka filmās jau viss ir parādīts, Jūs varētu? Nē. Tas ir absurds. Poligona apstākļos, lai kā tu brauktu, var paspēt apstāties. Blakām sēž ļoti mierīgs instruktors, zinot, ka agri vai vēlu mašīna apstāsies. Viņš mierīgi runā ar klientu. Es zinu cilvēkus, kurus pēc autoskolas ir ļoti grūti pārmācīt braukt atbilstoši apstākļiem. Viens ir tas, ko māca, bet otrs ir reālā satiksme. Tagad gan CSDD un Satiksmes ministrijas līmenī šie jautājumi tiek cilāti. Lielais avāriju skaits liecina, ka kaut kas visā sistēmā tomēr nestrādā.

Mēs ceram, ka nākotnē ar mums un līdzīgām skolām būs cieša sadarbība, jo mēs tiešām varam daudz dod satiksmes drošības uzlabošanā. Rīgā satiksme ir draņķīga arī tāpēc, ka cilvēki nesaprot plūsmu. Daudziem pietiek ar dažām stundām, kurās mēs pastāstām kā pareizi pamainīt rindas, kā apdzīt, kā ērtāk izbraukt krustojumus.

Par klientūru :

Pārsvarā mūsu klienti ir autoskolu audzēkņi un cilvēki, kas ir saņēmuši tiesības, bet ilgstoši nav vadījuši auto, kā arī uzņēmumi, kuriem ir savs autoparks, un to vadītāji pārsvarā ir menedžeri, kuriem svarīgāks ir pamatdarbs, nevis automašīnas pareiza un droša vadīšana.

Par sievietēm pie stūres :

Kāda ironija? Tā ir mūsu ikdiena. Sievietes brauc ar vien labāk un labāk. Mums 70 % individuālo klientu ir tieši sievietes. Atkal pierādās – sievietes saprot, ka ir jāmācās. Varbūt ekstremālās braukšanas elementus sievietēm apgūt ir grūtāk, jo ir jāpārvar zināma psiholoģiska barjera. Sievietēm mums ir cita pieeja. Daiļo dzimumu nevar tā vienkārši mācīt braukt. Ir jāsaprot kā.

Kurss - droša braukšana ziemas apstākļos :

Tā ir lieta, ko cilvēki prasa visvairāk. Ko darīt, ja slīd. Man ir viena recepte – ar ko saslimi, ar to jāārstējas. Jā, ziemā slīd, bet ir jāiemācās to izmantot savā labā. Nevar ziemā braukt un baidīties slīdēt. Vienalga – slīdēs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabasgāzes sadales sistēmas operators AS "Gaso" iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) jaunus dabasgāzes sadales pakalpojuma tarifus, kas paredz palielinājumu, gan tarifu mainīgajai daļai, gan arī fiksētajai daļai, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Tostarp lietotājiem, kuri gadā patērē līdz 2635 kilovatstundām (kWh) dabasgāzes, tarifu plānots palielināt par 27% - no 18,0761 eiro par megavatstundu (MWh) bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) līdz 22,9503 eiro par MWh bez PVN.

Tajā pašā laikā lietotājiem, kuri gada laikā patērē no 2635,1 līdz 263 450 kWh dabasgāzes, tarifu plānots palielināt par 20% - līdz 8,9199 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 263 450,1 līdz 1 327 788 kWh, tarifu plānots palielināt par 17% - līdz 8,57 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 1 327 788,1 līdz 13 277 880 kWh, tarifu plānots celt par 18% - līdz 5,8542 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 13 277 880,1 līdz 132 778 800 kWh, tarifu plānots palielināt par 36% - līdz 3,9134 eiro par MWh, lietotājiem, kuri patērē no 132 778 800,1 līdz 210 760 000 kWh, tarifu plānots palielināt par 5% - līdz 1,4665 eiro par MWh, bet lietotājiem, kuri patērē no 210 760 000,1 līdz 1 353 800 000 kWh, tarifu plānots palielināt 2,1 reizi - līdz 1,9771 eiro par MWh.

Transports un loģistika

Izvērtējot elektrovilcienu iepirkuma piedāvājumus, par uzvarētāju atzīta Škoda Vagonka

Lelde Petrāne/LETA,21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumā pausto, AS «Pasažieru vilciens» ir pārvērtējusi pretendentu piedāvājumus, un tiesības piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus atkārtoti ir ieguvis uzņēmums «Škoda Vagonka».

Iepirkuma uzvarētāja «Škoda Vagonka» kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem 5 gadiem, kā arī personāla apmācība.

AS «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis komentē: «Atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja norādēm, piesaistot tehniskos un juridiskos ekspertus, esam rūpīgi pārvērtējuši pretendentu iesniegtos piedāvājumus. Iepirkumā iesaistīto pretendentu aktīvā cīņa par tiesībām piegādāt vilcienus liecina tikai par to, ka šis process ir atklāts un ir nodrošināta vienlīdzīga attieksme pret visiem pretendentiem.»