Otrdien, 17. jūnijā, noslēdzas parakstīšanās redzes aprūpes grupas Baltijā OC VISION obligācijām par kopējo summu līdz 10 miljoniem eiro ar fiksētu gada procentu likmi 6 % un dzēšanas termiņu 4 gadi.
Minimālais parakstīšanās slieksnis obligācijām ir 100 eiro, un piedāvājumā aicināti piedalīties gan privātie, gan profesionālie investori Baltijā. Obligācijas tiks nodrošinātas ar nekustamā īpašuma ķīlām un ķīlām uz OC VISION un meitas uzņēmumu aktīviem Latvijā un Lietuvā.
Pasaules redzes aprūpes tirgus šobrīd piedzīvo dinamisku izaugsmi, ko veicina būtiskas pārmaiņas sabiedrībā — digitalizācija, novecojoša populācija un straujās dzīvesveida izmaiņas. Tiek prognozēts, ka Baltijā līdz 2029. gadam redzes korekcija būs nepieciešama teju 60 % iedzīvotāju.
OC VISION jau šobrīd ieņem līderpozīciju redzes aprūpē reģionā, jo desmitiem gadu īstenojis apjomīgas un mērķtiecīgas investīcijas infrastruktūrā, tehnoloģijās un profesionālo kompetenču attīstībā, kā arī audzējis veikalu skaitu līdz 77. Augstas kvalitātes optikas pakalpojumu pieejamība un reģionālā klātbūtne ir kļuvusi par stratēģisku prioritāti, un uzņēmuma veiktais darbs ļāvis izveidot vienu no spēcīgākajiem daudzkanālu (omnichannel) pārdošanas tīkliem Baltijā.
Obligāciju emisijā piesaistītā finansējuma mērķis ir grupas esošo saistību refinansēšana, kā arī tālāka veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības veicināšana reģionos, modernizējot veikalus un attīstot jaunas koncepcijas specializētiem redzes un dzirdes pārbaužu kabinetiem. Tāpat OC VISION izskata arī uzņēmumu iegādes opcijas.
“Īpaši satraucoša ir tuvredzības (miopijas) izplatības pieauguma tendence — ja 2010. gadā tā skāra 23 % pasaules iedzīvotāju, tad līdz 2050. gadam šis rādītājs varētu sasniegt 50 %, kas nozīmē gandrīz piecus miljardus cilvēku. Tuvredzība arvien biežāk tiek konstatēta bērniem un pusaudžiem, ko veicina ilgstoša mazo ekrānu lietošana, ierobežots laiks, kas pavadīts ārā, kā arī intensīva izglītības slodze. Reaģējot uz šīm pārmaiņām, OC VISION kā vienu no savām attīstības prioritātēm ir izvirzījusi miopijas kontroles programmu bērniem, kā arī apņēmusies veicināt visas nozares attīstību Baltijā — ieviešot jaunākās tehnoloģiskās inovācijas, nodrošinot augstvērtīgus pakalpojumus, paplašinot to pieejamību un piesaistot labākos profesionāļus,” atklāj OC VISION izpilddirektors un valdes loceklis Toms Dzenis.
2024. gadā OC VISION grupa sasniedza savu vēsturiski augstāko apgrozījumu — 36 miljonus eiro, kas ir 10 % pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Uzņēmuma EBITDA pieauga no 1,6 miljoniem līdz 2,2 miljoniem eiro, kas apliecina efektīvu darbību un spēcīgu rentabilitāti. Uzņēmuma ieņēmumi sadalās trīs pamatsegmentos — redzes un dzirdes aprūpes risinājumi veido 29,7 miljonus eiro, e-komercija ar Dr. Lensor zīmolu sasniedz 2,5 miljonus, bet vairumtirdzniecības un profesionālo pakalpojumu segments — 3,7 miljonus eiro.
Signet Bank AS Investment Banking pārvaldes vadītājs Edmunds Antufjevs atzīmē: “OC VISION līdzšinējie uzrādītie izaugsmes rādītāji gan apgrozījuma, gan rentabilitātes ziņā apliecina uzņēmuma spēju efektīvi izmantot tirgus potenciālu. Šie rezultāti cieši korelē ar prognozējamu, datu balstītu attīstības virzienu redzes un dzirdes aprūpes nozarē, ko nosaka ilgtermiņa demogrāfiskās pārmaiņas un veselības aprūpes attīstības tendences. Tas padara uzņēmumu īpaši saistošu investoriem, kuri novērtē stabilitāti un skaidri iezīmētu nozares attīstības perspektīvu.”
Obligācijas plānots kotēt Nasdaq Baltic First North tirgū. Obligāciju emisijas organizētājs ir vadošā Latvijas investīciju banka Signet Bank AS, savukārt juridiskās konsultācijas sniedz TGS Baltic. Nodrošinājuma aģents ir Sorainen ZAB.