Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA OC VISION grupas uzņēmumu apgrozījums šī gada pirmajā pusē, sasniedza 10,26 milj. eiro, teikts paziņojumā medijiem.

Latvijā vadošās optikas preču un pakalpojumu uzņēmumu grupas apgrozījums pret pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis par 1,5 miljoniem eiro jeb 17%. Tāpat par 16% ir audzis arī mazumtirdzniecības apgrozījums (Latvijas tirgū 14%, Lietuvas tirgū 22%). Kopējais izgatavoto briļļu skaits OC Vision grupas uzņēmumos audzis par 6%. Pieaugums galvenokārt ir saistīts ar veikalu tīklu paplašināšanos un jaunu klientu piesaisti esošajos veikalos.

Saistībā ar redzes veselību, optikas nozarē iezīmējas divas augošas iedzīvotāju grupas. Demogrāfiskās novecošanās rezultātā palielinās cilvēku skaits, kam ir vajadzīgas lasāmās brilles, kas ir ikdienišķs redzes korekcijas līdzeklis pēc 45 gadu vecuma un no kura izvairīties ir diezgan sarežģīti. Statistika liecina, ka cilvēku vecums, kurā parādās vajadzība pēc pirmajām lasāmajām brillēm pēdējo 20 gadu laikā samazinājies par aptuveni 5 gadiem, līdz ar ko mūsdienās ar redzes problēmām saskaras jau no 40 gadu vecuma.

Otra iedzīvotāju grupa, kurai vairāk rodas nepieciešamība pēc brillēm, ir tuvredzīgie iedzīvotāji, kas brilles sāk lietot jau no jaunības – Latvijā tie ir ap 27% no iedzīvotājiem.

«Biznesa analīzes dati apstiprina klientu maksātspējas pieaugumu, kas izpaužas divās tendencēs. Parādās jauni klienti, kas nolēmuši beidzot iegādāties kvalitatīvus redzes korekcijas līdzekļus optikas veikalos, nevis lielveikalu ķēdēs, aptiekās vai Rīgas Centrāltirgū. Savukārt, esošie klienti iegādājas kvalitatīvākus lēcu un ietvaru produktus. Kā atskaites punktu var aplūkot Somiju, kur katrs iedzīvotājs 2017. gadā vidēji optikas preču iegādei iztērēja 58 eiro, savukārt Latvijā tikai 14 eiro. Tas nozīmē, ka daļa Latvijas iedzīvotāji brilles produktus vai nu vispār nelieto, vai lieto brilles, kas nav individualizētas tieši viņiem,» stāsta OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Biznesa, tostarp optikas, izaugsme ir saistīta ar cilvēku maksātspēju. Pēdējie novērojumi liecina, ka 60% klientu iegādājas brilles 100 eiro robežās. Piemēram, Latvijā vidējā briļļu cena ir 120 eiro, turpretim Somijā 250 eiro. Latvijā par identiskas kvalitātes produktu cilvēki maksā 1,5 līdz 2 reizes mazāk. Savukārt, vidējais briļļu nomaiņas periods Latvijas patērētājiem ir līdzīgs kā Somijā – trīs gadi.

OC VISION ir lielākais optikas un optometrijas pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs, kas darbojas 70 veikalos Latvijā un Lietuvā, kā arī pārstāv optisko un oftalmoloģisko instrumentu vairumtirdzniecību. OC VISION ir Latvijā reģistrēts vietēja kapitāla uzņēmums, kas nodarbina 500 cilvēkus Lietuvā un Latvijā. Uzņēmums dibināts 1991.gadā un tā galvenā mītne atrodas Rīgā. OC VISION uzņēmuma grupā ietilpst veikalu tīkli Vision Express Latvijā un Lietuvā, OptiO Latvijā un Lietuvā, Pasaules Optika Latvijā, veikals Lornete Latvijā, interneta veikals dr.Lensor Latvijā un Lietuvā, kā arī vairumtirgotājs Opptica Latvijā, Lietuvā un NVS valstīs.

Uzņēmuma kopējais apgrozījums 2016.gadā sasniedza 16 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru