Jaunākais izdevums

Oksana Sivokobiļska, Sweedbank valdes locekle: mans vaļasprieks, patiesībā, ir ļoti vienkāršs — tā ir komunikācija ar draugiem.

MOksanas Sivokobiļskas labsajūtas formula - tikšanās ar draugieman ir ļoti vērtīgs, jauks draugu un draudzeņu, radinieku loks, kurā ir patīkami uzturēties un mēs visi augstu novērtējam iespēju vienkārši pabūt kopā: tikties, kopā noskatīties kādu filmu, paspēlēt kādu galda spēli. Darba dienās viss laiks tiek veltīts pienākumiem, tādēļ brīvdienās, vakaros ir nepieciešams cilvēciskais siltums, mājīgums. Tādēļ, ja man jāizvēlas satarp saviesīgu pasākumu un mierīgu vakaru draugu lokā, es, visbiežāk, izvēlos otro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieva Andersone, Kanēļa konditorejas īpašniece:Labsajūtas formula ZiLabsajūtas formulaemā viens no manis iecienītākajiem veidiem kā aizmirst par ikdienas stresu, ir distanču slēpošana. Savukārt ikdienā es daudz lasu, galvenokārt ārzemju žurnālus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaundibinātais Draugiem Group uzņēmums Draugiem Capital noslēdzis pirmo investīciju darījumu, investējot 1,14 miljonus eiro kosmētikas uzņēmumā Prime Prometics, kļūstot par uzņēmuma mazākuma akcionāru.

Prime Prometics ir e-komercijas uzņēmums, kas tiešsaistē tirgo kosmētikas produktus sievietēm pēc 50. Jaunvārds prometics iezīmē jauno pro-age tendenci skaistumkopšanas nozarē – uzņēmums ir par skaistu novecošanu pretstatā līdz šim nozarē dominējušajai anti-aging ievirzei, ka novecošana ir jāaizkavē. Papildus produktu izplatīšanai Prime Prometics izglīto sabiedrību, organizē kopienu atbalstu un popularizē ideju, ka skaista novecošana ir vērtība.

Uzņēmuma Prime Prometics vadītājs Kaspars Eglītis, kurš pirms šī uzņēmuma izveides strādāja Draugiem Group un vēlāk izmēģināja spēkus dažādās e-komercijas nozarēs, stāsta, kā radās ideja: “Mans tētis ir onkologs un ikdienā daudz strādā, lai palīdzētu sievietēm cīņā ar krūts vēzi. Es zinu, ko sievietes ķermenim nodara ķīmījterapija, un tāpēc sapratu, ka ir vajadzīgi produkti, kas arī pēc vēža ārstēšanas ļauj turpināt sievietēm justies sievišķīgi.” Eglītis ir pārliecināts, ka Draugiem Group iesaiste pavērsīs plašas iespējas Prime Prometics attīstībai: “Šī investīcija ir daudz vairāk nekā tikai nauda – tās ir arī jaunas zināšanas no Latvijas pirmā “vienradža” izveidotājiem, iespēja apgūt jaunus tirgus un pārdošanas kanālus.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan notiek lietotāju migrācija starp sociālajiem tīkliem, daļai Latvijas portāla Draugiem.lv lietotāju aktīvāk pievēršoties Facebook, pašmāju sociālajā tīklā iesaistās cilvēki, kuri iepriekš ar virtuālo vidi bijuši uz «jūs, uzskata eksperti, kuri ir vienisprātis, ka Draugiem.lv ir pāragri «apglabāt».

Dzērienu ražotāja Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa norādīja, ka Facebook aug un attīstās, taču kompānijas piemērs rāda, ka nav piepildījušās pirms dažiem gadiem izteiktās prognozes, ka viss notiks Facebook un Twitter tīklos. Tieši portālā Draugiem.lv ražotājam ir lielākais profils, lai gan darbošanās tur sākta tikai pērn. Tagad lapai "Draugiem.lv" ir aptuveni 40 000 sekotāju. Vērtējot pēc auditorijas, kas ir Aldara produktu patērētāji, viss notiek Draugiem.lv, sprieda Krastiņa.

Arī digitālās aģentūras Digibrand sociālo mediju stratēģis Aldis Blicsons aicināja «neglabāt» vēl Draugiem.lv, piebilstot, ka to jau mēģināja darīt 2011.gadā. Savukārt kebabnīcu TurKebab līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts norādīja, ka ikvienai platformai ir lēcieni un «aizgulēšanās», tāpēc nevar kādu projektu «apglabāt», jo nevar paredzēt, kādi uzlabojumi tiks veikti.

Tehnoloģijas

Draugiem TV trin cirvjus, lai turpinātu cīņu par TV3 un LNT retranslēšanu

Sanita Igaune,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem TV ir iesniegusi Konkurences padomē (KP) iesniegumu lietas ierosināšanai par TV3 un LNT darbībām. Pēc TV3 dalībnieka Modern Times Group (MTG) publiskā paziņojuma par LNT iegādi un LNT vadības nomaiņu, LNT uzsāka vērst pret Draugiem TV pēc satura tādus pašus pasākumus kā TV3, Db informēja draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Viņš paskaidroja, ka TV3 un LNT retranslācijas aizliegumu pamato ar uzskatu, ka nacionālo programmu retranslēšanai ir nepieciešama piekrišana, lai gan likumā ir noteikts pretējais.

«Neskatoties uz to, ka ar likumu ir noteikts, ka gan programmu izplatīšanai interneta vidē, gan, izmantojot kabeli, ir vienādi noteikumi, TV3 un LNT, slēpjoties aiz šķietama Autortiesību likuma pārkāpuma, cenšas aizliegt Draugiem TV veikt darbības, kuras Draugiem TV prasa likums. Draugiem TV retranslēšanas pienākumu uzliek likums,» atzīmēja draugiem.lv runasvīrs.

Draugiem TV 2011.gada nogalē uzsāka programmu TV3 un LNT retranslāciju. Neilgi pēc retranslācijas uzsākšanas, TV3 izvirzīja Draugiem TV pretenzijas, prasot pārtraukt programmas TV3 retranslēšanu, jo Draugiem TV nav saņēmusi TV3 piekrišanu šādai retranslēšanai. Draugiem TV paskaidroja TV3, ka retranslēšanai piekrišana nav vajadzīga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo komunikāciju portāla Draugiem.lv izveidotajā interneta televīzijas platformā Draugiem TV prettiesiski izmantots nacionālo komerctelevīziju kanālu saturs, norāda LNT pārdošanas direktors Guntars Traubergs.

Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums nosaka, ka programmu retranslācijai publiskajos elektronisko sakaru tīklos nepieciešams saņemt retranslējamās programmas īpašnieka piekrišanu. Telekompānija LNT šādu atļauju Draugiem TV nebija devusi, skaidroja Traubergs.

«Kopš pagājušā gada beigām, kad Draugiem.lv, pārkāpjot Autortiesību likumu, testa režīmā iedarbināja jauno platformu, LNT vairākkārt ir vērsusies pie Draugiem.lv ar piedāvājumu noslēgt sadarbības līgumu, lai izbeigtu autortiesību pārkāpumu, taču tas tika ignorēts un LNT bija spiesta vērsties tiesā,» norādīja Traubergs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien nolēma atcelt aizliegumus skaistumkopšanas, labsajūtas un fotopakalpojumu sniegšanai.

Ekonomikas ministrijā norādīja, ka aizliegumu jāatceļ, jo Latvijā uzlabojusies epidemioloģiskā situācija.

Vienlaikus šo pakalpojumu sniegšanas laikā ir jāievēro valstī noteiktās epidemioloģiskās drošības prasības un konkrētai nozarei pieņemtais drošas pakalpojumu sniegšanas protokols.

Operatīvās vadības grupā 14.jūnijā panākta starpinstitucionāla vienošanās par pakāpenisku dažādu sektoru darbības atsākšanu atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai Latvijā.

Kopš 1.jūnija ir atļauta visu skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumu sniegšana, ja pakalpojumu sniedzēji ir vakcinēti vai pēdējā pusgada laikā izslimojuši Covid-19, spējot uzrādīt sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu. Savukārt no 15.jūnija skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēji un saņēmēji papildu vakcinēšanās vai pārslimošanas faktam var uzrādīt negatīvu testu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais Latvijas sociālais tīkls draugiem.lv veido televīziju Draugiem TV, kas būs interneta televīzijas platforma, kurā tiks pārraidīts plaša spektra saturs - gan vietējā ražojuma, gan ārzemju, portālam Nozare.lv stāstīja draugiem.lv sabiedrisko attiecību speciālists Jānis Palkavnieks.

Patlaban netiek plānots, ka draugiem.lv paši radīs saturu, tas tiks iepirkts no dažādiem avotiem. Draugiem TV būs interesants ne tikai jauniešu auditorijai, bet dažāda vecuma grupu cilvēkiem, solīja Palkavnieks.

Tiks piedāvāts gan maksas, gan bezmaksas saturs. Pārraides būs gan tiešraidē, gan tiks piedāvāts saturs pēc pieprasījuma, kad pats var izvēlēties, kad skatīties izvēlēto raidījumu.

Tiek solīts, ka Draugiem TV būs kaut kas revolucionārs, taču sīkāka informācija par jaunās televīzijas saturu netiek atklāta.

Draugiem TV varēs skatīties uz datoriem un modernajiem televizoriem, izmantojot interneta pieslēgumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēja sasniegt plašāku cilvēku loku, vienkārša lietošana un mazāk gar acīm ņirbošu reklāmu - galvenie iemesli, kādēļ pēdējā pusgada laikā divkāršojies to Latvijas interneta lietotāju skaits, kuri uzgriezuši muguru neapšaubāmajam pašmāju socializācijas portālu flagmanim draugiem.lv un pievērsušies nepilnu pusmiljardu pasaules iedzīvotāju aptverošajam Facebook, raksta laikraksts Diena.

Facebook.com sniegtā informācija liecina, ka patlaban šajā sociālajā portālā reģistrējušies 130 tūkstoši lietotāju no Latvijas, kas ir divreiz vairāk nekā gada sākumā. Salīdzinājumam, draugiem.lv ir 750-800 tūkstoši aktīvo lietotāju, kas esot tuvu kopējam Latvijas interneta lietotāju skaitam, apgalvo portāla radošais direktors Guntars Meluškāns.

«Vienīgais iemesls, kāpēc reģistrējos atpakaļ draugos bija cilvēki, kuri joprojām nav reģistrējušies Facebook,» neregulāru iegriešanos pašmāju portālā paskaidro IT speciālists Tonijs Gorodničenko, kurš draugiem.lv esot kopš pašiem pirmsākumiem, kad portālā vēl nebija pat 10 tūkstoši lietotāju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju sociālais portāls Draugiem.lv šodien testa režīmā palaidis iedarbinājis savu jauno pakalpojumu Draugiem TV. Tiesa pagaidām portāla Draugiem.lv televīzija pieejama tika noteiktam skaitam portāla lietotāju, Db.lv norādīja Draugiem.lv sabiedrisko attiecību speciālists Jānis Palkavnieks.

Viņš arī informēja, ka visi citi, kas vēlas pieteikties Draugiem TV testēšanas otrajai tūrei, to var izdarīt portālā draugiem.tv. Šobrīd, spriežot pēc testētāju komentāriem, pakalpojums nedarbojas uz datoriem, kas darbojas ar Apple izstrādāto operētājsistēmu OSX, kā arī, izmantojot interneta pārlūku Googe Chrome.

Jau ziņots, ka Draugiem.lv ir metis izaicinājumu TV tirgū un no 11.novembra uzņēmums piedāvās interneta televīzijas pakalpojumus.

TV platformas ir daudz un dažādas, saka Palkavnieks, norādot, ka draugiem.lv piedāvās iespēju visiem lietotājiem skatīties bezmaksas TV, kā arī tiem būs iespēja pirkt maksas kanālus pa vienam, kā arī skatīties izvēlētās filmas.

Biznesa tehnoloģijas

Draugiem Group uzņēmumu apgrozījums veido 15 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot finanšu gadu, Draugiem Group uzņēmumi strādājuši ar 14 909 138 eiro apgrozījumu un 1 487 655 eiro peļņu, informē uzņēmumā.

Lielākā grupas daļa uzņēmumu peļņu investēja savā attīstībā un jaunu eksporta tirgu apguvē. 2017. gadā atvērti jauni biroji Cēsīs un Barselonā, kā arī Printful ražotne Rīgā.

Mapon gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn tika veikti lieli investīciju projekti - izveidots jauns produkts Tachogram, nopirktas daļas Somijas partnera uzņēmumā Mapon Finland, iegādāts klientu portfelis no mazākiem tirgus spēlētājiem, kā arī atvērta filiāle Barselonā. Lai veicinātu straujāku uzņēmuma attīstību, par 62% palielināts darbinieku skaits un veikti ieguldījumi IT infrastruktūrā. Mapon apgrozījums audzis par 15%, savukārt eksporta daļa augusi par 28%, kopā veidojot nepilnus trīs miljonus eiro. Ņemot vērā apjomīgās investīcijas, uzņēma peļņa šogad ir 82 tūkstoši eiro. Nākamgad Mapon apgūs jaunus ārvalstu tirgus ar mērķi palielināt uzņēmuma eksporta daļu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful šogad plāno atvērt ražotni kādā no Eiropas valstīm, informēja Draugiem Group pārstāvis Jānis Palkavnieks.

Viņš pastāstīja, ka ražotni plānots atvērt 2017.gadā septembrī, taču pagaidām nav zināms, kurā no Eiropas valstīm. Patlaban uzņēmuma pēta no kuras Eiropas valsts ir vislabākās piegādes uz citām Eiropas Savienības (ES) valstīm, ņemot vērā piegādes cenas un ātrumu.

Palkavnieks arī pastāstīja, ka īsziņu sūtīšanas sistēma Text2reach plāno uzsākt pakalpojuma izplatību, piedāvājot uzņēmējiem «white label» risinājumu.

Viņš arī atzīmēja, ka pērn Draugiem Group atvēra jaunu ražotni ASV. Jaunās ražotnes atvēršana radīja nepieciešamību pēc papildu speciālistu, tai skaitā programmētāju, resursiem, kas gada laikā veicināja Draugiem Group darbinieku skaita pieaugumu par 200 nodarbinātajiem jeb 50%. Patlaban Draugiem Group komandā Latvijā un ASV strādā 360 dažādu nozaru eksperti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv televīzijas pakalpojums Draugiem TV būs pieejams līdz gada beigām, Db.lv apliecināja sociālā portāla pārstāvis Jānis Palkavnieks.

J. Palkavnieks norādīja, ka pašlaik esot noslēgušies testēšanas darbi un, kā jau iepriekš solīts, Draugiem TV būs pieejams līdz gada beigām. Sociālais portāls par precīzu TV pakalpojuma uzsākšanas datumu paziņošot vēlāk.

Db.lv jau vēstīja, ka 11. novembrī Draugiem.lv testa režīmā palaidis iedarbinājis savu jauno pakalpojumu Draugiem TV. Televīzija bija pieejama noteiktam skaitam cilvēku.

Portāla pārstāvis pastāstīja, ka kopumā ielūgumi TV testēšanai tikuši izsūtīti tūkstoš Draugiem.lv aktīvākajiem un ilgākajiem lietotājiem. Draugiem.lv arī esot ņēmis vērā testētāju ietekumus un uzlabojis savu produktu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomeda Bulzga, kafejnīcu tīkla Sala īpašniece: viens no labākajiem veidiem, kas man palīdz aizmirst ikdienas stresu, ir došanās uz Lietuvu, uz dzimtas lauku mājām.

Man patīk zemes darbi, labprāt stādu puķes — tas dod spēku. Es neesmu atpūtniece, kura uz laukiem dodas tikai atvaļinājumā, jo kopā ar ģimeni uz Lietuvu braucam visu gadu, vasarā atrodot vienus priekus, ziemā — citus. Bērniem tur pat uz dīķa patīk slidot, es labprāt dodos slēpot.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maruta Ērgle, SIA Baltika Latvija direktore: lielu prieku, gandarījumu man sagādā pirts, aktīva sportošana un, protams, mana mazmeita.

Es izmantoju katru iespēju, lai pavadītu laiku kopā ar mazmeitu. Tikko, piemēram, abas kopā bijām operā. Nedēļas nogalēs man prieku sagādā arī slēpošana — te pat, Latvijā. Mūsu kalni ir pietiekoši augsti, lai pagūtu pasportot un saņemtu svaiga gaisa devu. Un vēl es esmu kaislīga pirts apmeklētāja. Nu, jau, kādus divus gadus svētdienās tā man ir svēta lieta. Pirts ir tā, kas nepieciešama cilvēkiem, kuri visu dienu pavada sēžot pie datora, pirts nomierina nervus, atslābina muskuļus un palīdz pārvarēt stresu.

Reklāmraksti

Kā papildu bonusi veido darba devēja tēlu? Komentē eksperti no „Stebby” un „Tietoevry Banking”

Sadarbības materiāls,15.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi papildu ieguvumi, kas tiek piedāvāti darbiniekiem, jau kādu laiku ir kļuvuši teju par neatņemamu uzņēmumu konkurences rīku. Taču tie var ne tikai palīdzēt piesaistīt vai noturēt darbiniekus, bet arī radīt pretēju efektu – sabojāt uzņēmuma tēlu, ja izmantoti nevietā. Eksperti no personalizēto labsajūtas pakalpojumu startapa „Stebby" un uzņēmuma „Tietoevry Banking” stāsta, kāpēc uzņēmumiem būtu jāvelta vairāk laika, lai noskaidrotu reālās komandas vajadzības, un kam jāpievērš uzmanība, veidojot papildu atbalsta paketes darbiniekiem.

Kā stāsta Marta Medne, „Tietoevry Banking” darba devēja tēla speciāliste, pozitīvu tēlu var veidot un pielāgot ārējām vajadzībām, taču pamatā tas vienmēr izriet no uzņēmuma kultūras. Mākslīgi izveidots darba devēja tēls nespēs uzņēmumam kalpot ilgtermiņā, savukārt patiess un pozitīvs darba devēja tēls palīdz piesaistīt darbiniekus un lieliski noder personāla atlasē. Tas palīdz uzņēmumam atrast kandidātus, kas identificējas ar tā kultūru, nemaz nerunājot par laiku un izmaksām, kas tiek ietaupīti kandidātu atlases procesā, salīdzinot ar situāciju, ja uzņēmumam ir negatīvs publiskais tēls.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no 1. septembra varētu saņemt friziera, manikīra, pedikīra un podologa, kā arī skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumus, ir nepieciešams uzrādīt vakcinācijas pret Covid-19, pārslimošanas vai negatīvu testēšanas sertifikātu; uzņēmēji pieļauj ēnu ekonomikas uzplaukumu.

Jāatgādina, ka šā gada maija nogalē valdība nolēma, ka šā gada 1. septembrī beidzas noteiktais pārejas periods friziera, manikīra, pedikīra un podologa pakalpojumu sniedzējiem un no šī datuma visiem skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumu sniedzējiem ir jāvar uzrādīt derīgu Covid-19 sadarbspējīgu vakcinācijas, pārslimošanas vai testēšanas sertifikātu.

Derīgs Covid-19 sadarbspējīgs vakcinācijas, pārslimošanas vai testēšanas sertifikāts būs jāuzrāda arī visiem skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumu saņēmējiem. Izņēmums no minētās prasības ir individuālu pakalpojumu (atsevišķā telpā) sniegšana, kad klients, lietojot mutes un deguna aizsegu, varēs saņemt pakalpojumu bez sadarbspējīga sertifikāta pie pakalpojuma sniedzēja, kas būs vakcinējies vai pēdējā pusgada laikā pārslimojis Covid-19. Testēšanas sertifikāts pakalpojuma sniedzējam šajā gadījumā nebūs pietiekams. Šādā režīmā vienas mājsaimniecības pārstāvjiem var tikt sniegti arī pirts un saunas pakalpojumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Toyota Motor Corporation, lai samazinātu izdevumus, nolēmis pamest Formula 1 sacensības, ziņo Financial Times.

Tādējādi Toyota ir jau trešā komanda, kas paziņo, ka 2010.gadā vairs nepiedalīsies Formula 1 pasaules čempionātā. Pagājušā gada decembrī par aiziešanu no Formula 1 sacensībām paziņoja Honda, bet jūlija beigās Vācijas autoražotājs BMW.

Jāatzīmē, ka kopš 2002. gada, kad Toyota debitēja Formula 1 sacensībās, tai nav izdevies uzvarēt nevienu Formula 1 posmu. Komandas labākais sasniegums šajos gados ir izcīnītas piecas otrās vietas. Eksperti šo lēmumu saista ar savulaik Toyota Formula 1 komandas direktora Tadashi Yamashina izteikto frāzi 2007. gada decembrī, kurā viņš apgalvoja, ka viņam Toyota vadība ir devusi tikai divus gadus, lai iegūtu rezultātus. Kaut arī pēdējā sezonā Toyota spēja iegūt nesalīdzināmi augstvērtīgākus rezultātus nekā iepriekš, tomēr līdz kārotajai uzvarai tai neizdevās aizstiepties.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai nedaudzas valstis ir spējušas pretoties sociālā tīkla Facebook dominancei, tomēr vienā no Eiropas mazākajām valstiņām – Latvijā – vietējais sociālais tīkls Draugiem joprojām ir līderis, raksta The Wall Street Journal, kas mēģinājis noskaidrot, kas padarījis Draugiem tik unikālu.

Vērtējot procentuāli, arī Facebook varētu apskaust Draugiem panākumus. Sociālais tīkls, kas dibināts 2004. gadā, patlaban apvienojis 1,2 miljonus lietotāju iepretim 327 tūkst. Latvijas lietotāju, kas reģistrējušies Facebook. Ik dienas Draugiem apmeklē 500 tūkstoši lietotāju, aktīvie lietotāji izmanto sociālo tīklu aptuveni 44 minūtes dienā, kopā radot miljardu skatījumu mēnesī. Saskaņā ar Draugiem pārstāvja Jāņa Palkavnieka iepriekš pausto tie ir aptuveni 44% no Latvijas interneta. Uzņēmuma gada apgrozījums veido 14,8 miljonus eiro.

WSJ raksta, ka, iespējams, viens no iemesliem, kādēļ vietējais sociālais medijs spējis pārspēt Facebook, ir tas, ka Draugiem spējuši izveidot vairākus iesācējuzņēmuus, kas laika gaitā pārvērtušies par neatkarīgām kompānijām. Patlaban Draugiem grupa sastāv no 14 mazākiem uzņēmumiem, kuros kopumā strādā ap simts darbinieku, iepriekš vēstīja fastcompany.com. Draugiem paguvis ieiet SMS mārketinga lauciņā, lietotņu izstrādāšanas sfērā, un «pat izveidojuši sociāli integrētu televīzijas platformu», raksta The Wall Street Journal.

Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Citas ziņas

Draugiem.lv atbalsīs jaunos talantus

Māris Ķirsons, Db,28.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv uzsāk investīciju projektu jauno talantu atbalstam. Tā liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Draugiem investīcijas ir veidotas kā atbalsts jauniem, ambicioziem interneta un informācijas tehnoloģiju projektu izstrādātājiem. «Mērķis nav radīt ideju banku vai arī investēt milzīgas summas milzu projektos. Ideju mums pietiek arī pašiem, mēs gribam palīdzēt tiem, kas paši prot savas idejas arī realizēt,» par draugiem.lv investīciju idejiskajiem principiem stāsta draugiem.lv dibinātājs Lauris Liberts.

Viņš uzskata, ka labam interneta projektam obligāti nav jābūt dārgam, ar tādiem, lai nodarbojas milzīgas kompānijas, kas var investēt miljonus. «Mums miljonu nav, bet ir zināšanas, ir draugiem.lv un ir tehnoloģiskā bāze. Ar to pietiek, lai sniegtu visu nepieciešamo atbalstu jaunam projektam,» uzsver L. Liberts.

Internets

LNT neredz vajadzību strīdā ar Draugiem TV iesaistīt vidutāju, TV3 nenoraida šādu ideju

Nozare.lv,23.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) patlaban neuzskata par vajadzīgu strīdā ar Draugiem TV par LNT retranslēšanu iesaistīt vidutāju, savukārt TV3 šādu iespēju neizslēdz, liecina televīziju pārstāvju norādītais, komentējot attiecīgu Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) ieteikumu.

LNT uzskata, ka Draugiem TV Autortiesību likumu un Elektronisko plašsaziņas likumu interpretē sev par labu, turklāt tīši nepilda tiesas lēmumus un joprojām turpina nelegāli retranslēt LNT internetā, norādīja LNT attīstības direktors Gints Miķelsons.

Viņš piebilst, ka jautājums ir nodots tiesībsargājošām institūcijām, proti, tiesai. «Izmantot citus, papildus vidutājus pašlaik neuzskatām par vajadzīgu,» komentē Miķelsons.

LNT arī aicina NEPLP kvalitatīvāk pievērsties likumu normām par legālām darbībām interneta televīzijas jomā.

Savukārt TV3 mārketinga un izpētes direktors Domas Ūselis informēja, ka televīzija viennozīmīgi atbalsta strīda risināšanu gan sarunu ceļā, gan izmantojot vidutāja starpniecību.

Darba vide

FOTO: Draugiem Group uzņēmuma Mapon jaunais birojs Barselonā

Zane Atlāce - Bistere,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju.

Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas uzņēmums Mapon pārcēlies uz jaunām biroja telpām Barselonā, Spānijā, informē Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

«Barselonā mums jau kādu laiku darbojas Mapon un izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju. Pagaidām tur strādā 5 cilvēki (tai skaitā vadītājs Kristaps Veidmanis no Latvijas) un esam atvēruši vairākas vakances,» atklāj J.Palkavnieks.

Viņš piebilst, ka atverot birojus ārvalstīs, uzņēmums paredz iespēju, ka tās ir attīstīabas «vēstniecības» visiem Draugiem group uzņēmumiem. Jaunā biroja telpas tiek īrētas.

Programmatūra

Infy.me: Draugiem.lv piesavina Latvijas start-up uzņēmuma ideju; Draugiem.lv: mums ir neskaitāmas idejas

Lelde Petrāne,13.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas vizītkaršu aplikāciju izstrādājs - start-up uzņēmums Infy.me - vēl nesen prezentēja savu produktu - papīra vizītkaršu pārvaldīšanas aplikāciju. Taču šodien ar sarūgtinājumu jāsecina, ka Latvijā plaši pazīstamā sociālā tīkla draugiem.lv uzturētāji aizņēmušies ideju no Infy.me, integrējot līdzīgu produktu savā portālā,» šodien izplatītā paziņojumā norāda start-up uzņēmuma pārstāvis Oskars Putniņš.

Draugiem.lv gan apgalvojumus par idejas zagšanu noliedz.

«Protams, mēs nevaram apgalvot, ka draugiem.lv mums nozaguši ideju, jo neesam to patentējuši, un pasaulē var atrast līdzīgus piemērus,» stāsta Infy.me valdes priekšsēdētājs O. Putniņš, «taču interesanti, ka līdzīgs produkts draugiem.lv piedāvājumā parādījies apmēram mēnesi pēc mūsu tikšanās.» Infy.me pārstāvji prezentējuši savu produktu arī Draugiem.lv, lūdzot padomu drošības jautājumos. Draugiem.lv atzinīgi novērtējuši idejas potenciālu un piekrituši palīdzēt, bet pašlaik esot redzams, ka ideja «ir vienkārši paņemta un atdarināta».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap un investīciju uzņēmums Draugiem Capital investē ievērojamus līdzekļus daudznozaru uzņēmumā SIA Pepi Rer, kas pazīstams kā būvniecības, iepakojuma materiālu un attīstošo rotaļlietu ražotājs ar zīmoliem ProVent un IGLU.

Šī darījuma rezultātā BaltCap un Draugiem Capital kļūst par uzņēmuma vairākuma akcionāriem.

Valkā bāzētais Pepi Rer ir ražošanas un e-komercijas uzņēmums ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kura pamatprodukcija ir polietilēna putas. Pirms astoņiem gadiem rādās IGLU stāsts, kad radošā komanda, attīstot jaunus materiāla pielietojumus, testējot biezās putu loksnes, radīja drošu rotaļlietu konceptu bērnu radošuma attīstībai. IGLU ražošanā ievēro augstus kvalitātes standartus, nepārtraukti uzlabojot produktu. Vairāk nekā 90% IGLU produkcijas tiek eksportēts uz vairāk nekā 25 valstīm, un šobrīd tas ir viens no vadošajiem zīmoliem pasaulē savā segmentā.

Darba vide

FOTO: DB viesojas Draugiem Group biroja ēkā Pārdaugavā

Linda Zalāne,24.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums jau ir pasūtījis skiču projektu ēkas iespējamajai paplašināšanai.

DB paviesojās AS Draugiem Group par 3,1 milj. eiro nopirktajā biroja ēkā Pārdaugavā.

«Līdz šim mums ir bijušas trīs mājas. Pirmais bija pavisam neliels birojs Rīgā, Bruņinieku ielā, kur strādāja 20 cilvēki. Pēc tam mūsu birojs ar 50 darbinieku lielu komandu bija Sapņu fabrikā, bet pēdējais un lielākais bija Mārupē, kur sākotnēji bijām 80 cilvēki. Pagājušajā gadā, līdz ar grupas uzņēmuma Prinful straujo attīstību, mūsu saimes skaits pieauga par 100 cilvēkiem un bija laiks meklēt jaunu mājvietu. Šobrīd Latvijā strādā 230 cilvēki un uz vietas birojā ir līdz 200 darbiniekiem,» stāsta Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Arī jaunajās telpās kapacitāte audzēt darbinieku skaitu ir jau izsmelta, bet labā ziņa ir tā, ka ēkai, kas būvēta kā aplis ar vidū esošu pagalmu, ne visur ir trīs stāvi, kas ir pieļaujami. Uzņēmums jau ir pasūtījis skiču projektu ēkas iespējamajai paplašināšanai.