Jaunākais izdevums

Viens no vadošajiem uzkodu, saldumu un cepumu ražotājiem Ziemeļvalstīs un Baltijā, “Orkla Snacks” ierindots žurnāla TIME izveidotajā 100 ietekmīgāko uzņēmumu sarakstā.

Koncernā “Orkla Snacks” ietilpst arī tā meitas uzņēmums un saldumu ražotājs Latvijā “Orkla Latvija”, kas pārstāv tādus zīmolus kā “Laima”, “Selga” un “Ādažu” čipsi.

TIME ir viens no pasaulē pazīstamākajiem un ietekmīgākajiem starptautiskajiem ziņu medijiem, kas pazīstams ar savu žurnālu TIME Magazine un ikgadēji veidotajiem 100 ietekmīgāko cilvēku un uzņēmumu sarakstiem.

“Orkla Snacks” ierindota starp citiem 20 uzņēmumiem “nozares satricinātāju” (disruptor) kategorijā, pateicoties pēkšņajai un neiedomājami plašajai zviedru želejkonfekšu “BUBS” popularitātei. Pēkšņais pieprasījuma pieaugums, ko izraisīja sociālo tīklu, it sevišķi TikTok, influenceru sajūsma par šīm konfektēm, izraisīja globālu šo gardumu deficītu, kas, kā norāda “Orkla Snacks” izpilddirektore Ingvilla Berga, “mūs pilnībā pārsteidza”.

Šobrīd “Orkla Snacks” palielina ražošanas apjomus Zviedrijā un ir noslēgusi sadarbību ar ASV uzņēmumu “Mount Franklin Foods”, lai palīdzētu ražot un izplatīt “BUBS” saldumus ASV tirgū. Liels pieprasījums saņemts arī no Lielbritānijas, Francijas un Korejas.

Pārtika

Izaicinājumus saldumu nozarē turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena

LETA,18.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad saldumu nozarē visā pasaulē izaicinājumus turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena, pastāstīja SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš skaidroja, ka saldumu kategoriju kakao pupiņu tirgus situācija ietekmēja jau 2024.gadā, un izaicinājumi, visticamāk, turpināsies arī 2025.gadā. Pēdējā pusotra gada laikā kakao pupiņu cena augusi gandrīz sešas reizes un tuvākajā nākotnē cenas samazinājums pasaules tirgos nav gaidāms. "Orkla Latvija" zīmolu viena no lielākajām pārstāvētajām kategorijām ir saldumi, tostarp šokolādes produkti, tāpēc kakao pupiņu tirgus šā brīža svārstības varētu uzņēmumu ietekmēt būtiski negatīvi.

"Šobrīd jebkurš ražotājs, kura sortimentā ir kāds šokolādes produkts, izjūt kakao pupiņu cenu kāpumu, jo pasaules tirgū, kopumā jau vairāk nekā pusgadu, tiek novērota rekord augsta kakao pupiņu cena, kas ir augstākā kopš septiņdesmitajiem gadiem," pauda Didrihsons, piebilstot, ka šī pasaules tendence kakao produktu cenu visdrīzāk ietekmēs arī nākotnē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" zīmola "Laima" jaunās vizuālās identitātes izstrādē un ieviešanā investējusi gandrīz 100 000 eiro, informē uzņēmuma

Jaunā vizuālā veidola izstrāde un ieviešana ilga vairāk nekā gadu un investīcijas iekļauj ne tikai iepakojuma maiņu un vizuālās identitātes un dizaina izstrādi, bet arī padziļinātu tirgus izpēti, kā arī zīmola vēsturisko elementu apzināšanu.

Jaunajos zīmola "Laima" iepakojumos saglabāti zīmolam raksturīgie elementi - sarkanā krāsa, aplī izkārtotais logotips un balansētās līnijas.

“Mainoties pasaulei, mainās patērētāju paradumi, tāpēc arī mēs ejam līdzi laikam, saglabājot būtiskāko. Šis solis palīdzēs mums nostiprināt zīmola vietu tirgū, vienlaikus saglabājot “Laima” emocionālo vērtību,” uzsver “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas koncerns “Orkla Latvija” 2024. gadā strādājis ar 112,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,8 % mazāk nekā iepriekšējā gadā.

Neskatoties uz atsevišķiem izaicinājumiem izejvielu tirgū, uzņēmums saglabājis stabilu finanšu sniegumu un turpinājis investīcijas ilgtspējīgā attīstībā.

Aizvadītajā gadā nodokļos tika samaksāti vairāk nekā 15 miljoni eiro, savukārt koncerna peļņa veidoja teju 3 miljonus eiro. Eksporta apgrozījums saglabājies tuvu 2023. gada līmenim un pārsniedz 28 miljonus eiro. Tāpat uzņēmums turpinājis stiprināt vietējo ekonomisko attīstību un investēt, ieguldot ne tikai darba vides modernizācijā, bet arī tehnoloģiskajā attīstībā un efektivizācijā. Ražotnē “Laima” vien pērn ieguldīti vairāk nekā 430 tūkstoši eiro.

“Šis ir bijis gads, kurā lielu fokusu veltījām iekšējo procesu sakārtošanai un attīstībai. Mūsu galvenā prioritāte nemainīgi ir būt Latvijas patērētāju pirmajai izvēlei zīmolu pārtikas kategorijās, taču, lai to izdarītu, mums ir jāspēj iet līdzi laikam un gudri plānot un izmantot resursus, kas mums ir pieejami. Ja 2023. gads izcēlās ar pasaulē valdošajiem ekonomiskajiem izaicinājumiem, tad 2024. gads mums kā ražotājam iezīmējās kakao krīzes zīmē. Pērn piedzīvojām vēsturiski augstāko kakao pupiņu cenu kāpumu, kas ļoti ietekmēja ikvienu šokolādes produktu ražotāju pasaulē. Tas lika pārstrukturizēt šī brīža resursus, attīstīt pārrunu prasmes jaunā līmenī un vēl skrupulozāk pieiet plānošanai, īpašu uzmanību pievēršot iepirkumiem un to ietekmei uz uzņēmuma ikdienas darbu. Šis izaicinājums ļāva paplašināt redzesloku ne tikai ārējos tirgos, bet saskatīt vēl neatklātu potenciālu arī iekšējam resursam. Tas savukārt ļāva spert lielu soli pretī modernākam uzņēmumam un daudz efektīvākiem ikdienas administratīvajiem un ražošanas procesiem. Tika uzsākts darbs pie jaunas, mūsdienu prasībām atbilstošas uzņēmuma resursu vadības sistēmas - SAP S4/HANA - ieviešanas, kas ir lielākais digitalizācijas un pārmaiņu projekts uzņēmuma vēsturē un tiek īstenots vēl joprojām. Arī šogad turpināsim ne tikai investēt ražošanas procesu attīstībā, bet arī stiprināt uzņēmuma mugurkaulu ar efektīvu un pārskatāmu procesu attīstību,” norāda Toms Didrihsons, SIA “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad sešos mēnešos reģistrēti kopumā 5096 jauni uzņēmumi, kas ir par 9% jeb 421 uzņēmumu vairāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā, liecina "Lursoft" apkopotie dati.

Tostarp 2025.gada jūnijā reģistrēti 737 jauni uzņēmumi, kas ir par 106 uzņēmumiem mazāk nekā šogad maijā un par 90 uzņēmumiem vairāk nekā pērnā gada jūnijā.

Šogad pirmajā pusgadā likvidēti 4448 uzņēmumi, kas nozīmē, ka faktiskais uzņēmumu skaits Latvijā šajā periodā audzis par 648 uzņēmumiem, informē "Lursoft".

Pagājušajā mēnesī fiksēts mazākais jaunu uzņēmumu skaits viena mēneša laikā šogad. Visaugstākais rādītājs sasniegts janvārī, kad reģistrēti 926 uzņēmumi.

Jūnijā jaunreģistrēto uzņēmumu kopējais pamatkapitāls sasniedza 31,84 miljonus eiro, un "Lursoft" atzīmē, ka jūnijā reģistrēts jauns kopējā pamatkapitāla rekords 2025.gadā.

Aizvadītajā mēnesī reģistrēti četri uzņēmumi ar pamatkapitālu, kas pārsniedz vienu miljonu eiro, tostarp līderim SIA "PSV-group" pamatkapitāls pārsniedz pat 17 miljonu eiro robežu. "Lursoft" izpētījis, ka jūnija izskaņā reģistrētais Alvim Ērglim piederošais "PSV-group" jau kļuvis par SIA "Latvijas aptieka" līdzīpašnieku (60%).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties “EuroBasket 2025”, zīmols “Ādažu” čipsi nāk klajā ar īpaši basketbola svētkiem radītu produktu kolekciju ierobežotā daudzumā.

Šī kolekcija apvieno ne tikai basketbola svētkiem veltītu iepakojuma dizainu, bet arī trīs jaunas un īpašas garšas. Kā uzsver SIA “Orkla Latvija” komunikācijas un ilgtspējas daļas vadītāja Laura Bagātā, šī kolekcija ir īpaša dāvana basketbola līdzjutējiem: “Mēs vēlējāmies radīt īpašus produktus, kas atspoguļo basketbola atmosfēru un ļauj līdzjutējiem izbaudīt čempionātu vēl īpašāk. Esam parūpējušies par īpašu iepakojuma dizainu, kas ne tikai izceļ basketbola dinamiku, bet arī ļauj iepazīt Latvijas valstsvienības spēlētājus, padarot šo kolekciju par neatņemamu “EuroBasket 2025” fanu pieredzes daļu.”

Viens no jaunumiem ir bekona garšas čipsi, otrs jaunums ir “Ādažu” Kraukšķu bumbas ar vasaras dārzeņiem, bet trešais jaunums ir grilēta ķiploka čipsi. Papildus jaunajām garšām kolekcijā īpaša uzmanība pievērsta iepakojuma dizainam. Tajā caur dinamisku grafiku iemiesota basketbola spēles enerģija, sniedzot vizuālu sasaisti ar “EuroBasket 2025” notikumu un Latvijas valstsvienības leģendārajiem un prasmīgajiem spēlētājiem. Uz iepakojumiem varēs ieraudzīt tādus spēlētājus kā Dairi un Dāvi Bertānus, Kristeru Zoriku, Rihardu Lomažu, Rolandu Šmitu, Rodionu Kurucu, kā arī citus valstsvienības pārstāvjus.