Igaunijas uzņēmums "Paldiski Sadamate", kam pieder Paldisku Ziemeļu osta, vērsies pie valdības, paužot viedokli, ka Ziemeļu osta ir piemērotāka peldošā sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa izveidei nekā vieta Pakri pussalas galā, kuru pašlaik attīsta kompānijas "Alexela" un "Infortar".
Kā norādījis "Paldiski Sadamate" padomes priekšsēdētājs Aleksejs Muriseps, Paldisku Ziemeļu ostā ir visi tehniskie nosacījumi, veiktas nepieciešamās investīcijas, un ostas piemērotību termināļa būvei atzinis arī peldošā termināļa īpašnieks, savukārt "Alexela" piedāvātā vieta terminālim nav piemērota, jo faktiski atrodas pie atklātas jūras Laheperes līča galā.
"Tur nekad nav atradusies osta, jo šī vieta tam nav piemērota. Cik zināms, īpašnieki neļauj peldošos termināļus pieslēgt pie gāzesvada, sākot no noteikta viļņu augstuma - 0,7 metriem, kas nozīmē, ka terminālim būtu jāpārtrauc darbs un jāpārceļas uz reidu, un šajā laikā gāzes piegāde Igaunijai tiktu apturēta.
Runājot par šobrīd piedāvātajiem risinājumiem, šķiet, ka tāds fakts nav ticis ņemts vērā," spriedis Muriseps.
Viņš arī paudis šaubas, vai visu nepieciešamo infrastruktūru izdosies pabeigt līdz šī gada 1.novembrim.
"Turklāt peldošais terminālis, kas plānots saskaņā ar paātrinātu procedūru, atrodas aizsargājamajā "Natura 2000" teritorijā, bet tam nav veikts ietekmes uz vidi novērtējums," uzsvēris "Paldiski Sadamate" padomes priekšsēdētājs.
Pēc Murisepa teiktā, Paldisku Ziemeļu ostas vadība jau gadiem ilgi piedāvā Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijai un valsts gāzes pārvades sistēmu operatoram "Elering" sašķidrinātās dabasgāzes termināļa risinājumu, bet "Elering" uzskata, ka Ziemeļu osta terminālim nav piemērota.
"Tāda situācija ir neizprotama, jo Paldisku Ziemeļu ostā ir iespējams nodrošināt visas prasības un nākotnē varēs izbūvēt peldošā termināļa vietu tālāk akvatorijā," izteicies Muriseps.
Viņš piedāvājis peldošajam terminālim izraudzīt vietu esošajās Paldisku Ziemeļu ostas piestātnēs, piebilzdams, ka vajadzības gadījumā osta būtu gatava ierobežot visas pārējās darbības, lai garantētu pilnīgu termināļa drošību.
Kā norādījis Muriseps, lai īstenotu šo priekšlikumu, jāizveido tikai dažus kilometrus garš sauszemes cauruļvads savienojumam ar gāzesvadu "Balticconnector", ko var izbūvēt ātri un diezgan lēti.
Termināļa projektu Paldiskos attīsta Igaunijas uzņēmums "Alexela", un aprīlī tam pievienojās investīciju kompānija "Infortar", kurai pieder 40% prāmju operatora "Tallink Grupp" akciju.
Paldisku termināli iecerēts pabeigt divās kārtās. Pirmajā kārtā paredzēts izbūvēt piestātni un savienojumu ar starptautisko cauruļvadu "Balticconnector", kā arī organizēt peldošā LNG termināļa nomu, bet otrajā - izveidot pastāvīgu termināļa risinājumu. Infrastruktūra, ko domāts pabeigt šoruden, izmaksās 40 miljonus eiro.
Termināli Paldiskos izmantot dabasgāzes piegāžu saņemšanai iecerējusi arī Latvija.