Dzīvesstils

Pašmāju filmu apmeklējuma rekordus sasniedz arī Jelgava '94

Ilze Žaime, 18.10.2019

PUBLICITĀTES FOTO

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas filmas turpina krāt skatītāju apmeklējuma rekordskaitļus - pašmāju filmu «Jelgava «94», kura kinoteātros visā Latvijā skatāma kopš 20. septembra, noskatījušies jau 23 530 skatītāji.

Filma saņēmusi arī deviņas nominācijas Nacionālajai Kino balvai «Lielais Kristaps», tai skaitā kā Labākā filma, Labākais režisors, Labākais mākslinieks.

Db.lv jau vēstīja, ka filmas budžets kopā ir 672 tūkstoši eiro. Tās stāsta centrā ir nupat četrpadsmit gadu dzimšanas dienu nosvinējušais Jānis, Jelgavas puika ar «zubra» līmeņa mācību sasniegumiem, kurš cenšas būt neviena nemanīts. Tomēr iemīlēšanās klasesbiedrenē Kristīnē un nejauši iegūtie draugi Nāve un Zombis neatgriežami aizsāk jaunu lappusi Jelgavas pusaudža dzīvē – ir jāspēlē mūzikas grupā, jāklausās metāls, vajadzīgas īstās drēbes un galu galā līdz asarām jānoved skolotāji un vecāki. Tas ir laiks, par kuru pieaugot, ļoti iespējams, būs kauns, bet tikpat iespējams, ka tas izrādīsies pats labākais dzīves periods.

Filmas stāsts risinās uz 1994. gada notikumu fona – cietumnieku izbēgšana Jelgavā, mūzikas ierakstu nelegālais tirgus, Kurta Kobeina nāve.

Filmas režisors ir Jānis Ābele, scenārija autors - Matīss Gricmanis, operators - Aigars Sērmukšs, mākslinieks - Aivars Žukovskis, producente - Antra Cilinska.

Šī ir debijas filma jaunajiem aktieriem Bruno Biteniekam, Aleksim Tauriņam, Endijam Žukam un Elizabetei Zviedrei, bet filmā piedalās arī Latvijā plaši pazīstami aktieri - Andris Keišs, Guna Zariņa, Ieva Puķe, Kaspars Gods, Māra Ķimele, Elīna Vaska, Jānis Jarāns un citi.

«Jelgava «94» uzņemta Jura Podnieka studijā ar Nacionālā kino centra finansējumu. Tās tapšanu atbalstīja arī Jelgavas pilsētas pašvaldība un FORTUM. Filmas izplatītājs Latvijā - UzKino.

Filmas producente Antra Cilinska uzskata, ka filmas panākumi skaidrojami ar to, ka filma uzrunājusi dažādu paaudžu skatītājus: «Mēs esam pamanījuši, ka filmu arvien vairāk skatās ģimenes. Vecāki vēlas parādīt bērniem savu jaunību, savukārt saviem vecākiem atklāt, kādi paši toreiz bijuši.»

Tāpat arī sociālo mediju vidē nerimstas diskusijas par filmu. Skatītāji par filmu aktīvi izsakās arī sociālajā tīklā Twitter, savukārt jauniešu vidū populārs kļuvis filmas Instagram konts.

Komentāri

Pievienot komentāru