Atpūta

Piektdienas intervija ar Marsh valdes priekšsēdētāju Kristapu Zilbertu

Lelde Petrāne, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Marsh valdes priekšsēdētājs Kristaps Zilberts. Marsh darbojas apdrošināšanas brokeru pakalpojumu un riska vadības jomās. «Milzīga korporācija, kas sakņojas konsultāciju biznesa «mekā» Amerikā, pārstāvam uzņēmējiem pašreiz tik būtisku biznesa vadības jomu kā pasargāšanās no riskiem. Esam starpnieki, precīzāk sakot, padomdevēji starp starptautiskām apdrošināšanas sabiedrībām un uzņēmējiem,» tā, lūgts pateikt trīs svarīgākos faktus par savu uzņēmumu, norāda K. Zilberts.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pašreiz esmu konsultāciju biznesā jau tik ilgu laiku, ka esmu skaidri sapratis, ka vēlos šajā nozarē arī palikt. It īpaši tagad, kad uzņēmējdarbības vide ir pārmaiņu procesā - biznesā priekšroku gūst, nevis pārgalvība, bet aprēķins un politisko un ekonomisko risku analīze. Man personīgi ļoti patīk dinamiskais ikdienas darbu ritums, kad nav iespējams no rīta paredzēt, ar ko šī diena beigsies! Šie ikdienas izaicinājumi - ātru un pamatotu lēmumu pieņemšana, piemēram, kad iestājas negadījums - nodeg Rīgas pils, aizdegas rūpnīca, tiek nozagta automašīna, man pašam piespiež ikdienā būt psiholoģiski noturīgākam un elastīgākam, pielāgoties daudzpusīgajām situācijām un ātri reaģēt.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Iepriecina tas, ka valstī jūtamas pārmaiņas uz labo pusi, šeit es domāju likumdošanas sakārtotību, piemēram, saistībā ar maksātnespējas procesiem un uzņēmumu īpašnieku atbildību - arvien augstāk tiek vērtēts profesionālisms un pieredze. Tāpat ir redzams, ka notiek tirgus konsolidācija, tiek piedāvāti risinājumi, kas uzņēmumiem ļauj strādāt efektīvāk un ērtāk. Valstiskā līmenī pamazām sakārtojas vadības procesi un draugu/radu principu aizstāj zināšanas.

Nedaudz vīlies esmu, kad jāsalīdzina ziemeļu kaimiņvalstu pieredzi publiskajā sektorā, kurā mums vēl ļoti tāls ceļš ejams līdz profesionālai videi, piemēram, valsts iepirkumos, kaut vai, iegādājoties veselības apdrošināšanas polises, ierēdņiem netiek izvērtēts efektīvākais piedāvājums, nerunājot jau par tādu jautājumu kā debitoru apdrošināšana, kas valsts sektorā ir maz praktizēts.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Šobrīd noteikti tikai iepriecina. Iepriecina tas, ka mēs augam ar katru gadu ne tikai finansiāli, bet mums pievienojas jauni kolēģi, kas paaugstina mūsu kopējo profesionalitāti.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Starptautiskā līmenī atsevišķos sociālajos tīklos mūs var atrast, bet Latvijas birojam lokāli nav tādas mārketinga stratēģijas, kas apgūtu sociālo tīklu auditoriju, jo mēs fokusējamies uz biznesa sektoru un šīm konsultācijām ir lielākoties konfidenciāls un lietišķs saturs, kas nav piemērots sociālajiem tīkliem. Bet interneta nozīme ik dienu pieaug, un es nenoliedzu, ka varbūt tuvākajā nākotnē sevi prezentēsim arī sociālajos tīklos.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Šobrīd patiešām ir grūti atrast cilvēkus ar spēcīgu iekšējo motivāciju augt, strādāt patstāvīgi, sekot līdzi saviem plāniem un sasniegt mērķus. Mana pieredze rāda, ka cilvēki izvēlas iet vieglāko ceļu un nesaskata vērtību strādāt kādā uzņēmumā ilgtermiņā un profesionāli attīstīties vienā nozarē.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Cilvēkam noteikti ir jāņem vērā, ka būs daudz jāstrādā, iekļaujoties komandā, kurā ir spējīgi prāti, augsti pašmotivēti darbinieki, kas skaidri zina, ka var un grib strādāt ilgtermiņā. Protams, ka ir vēlams zināt angļu un krievu valodu un ir jābūt attiecīgai izglītībai. Mums katram šeit ir sava veida izglītība - ekonomisti, finansisti, inženieri utml.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Par tuvākajiem mērķiem runājot, tīri komerciāli – kļūt par vadošo finanšu risku apdrošināšanas brokeri Latvijā. Ilgtermiņa mērķu galvenā stratēģiskā līnija ir turpināt konsultēt Latvijas uzņēmumus par uzņēmējdarbības risku pareizu novērtēšanu, atrodot piemērotus risinājumus, lai konkrētos riskus vadītu un samazinātu. Otra stratēģiskā līnija ir izglītojošā funkcija un trešā stratēģiskā līnija ir specializācija nišās, kurās visvairāk redzam savu pievienoto vērtību.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pirmā darba vieta man bija jau, kad studēju finanses banku augstskolā - strādāju Latvijas Uzņēmumu reģistra kancelejā, kur pieņēmu un izsniedzu dokumentus. Vēlāk ieguvu Latvijas Universitātes maģistra grādu ekonomikā, paralēli strādāju Komercreģistra grāmatvedībā. Varu teikt, ka visas manas darba vietas jau no pirmsākumiem lielākā vai mazākā mērā ir saistītas ar uzņēmējiem.

Marsh sāku strādāt kā brokera asistents, vēlāk kļuvu par pārdošanas vadītāju. Nākamais solis jau bija daudz nozīmīgāks – tiku iecelts valdē un tagad esmu valdes priekšsēdētājs. Kopā uzņēmumā strādāju jau 12 gadus un varu apgalvot, ka zinu, kā uzņēmums funkcionē, sākot no paša zemākā līmeņa amata un vienkāršākajiem darba pienākumiem.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Marsh ir dibināts 1871.gadā Amerikā pēc t.s. lielā Čikāgas ugunsgrēka un tā nosaukumā ir ietverti dibinātāju uzvārdi: Marsh un McLennan (Marsh ir Marsh & McLennan Companies meitasuzņēmums). 1897.gadā abi šie kungi nāca klājā ar savu uzņēmējdarbības ideju, proti, pirkt apdrošināšanas pakalpojumus klienta vārdā ir izdevīgāk nekā pārdot apdrošināšanu. Šī biznesa pamatkoncepcija ir saglabāta līdz šim.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Viens no notikumiem uzņēmuma dzīvē - man spilgtā atmiņā ir iespiedusies Latvijas Eirovīzijas pārstāvju - grupas F.L.Y, kas izpildīja dziesmu Hello from Mars, balsu apdrošināšana par 150 000 USD pret negadījumiem, kas liegtu viņu uzstāšanos konkursā.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Noteikti vēlētos redzēt, ka esošās likumdošanas normas patiešām sāktu efektīvāk darboties, it sevišķi jomās, kas saistītas ar atbildības uzņemšanos, veicot uzņēmējdarbību.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Labprāt padalītos ar patīkamo. Nesen biju ekskursijā uz Latvijas Nacionālo bibliotēku. Ieejot ēkā, es patiešām sajutu pārsteigumu par to, kāds milzu darbs ir paveikts bibliotēkas iekšpusē. Ekskursija aizritēja neticami ātri, pat nepamanīju, kā skrien laiks, klausoties gidu un redzot iestrādātos nacionālos motīvus grīdās, sienās un dekoros. Ejot ārā, es biju lepns par to, cik daudz mūsu zīmju un nacionālā mantojuma elementu bibliotēkas idejas autori ir mēģinājuši iemiesot un saglabāt nākamajām paaudzēm.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Virtuvei ikdienā metu līkumu un līdz ar to žēl, bet man nav kāda izteikta mīļākā ēdiena, kuru pats mācētu pagatavot. Ja ir iespējams, tad ceļojot - ne tikai pa ārvalstīm, bet arī pa Latvijas reģioniem - vienmēr izvēlos baudīt kādu īpašu, konkrētai vietai raksturīgu ēdienu, piemēram, grilētas zivis Kurzemē vai sīpolzupu Francijā. Lai sabalansētu ikdienas stresaino dzīvesveidu, patērēju ļoti daudz dažādas tējas un burkānu sulu.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Grāmatas lasu periodiski un pēdējos gados vairāk ir sanācis lasīt profesionālo literatūru. Tomēr viens no autoriem, kura izdevumos vienmēr ieskatos lidostu grāmatnīcās, ir Dž. Grišams. Kad savulaik domāju par to, kurā virzienā iet studēt, manās rokās nejauši nonāca Dž.Grišama grāmata Firma, kas man deva pirmo ieskatu «balto apkaklīšu» pasaulē un nojausmu par to, kā «notiek» lietas. Rezultātā - studēju finanses.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Neizsīkstošs enerģijas avots man ir ģimene un daba. Mans hobijs ir makšķerēšana, un tagad to kopā darām jau trīs paaudzes! Ziemā, kad makšķerēt nebraucu, tad skrupulozi meklēju un iegādājos jaunāko aprīkojumu, piecas reizes pārkārtojot jau esošo...

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Esmu diezgan ziņkārīgs par to, ko redzu apkārt un uzlādējos no jauniem interesantiem iespaidiem, tāpēc vispirms noteikti laistos pa kādu Norvēģijas lašu upi un pēc tam, ja kaut kas vēl atliktu no 10 tūkstošiem, labprāt pazvilnētu kaut kur Karību jūras salā.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Viena no anekdotēm, kas man profesionāli īpaši patīk: Klients sēž pie friziera. Frizieris – kas jums grieza matus? Klients atbild: Meistars! Frizieris: Es redzu, ka meistars. Bet kāds?

Šī anekdote ļoti precīzi ilustrē profesionālo nostāju, ka tomēr katram ir jādara savs darbs, lai sasniegtu teicamu rezultātu.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Es novēlu atrast laiku, lai pārdomātu savas vērtības un izvērtētu riskus neatkarīgi no tā, vai tas būtu uzņēmuma dzīvē vai personīgajā, neatstājot lietas pašplūsmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemts uzskatīt, ka biznesā prevalē skaitļi, fakti un analīze, tomēr uzņēmēji atzīst, ka lēmumu pieņemšanā ņem talkā arī intuīciju

Jebkuras veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir intuīcija – jo labāk šī «maņa» cilvēkam ir attīstīta, jo efektīvāka un ātrāka ir lēmumu pieņemšana, uzskata Armands Broks, savstarpējo aizdevumu kompānijas Twino dibinātājs un vadītājs. «Es savu intuīciju lieku lietā katru dienu, tā man palīdz pieņemt lēmumus pat brīžos ar ierobežotu informācijas daudzumu. Savu intuīciju īpaši esmu uztrenējis jautājumos par savas komandas atlasi – nekad nepaļaujos tikai uz kandidāta profesionālo pieredzi, bet intuitīvi mēģinu izprast cilvēka iekšējo būtību, lai secinātu, vai tieši šis kandidāts ir iztrūkstošais ķēdes posms,» stāsta A. Broks.

Arī apdrošināšanas brokeru pakalpojumu un riska vadības kompānijas Marsh valdes priekšsēdētājs Kristaps Zilberts uzskata, ka intuīcijai ir milzīga loma komandas veidošanā, jo ir ne tikai jāzina katra darbinieka prasmes un zināšanas, bet arī jājūt, kurā brīdī kuram cilvēkam būtu piemērotākā loma, respektīvi, jāspēj atrast katram atbilstošu nodarbošanos, ņemot vērā prasmes, iemaņas un spējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darījumu apdrošināšanā interesē jaunas valstis

Žanete Hāka, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinās darījumu apdrošināšanas apjomi eksportam uz jauniem, attālākiem tirgiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Apdrošinātāji nereti pietiekami neizvērtē riskus darījumu apdrošināšanā uz valstīm, kur ir nestabila ekonomiskā situācija.

Vairāk izplatīts

Marsh Latvia apkopotie dati liecina, pērn kredītrisku apdrošināšanas apjomi ir auguši vidēji par 15%.

Lielākās atlīdzību izmaksas bijušas IT un transporta jomā, par riskantākajām nozarēm stāsta Coface direktors Baltijas valstīs Mantvidas Stareika (Mantvydas Stareika). Vēl ir jāizceļ sarežģīta situācija celtniecības sektorā. Līdzīgi kā visur Eiropā, Baltijas ekonomiskā situācija pērn prasīja daudz lielāku uzmanību, un augošais izmaksu pieprasījumu skaits darījumu partneru nemaksāšanas gadījumos licis uzmanīgi uzraudzīt šo biznesa jomu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta darījumu apdrošināšanā patlaban pastāv vairākas problēmas, dēļ kurām uzņēmumi nereti izvēlas neizmantot šo pakalpojumu – pārāk gari norēķinu termiņi un augstas cenas, turklāt parāda piedziņas iespēja eksporta darījumu parādos bieži vien niecīga, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Neskatoties uz risku, kas pastāv, neapdrošinot darījumus, kompānijas ne vienmēr labprāt iegādājas šo pakalpojumus. Apdrošinātāji ieskicē vairākas problēmas, kādēļ pakalpojums nav tik izplatīts uzņēmumu vidū.

«Viena no problēmām, ar kādām saskaras Latvijas eksportētāji, ja tie vēršas pēc eksporta darījuma apdrošināšanas, piemēram, bankā, ir šī pakalpojuma cena,» raksturo Marsh valdes priekšsēdētājs Kristaps Zilberts. No otras puses, arī parāda piedziņas iespēja eksporta darījumiem ir niecīga. Un šī ir smaga izvēle – riskēt vai tomēr nodrošināties, lai arī tas samazina peļņu. Otra problēma, uzņēmumi paši nekādi nevar novērtēt darījuma partneri, it īpaši, pašlaik populārajos eksotiskajos eksporta tirgos – Koreja, Čīle, Serbijā, Rumānijā. Tas nozīmē, ka ir jāpaļaujas uz darījuma risku apdrošinātāja novērtējumu, viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu muzikālo apvienību veidošanās Latvijā neapsīkst ne brīdi, tādēļ, ņemot vērā to, cik svarīgi jaunajiem mūziķiem ir sevi apliecināt plašai auditorijai, arī mūzikas un mākslas festivāla BILDES 2015 30. jubilejas koncertprogrammā iekļauts Jauno grupu un BILŽU veterānu kopprojektu koncerts. Tam raksturīgi radoši un izdomas bagāti jauno un pieredzējušo mūziķu kopīgi veidoti priekšnesumi.

Atklājot festivāla otro daļu, šis koncerts būs klausāms 27. novembrī plkst. 19:00 Rīgas Kongresu nama Lielajā zālē, informē festivāla rīkotājs — BILŽU BIROJS.

Šajā koncertā jaunie mūziķi izpilda divas dziesmas. Viena no tām ir viņu oriģinālkompozīcija, taču otra — jaunā aranžējumā veidots kāda BILŽU veterāna skaņdarbs, ar ko kopā tas tiek arī izpildīts. Šogad pasākumā uzstāsies 19 jaunie muzikālie kolektīvi un izpildītāji.

«Grupa Pērkons mums vienmēr bijusi viena no autoritātēm latviešu mūzikā, ar tās dziesmām esam uzauguši, un tās klausāmies vēl joprojām. Sadarbība ar Raimondu ir kā sapņa piepildījums, jo vēl augustā, klausoties Pērkona koncertu Ogrē, spriedām – kā būtu, ja būtu?!» Tā par uzstāšanos BILŽU Jauno grupu un veterānu kopprojektu koncertā kopā ar Latvijas roka leģendu Raimondu Bartaševiču (BILDĒS kopš 1985. gada) stāsta indie rokgrupas The Loudstone mūziķi. Jaunieši atklāj, ka mēģinājumi ar veterānu ir labākā dienas daļa, jo mēģinājumu telpā vienlaikus mijiedarbojas jautrība un atbildība pret paveicamo. «Mēs ļoti cienām Raimonda viedokli, tomēr priecājamies, ka viņš ņem vērā arī mūsu idejas. Uzstāšanās BILDĒS mums būs lielākā, kāda bijusi, tādēļ ceram iegūt jaunu pieredzi, kā arī vēlamies pierādīt sevi plašākai auditorijai un veidot kontaktus ar citiem mūziķiem,» stāsta The Loudstone dalībnieki. Savukārt R. Bartaševičs ir pozitīvi lakonisks: «Mums kopā sokas ļoti labi, un mani piesaista trīs fakti par šo grupu – viņi ir muzikāli, viņiem patīk sava nodarbošanās, ansamblī valda savstarpēja daudzība.» Pērkona solists norāda, ka šajā priekšnesumā nebūtu korekti viņu akcentēt kā «veterānu» vai «zvaigzni», jo šis ir sadarbības projekts, kurā piedalās grupa kā kopums. «Man šis koncerts vienmēr ir ļoti paticis, jo gan man ir interesanti paraudzīties, cik radoši un neordināri domājoši ir jaunie mūziķi, gan viņiem tā ir unikāla pieredze – satikties ar «monstriem», pieņemt kādu padomu un nebaidīties runāt pretī, aizstāvot savas muzikālās idejas,» stāsta R. Bartaševičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretēji tautas gudrībai, parāds uzņēmējam tomēr var būt arī «brālis», bet ar nosacījumu, ka tas ir apdrošināts, saka tirdzniecības kredītu apdrošināšanas kompānijas Marsh starptautiskās prakses vadītājs Tims Smits.

Cik man zināms, jūs Rīgā tiekaties ar plašu kompāniju spektru, kas, jādomā, norāda uz tirdzniecības kredītu jeb komerckredītu apdrošināšanas aktualitāti daudzās biznesa jomās.

Klientu loks ir izveidojies plašs, sevišķi tas audzis pēdējos 12 mēnešos, un to spektrs ir no preču tirdzniecības līdz inženierijai, finansēm un pakalpojumiem. Apdrošināšanas pakalpojumi, ko mēs piedāvājam, var būt gan iekšzemes darījumiem, gan eksportam – jebkam, kas tiek tirgots preču un pakalpojumu jomās un kur tiek piemēroti atliktie maksājumi.

Riska apdrošināšanu piedāvā daudzi, un sevišķi kopš krīzes laika aktuālas ir arī valsts garantijas eksportētājiem. Kas ir jūsu niša?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pilsētas dome publiskās un privātās partnerības projektā ar kompāniju ABB un vietējo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju forumam nepieciešamo satiksmi nodrošina ar elektromobiļiem.

Biznesa, intelektuālos un politiskos līderus šogad Davosā vizinās elektromobiļos un biedēs ar esošo sistēmu sabrukumu

Gadskārtējais Pasaules ekonomikas forums Davosā, Šveicē, sākas ar savdabīgu iezīmi – ar tīri ekonomisku risku pabīdīšanu uzmanības starmešu perifērijā, priekšplānā izvirzoties bažām par ekoloģiju un kiberdrošību. Grozies, kā gribi, bet jebkurai riskanto jomu sadaļai ir tiešs sakars ar ekonomiku, tomēr tādas «cietās» ekonomiskās tēmas kā fiskālā disciplīna, tirdzniecība, darba tirgus vai vērtspapīru tirgus jau trešo gadu nav «Davosas cilvēku» tiešajā rūpju lokā.

Nākotnes satricinājumi jeb esošo sistēmu pēkšņu un dramatisku sabrukumu scenāriji ir jauninājums, ko savā gadskārtējā globālo risku apskatā Pasaules ekonomikas foruma dalībniekiem ceļ priekšā tā rīkotāji. Risku un apdrošināšanas pakalpojumu kompānija Marsh un partneri jau 13. reizi foruma vajadzībām izstrādā globālo risku apskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pieaug vadošo amatpersonu atbildības apdrošināšana; pievērš uzmanību kiberrisku draudiem

Savu skatījumu un kompetenci, kā servēt apdrošināšanas jautājumus, pauž pēc parakstīto prēmiju apjoma valstī trešā lielākā nozares spēlētāja – brokeru kompānijas UADBB Aon Baltic Latvijas filiāles vadītājs Vitis Nolbergs.

Fragments no intervijas

Pērn Aon Baltic iegādājās vienu no vadošajām apdrošināšanas brokeru kompānijām Baltijas reģionā Balto Link, darījuma summu gan neatklājot. Šāda apvienošanās tomēr saistās ar riskiem satraukt klientus. Kādēļ tas tika darīts?

Tā rezultātā, pēc mūsu apkopotās publiskās informācijas, ar 22% tirgus daļu Baltijā esam izvirzījušies līderos. Nākamais spēlētājs aiz mums ir IIZI ar 8%, bet trešais ir Marsh ar 4%. Šajā kontekstā mūsu atrāviens ir milzīgs. Runājot par Latviju, aina ir nedaudz citāda. Te darbojas piecas līdzvērtīgas apdrošināšanas brokeru kompānijas, kam parakstīto prēmiju apmērs ir virs 15 milj. eiro. Aon ierindojas trešajā pozīcijā, lai gan es teiktu, ka klasiskajā darbībā esam numur viens, jo pirmās divas vietas ieņem nišas brokeri. Viens no tiem pārsvarā strādā ar valsts sektoru, bet otrs vairāk specializējas uz OCTA apdrošināšanas agregatora darbību. Tālab fokuss uz juridiskām personām un starptautiskiem uzņēmumiem izceļ mūs citu starpā. Protams, bažas klientiem bija, jo katra kompānija profesionāli strādāja ar savu stilu, pieeju, procesiem un pārdošanas tehniku. Tomēr pārejas periods izvērtās veiksmīgs. Gadu noslēdzām ar 18% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar tādu pat periodu pirms tam, skatot abas kompānijas kopā. Bet kāpēc bija nepieciešama apvienošana? Balto Link daudz ieguldīja apdrošināšanas produktu interneta pārdošanā, klientu apkalpošanā, un uzņēmuma īpašnieki arī tālāku attīstību saredzēja, balstītu vairāk uz IT risinājumiem. Tieši tur nepieciešamas lielas investīcijas. Pasaules apritē esošajai Aon ir visas iespējas veicināt attīstību ar papildu finansējumu. Ja to nedarītu, pēc laika, iespējams, pozīcijas būtu zaudētas.

Komentāri

Pievienot komentāru