Transports un loģistika

Pirmajās Komforta vagona kursēšanas dienās to izmantojuši 60 pasažieri

Dienas Bizness, 04.04.2013

AS "Pasažieru vilciens" paaugstināta komforta vagona ar papildus ērtībām prezentācija AS "VRC Zasulauks".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Paaugstināta komforta vagons maršrutā Rīga-Valga-Rīga no 5.aprīļa kursēs no rīta un vakaros. Līdz ar to Komforta vagonu ik dienu varēs izmantot pasažieri, kuri ar vilcienu Valga-Rīga no rīta dodas ceļā uz Rīgu, bet vakaros ar vilcienu Rīga-Valga atgriežas mājās, informē reģionālais medijs Ziemeļlatvija.

Izmaiņas Komforta vagona kursēšanas grafikā noteiktas, jo turpmākos mēnešus līnijā Rīga-Lugaži darba dienās plānoti dzelzceļa sliežu ceļu remontdarbi, tādēļ dienas vilciena satiksmē būs pārtraukumi, un atsevišķos posmos pasažieri tiks pārvadāti ar autobusiem.

Izpētot prognozēto dzelzceļa sliežu ceļu remontdarbu plānu, PV pieņēmis lēmumu mainīt Komforta vagona kursēšanas laiku, lai pakalpojums pasažieriem būtu pieejams visā maršrutā. Turklāt jau pirmajās dienās pēc Komforta vagona ieviešanas, PV saņēmis pasažieru ieteikumus Komforta vagona braucienus organizēt tieši laikos, kad ar vilcienu cilvēki dodas uz darbu vai studijām, jo papildus piedāvātie pakalpojumi, īpaši bezvadu internets, šīs kategorijas pasažieriem esot ļoti noderīgi.

Pirmajās sešās Komforta vagona kursēšanas dienās to izmantojuši kopumā 60 pasažieri, raksta Ziemeļlatvija.

No 5.aprīļa vilciena sastāvs ar Komforta vagonu ik vakaru plkst.18.14 dosies no Rīgas uz Valgu, galastacijā nonākot plkst.21.26. Atpakaļ uz Rīgu tas kursēs nākamās dienas rītā plkst.5.10, Rīgā pienākot plkst.8.28.

Paaugstināta komforta vagonā ir 16 numurētas sēdvietas. Iegādājoties biļeti, pasažieris var izvēlēties sev tīkamāko no brīvajām sēdvietām. Vagonā izvietoti galdiņi, bagāžas statīvs, pakaramais virsdrēbēm. Pasažieri var bez maksas izmantot WiFi visa brauciena laikā, turklāt vagonā ierīkots arī elektrības pieslēgums (220 V), lai pasažieri varētu uzlādēt savus datorus vai citas mobilās ierīces.

Tāpat Komforta vagonā ir bezmaksas žurnāli laika īsināšanai, kā arī iespēja iegādāties tēju, kafiju, minerālūdeni. Vagonu apkalpo konduktors, kurš strādā tikai konkrētajā vagonā un rūpējas par pasažieru ērtībām. Aukstā laikā pasažieriem būs iespējams saņemt pledu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Komforta klases vagonu izmantojuši 130 cilvēki

Dienas Bizness, 12.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajās divās nedēļās, kopš līnijā Rīga – Valga – Rīga kursē AS Pasažieru vilciens paaugstināta komforta vagons, tā pakalpojumus izmantojuši 130 cilvēki.

Kā liecina dati par iegādātajām biļetēm, 65% pasažieru Komforta vagonu izmantojuši virzienā no Rīgas uz Valgu, bet 35% pretējā virzienā.

Populārākie gala mērķi, dodoties prom no Rīga ir Valga, Valmiera un Cēsis. Biļetes Komforta vagonā iegādājušies arī pasažieri, kuri devušies uz Lugažiem, Siguldu, Sedu, Egļupi, Lodi, Strenčiem, Līgatni.

Arī virzienā uz Rīgu dati ir līdzīgi – visbiežāk Komforta klases vagonu izmantojuši pasažieri no Valgas, Lugažiem, Valmieras un Cēsīm. Biļetes Komforta vagonā virzienā uz Rīgu iegādājušies arī pasažieri no Lodes, Siguldas, Līgatnes, Inčukalna.

Komforta klases vagons sāka kursēt 28.martā, sākotnēji dienas reisos uz Valgu un atpakaļ uz Rīgu, bet kopš 5.aprīļa vilciens vakaros kursē uz Valgu, bet no rītiem – uz Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka šajā gadu mijā lati mainīsies pret eiro, bankas aicina ap pusnakti maksājumus neveikt, jo norēķinu sistēmā var būt traucējumi.

Swedbank

Swedbank eiro pārejas naktī karšu norēķinu darbībā traucējumi ir iespējami ap pusnakti, 30 minūtes, laika posmā no plkst. 23 līdz 0:15. Ja šajā laikā gadās norēķināties ar karti un saņemt atteikumu pirkuma apmaksai, banka iesaka nogaidīt un mēģināt veikt apmaksu vēlreiz.

31. decembrī Swedbank filiāļu darba laiks būs saīsināts, lai veiktu bankas IT sistēmas un visu procesu pāreju uz eiro. Filiāles apkalpos klientus līdz plkst. 15. Nākamgad sešas Swedbank filiāles darbosies arī 1. janvārī no plkst. 12 līdz plkst. 15. Šajā dienā filiāļu pakalpojumu klāsts vēl būs ierobežots, jo pirmajās janvāra dienās vēl turpināsies bankas procesu pārcelšana uz eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paraksta 21,98 miljonu eiro vērtu līgumu par dīzeļvilcienu modernizāciju

NOZARE.LV, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 19 dīzeļvilciena vagonu modernizāciju Pasažieru vilciens (PV) parakstījis līgumu ar uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst AS VRC Zasulauks, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un Rīgas vagonbūves rūpnīca.

Kopējās projekta izmaksas ir 21,98 miljoni eiro, no šīs summas 13 miljoni eiro būs piesaistītais Eiropas Savienības līdzfinansējums. Saskaņā ar parakstīto līgumu šī gada maijā modernizācijai tiks nodots pirmais dīzeļvilcienu sastāvs, un jau šī gada beigās tiks saņemts pirmais modernizētais sastāvs un nodots ekspluatācijā. Kopumā tiks modernizēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu sastāvs, bet dīzeļvilcienu sastāviem ar trīs vagoniem tiks ierīkots paaugstināta komforta salons ar 16 vietām. Modernizāciju plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad tiks saņemti pēdējie modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi.

Kā informēja uzņēmumā, modernizētie vagoni gan uzlabos novecojušo sastāvu tehnisko stāvokli, gan nodrošinās papildu ērtības pasažieriem. Līdz ar to tiks izpildītas arī Eiropas Savienības vides aizsardzības prasības un ievērota regula attiecībā uz pārvadājumu nodrošināšanu pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām. Plānots, ka pēc modernizēšanas varēs pagarināt esošo dīzeļvilcienu ekspluatācijas termiņu par vēl 20 gadiem. Modernizācijas rezultātā tiks samazināts energoresursu patēriņš un uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru skaits vilcienos samazinās, kas saistāms gan ar mūsdienām neatbilstošu komforta līmeni vilcienos, gan attīstāmu sadarbību ar vietējiem pārvadātājiem novados, nodrošinot regulāru un ērtu autobusu satiksmi līdz vilcienam, kas ļauj ērtāk nokļūt Rīgā, intervijā laikrakstam Diena norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).

«Jāpiekrīt, komforta līmenis pasažieru vilcienos patiešām ir problēma, un komforta līmenis vilcienos noteikti jāpaaugstina. Pasažieru autobusos kvalitātes prasības jau pakāpeniski stājas spēkā, arī pasažieru vilcienu komforta līmenim jāatbilst mūsdienās ierastajam,» savu viedokli paudis ministrs.

«Jau zināms, ka dīzeļvilcieni tiks modernizēti - mainīsies gan vizuālais izskats, gan komforta līmenis un serviss -, bet arī elektrovilcienus nepieciešams nomainīt. Patlaban tiek vērtēti konkursa pretendenti, un esmu pārliecināts, ka PV drīzumā izklāstīs ilgtermiņa darbības plānu šim virzienam,» intervijā skaidrojis A. Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 21. jūlija komforta klases vagons būs pieejams arī pasažieriem, kuri izvēlēsies Daugavpils maršrutu, informē AS Pasažieru vilciens.

Paaugstināta komforta klases vagoni kopš pagājušā gada kursē Valgas un Rēzeknes maršrutos.

Vilciens ar komforta vagonu kursē ik dienas no Daugavpils uz Rīgu plkst.6:14 un no Rīgas uz Daugavpili plkst.16:12.

Paaugstināta komforta vagonā izvietoti galdiņi un bagāžas statīvs, turklāt pasažieri var bez maksas izmantot WiFi visa brauciena laikā.

Vagonā ierīkots arī elektrības pieslēgums (220 V), lai pasažieri varētu uzlādēt savus datorus vai citas mobilās ierīces. Pasažieriem bez maksas ir pieejami žurnāli laika īsināšanai, kā arī nodrošināta iespēja iegādāties tēju, kafiju, minerālūdeni. Vilciena vagonu apkalpo pavadonis, kurš strādā tikai konkrētajā vagonā. Paaugstināta komforta vagonā ir 16 numurētas sēdvietas - iegādājoties biļeti, pasažieris var izvēlēties sev tīkamāko sēdvietu. Piemaksa par braucienu komforta vagonā ir 1,40 eiro pie biļetes cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Papildināta - Pamatīgi sasvēries Siguldas gaisa trošu vagoniņš; to atsāk izmantot vēl pirms iemeslu izmeklēšanas

Db.lv/LETA, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatīgu izbīli piedzīvojuši Siguldas gaisa trošu vagoniņa pasažieri, kuri devušies pāri Gaujas senlejai - sestdienas vakarā vagoniņš, kurā atradās vairāk nekā 10 cilvēki, pamatīgi sasvēries, vēsta telekanāls LNT.

Negadījums noticis reisā no Krimuldas uz Siguldu ap plkst.18 vakarā. Pēc tam, kad Krimuldas pusē vagoniņā bija iekāpuši pasažieri, durvis bija aiztaisītas un troses motors esot sācies griezties, lai dotos ceļā pār senleju virs Gaujas. Tajā brīdī vagons sasvēries par 45 grādiem.

Krimuldas puses stacijā nav apkalpojošā personāla, kas varētu steigties palīgā, tāpēc pasažieri rīkojušies uz savu galvu. Kamēr vagoniņā iekšā esošā operatore ieteikusi nekustēties, cilvēki bijuši tik nobijušies, ka dauzīja laukā gan logu, gan spieda vaļā durvis. Tas arī izdevies, un ļaudis izkļuvuši no vagona. Puse izkļuvusi ārā pa atspiestajām durvīm, puse - pa logu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA KleinTech Services mākslīgā intelekta potenciālu liek lietā transporta un loģistikas nozarē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Sākotnēji, kad 2010. gadā dibinājām programmatūras izstrādes uzņēmumu, pat nenojautām, kādā virzienā attīstīsimies. Pavērsiena punkts bija 2012.gads, kad SIA LDz Cargo konkursa kārtībā meklēja uzņēmumu, kas spētu atsisināt tiem aktuālu problēmu. Proti, kad vilcieni no Krievijas iebrauca Latvijā, Rēzeknē tiem bija jāapstājas uz pārbaudi. Tā notikusi samērā ilgi, un to veica vairāki cilvēki,» stāsta SIA KleinTech Services izpilddirektors Juris Pūce.

Uzdevums bija salīdzināt vagona numurus ar dokumentāciju, novērtēt to tehnisko stāvokli, konstatēt iespējamos defektus. LDz Cargo šo procesu vēlējās automatizēt un izsludināja konkursu, lai atrastu uzņēmumu, kas to spētu īstenot. «Noriskējām, pieteicāmies konkursam, ieguvām iespēju veidot risinājumu. Sākotnēji piesaistījām partneri no Vācijas, kuram gan tas neizdevās, tādēļ ķērāmies pie darba paši. Primārais bija izveidot sistēmu, kas nolasa vilciena vagona numurus, taču, ja šajā specifiskajā nišā vēlamies būt unikāli, sistēmai ir jākļūst vēl gudrākai,» teic J. Pūce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 29. decembrī starptautiskajā lidostā Rīga sasniegts apkalpoto pasažieru rekords, pārsniedzot 2011.gadā apkalpoto 5,1 miljona pasažieru slieksni. Laimīgais pasažieris – Māris Zariņš lidostā ieradās ar Latvijas aviokompānijas airBaltic reisu no Kopenhāgenas.

VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš komentē: «Šogad lidostas darbu labvēlīgi ietekmējusi tautsaimniecības izaugsme kopumā, mājsaimniecības ieņēmumu un ceļošanai atvēlēto izdevumu pieaugums. Tāpat arī salīdzinoši zemās degvielas cenas pozitīvi ietekmējušas aviācijas pakalpojumu izmaksas. Pozitīvs faktors ir arī Rīgas pilsētas un Latvijas kopumā kā galamērķa pievilcīgums. Šie bija priekšnosacījumi vairāku jaunu lidsabiedrību ienākšanai Rīgā un galamērķu atklāšanai, kas veicināja stabilu pasažieru skaita pieaugumu.»

Savukārt, airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka Latvijā aviācija veido teju 3% no iekšzemes kopprodukta un palīdz nodrošināt 2% no visām aktīvajām darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri,» šodien, skaidrojot situāciju, kad lidojums BT691 no Rīgas uz Parīzi ceturtdien, 28. jūnijā, īsi pēc pacelšanās atgriezās Rīgā, vēsta aviokompānija airBaltic.

Šāds lēmums aviokompānijā pieņemts, tiklīdz identificēts pasažieris, kurš bija nokavējis lidojumu, taču kura soma jau bija iekrauta bagāžas nodalījumā.

Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri, kuri abi plānoja doties uz Parīzi, bet kavēja reisu, vienam no pasažieriem paliekot Rīgā. Apkalpe par kļūdu tika informēta īsi pēc pacelšanās.

Pēc atgriešanās Rīgā tika pieņemts lēmums uzņemt lidojumā pasažieri, kas kavējās, nevis izkraut viņa bagāžu, kas būtu aizņēmis vairāk laika. Lidmašīna Parīzi sasniedza ar divu stundu un 15 minūšu kavēšanos.

airBaltic atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 70 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Rīgas pasažieru ostā vērojama netipiska situācija - tur piestājuši abi Tallink prāmji - gan Romantika, gan Isabelle - vienlaicīgi.

Tallink pārstāve Baiba Muceniece nav sazvanāma, taču informācija Tallink interneta vietnē liecina, ka tiek veikta kuģa Isabelle tehniskā apkope, ar ko arī skaidrojamas izmaiņas kursēšanas grafikā.

Kā vēstīts, pasažieru prāmis Isabelle janvāra sākumā cieta vētrā un pēc remonta saņēma kuģošanas pagaidu atļauju. Taču pasažieri LNT Ziņām pauda bažas, ka prāmis, iespējams, cietis krietni vairāk nekā iepriekš izskanējis. Latvijas Jūras administrācijā skaidroja, ka prāmim vētras laikā cietis viļņlauzis. Taču aiz tā vēl atrodas durvis, kas hermētiski noslēdz kuģa auto klāju, līdz ar to viļņlauža bojājumi drošību neietekmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki, kuru ikdiena saistīta ar darbu birojā, laiku pa laikam vēlas «restartēties», nereti tam izvēloties ceļojumus bez komforta, izaicinot sevi piedzīvot kaut ko nebijušu un atmiņā paliekošu.

Adventure traveling šobrīd ir Nr 1 globālā tendence tūkstošgades paaudzes vidū, attiecīgi aizvien vairāk cilvēku vecumā no 20 līdz 40 izvēlas ceļot un iepazīt pasauli šādā veidā, liekot uzsvaru tieši uz pasaules iepazīšanu, jaunu kultūru atklāšanu un piedzīvojumu, kāds nav iespējams tad, kad ir iegādāts pilnībā noorganizēts ceļojums ar muzeju un baznīcu apmeklēšanu (kas, protams, arī nav slikti), komentē digitālā mārketinga speciālists Arturs Mednis. Arī viņš izmantojis šādu ceļojumu veidu un bijis, piemēram, Arktikā, bet rudenī dosies uz Peru. Viņš norāda, ka šādi ceļojumi devuši skaistas atmiņas, iespēju iepazīties ar interesantiem cilvēkiem, ar kuriem tagad kļuvis par draugiem, satiekas laiku pa laikam un dodas kopā nākamajos piedzīvojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas mikroautobusu satiksme: Problēma ir sistēmā, nevis pārvadātājos

Jānis Goldbergs, 02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mikroautobusu satiksme norāda uz Autotransporta direkcijas nepadarīto darbu.

Valsts Autotransporta direkcija (ATD) publiskajā telpā vērsās pret pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) ar aizdomām par iespējamu krāpniecību aizdomīgi daudz pārvadāto invalīdu skaita dēļ, saņemot vairāk dotāciju. Uzņēmums pārmetumus noliedz un norāda uz ATD nepadarītajiem darbiem.

Dienas Bizness situāciju skaidrot aicināja RMS pārstāvi, SIA B-Bus valdes priekšsēdētāju Vitāliju Komaru. SIA B-Bus uzņēmumu grupā ietilpst struktūrvienības – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, SIA Sabiedriskais autobuss, SIA Ekspress-Ādaži, SIA Migar un UAB B-Bus Lietuvā.

Fragments no intervijas

Kāds ir iemesls teikt, ka ATD pārmetumi par pārlieku liela skaita invalīdu pārvadājumiem RMS ir nepamatoti?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Stūra māja un līdzīgas vietas nav piemērotas viesnīcu izveidei

Viesnīcas Pullman Riga Old Town operatīvā direktore Rimma Mateļska, 14.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nereti viesu vēlme pēc asākām izjūtām pārspēj vēlmi pēc komforta un viņi izvēlas naktsmītnes cietumos vai ēkās ar traģisku vēsturi, tomēr šādas vietas iemieso mūsu tautas vēstures smagākās lappuses un būtu jāsaglabā neskartas.

Jāatgādina, ka pavisam nesen publiskajā telpā izskanēja informācija par plāniem veidot viesnīcu kādreizējā PSRS Valsts drošības komitejas ēkā jeb t.s. Stūra mājā. Tāpat jau vairākus gadus apmeklētājiem ir iespēja nakšņot Karostas cietumā, tādējādi izbaudot neierastas sajūtas.

Vēstures smagākās lappuses nav domātas biznesam

Tūristu vēlmes ir ļoti dažādas - lielai daļai ceļotāju iespēja pārnakšņot ēkās, kurās kādreiz risinājušies šausminoši notikumi, šķitīs varens piedzīvojums. Daudzi pat neaizdomājas, kā konkrēto objektu būtu iespējams izmantot citiem mērķiem. Manuprāt, nav ētiski šādās vietās veidot biznesu, tajā skaitā, ierīkojot viesnīcas. Kā lielisku piemēru varētu minēt visiem labi zināmo Stūra māju, par kuras pārbūvi šobrīd norisinās plašas diskusijas. Manuprāt, pārveidojot šo namu par viesnīcu, tiek samazināta tā nozīme Latvijas vēsturē. Mūsu valsts vēsturē bijušas arī ļoti smagas lappuses – neskaitāmas zaudētas dzīvības, sagrautas ģimenes un dzīves. Tomēr tā ir un paliek mūsu vēsture, kura jāsaglabā un jāciena. Protams, par to ir jāstāsta jaunākajām paaudzēm un mūsu valsts viesiem, taču tas jādara ar cieņu pret tiem, kuri zaudējuši savas dzīvības. Spilgts piemērs ir Aušvica jeb Osvencima - nacistiskās Vācijas lielākā koncentrācijas nometne, kas atrodas Polijā. To ir iespējams apskatīt, dodoties ekskursijā gida pavadībā un uzzināt tās vēsturi. Tā ir vēstures izziņas, nevis atpūtas vai izklaides vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Ar komfortu pabraukt garām pieturvietai

Anita Kantāne - galvenās redaktores vietniece, 19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcijas (ATD) izsludinātā konkursa dēļ «praktiski visiem Latvijas pārvadātājiem ir jānomaina autoparks. Latvija atkal ir izcēlusies pārmērību ziņā,» šādu secinājumu Dienas Biznesam pauda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks, komentējot valsts iepirkumu, kas paredz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionos.

Līdz 9. septembrim pārvadātājiem ATD ir jāiesniedz savi piedāvājumi par sabiedriskā transporta organizēšanu Latvijas reģionālajā tīklā no 2021. līdz 2030. gadam.

Tas, ka I. Ošenieka secinājums nav pārspīlējums, redzams pēc 14. augusta Gulbenes novada domes sēdes, kurā tika izskatīts SIA Gulbenes autobuss lūgums no pašvaldības budžeta garantēt 5 milj. eiro lielu aizņēmumu. Lūgumu pēc garantijas uzņēmums pamatoja ar startēšanu ATD izsludinātajā konkursā, kurā gulbenieši plāno piedalīties kopā ar sadarbības partneri SIA Balvu autotransports. Jau izskanējuši vietējo iedzīvotāju pārmetumi Gulbenes autobusam par nespēju savlaikus organizēt sava autoparka nomaiņu, taču šoreiz jāteic, ka konkursa nolikums paģēr vairāk, nekā varēja paredzēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Honkongas policija metrostacijā pret protestētājiem laiž darbā stekus

LETA--DPA/AP, 31.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honkongas policija sestdien vēlu vakarā vienā no pilsētas metrostacijām pret protestētājiem laidusi darbā stekus un daudzus protestētājus aizturējusi.

Kā vēsta raidsabiedrība TVB, policisti lietojuši stekus uz Prinča Edvarda stacijas perona un pie eskalatora un iebrukuši metrovilciena vagonā, izsmidzinot piparu gāzi, kamēr pasažieri centušies saspiesties vienā vagona galā, patveroties aiz atvērtiem lietussargiem. Nav zināms, vai visi cilvēki, kas atradās vagonā, bija protestētāji.

Policija savukārt paziņojusi, ka iebrukusi stacijā tādēļ, lai aizturētu protestētājus, kuri izturējušies vardarbīgi un lauzuši biļešu automātus.

Jau trīspadsmito nedēļas nogali turpinoties demokrātijas aizstāvju protestiem, spriedze Honkongā pieaug. Sestdien protesti atsākās, neraugoties uz policijas lēmumu aizliegt šai dienā paredzēto plašo demonstrāciju, kurā bija plānots pieminēt tieši pirms pieciem gadiem pieņemto Ķīnas lēmumu neļaut ievēlēt Honkongas līderi tiešās demokrātiskās vēlēšanās, kas ievadīja tā dēvētos Lietussargu kustības protestus 79 dienu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions šonedēļ izsniedzis pirmās speciālās licences kartītes ar zīmolu «Red Cab» strādājošā «Rīgas Taksometru parka» un SIA «Red Cab lidosta» automašīnām pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga», informēja Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Inese Ozoliņa.

AS «Rīgas Taksometru parks» un SIA «Red Cab lidosta» darbībai lidostas teritorijā izveidojis pārvadātāju apvienību.

«Speciālās licences kartītes izsniegtas šobrīd vairāk nekā 40 šo abu pārvadātāju automašīnām, bet to skaits līdz svētdienai varētu būt lielāks. Savukārt vēl viens pārvadātājs šobrīd strādā pie viena trūkuma novēršanas, lai pilnībā izpildītu likumā noteiktās prasības un varētu saņemt speciālās licences kartītes,» pauda Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante.

Saskaņā ar jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem no šī gada 15.septembra starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā ar ierobežotu piekļuvi pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru varēs veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi. Šīs kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp apkalpoto pasažieru skaita pieauguma tendence pagājušajā gadā turpinājās, un 2019. gadā Tallink Grupp sasniedza rekordlielu pārvadāto pasažieru skaitu, informē uzņēmums.

Visās līnijās kopumā apkalpoti 9,763 miljoni pasažieru, kas ir 0,1% pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu, kad kopumā tika pārvadāti 9,757 miljoni pasažieru. Lielākais pasažieru skaita pieaugums bija maršrutos starp Somiju un Zviedriju, kuros 2019. gadā tika pārvadāti 2 894 494 pasažieri, kas ir par +1.7% vairāk (2018. gadā – 2 845 616 pasažieri).

Pasažieru skaits palielinājās arī maršrutos starp Igauniju un Somiju, +0.7%, un Latviju un Zviedriju, +0.5%. 2019. gadā starp Igauniju un Somiju tika pārvadāti 5 115 602 pasažieri (2018. gadā – 5 079 861 pasažieri) un starp Latviju un Zviedriju – 799 961 pasažieri (2018. gadā – 796 041 pasažieri), kas ir rekordliels pasažieru skaits, pārvadāts viena gada laikā, šajā maršrutā kopš līnijas Rīga -Stokholma atklāšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru