Foto

Plaša eksporta ģeogrāfija krīzi ļauj pārvarēt ātrāk

Anda Asere, 26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma veiksmi nosaka īpašnieku iesaistīšanās biznesā un spēja piedāvāt reģionam atbilstošus produktus.

Igauņu uzņēmums Krimelte OÜ, kas ietilpst Wolf Group, ražo dažāda veida celtniecības putas, silikona un akrila hermētiķus, celtniecības līmes, tīrīšanas līdzekļus u.c. produktus. «Līdz šim šis gads ir bijis diezgan labs. Mēs esam palielinājuši pārdošanas apjomus par aptuveni 10%, salīdzinot ar pērno gadu. Vienmēr varētu vēl vairāk, bet šis ir diezgan labs rādītājs,» uzskata Alars Salums (Alar Salum), Wolf Group valdes loceklis.

Arī pagājušais gads uzņēmumam bijis veiksmīgs un iepriekšējos gados izaugsme ir bijusi samērā stabila. «Mums bija tikai viens gads, kad pārdošanas apjomi samazinājās – tas bija 2009. gadā, kad bija krīze. Taču jau 2010. gadā pārdošanas apjomi sasniedza 2008. gada rezultātus,» viņš saka.

To, ka lielākā krīzes ietekme bija jūtama tikai vienu gadu, viņš to skaidro ar smagu darbu – uzņēmumam ir plaša eksporta ģeogrāfija un katrā valstī krīze bija ļoti atšķirīga. Piemēram, Baltijas valstīs krīze neilga tikai vienu gadu, bet gan krietni ilgāk. «Kopš pagājušā gada otrā pusgada mēs redzam atspirgšanu Baltijas valstīs, bet līdz tam joprojām bija krīze. No mūsu skatupunkta Latvija no krīzes cieta visvairāk. Taču tagad izskatās, ka valsts atgūstas un situācija kļūst arvien labāka. Šobrīd Latvijas tirgus attīstās ļoti labi un no mūsu biznesa skatupunkta šķiet, ka krīze ir beigusies. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu, Latvijā ir vērojama izaugsme – 30%,» stāsta A. Salums.

Komentāri

Pievienot komentāru