Jaunākais izdevums

Populārākie mājdzīvnieki ir kaķi (70%) un suņi (45%). Savukārt citi mājdzīvnieki ir ievērojami retāk sastopami – papagailis vai cits putns ir 10% aptaujāto, grauzēji (jūras cūciņa, kāmītis, žurciņa u.c.) ir 9%, tāpat arī zivis ir 9%, trusis - 5% un eksotiskie dzīvnieki (čūska, krokodils, zirneklis u.c.) ir 1% aptaujāto, kuriem ir mājdzīvnieki.

Lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvākajā vecumā no 15 līdz 49 gadiem ir kāds mājdzīvnieks (67 %). Mājdzīvnieki salīdzinoši biežāk ir ģimenēs, kurās dzīvo 5 un vairāk cilvēki, kā arī tiem aptaujātajiem, kuriem ir zemāki ģimenes ienākumi, arī ciematu un lauku iedzīvotājiem, šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2008. gada septembrī veiktais pētījums.

Gandrīz puse (47%) Latvijas ekonomiski aktīvāko iedzīvotāju (vecuma grupā no 15 līdz 49 gadiem) būtu gatavi ar savu naudu vai rīcību atbalstīt dzīvnieku patversmju izveidi. 42% aptaujāto ir kādreiz paņēmuši mājās dzīvnieku no patversmes vai no ielas. Jautāti, vai nākotnē būtu ar mieru paņemt dzīvnieku no patversmes vai ielas, gandrīz trešdaļa aptaujāto pieļāva šādu iespēju (30%), nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (38%) tā nedarītu, bet 32% nespēja sniegt atbildi uz šo jautājumu.

Ja atsevišķi apskata tikai iedzīvotājus, kuriem ir mājdzīvnieki, tad redzams, ka gandrīz puse aptaujāto (46%) ir paņēmuši mājās dzīvnieku no patversmes un trešdaļa no viņiem būtu gatavi arī nākotnē paņemt kādu dzīvnieku no patversmes vai ielas.

Visbiežāk dzīvnieku no patversmes vai ielas nākotnē ir gatavas ņemt sievietes, jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem, latvieši, cilvēki ar augstākiem ģimenes ienākumiem, aptaujātie no ģimenēm, kurās ir 1 vai arī 5 un vairāk cilvēki, ciematos un laukos dzīvojošie un tie, kuriem mājās jau ir kāds mājdzīvnieks.

Līdz šim gandrīz piektā daļa respondentu ar savu rīcību vai naudu jebkad ir atbalstījuši dzīvnieku patversmju izveidi (17%). Taču nākotnē gandrīz puse respondentu būtu gatavi reāli atbalstīt dzīvnieku patversmju izveidi (47%) vai nu ar savu naudu, vai savu darbību.

Biežāk patversmju izveidi ir gatavi atbalstīt šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji - sievietes, latvieši, pensionāri, skolnieki, studenti, pašnodarbinātie, aptaujātie, kuri dzīvo vieni paši, un respondenti, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem mēnesī, ciematos un laukos dzīvojošie.

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2008. gada 11. līdz 19. septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 508 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2011. gadā.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bijis Fizz, bet trešais Rīgas šampanietis. Ceturtais populārākais alkoholiskais dzēriens bija stiprināts vīnas Agdam, bet piektais – alkoholiskais kokteilis Din, liecina VID dati.

Aizvadītajā gadā otrs populārākais alus bija Cēsu alus ražotais Garais Garāks, bet trešais – Aldaris ražotais Apinītis. Ceturtais populārākais alus pērn bija Cēsu Light, bet pirmo piecinieku noslēdz Aldara Pilzenes alus.

VID informē, ka aizvadītajā gadā akcīzes nodoklis par alkoholiskajiem dzērieniem (neieskaitot alu) iekasēts 80 miljonu latu apmērā, kas ir par trīs miljoniem jeb 3,5% vairāk nekā 2010. gadā. Savukārt par alu akcīzes nodoklis 2011. gadā iekasēts 18,4 miljonu latu apmērā, kas ir par 0,5 miljoniem latu jeb 3% vairāk nekā 2010. gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā, tāpat kā iepriekšējos gados, Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2013. gadā.

Tādējādi abi dzērieni saglabājuši savas līderpozīcijas jau trīs gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens bijis Rīgas šampanietis, bet trešajā vietā ierindojies dzirkstošais vīns Bosca. Piektais populārākais bijis Bonaparte, bet piecinieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%.

Otrs populārākais alus pērn bijis AS Cēsu alus ražotais Cēsu Premium, bet trešo vietu ieguvis SIA Cido grupa ražotais Līvu Rubenis. Ceturtais populārākais alus bijis Dzintara Lāčplēsis, bet populārāko piecinieku noslēdz AS Cēsu alus ražotais Cēsu Light.

2013.gadā patēriņam Latvijā nodoti 5,039 miljoni dekalitri (dal) alkoholisko dzērienu, kas par 1,35% pārsniedz 2012.gada rādītāju un par 5% pārsniedz 2011.gada rādītāju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Lai kā mēs rūpētos par saviem mājas mīluļiem, diemžēl no dažādām veselības kaitēm nav pasargāts neviens mājdzīvnieks. Īpaši nepatīkami, ja slimība ir ilgstoša jeb hroniska. Tad mājdzīvnieka saimniekam jāpielāgojas un, lai parūpētos par savu mīluli, bieži vien jāmaina ikdienas ritms, mājdzīvnieka uzturs, barošanas, kā arī kopšanas paradumi.

Tāpat tas neizbēgami nozīmē, ka veterinārā klīnika būs jāapmeklē biežāk, kā arī jāvelta laiks, lai apgūtu veterināro medikamentu un līdzekļu pareizu lietošanas gaitu.

Jāatceras, ka gan hronisku, gan akūtu saslimšanu vai traumu gadījumos, rūpes par mīluļa veselību var būt liels finansiāls slogs, jo ne vien veterinārie pakalpojumi, bet arī veterinārās preces, medikamenti un barība nav lēti. Tāpēc pirms mājas mīluļa iegādes vai pieņemšanas ģimenē, rūpīgi jāapdomā, vai finansiālie apstākļi ir gana stabili lai vajadzības gadījumā būtu iespējams par mājdzīvnieku parūpēties.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas beigās noslēgsies viens no lielākajiem Eiropas filmu festivāliem – Berlināle un sestdienas vakarā būs zināms, kuru filmu Tildas Svintones vadītā žūrija izvēlējusies par Zelta lāča ieguvēju.

Latviju festivāla programmā pārstāv režisora debitanta Reiņa Kalnaeļļa septiņas minūtes garā animācijas filma Kad āboli ripo. Filma ir simtprocentīgs roku darbs – tās radīšanai animatori izveidojuši apmēram 28 tūkstošus zīmējumu. Sirsnīgo, mazliet skumjo stāstu par draugiem Kaķi un Peli un viņu adoptēto pingvīnmeiteni veidojuši arī mākslinieki Andrejs Prigičevs un Laima Puntule, kā arī komponists Kārlis Lācis.

Savukārt festivāla tirgus skatē tiks demonstrēta jaunā Latvijas un Austrijas kopražojuma bērnu filma Mazie laupītāji (režisors Armands Zvirbulis), kuru Latvijas skatītāji redzēs jau pavasarī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūziķe Linda Leen darba procesā vairs nevairās būt sieviete – boss, jo viena kļūda labu ideju var «norakt» jebkurā ķēdes posmā.

Lindai nav arī menedžera un tamlīdzīgu palīgu. Viņa visu dara pati un smaidot saka, ka ir gan biznesa priekšmets, gan tā pārdevējs. Tas viss no augstās atbildības apziņas sevis, skatītāju un Dieva priekšā. Mūziķe uzskata, ka viņas izvēle ir profesija, kurā var un vajag nopelnīt. Lai piepildītu savas mākslas pasauli, kas prasa lielus ieguldījumus, viņa attīsta arī blakus produktus. Un tas nemaz nav grūti, jo Lindas Leen galvā plosās vesela gūzma ar idejām un vajadzētu vismaz trīs viņas klonus, lai to visu īstenotu. Tomēr šobrīd enerģijas kapacitāte vēl ir taupības režīmā. Linda radošos paisumus un bēgumus pielīdzina sulīgam vīnogulājam, kas ziemā tikai nometis lapas, bet nebūt nav miris. Idejas pamazām ieņem veidolus. Vīnogulājs zina, ka drīzi atkal dīgs lapas, būs augļi un vīns. Reibinošs, skaists un garšīgs…

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusei valsts fondēto pensiju shēmas ieguldījumu plānu ienesīgums septembra beigās gada laikā bija negatīvs, liecina manapensija.lv publiskotā informācija.

Tostarp aktīvo ieguldījumu plānu, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 50%, ienesīgums 2020.gada septembra beigās bija no -17,33% līdz 3,17%, bet aktīvo ieguldījumu plānu, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 75%, ienesīgums bija no -1,56% līdz 5,63%. Vienlaikus sabalansēto ieguldījumu plānu ienesīgums gada laikā bija no -10,15% līdz 0,46%, bet konservatīvo ieguldījumu plānu ienesīgums bija no -4,88% līdz 1,54%.

No deviņiem aktīvajiem ieguldījumu plāniem, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 50%, negatīvs ienesīgums bija sešiem plāniem, tostarp lielāko negatīvo ienesīgumu gada laikā uzrāda ieguldījumu pārvaldes sabiedrības "PNB Asset Management" pārvaldītais ieguldījumu plāns "Gauja", kura ienesīgums bija -17,33%. Seko "SEB Investment Management" pārvaldītie pensiju plāni "SEB Eiropas plāns" un "SEB aktīvais plāns", kuru ienesīgums bija attiecīgi -1,87% un -0,78%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā šā gada laikā notikušās izmaiņas un kritumus pasaules finanšu tirgos, tikai retais ieguldījumu plāns pēdējo trīs mēnešu laikā ir strādājis ar plusa zīmi, raksta Latvijas Avīze.

No konservatīvajiem ieguldījumu plāniem (IP) pelnīja GE Money pensiju plāns Blūzs (0.62%), Hansa pensiju ieguldījumu plāns Stabilitāte (0.93%), DnB NORD Konservatīvais IP (1.37%) un SEB Latvija plāns (1.54%).

Visvairāk cieta sabalansētais plāns Astra Krājfondi IP Komforts (9.97%) un aktīvais plāns – Hansa pensiju IP Dinamika (12.84%). Jāpiebilst, ka IP Dinamika ir populārākais pensiju plāns ar visvairāk dalībniekiem. Ja skatās plānu ienesīgumu kopš darbības sākuma, tad jāsaka, ka gandrīz visi strādāja ar plusa zīmi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operas soliste Inese Galante dzied visā pasaulē, taču par sava festivāla Summertime norises vietu izvēlējusies Latviju – arī šogad no 8. augusta Dubultu baznīcā un Dzintaru koncertzālē Inese kopā ar Innu Davidovu un Hermaņa Brauna fondu aicinājusi dažādu valstu māksliniekus. Šādu personību aicinājumam mūziķi atsaucas.

Inese, ierodoties Latvijā, joprojām saka pie mums, mēs, it kā Diseldorfā nodzīvotie gadi nebūtu mainījuši viņas identitātes sajūtu. Viņa patiešām ir savējā, un viņas sirds gan priecājas, gan sāp par to, kas notiek mūsu valstī ar mūsu tautu.

Latvija viņai par to pateicas ar sirsnību skatienos uz ielas, ar ziediem pēc izpārdotās zālēs dziedātiem koncertiem un operizrādēm. Inese Galante ir vienīgā māksliniece, kura Latvijā patronē apjomīgu mūzikas festivālu, un viņas vārds afišā nozīmē piedāvātās mākslas kvalitātes garantu.

picturegallery.96627a35-8e9b-468b-87cc-b07059c72e97

Auto

Pieprasījums pēc Dacia trīskāršojies

,17.06.2009

Populārākais eksemplārs no rumāņu mazcenas ražotāja klāsta, joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero. (Foto: Dacia)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas zīmols Dacia piedzīvo ziedu laikus Eiropā. Maijā pārdošanas apjomi ir trīskāršojušies, ļaujot Dacia iekarot 2 % no kopējā Eiropas tirgus pīrāga.

Dacia pieprasījums pašmāju tirgū ir palielinājies divas reizes, savukārt Rietumeiropā Dacia modeļu tirdzniecības apjoms ir trīskāršojies. Kopumā maijā tika pārdotas teju 20 tūkst. vienības. Lielākais maizes devējs joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero.

Finanses

Eksperts: Apdrošināšana Baltijas valstīs līdzinās sižetam no pasakas par trīs sivēntiņiem

Žanete Hāka,04.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Baltijas valstu, tostarp Latvijas, iedzīvotāju, uzkrājumu līmenis pēdējo gadu laikā ir ievērojami audzis, tomēr negaidītu dzīves pavērsienu gadījumā joprojām pastāv liels finansiālās stabilitātes zuduma risks.

Swedbank Finanšu institūta (SFI) sagatavotais indekss Baltijas valstu iedzīvotāju apdrošināšanas līmeņa novērtēšanai rāda, ka, no 100 iespējamajiem punktiem, Igaunijā indeksa rādījums ir 46, Lietuvā 45 un Latvijā 44 punkti, kopējo apdrošināšanas līmeni raksturojot kā vidēji zemu.

«Vērojams, ka vienam no finanšu pratības pamatlikumiem apdrošini to, kam nav uzkrājumu dzīvē seko salīdzinoši maza iedzīvotāju daļa. Situācija Baltijas valstīs drīzāk līdzinās sižetam no pasakas par trīs sivēntiņiem, kuri savu izpratni par finansiālās stabilitātes aizsardzību un nākotnes plānošanu parādīja, būvējot namiņus, izmantojot dažādus materiālus. Tikai Baltijas valstu gadījumā visi trīs ir saspiedušies salmu namiņā, cerot uz labāko iespējamo nākotnes perspektīvu. Mūsu aicinājums ir apsvērt pārvākšanos uz stabilāku namiņu,» norāda Swedbank Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Kāds klients reiz novērojis, kā kaķis ar ķepu aizsit bumbiņu uz istabas pretējo stūri un gaidījis, kamēr tā atripos atpakaļ. Nebija ilgi jāanalizē, ka kaut kas ir savirzījies šķībi mājas konstrukcijā.” stāsta Uretek Baltic vadītājs Romāns Reiners-Latiševs.

Tā kā daudzām būvēm, tiltiem, ceļiem un ēkām - gan vecām, gan jaunām - ir tieksme nosēsties, šādā situācijā, kad pamati zem kājām sašķobījušies, palīdzīgu roku sniedz SIA “Uretek Baltic”, kas nodarbojas ar visu iepriekšminēto objektu gan pacelšanu, gan nostiprināšanu.

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā pasargāt būvi no lielākiem bojājumiem, ir tās stabilizēšana un sākotnējā stāvokļa atjaunošana. Šim nolūkam SIA “Uretek Baltic” izmanto dabai draudzīgus ģeopolimēra sveķus, kas piemēroti lietošanai visdažādākajās gruntīs.

Trauksmes signāli ir skaidri pamanāmi

Tāpat kā minētajā gadījumā ar kaķi un bumbiņu, pirmos trauksmes signālus iedzīvotāji parasti pamana paši. „Izplatīts grīdu nosēšanās iemesls ir apstāklis, ka celtnieki nav pietiekami noblīvējuši grīdas pamatu materiālus vai apkures periodā ir sarucis materiāla apjoms,” skaidro Reiners-Latiševs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Kāds klients teica tā: kad vēroju, kā kaķis ar ķepu aizsit bumbiņu uz istabas pretējo stūri ungaida, kamēr tā atripos atpakaļ, sapratu, ka kaut kas ir nogājis šķībi,” stāsta Uretek Balticvadītājs Romāns Reiners-Latiševs.

Šādā situācijā, kad pamati zem kājām sašķobījušies, palīdzīgu roku sniedz Uretek, kasnodarbojas ar māju pacelšanu. Daudzām būvēm, tiltiem, ceļiem un ēkām - gan vecām, ganjaunām - ir tieksme nosēsties.

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā pasargāt būvi no lielākiem bojājumiem, ir tāsstabilizēšana un sākotnējā stāvokļa atjaunošana. Šim nolūkam Uretek izmanto dabaidraudzīgus ģeopolimēra sveķus, kas piemēroti lietošanai visdažādākajās gruntīs.

Trauksmes signāli ir skaidri pamanāmi.

Kā redzams no raksta sākumā pieminētā gadījuma ar kaķi, pirmos trauksmes signālusiedzīvotāji parasti pamana paši. „Izplatīts grīdu nosēšanās iemesls ir apstāklis, ka celtniekinav pietiekami noblīvējuši grīdas pamatu materiālus vai apkures periodā ir sarucis materiālaapjoms,” skaidro Reiners-Latiševs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaķis Luka laiski guļ savā grozā, kamēr klienti pasūta pārtiku, tā atmosfēru Vīnē pirmajā japāņiem piederošajā kaķu kafejnīcā raksturo ārvalstu mediji.

Pēc trīs gadus ilgām sarunām ar pilsētas amatpersonām par higiēnas jautājumiem Austrijā beidzot atvērta Cafe Neko.

Tajā klienti var izbaudīt piecu kaķu, kuri brīvi klīst pa kafejnīcu, klātbūtni.

«Neko» japāņu valodā nozīmē «kaķis».

Citas ziņas

Zatlers oficiāli iepazīstinās žurnālistus ar savu kaķi Čārliju

,04.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tikšanās ar Itālijas ārlietu ministru Franko Fratīnī Latvijas prezidents oficiāli žurnālistiem stādīs priekšā savu ģimenes jauno mīluli— kaķi Čārliju.

Kaķis Čārlijs ir paņemts no dzīvnieku patversmes. Prezidenta ģimenei jau iepriekš bija kaķis Maksis, bet, Valdim Zatleram stājoties amatā, arī trusis Lisis, kas tagad jau ir citos medību laukos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta pārlūku karš ir uzņēmis jaunus apgriezienus. To iezīmē jaunā Firefox versija 3.5. Taču, lai arī patlaban Firefox ir pasaulē otrs populārākais interneta pārlūks, jaunie censoņi šo pozīciju varētu apdraudēt, raksta Wall Street Journal.

Kompānijas Mozilla uzlabotais Firefox joprojām strādā labi gan Windows vidē, gan uz Mac datoriem, taču tagad vairs nevar skaidri teikt, ka Firefox ar savām īpašībām izceltos citu vidū divu iemeslu dēļ.

Pirmkārt, Firefox ir zaudējis savu tradicionālo priekšrocību – lielāks ātrums nekā konkurentiem. Lai arī Firefox 3.5 versija ir krietni ātrāka par 3.0 versiju, un testos apsteidz arī Microsoft Internet Explorer 8, konkurenti Safari 4.02 un Chrome 2.0 beta versija testos apsteidz Firefox. Ātrākais no visiem esot Safari.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā vēl joprojām populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Jāmin, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau vairāk nekā divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija dzirkstošais vīnu Bosca, trešajā vietā atstājot alkoholisko dzērienu Bonaparte. Ceturtajā vietā ierindojies alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%, tam seko vīns Kagor, bet pirmo sešinieku noslēdz dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti, stiprinātias vīns Agdam un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Līvu Rubenis, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierindojas Garais garāks. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus. Cilvēki iecienījuši arī tādus alus kā Walter, Vanaga stiprais, Apinītis un citus. Top 20 parādījies arī jaunums – 15.vietu ieņem Cēsu alus ražotais alus ar nosaukumu – Pagraba nefiltrētais.

Citas ziņas

Skatītākais telekanāls joprojām LNT

,09.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada novembrī televīzijas skatītāju vidū populārākais ir bijis kanāls LNT, tā vērošanai veltīti 17.6 % no kopējā TV skatīšanās laika. Otrais populārākais ir bijis kanāls TV3 ar 15.5 % lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt trešais populārākais ir bijis kanāls LTV1 ar 10.8 %. Tā liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati par TV kanālu auditorijām.

Novembrī, salīdzinot ar oktobri, laiks, ko vidēji viens TV skatītājs pavadījis pie TV ekrāna ir pieaudzis par 30 minūtēm, sasniedzot 5 stundas un 21 minūti dienā.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Cēsu Džons un Apinītis Stiprais līderu pozīcijas neatdod

Elīna Pankovska,19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2012. gadā. Tas nozīmē, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija Rīgas šampanietis, trešajā vietā atstājot dzirkstošo vīnu Bosca. Ceturtajā vietā ierindojies kokteilis Fizz, tam seko Bonaparte, bet pirmo sešiniieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Dins. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Aldara gaišais, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierndojas Aldara Pilzenes. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus Senču.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens «Cēsu Džons»

Jānis Rancāns,18.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā bijis alkoholiskais kokteilis «Cēsu Džons». Savukārt iecienītākā alus šķirne – kompānijas Aldaris ražotā «Apinītis Stiprais», liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens ir bijis sidrs «Fizz», trešais kokteilis «Dins», ceturtais sidrs «Lucky Dog», bet piektais - «Rīgas Šampanietis».

Sestajā vietā iekļuvis vīns «Kagor», septītajā degvīns «3 graudu», astotajā konjaks «Bonaparte», devītajā degvīns «Katysha», bet pirmo desmitnieku noslēdz dzirkstošais vīns «Bosca».

Savukārt otrs un trešais populārākais alus minētajā laika posmā ir bijis Aldaris ražotais «Apinītis» un «Aldara Pilzenes». Ceturto vietu ieņem Cēsu alus ražotais «Garais garāks» un piekto vietu – Aldaris ražotais «Aldaris gaišais».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas barista Kazuki Jamamoto (Kazuki Yamamoto) katru kafiju spēj pārvērst mākslas darbā.

Mākslas radīšanā viņš izmanto piena putas. Viņa populārākais darbs ir kaķis, kas sniedzas otrā krūzē, lai noķertu zivis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viņam ir melnā josta džudo, viņš iet makšķerēt bez krekla un viņam ir mājdzīvnieks Sibīrijas tīģeris – Krievijas atbilde uz Supermenu, - Vladimirs Putins. Krievijas premjers parādījis sevi vēl no nebijušas puses - izrādās, ka viņš spēj uzgleznot simtiem tūkstošu vērtus mākslas darbus, raksta Telegraph.co.uk.

picturegallery.742ab6e9-387c-4930-93b0-f86695284512

V. Putina glezna izsolē, kas notika Maskavā, tika iegādāta par 37 miljoniem Krievijas rubļu (611 tūkst. latu). Krievijas bijušā prezidenta glezna izsolē, kuras iegūtos līdzekļus tālāk novirzīja bērniem, kuri slimo ar vēzi, tika pārdota kopā ar citām sabiedrībā labi zināmu cilvēku radītajām gleznām.

V. Putina gleznu iegādājās kāda Maskavas mākslas galerijas īpašniece Natālija Kurņikova. Viņa skaidro, ka šo gleznu iegādājusies, jo tā varētu būt pirmā un pēdējā šāda veida glezna.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāsaini, pūkaini, baisi un izveicīgi – tādi ir tarantuli jeb putnu zirnekļi, kurus interesenti varēs ieraudzīt izstādē PetExpo Ķīpsalā 21. un 22. martā, informē BT1 pārstāve Inese Libere.

Putnu zirnekļus, kuri mēdz būt pat apakštasītes lielumā, izstādē demonstrēs posmkāju zoodārzs „Insektariumas” no Lietuvas. Divas dienas Ķīpsalā varēs apskatīt ne tikai zirnekļus, bet arī dažādus prusakus, daudzkājus, skorpionus, kā arī mazāk baisos zarkukaiņus un dievlūdzējus.

Šogad izstādes PetExpo apmeklētājiem būs unikāla iespēja noskatīt un iegādāties kādu putnu zirnekļa mazuli. Piedāvājums plašs – apmēram 30 sugas.

Ļoti iecienīts mājdzīvnieks ir Čīles rozā tarantuls (Grammostola rosea), bet tiem, kas iepriekš zirnekļus nav audzējuši, piemērotāks būs Brachypelma albopilosum sugas zirneklis. PetExpo 2015 varēs iegādāties ar terārijus un barību, kas nepieciešama šo pūkaino skaistuļu audzēšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvnieku veselības aprūpes uzņēmumi var sniegt interesantas ieguldījumu iespējas

Investori bieži vien spriež par to, kam patērētāji vairāk līdzekļu atvēlēs nākotnē. Tas attiecīgi var nozīmēt naudas plūšanu kādas vienas vai otras nozares vērtspapīru virzienā. Pašlaik tiek klāstīts, ka Rietumvalstīs arvien lielākas summas iedzīvotāji gatavi atvēlēt savu mājdzīvnieku aprūpei, kas attiecīgi potenciāli pievilcīgākus padara ieguldījumus šādu kompāniju akcijās. Pašlaik ASV vien aptuveni 60% mājsaimniecību esot kāds mājdzīvnieks, liecina American Veterinary Medical Association dati. Tiek skaidrots – mājdzīvniekiem mūsdienās ir tendence dzīvot ilgāk, kur palīdz tas, ka tiem ir iespēja tikt klāt gan kvalitatīvai barībai, gan veselības aprūpei, ko liela daļa saimnieku arī cenšas nodrošināt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piuka.lv izgatavo attīstošās rotaļlietas, ar kurām spēlējoties bērns mācās skaitļus, vārdšķiras un to, kā noris mājdzīvnieku dzīve, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Krūmiņu ģimenē, kurā aug četri mazi bērni (Anna, Pēteris, Krišjānis un pavisam nesen dzimušais Kārlis), top koka rotaļlietas piuka.lv. Zīmola vārds aizgūts no vecākās meitas Annas savulaik neveikli izteiktā vārda «puika». «Anna gribēja leļļu māju. Sākotnēji to izgatavoju no papīra, bet ģimenē, kurā auga arī divi dēli, tā ātri tika saplēsta. Pēc tam izvēlējos drošāku un izturīgāku materiālu – koku,» atminas Kristaps.

Zina, ko ēd govs

Mamma Zane, kura interesējas par dažādām alternatīvām izglītības programmām, tostarp Montesori apmācības pamatprincipiem, koka rotaļlietām saskatīja iespēju radīt pievienoto vērtību, proti, iespēju bērniem ne tikai spēlēties, bet arī apgūt saskaitīšanu un gramatikas prasmes – vienskaitli, daudzskaitli, vārdšķiras. Spēlējoties fermā, zināšanu apgūšana bērniem ir patīkama nodarbe. Nekas netiek uzspiests vai mākslīgi iemācīts, jo gudrības par skaitļiem un pareizu gramatikas lietošanu tiek apgūtas viegli un nepiespiesti. Lauku sētā aktivitātes ir dažādas, piemēram, lopiņu šķirošana pa aplokiem un aizgaldiem. Vārdu krājums tiek paplašināts, mācoties, kā sauc dzīvnieku ģimenes. Bērniem var izskaidrot to, kāpēc kāds mājdzīvnieks tiek sētā turēts. Montesori materiālu izmantošanas dažādība un iespējas iegūt zināšanas ir plašas. Zināmā mērā to pielietošanu var balstīt uz vecāku vai pedagoga fantāziju, ko par lauku sētas iemītniekiem pastāstīt. «Spēles vispirms veidojām saviem bērniem, tad – draudzeņu atvasēm, un tā informācija par mums izplatījās. Tagad rotaļlietas pasūta arī citi,» teic Zane.