Veiksmīgi uzņēmēji vienmēr domā vismaz vienu soli uz priekšu un viņiem visiem ir augstas ambīcijas, uzskata Anna Litvina, vadītāju atlases uzņēmuma Fontes vadošā partnere.
Ilgtermiņa izaugsme nav iespējama bez skaidras vīzijas un mērķiem, spriež A.Litvina. Vīzija šajā gadījumā kalpo kā ceļa karte, kas palīdz gan pieņemt stratēģiskus lēmumus un saglabāt fokusu, gan arī iedvesmo komandu un uztur virzību ceļā uz mērķu sasniegšanu. Taču ar vīziju vien nepietiek - tai jābūt balstītai arī ambīcijās. Tieši ambiciozi uzņēmēji, kuri nebaidās domāt lielākos mērogos, spēj radīt ilgtspējīgus uzņēmumus. Skaidri mērķi, kas balstīti uz drosmīgām ambīcijām, nodrošina ne tikai virzību, bet arī spēju pielāgoties un augt līdzi tirgus pārmaiņām, pārliecināta ir Fontes vadošā partnere.
No datorspēlēm līdz psiholoģijai
Agrā bērnībā sapņoju kļūt par laika ziņu diktori, atminas A.Litvina. “Šis darbs man šķita ārkārtīgi aizraujošs, tāpēc ar apbrīnu vēroju laika ziņas un domāju, ka arī es kādreiz gribētu televīzijā stāstīt, kas notiks rīt un parīt. Biju diezgan daudzpusīga meitene - skolā man vienlīdz labi padevās gan zīmēšana un māksla, gan matemātika, ģeogrāfija un valodas. Vienā brīdī skola pat sāka mani nedaudz garlaikot, tāpēc brīvajā laikā aizrāvos ar stratēģiskajām datorspēlēm. Ļoti interesants šķita fakts, ka spēlētāji bez formālas autoritātes pulcēja ap sevi cilvēkus, kā arī vadīja un iedvesmoja virtuālās komandas. Tas man pirmo reizi lika aizdomāties par to, kas tad īsti ir līderība, un tieši šī interese mani aizveda līdz lēmumam studēt psiholoģiju,” stāsta A.Litvina.
“Izvēlējos specializēties organizāciju psiholoģijā, ar mērķi izprast vadītājus un līderības mehānismus, bet paralēli studijām strādāju Psihoneirofizioloģijas centrā, kas nodarbojās ar smadzeņu darbības pētniecību. Veicām encefalogrammas ierakstus - cilvēkam pie galvas piestiprinājām sensorus un pētījām, kā darbojas smadzenes. Tā bija ļoti aizraujoša pieredze, jo man bija iespēja piedalīties arī dažādos interesantos zinātniskos projektos, kas būtiski paplašināja manu redzesloku un ļāva vēl vairāk iedziļināties cilvēku domāšanas un lēmumu pieņemšanas procesos. Tā arī bija mana pirmā nopietnā darbavieta - noteikts darba laiks, pienākumi, datu bāzes, atskaites,” atminas A.Litvina, kura pāris gadus vēlāk, virzoties tuvāk savai pašreizējai profesionālajai jomai, uzsāka praksi organizāciju psiholoģijā un nonāca uzņēmumā Working Day, kas darbojās personāla atlases jomā.
Visu rakstu lasiet 27.maija žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.