Jaunākais izdevums

Vairākas ASV Kalifornijas pavalsts skolas ir ieplānojušas bastotājus aprīkot ar GPS, tādējādi kontrolējot skolas apmeklējumu, ziņo portāls Daily Tech.

Anaheimas vidusskolu pārvalde ir izlēmusi veikt sešu nedēļu eksperimentu, kuram būtu jāsamazina skolu neapmeklējošo skolnieku skaits. Skolniekiem, kuri bieži neattaisnoti neierodas uz mācībām, būs jānēsā GPS ierīce, kura noteiks to atrašanās vietu.

Samazinot bastotāju skaitu, skolas ietaupīs naudu. Katru reizi kā skolnieks neapmeklē stundas, skola zaudē 35 ASV dolārus, raksta Daily Tech.

Skolniekiem, kuriem ir vairāk par trim neattaisnotiem kavējumiem tiks piešķirta GPS ierīce, kurā tiem piecas reizes dienā būs jāievada speciāls kods. Kods būs jāievada brīdī, kad tie dodas uz skolu, kad tie ierodas skolā, pusdienu pārtraukuma laikā, ceļā no skolas uz mājām un astoņos vakarā. Pārvalde arī ir ieplānojusi nodrošināt automātiskus zvanus no rītiem, kuros regulāriem bastotājiem tiks atgādināts, ka tiem ir jādodas uz skolu.

Pašlaik eksperimentā ir iesaistīti jau 75 skolnieki, pēc tā beigām skolu pārvalde izlems vai turpināt eksperimentu vai arī to izbeigt.

GPS ierīces maksā ap 300 – 400 ASV dolāru katra un skolnieku vecākiem tās ir jāaizvieto, ja tās tiek pazaudētas vai salauztas. Kopējās programmas izmaksas ir 18 tūkstoši ASV dolāru, kas tiek segti no pavalsts dotācijām.

Tehnoloģijas

GPS navigācijas sistēmai izgudrota konkurente

Gunta Kursiša,29.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrota jauna tehnoloģija, kas varētu papildināt vai pat aizvietot pašreiz pieejamās navigācijas sistēmas, piemēram, GPS, vēsta BBC.

Jauno navigācijas sistēmu izstrādājusi Lielbritānijas aizsardzības kompānija BAE Systems, un sistēmas darbībā navigācijas satelītu vietā tiek izmantoti tādi paši signāli kā mobilajos tālruņos, televīzijā, radio un wi-fi.

Sistēma Navsop varētu palīdzēt atrast cietušos ugunsgrēka laikā vai zagtus transportlīdzekļus, kas tiek slēpti pazemes stāvvietās. Tāpat, mainot dažus sistēmas parametrus, būtu to iespējams izmantot arī karā.

Patlaban sistēmas prototipa izmēri ir diezgan lieli – sistēma ievietota vienā no BAE Systems automašīnām, kurai uz jumta piestiprināta radio antena. Tomēr, nonākot tirgū, navigācijas sistēma būs tikpat kompakta kā GPS jeb nedaudz lielāka par monētu, stāsta BAE Advanced Technology Centre pētnieks Remsejs Faradžers (Ramsey Farager).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu šķirošana, par kuru tiek saņemta liela nauda notiek tikai uz papīra. Pētījums, kura laikā ar GPS raidītāju palīdzību tika noskaidrots atkritumu automašīnu ceļš, liecina - tikai trīs no 59 reizēm šie auto iebrauca atkritumu priekšapstrādes centrā.

TV3 raidījuma Nekā Personīga veica eksperimentu, kura laikā šā gada februārī tika uzstādīti vairāki GPS raidītāji Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas organizācijas (ZAAO) automašīnām, kas ved atkritumus uz Daibes poligonu. GPS raidītāju signāli tika vēroti trīs nedēļas. Pēc eksperimenta izveidotā GPS karte rāda, ka atkritumu automašīnas brauc uz Daibes atkritumu kalnu nevis pārstrādes centru.

Komentējot iegūtos datus GPS eksperts, kura vārds netiek minēts, atzīst, ka jebkurai GPS iekārtai var būt nobīdes, bet, pēc viņa teiktā, tie ir izņēmuma gadījumi. «Var kļūdīties vienā no simts gadījumiem, bet ne otrādāk. Tas, ko var redzēt novērojumā, ir tendence, ka atkritumu mašīnas nebrauc iekšā pārstrādes centrā,» norāda eksperts.

Pakalpojumi

Vides dienests pārbaudīs, vai ZAAO šķiro atkritumus

Žanete Hāka,08.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) veiks pārbaudi SIA ZAAO, kā arī pieprasīs uzņēmuma paskaidrojumus saistībā ar svētdien, 7.aprīlī, publiski izskanējušo informāciju par iespējamiem pārkāpumiem tā darbībā, nenodrošinot sadzīves atkritumu šķirošanu poligonā Daibe.

Kā informēja VVD pārstāvji, pārbaudes laikā VVD inspektori ne tikai klātienē apsekos un apzinās situāciju poligonā, bet arī iepazīsies ar SIA ZAAO grāmatvedības uzskaiti un tajā uzskaitīto atkritumu apjumu atbilstību deklarētajiem atkritumu apjomiem.

Vienlaikus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un VVD aicina ikvienu, kura rīcībā ir informācija par iespējamiem pārkāpumiem, kas saistīti ar vides prasību neievērošanu, vispirms par to informēt atbildīgās iestādes. Tādējādi tiks radīti priekšnoteikumi, lai ne tikai konstatētu iespējamos likumpārkāpumus, bet sodītu vainīgos, kas atsevišķās situācijās, kad informācija guvusi plašu rezonansi, ir apgrūtināti.

DB Viedoklis

Db viedoklis: Šodienas realitāte - GPS sagrozīt vieglāk nekā papīra ceļazīmi

Dienas Bizness,08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(348).jpg

Jau sen zināms ir uzskats, ka pati labākā automašīnas marka ir «dienesta auto». Brauc, kur gribi, kā gribi, tehniskajam stāvoklim tā īsti līdzi neseko, bet maksā par visu darba devējs. Vienkārši ideāls variants!

Tiesa, savulaik, cenšoties atrast pēc iespējas vairāk naudas valsts budžeta konsolidācijai, valdība ieviesa tā saucamo dienesta auto nodokli, paredzot, ka gadījumā, ja darba automašīna tiek izmantota tikai profesionālo pienākumu veikšanai, valstij nekas jāmaksā nav, bet, ja ar to tomēr tiek braukts uz mājām, veikalu, ballītēm un tamlīdzīgām un citām privātām darīšanām, noteikti jāsamaksā nodoklis. Un, lai to kontrolētu, katrs auto jāapgādā ar GPS sistēmu. Principā nav nepareiza pieeja, ņemot vērā, ka uz uzņēmuma vārda reģistrēts auto tāpat saņem ievērojamus atvieglojumus, piemēram, PVN atlaižu veidā.

Auto

Priekšroka papīra atskaitēm

Raivis Bahšteins,07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā no DB aptaujātajām institūcijām, kas savus auto aprīkojusi ar GPS kontroles ierīcēm, ir Ārlietu ministrija

Vienai no ĀM 14 automašīnām testa režīmā ir uzstādīta izsekošanas ierīce, atklāja ministrijas pārstāvis Ivars Lasis. Tajā pašā laikā plašākais no valsts resoru autoparkiem – Saeimas autobāze – nepamatotu autotransporta izmantošanu kontrolē pa vecam – ar ceļazīmju palīdzību.

Cieņā ceļazīmes

IZM skaidro, ka dienesta autotransports tiek piešķirts uz pieteikuma pamata, kurā norāda brauciena maršrutu un pamatojumu. Autovadītājs aizpilda ceļazīmi, veicot ierakstu pēc katra brauciena, bet GPS ierīces kontrolei netiek izmantotas. Līdzīga situācija ir citās institūcijās. Tāpat TM, FM, ZM, KM, EM un citviet GPS ierīces neizmanto, automobiļu vadītāji vien aizpilda ceļazīmes par veiktajiem braucieniem. Lai kontrolētu braucienus, EM Administratīvā nodaļa veic degvielas patēriņa uzskaiti, analizē ceļazīmju, maksājuma attaisnojuma dokumentu par degvielas uzpildi un automašīnu spidometra rādījumu atbilstību. Darba dienas beigās automašīnas jānovieto pastāvīgajā stāvēšanas vietā atbilstoši ministrijas iekšējiem noteikumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik ieviestais tā dēvētais dienesta auto nodoklis ir izraisījis milzum daudz diskusiju. Vispirms ir skaidrs, ka šāds solis nebūt nav devis gaidīto fiskālo efektu valsts budžetā, turklāt nav arī pārliecības par to, vai šis maksājums gadījumā netiek piemērots arī tiem, kam tas nemaz nebūtu jāmaksā.

Laika gaitā sabiedrība pie šā maksājuma ir pieradusi un īpaši skaļi nekurnot, maksā prasīto. Taču i,zrādās, ka minētais maksājums ne tikai ir ieviests ar vienu vienīgu mērķi - bez jebkādas loģikas iekasēt valsts budžetā pēc iespējas vairāk naudas, bet arī attiecīgā likumdošanas norma ir izstrādāta trakoti nekvalitatīvi, par ko gan Latvijā droši vien nebūtu jābrīnās. Proti…

Kā zināms, tiem uzņēmumiem, kuri uzskata, ka to rīcībā esošie dienesta auto ne brīdi netiek izmantoti darbinieku privātajām vajadzībām, ir iespēja nodokli nemaksāt, taču aprīkojot tos ar GPS iekārtām, lai nevienu brīdi nevarētu rasties šaubas par to izmantošanas mērķi. Droši vien daudzi uzskatīja, ka investīcijas GPS iekārtās ir vienreizējas. Naivi! Ir ticis paredzēts, ka tās ir jāpārreģistrē reizi gadā, bet tiem, kuri noteiktā laikā šo procesu neveic, jāsāk maksāt attiecīgo nodokli. Var jau būt, ka arī šo normu nevarētu uzskatīt par kaut ko ārkārtēju, ņemot vērā, ka GPS tomēr ir tehniska ierīce, kas mēdz bojāties, novecot, fiksējot neprecīzus rādījumus. Dažādām vajadzībām izmantotas tehniskas ierīces tiek pārbaudītas periodiski, un jautājums ir par to, cik bieži tas notiek. Lai nu kā - šāda pārreģistrācija reizi gadā tomēr ir pārspīlēta prasība, kas tikai palielina birokrātisko slogu uzņēmējiem. Lielākās problēmas gan sākas brīdī, ja uzņēmējs noteiktā laikā šo pārreģistrāciju nav veicis. Piemēram, aizmirsis, nav pamanījis, ka šāda norma vispār eksistē utt., jo tajā brīdī uzreiz ir jāsāk maksāt tā dēvētais dienesta auto nodoklis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai neciestu no likuma burta, komersanti radoši izmanto pastāvošos normatīvos aktus

Lai nemaksātu uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli (UVTN), godīgie uzņēmēji spiesti tērēt laiku un līdzekļus, lai reģistrētos kā nodokļa nemaksātāji. Likums arī pieļauj nemaksāt šo nodokli, ja uzņēmums izmanto privātpersonas auto darba vajadzībām.

Ja komersanta īpašumā ir vieglais transporta līdzeklis un nav vēlēšanās vai iespēju pierādīt, ka tas netiek izmantots darbinieku privātām vajadzībām, jāmaksā UVTN. Piemēram, auto ar motora tilpumu līdz 2000 cm3 tas ir 19 Ls mēnesī. Ja komersants, izmantojot GPS iekārtu, var pierādīt, ka izmanto transportlīdzekli tikai savas saimnieciskās darbības vajadzībām, un deklarē šo automašīnu CSDD, viņam UVTN nav jāmaksā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums "GSMvalve", kam pieder globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) loģistikas risinājumu nodrošinātājs "Navirec", iegādājies Latvijas uzņēmumu SIA "Intelligent Systems", kura pazīstamākie zīmoli ir "SkyFMS", "CheckGPS", "Asigny" un "Enginereader", paziņojis "GSMvalve".

"Šis darījums ne tikai padara mūs par vadošo GPS loģistikas risinājumu (..) piegādātāju Baltijā, bet arī paver iespējas palielināt tirgus daļu tālākos eksporta tirgos, piemēram, Āfrikā, Austrālijā un Nīderlandē," teica "GSMvalve" valdes loceklis Hanss Alters.

Pēc apvienošanās ievērojami paplašinājās "Navirec" pakalpojumu platforma - tai pievienojās vairāk nekā 22 000 transportlīdzekļu, kas aprīkoti ar GPS loģistikas un vadības programmatūru. Kopējais klientu skaits Baltijas tirgū palielinājās līdz 10 000, un pārvaldīto transportlīdzekļu skaits tuvojas 100 000. Palielinājās arī uzņēmuma IT iespējas.

Latvijas uzņēmuma pakalpojumi tiks integrēti "GSMvalve" grupas portfelī: "SkyFMS" un "CheckGPS" turpinās darbību ar zīmolu "Navirec", "Asigny" tiks pievienots platformai "GSMtasks", bet "Enginereader" tiks saglabāts kā neatkarīgs zīmols.

Foto

Jāņa sēta mēģina izkonkurēt «tomtomus» un citas navigācijas ierīces

Ingrīda Drazdovska,02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Jāņa sēta Latvijā un arī tuvējās kaimiņvalstīs mēģinās izkonkurēt transporta sekošanas pakalpojumu sniedzējus

Jāņa sēta ir ir radījusi ierīci JS GPS Sekošana, kura uzņēmumiem var palīdzēt to autoparku pārvaldīšanai. To uzņēmums pašlaik piedāvā vietējā tirgū. Nākotnē Jāņa sēta plāno paplašināt lietotāju loku Latvijā, kā arī mērķē tuvāko kaimiņu un ES valstu virzienā.

JS GPS Sekošana risinājumu izstrāde sākta 2008. gadā. Sistēmas mērķis ir atvieglot autoparka pārvladību un uzņēmumu vadītāju ikdienas darbu, kā arī nodrošināt attālinātu autotransporta uzraudzību, uzskaiti, plānošanu, stāsta SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta valdes priekšsēdētājs Jānis Turlajs.

Jāņa sēta ir izstrādājusi interneta vidē lietojamu programmatūru, kas ļauj sekot mobiliem objektiem, analīzēt no tiem saņemtos datus. Uzņēmuma veidotā karšu pamatne ļauj lietotājam ātri un viegli uztvert no GPS sekošanas iekārtām saņemto informāciju par objekta atrašanās vietu. Autovadītājs savu atrašanās vietu var redzēt Garmin navigācijas iekārtā (Jāņa sēta laida klajā pirmo Latvijas karti Garmin navigācijas ierīcēm 2010. gadā), bet, kurā instalēta detalizēta Jāņa sētas veidota navigācijas karte. Sistēmas lietotāji savā starpā var apmienīties ar ziņojumiem. Sistēmas ieviešanai automašīnu vai citu transporta līdzekļus aprīko ar GPS sekošanas iekārtu, bet cilvēkam iedod pārnēsājamu sekošanas vai navigācijas iekārtu. Tā sūta informāciju uz serveri, kurā glabājas klienta datu bāze, lai lietotājs no sava datora jebkurā laikā un vietā, piekļūstot internetam, varētu informāciju apskatīt. Sistēma lietotājam var sūtīt brīdinājuma ziņojumus uz e–pastu vai mobilo tārluni, piemēram, par nesankcionētu transprota lietošanu, iziešanu ārpus atļautās, kartē iepriekš iezīmētās teritorijas utt. Sistēmas lietotāji var redzēt transporta veikto maršrutu, pieturvietas, to laiku un ilgumu, kā arī degvielas patēriņu. Pamatojoties uz datiem, ir iespējams sagatavot vismaz 12 dažādas atskaites (tostarp, piemēram, sistēmu var izmantot, lai atskaitītos VID saistībā ar t.s. dienesta auto nodokli).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā viedtālruņu lietotājiem ir izstrādāta mobilā lietotne (aplikācija) HealthPoint, kas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMP dienesta) mediķiem palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu un līdz ar to daudzās situācijās ātrāk atrast negadījuma vietu, lai palīdzētu pacientiem vai cietušajiem, informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša.

Ikvienam var būt situācija, kad nepieciešams izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību. Ārkārtas brīžos, kad dzīvība ir briesmās, tas ne vienmēr ir tik vienkārši, kā šķiet - savu atrašanās vietu var aizmirst, nezināt vai veselības stāvokļa un citu iemeslu dēļ pat fiziski nespēt nosaukt. Aplikācija HealthPoint nodrošina to, ka vienlaikus ar zvanu uz NMP dienesta ārkārtas tālruni 113 dispečeriem tiek nodoti arī zvanītāja atrašanās vietas dati (GPS koordinātes). Tāpat dispečeriem automātiski uz elektronisko izsaukuma karti tiek nosūtīti arī nepieciešamie personas dati (vārds, uzvārds, personas kods), ja tālruņa lietotājs iepriekš tos ir ievadījis aplikācijas profila sadaļā. Šī informācija daudzās situācijās var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālās pozicionēšanas sistēmu (GPS) tirgotājiem un uzraudzības sistēmu nodrošinātājiem ar likumu plānots uzlikt par pienākumu informēt Valsts ieņēmumu dienestu (VID) par GPS uzstādīšanu konkrētiem transportlīdzekļiem un to, cik sistemātiski GPS atradies ārpus uztveršanas zonas.

Attiecīgās ziņas komersantiem nodokļu administrācijai būs jāsniedz pēc VID pieprasījuma, paredz otrdien valdības sēdē akceptētie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Jau vēstīts, ka no šā gada 1. janvāra spēkā stājās jauna tā dēvētā dienesta automašīnu nodokļa iekasēšanas kārtība – nodokļa administrēšana tika uzticēta CSDD, likumā nosakot, ka gadījumā, ja nav nomaksāts nodoklis, tehnisko apskati iziet nav iespējams.

Uzņēmumu vieglā transportlīdzekļu nodoklis tiek atmaksāts, ja, izmantojot GPS rādītājus, komersanti var pierādīt, ka viņiem piederošās vieglās automašīnas tiek izmantotas tikai dienesta vajadzībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: pexels.com / mali maeder

Pieprasījums pēc sporta pulksteņiem arvien pieaug. Tos iegādājas ne vien profesionāli sportisti un sporta entuziasti, bet arī cilvēki, kuri vēlas pievērsties aktīvākam dzīvesveidam. Šobrīd tirgus līderi ir Apple un Garmin ražotie sporta pulksteņi. Taču, nonākot izvēles priekšā, kuram no zīmoliem dot priekšroku? Vairāk par sporta pulksteņiem un to funkcijām uzzini raksta turpinājumā!

Sporta pulkstenis kā motivators: kā izvēlēties īsto?

Pexels.com / blue bird

Neatkarīgi no tā, vai fiziskās aktivitātes ir neatņemama jūsu dzīves sastāvdaļa, vai tikai apsverat domu pievērsties veselīgākam dzīvesveidam, sporta pulkstenis mudina kustēties vairāk un biežāk. Raksta turpinājumā salīdzinām svarīgākos faktorus, ko ņemt vērā, iegādājoties šādu viedierīci.

Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Gear Fit2 Pro

Jānis Vēvers,01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākā viedā aproce vilina ar iespēju ienirt pussimts metru dziļumā un noglabāt mūziku iebūvētajā atmiņā

Viedās aproces kopš pirmsākumiem bijis visnotaļ savdabīgs produkts valkājamo tehnoloģiju tirgū. Lielākoties to funkcionalitāte aprobežojas ar fizisko aktivitāšu mērīšanu, un tām ir pagrūti spēkoties ar viedajiem pulksteņiem. Iespējams, tādēļ vairāki spēlētāji pamājuši ardievas aproču ražošanai. Samsung gan vēl turas un, rudenī piesakot savu jauno aproci Gear Fit2 Pro, centies paplašināt tās pielietojumu. Ar to var nirt dziļāk ūdenī, iebūvētajā atmiņā noglabāt mūziku un klausīties bez telefona iesaistīšanas. Vai ar to pietiek?

Dizains

Tos, kuri turējuši rokās pērnā gada Gear Fit2, jaunais modelis nepārsteigs, jo tas izskatās identiski. Plānā, ar ieliektu SuperAmoled ekrānu apveltītā 34 gramus smagā aproce cieši piekļaujas pie plaukstas locītavas un ikdienā netraucē. Ekrāns nemanāmi saplūst ar gumijoto siksniņu, kam personību piešķir rombu formas reljefs. To var nomainīt pāris sekunžu laikā, nospiežot korpusa apakšā esošās fiksācijas «austiņas». DB rīcībā pabijusī sarkanmelnā versija izskatās gana glīta, lai to nebūtu neērti nēsāt kopā ar ikdienas uzvalku. Pie svinīgāka apģērba gan tā neiederēsies.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībā (ES) tiek veidotas papildus sankciju paketes pret Krieviju un Baltkrieviju, "Latvijas Radio 1" raidījumā "Krustpunktā" stāstīja ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (JV).

Viņš skaidroja, ka visas Krievijas bankas vēl nav atslēgtas no SWIFT sistēmas, kā arī papildus var uzlikt sankcijas kriptovalūtu tirgošanai un pirkšanai un Krievijas kuģu nonākšanai ES ostās.

Turklāt, kā uzsvēra ministrs, ir nepieciešams visas sankcijas, kas tiek uzliktas Krievijai, pielāgot arī Baltkrievijai. Šādā veidā tiek mazināta iespēja Krievijas valdībai apiet noteiktās sankcijas.

Rinkēvičs atgādināja, ka ļoti būtiska ir sankciju ievērošanas pārbaude, tāpēc esot nepieciešams veidot speciālas dienesta grupas, kas izsekos līdzi, vai sankcionētie cilvēki joprojām neiegūst peļņu no īpašumiem vai uzņēmumiem Eiropā vai citās valstīs, kur pret viņiem ir vērstas sankcijas.

Nodokļi

Ierīce «Anti-GPS» var traucēt iekasēt dienesta auto nodokli

Ritvars Bīders,10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neliela un ne pārāk dārga ierīce ar nosaukumu «Anti-GPS» var nopietni apdraudēt Latvijas Finanšu ministrijas plānus iekasēt 12 miljonus latu nodokļos par dienesta auto izmantošanu personiskajām vajadzībām.

Ierīce «Anti-GPS», kuras cena ir 15 lati, tiek tirgota, izmantojot bezmaksas sludinājumu vietnes internetā. Sludinājuma tekstā teikts, ka šī ierīce esot populāra to cilvēku vidū, kuri savu dienesta automašīnu vēlas izmantot personiskajām vajadzībām ārpus darba devēja noteiktās teritorijas.

Kā vēsta laikraksts Bizness&Baltija, ka ierīce var palīdzēt uzņēmējiem izvairīties no nodokļu maksāšanas, jo šo nodokli par dienesta automašīnu izmantošanu privātām vajadzībām Finanšu ministrija nosaka balstoties uz datiem, kas iegūti no navigācijas sistēmām.

Finanšu ministrija gan skaidro, ka autovadītājiem Valsts ieņēmumu dienestam būs jāsniedz ne tikai ziņas par maršrutiem, kas fiksēti GPS sistēmā, bet arī odometra rādījums. Tādējādi, ja nobrauktie kilometri nesakritīs ar maršrutu, automašīnas īpašniekam nodokli neatgriezīs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Citas ziņas

Valsts kontrole: IeM tērē miljonus IT sistēmām, kuras nelieto, un ekonomisku auto vietā pērk džipus

Dienas Bizness,18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milzu summas iztērētas modernām informācijas sistēmām, kuras netiek lietotas kā plānots, datori sasniedz policistus tikai 6-7 mēnešus pēc to iegādes, bet ekonomiskāku automašīnu vietā tiek iepirkti apvidus auto – tāda aina pavērās Valsts kontrolei (VK) pārbaudot, vai Iekšlietu ministrija (IeM) Valsts policijas funkciju īstenošanai nepieciešamo materiāli tehnisko apgādi īsteno likumīgi un efektīvi.

IeM kopumā darbojas 27 valsts informācijas sistēmas, kurām gadā tiek tērēti 7,5 milj. latu. Revidenti konstatējuši, ka IeM nav izstrādāta vienota informācijas tehnoloģiju (IT) jomas attīstības stratēģija un prasības IT projektu uzraudzībai, izveidotās pārvaldības institūcijas darbojas formāli.

Revīzijā tika vērtēta divu informācijas sistēmu (Biometrijas datu apstrādes sistēma (BDAS) un Kriminālprocesa informācijas sistēma (KRASS)) izveide un lietošana.

Kopš 2012.gada BDAS teorētiski ir ieviesta lietošanā, taču vēl 2014.gada 1.janvārī Valsts policijas rīcībā nebija visa tās lietošanai nepieciešamā aprīkojuma un sistēma netika lietota kā plānots. VK uzskata, ka lielākā problēma ir bijusi IeM nespēja jau sākotnēji noteikt šā projekta mērķi un izmaksas, lai to reāli varētu izmantot darbam. Sākotnēji plānoto 2,8 milj. latu vietā BDAS ieviešana izmaksās vismaz 6 milj. latu, no tiem 2,08 milj. latu vēl būs nepieciešami tehnikas un licenču iegādei. Puse šīs summas tiks izlietota, lai segtu licenču iegādes cenu palielinājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģijas Garmin sporta pulkstenis Forerunner 35 ir ideāli piemērots skriešanas iesācējiem rezultātu uzlabošanai

Jau šajā nedēļas nogalē Rīgas ielas pierībinās tūkstošiem kāju pāru, dalībniekiem Lattelecom Rīgas maratonā mērojoties spēkiem četrās distancēs. Ierasts, ka šādos masu pasākumos var sastapt kā nopietni trenējušos un ar dārgiem tehnoloģiskiem palīglīdzekļiem «apbruņotus» skrējējus, tā absolūtus «svētdienas sportistus», kuri auj kājās sporta apavus tikai prieka pēc. Tomēr katram iesācējam agrāk vai vēlāk pienāk brīdis, kad gribas sevi izaicināt un pārbaudīt spēju robežu.

Pārbaudīts līdzeklis progresa mērīšanai ir sporta pulksteņi. Un, lai arī zināmākie no tiem ir visnotaļ dārgi, pieklājīgus variantus var piemeklēt arī entuziasti. Viens no tādiem ir iesācējiem paredzētais Garmin Forerunner 35. Tas nevilina ar žilbinošu izskatu. Varētu pat teikt, ka laikrādis ar visu ārieni signalizē, ka ir visnotaļ lēta un vienkārša ierīce. Tomēr tas ir diezgan labi aprīkots.

Tirdzniecība un pakalpojumi

ZAAO zaudējumi pērn – 140 tūkstoši latu

Žanete Hāka,09.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA ZAAO strādājis ar 140,52 tūkstošu latu zaudējumiem, kas saistīts ar resursu cenu, piemēram, degvielas, neprognozētu pieaugumu, darbības uzsākšanu jaunajās pašvaldībās, otrreizējo izejvielu realizācijas cenu samazinājumu, pārskatā Lursoft skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmuma apgrozījumu aizvadītajā gadā veidojuši 3,11 miljoni latu, kas ir par 4,45% vairāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmums uzsācis darbību Balvu novada pagastos un noslēdzis ilgtermiņa sadarbības līgumus ar Saulkrastu, Rugāju un Baltinavas novada pašvaldībām par tiesībām sniegt atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus šo novadu teritorijā.

Aizvadītā gada nogalē SIA ZAAO bijuši noslēgti 26,8 tūkstoši ilgtermiņa līgumu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, no kuriem 88% noslēgti ar fiziskām personām. Šogad uzņēmums iecerējis uzsākt darbību Balvu pilsētā, kā arī Viļakas novada teritorijā, kura pērn kļuvusi par uzņēmuma dalībnieci.

Transports un loģistika

Sabiedrisko transportu Liepājā sāk aprīkot ar GPS

Lelde Petrāne,05.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē sākusies globālās pozicionēšanas sistēmu uzstādīšana Liepājas sabiedriskajā transportā, vēsta portāls irliepaja.lv.

Drīzumā ikviens liepājnieks pašvaldības aģentūras Liepājas Sabiedriskais transports šodien atklātajā mājaslapā internetā varēšot sekot līdzi sabiedriskā transporta kustībai pilsētā, Rietumu Radio sacījis aģentūras Liepājas Sabiedriskais transports vadītājs Gints Lūsis.

Kā pastāstījis Lūsis, ar GPS iekārtām aprīkos visu Liepājas sabiedrisko transportu, lai kontrolētu sabiedriskā transporta reisu izpildes un kustības grafika ievērošanu. Kopumā pašlaik iegādātas 65 GPS iekārtas, bet, kā sacījis Lūsis, šis skaits vēl varot mainīties.

Iekārtas piegādā un uzstāda uzņēmums Facto, kas uzvarējis pašvaldības izsludinātajā iepirkuma konkursā. 65 GPS iekārtu iegāde un uzstādīšana pašvaldībai izmaksājot nepilnus 4000 latu, savukārt drīzumā aģentūra no diviem pretendentiem izvēlēsies uzņēmumu, kas nodrošinās datu pārraidei nepieciešamās programmas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot precīzās lauksaimniecības metodes, z/s Vilciņi 1 izdodas ieekonomēt 5–10% no izmaksām.

Tieši Jelgavas novadā saimniekojošā z/s Vilciņi 1 un tās saimnieks Arnis Burmistris kļuvis par konkursa Gada lauksaimnieks Baltijas jūras reģionā 2013 finālistu Latvijā.

Z/s Vilciņi 1 apsaimnieko vairāk nekā 2000 ha un saimniecībā izmanto precīzās lauksaimniecības tehniku un īpašu saimniecības pārvaldības datorprogrammu, tādējādi efektīvi izmantojot mēslojumu un samazinot barības vielu noplūdi ūdens vidē, norāda Pasaules Dabas fonda Baltijas jūras programmas vadītājs Ingus Purgalis. Izmantojot precīzās lauksaimniecības tehnoloģijas, ir palielinājusies kontrole saimniecībā, tiek taupīti līdzekļi, strādājot precīzi, turklāt netiek radīts augiem stress un tiek samazināti barības vielu noplūdes riski. Saimniecībā lielākā daļa tehnikas ir aprīkota ar GPS iekārtām. Mēslošana tiek veikta ar GPS diferencētām mēslošanas kartēm un īpašu sensoru palīdzību. Pielietojot šādu tehnoloģiju lielās platībās, iespējams būtiski samazināt barības vielu noplūdes riskus plašā teritorijā.

Nodokļi

Dienesta auto nodoklis: No uzņēmējiem prasa; ierēdņi - kur grib, tur brauc

Sanita Igaune, Madara Fridrihsone,09.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr privātajiem uzņēmējiem ir jāpierāda, ka tie darba spēkratus neizmanto privātajām vajadzībām, ierēdņi dara kā pašiem liekas pareizāk, šodien raksta Dienas bizness.

Latvijā uzņēmumiem, kuri darba vajadzībām izmanto automašīnas ir divas iespējas, vai valstij maksāt tā dēvēto dienesta automašīnu nodokli, vai arī pierādīt, ka spēkrati netiek izmantoti privātām vajadzībām, kur talkā nāk dažādas auto ierīces. «Es domāju, ka būtu tikai loģiski, ja arī valsts institūcijas pierādītu, ka brauc tikai darba vajadzībām. Savādāk šobrīd komercstruktūras ir nostādītas mazliet citādā situācijā, kad valsts tām netic uz vārda,» DB uzsvēra Latvenergo transporta nodaļas vadītājs Edgars Utāns. «Uzskatu, ka valsts iestādēm noteikti vajadzētu izmantot GPS. Tad nebūtu spekulācijas par automašīnu izmantošanas atbilstību dienesta vajadzībām un, braucot no Rīgas uz Daugavpili nevarētu uzpildīt degvielu Jelgavā,» līdzīgās domās ir Lattelecom Transporta nodaļas vadītājs Jānis Rapa.

Eksperti

Mežos trūkst darbinieku. Visas cerības uz tehnoloģijām

Mārtiņš Gūtmanis, AS “Latvijas valsts meži” Mežkopības izpilddirektors,23.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežkopības izaicinājumi, kas bija aktuāli pirms 10 gadiem, kad sāku vadīt LVM Mežkopības komandu, atšķiras no tiem, ar kuriem saskaramies šodien. Darba spēka trūkums, kas kļuvis aktuāls daudzās nozarēs, arvien biežāk tiek risināts, izmantojot modernās tehnoloģijas.

Pirms mazliet vairāk nekā gada uzņēmums “Latvijas valsts meži” publicēja sludinājumu par to, ka meklē un vēlas iegādāties mašinizētas stādīšanas pakalpojumu – sešus ekskavatorus, kas būtu aprīkoti ar stādīšanas galvām un attiecīgi varētu veikt stādīšanas darbus. Jā, tie aizstātu cilvēku darbu. To, protams, sludinājumā neteicām. Atbilstošu pretendentu meklēšanai izmantojām visus iespējamos komunikācijas kanālus, arī sociālos tīklus. Tieši tur parādījās komentāri, ka drīz jau reģionos uz ballēm brauks ekskavatori, jo cilvēki vairs tur nebūs… Nu bet lūdzu! Nāciet un strādājiet! Realitāte ir tāda, ka izpildīt mežsaimnieciskos plānus kļūst arvien grūtāk, jo trūkst cilvēku resursu. No vienas puses mēs baidāmies, ka tehnoloģijas atņems darbavietas. No otras – skaudrā realitāte – mežsaimniecībā trūkst darbaspēka, un nākotne šajā ziņā nesola neko labu. Vienīgais risinājums ir tehnoloģijas, un šeit gan ir diezgan plašas iespējas.

Tirdzniecība un pakalpojumi

VARAM vēlas ātrāk ieviest Rīgā šķirotu atkritumu dalītas vākšanas sistēmu

Žanete Hāka,27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), izvērtējot Rīgas domes apstiprinātos sadzīves atkritumu apsaimniekošanas noteikumus, iebilst pret plānoto atkritumu apsaimniekošanas kārtību Rīgas pilsētā.

Kā informē ministrija, VARAM būtiskākie iebildumi saistīti ar pašvaldības plāniem šķirotu atkritumu dalītas vākšanas sistēmu Rīgā ieviest pakāpeniski. Šāda sistēma visā Latvijā teritorijā ir jāievieš līdz 2015.gada 1.janvārim. Rīgas dome paredzējusi, ka pārmaiņas sāksies jau 2014. gada janvārī, taču plānots, ka jaunā kārtība pilnībā tiks ieviesta līdz 2018. gada 1. janvārim.

Vienlaikus VARAM vērš pašvaldības uzmanību uz rīcības trūkumu saistošajos noteikumos neatrunātās situācijās, piemēram, kā tiks risināta situācija ar atkritumu tvertņu izvietošanu, kad blakus esošo īpašumu īpašnieki, tiesiskie valdītāji vai pārvaldnieki par to nespēj vienoties. Tāpat nepieciešams noteikt minimālo sadzīves atkritumu savākšanas biežumu, definējot sadzīves atkritumu izvešanas biežumu gan privātmājām, gan daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, kā arī noteikt kārtību sadzīves bīstamo atkritumu apsaimniekošanai Rīgas pilsētā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neparastu atgadījumu ar veiksmīgu atrisinājumu piedzīvojis kāds auto īpašnieks Rīgā un apdrošinātāja BALTA drošības dienests. Reaģējot uz informāciju par klientam nozagtu ekskluzīvu Range Rover markas automašīnu, BALTA to operatīvi izdevies atrast noslēptu kādā no Pierīgas meža masīviem.

«Ekskluzīvais Range Rover auto, kura apdrošinājuma summa ir 115 000 eiro, tika nozagts no kādas apsargājamas autostāvvietas Imantā. Tā kā autostāvvietas izbraukšanas vieta nebija noslēgta, zagļi samērā viegli izkļuva no teritorijas. Tiklīdz automašīnas īpašnieks konstatēja un paziņoja par zādzību, kopā ar firmu, kas nodrošināja auto uzstādīto ģeogrāfiskās pozicionēšanas sistēmu (GPS), operatīvi iesaistījāmies spēkrata meklēšanā, un to veiksmīgi izdevās atrast rūpīgi noslēptu mežā,» stāsta BALTA drošības dienesta vadītājs Egils Sīlis-Jaunsīlis.

Kā liecināja pierādījumi, likumpārkāpēji tūlīt pēc auto nozagšanas bija saplēsuši un pārmeklējuši auto salonu ar mērķi atrast GPS raidītāju. Taču, visticamāk, laika trūkuma dēļ zagļiem nebija iespējams pārmeklēt automašīnu gana rūpīgi, un ierīci viņiem neizdevās atrast.