Transports un loģistika

Boeing paziņo par kārtējiem zaudējumiem un ieceri likvidēt vēl 7000 darbavietu

LETA--AFP,28.10.2020

Jaunākais izdevums

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" trešdien paziņoja par kārtējiem ceturkšņa zaudējumiem un plānu likvidēt vēl aptuveni 7000 darbavietu.

"Boeing" šogad trešajā ceturksnī strādājis ar 449 miljonu dolāru (379,4 miljonu eiro) zaudējumiem, kas seko 2,4 miljardu dolāru (2,02 miljardu eiro) zaudējumiem otrajā ceturksnī.

Pērnā gada trešajā ceturksnī uzņēmums guva peļņu 1,2 miljardu dolāru apmērā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar koronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi aviācijas nozarē.

Tikmēr "Boeing" tirdzniecības apjoms trešajā ceturksnī saruka par 29,2% - līdz 14,1 miljardam dolāru.

Vienlaikus uzņēmums pavēstīja, ka līdz 2021.gada beigām likvidēs vēl aptuveni 7000 darbavietu. Tādējādi "Boeing" strādājošo skaits nākamā gada beigās veidos aptuveni 130 000, salīdzinot ar 160 000 šī gada sākumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā aviācijas administrācija (FAA) trešdien atļāva aviosatiksmē atkal izmantot lidmašīnas "Boeing 737 MAX", kuru lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.

FAA paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi saziņā ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.

Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkstēs atkal pacelties gaisā tikai tad, kad būs veikta to datoru programmatūras atjaunošana, kā arī piloti būs izgājuši atbilstošu apmācību lidojuma simulatoros, paredz FAA rīkojums.

Jau ziņots, ka gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Pēc otrās katastrofas regulatori visā pasaulē aizliedza šā modeļa laineru lidojumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Vērtspapīru un biržu komisija (SEC) ceturtdien paziņoja, ka piespriedusi aviobūves milzim "The Boeing Company" 200 miljonu ASV dolāru naudassodu par to, ka uzņēmums maldinājis investorus par lidmašīnu "737 MAX" drošumu pēc divām to katastrofām ar cilvēku upuriem.

"Boeing" piekrita šim naudassodam, lai izbeigtu apsūdzības, ka tas "nolaidīgi pārkāpis krāpniecības novēršanas noteikumus" ASV vērtspapīru likumos, paziņoja SEC. Komisija atzina, ka uzņēmums un tā vadītājs "stādījis peļņu augstāk par cilvēkiem".

"Boeing" bijušais vadītājs Deniss Mjulenbergs arī piekrita samaksāt vienu miljonu dolāru, lai izbeigtu tādas pašas apsūdzības civillietā.

SEC piespiestais sods ir jaunākais trieciens "Boeing" saistībā ar šī modeļa lidmašīnām pēc aviosabiedrības "Lion Air" lidmašīnas katastrofas Indonēzijā 2018.gada oktobrī un aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīnas katastrofas Etiopijā 2019.gada martā. Abās katastrofās kopā gāja bojā ap 350 cilvēku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" no pirmdienas varētu sākt aviolainera "737 MAX" pirmos testa lidojumus, lai saņemtu regulatoru apstiprinājumus un atjaunotu šo lidmašīnu komerciālo izmantošanu.

Divi informācijas avoti ziņu aģentūrai AFP piektdien pavēstīja, ka pirmais testa lidojums varētu tikt veikts šīs nedēļas sākumā. Nedz "Boeing", nedz ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) apstiprinājumu šai informācija nesniedz.

Lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības.

Gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas Starptautiskās lidostas 9.aprīlī organizēts pirmais čarterreiss uz Antāliju ar Boeing 777 – vienu no modernākajām un ietilpīgākajām pasažieru lidmašīnām pasaulē. Šo reisu organizēja tūroperators “ANEX Tour”.

Boeing 777, kas ir viens no efektīvākajiem savā klasē, ir īpaši iecienīts garo un vidējo distanču reisos, pateicoties tā kapacitātei un komforta līmenim.

“Šis ir ļoti nozīmīgs solis ne tikai mūsu uzņēmumam, bet arī visai Latvijas tūrisma nozarei. Lēmums izmantot Boeing 777 balstīts uz pieaugošo pieprasījumu no Latvijas ceļotājiem un augsto interesi par Turcijas kūrortiem, īpaši Antāliju,” norāda “ANEX Tour” valdes priekšsēdētājs Ilker Adiguzel. “Mūsu mērķis ir pārsteigt, pacelt kvalitātes latiņu un nodrošināt mūsu klientiem izcilu pieredzi. Boeing 777 izvēle čarterreisam ir pierādījums tam,” skaidro kompānijas pārstāvis.

Tūroperators norāda, ka šāda veida lidaparāts ļauj apkalpot lielāku ceļotāju skaitu vienlaikus, vienlaikus piedāvājot plašākas sēdvietas un augstāku komfortu lidojuma laikā. Šobrīd ir plānoti divi reisi nedēļā - no aprīļa līdz pat novembra sākumam no Rīgas un Tallinas, bet četras reizes nedēļā no Viļņas. Uzņēmums apliecina, ka šis solis ir daļa no plašākas attīstības stratēģijas Baltijas tirgū, kurā tiek saskatīts liels potenciāls. “Ja pieprasījums un atsaucība būs tāda, kādu paredzam, līdzīga pieredze nākotnē var tikt piedāvāta arī citos galamērķos,” skaidro tūroperators.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" pirmdien paziņoja, ka vairs neiegādāsies titānu no Krievijas un tā vietā paļausies uz jau esošajiem krājumiem un alternatīviem piegādātājiem.

"Boeing" ar Krievijas titāna ražotāju "VSMPO-Avisma" sadarbojas kopš 1997.gada un 2006.gadā ar to tika izveidots kopuzņēmums.

"VSMPO-Avisma" valdes priekšsēdētājs ir Sergejs Čemezovs, pret kuru ASV noteikušas sankcijas saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā.

Pērn novembrī "Boeing" un "VSMPO-Avisma" parakstīja saprašanās memorandu, apstiprinot, ka Krievijas uzņēmums saglabāsies kā lielākais titāna piegādātājs pašreizējām un nākotnes "Boeing" komerciālajām lidmašīnām.

Kā ziņots, "Boeing" apturējis atbalsta sniegšanu Krievijas aviokompānijām un savas darbības Maskavā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2020. gada 17. decembrī veikusi pēdējās Boeing 737 (YL-BBX) lidmašīnas piegādi tās jaunajam īpašniekam Magnetic MRO.

Šī gada sākumā Magnetic MRO no airBaltic iegādājās trīs Boeing 737 lidmašīnas.

airBaltic saņem vēl divas Airbus A220-300 lidmašīnas

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 13. decembrī Rīgā sagaidīja 24. un 25. Airbus A220-300...

"Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar viena tipa lidmašīnām – Airbus A220-300. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes. Tomēr Boeing 737 bija nozīmīga airBaltic flotes daļa 17 gadus. Šīs lidmašīnas veicināja progresu, palīdzot mums kļūt par spēcīgu reģionālo pārvadātāju," norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Pandēmijai nemazinoties, airBaltic nauda varētu beigties septembrī

Situācijai ar ceļošanas ierobežojumiem un kopējo Covid-19 izplatību Eiropā paliekot pašreizējā...

Pirmā Boeing 737 lidmašīna airBaltic flotei pievienojās 2003. gadā. Gadu laikā kopumā 20 dažādas Boeing 737 lidmašīnas pārvadājušas vairāk nekā 22 miljonus airBaltic pasažieru un veikušas vairāk nekā 280 000 lidojumu visā Eiropā, kā arī ārpus tās.

Transports un loģistika

American Airlines kļūst par pirmo aviokompāniju, kas ASV atsāk lidojumus ar Boeing 737 MAX

LETA/AFP,30.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

American Airlines" otrdien kļuva par pirmo aviokompāniju, kas ASV atsākusi lidojumus ar aviolaineri "Boeing 737 MAX", kura izmantošana tika apturēta pirms 20 mēnešiem.

Lidmašīna ar 100 pasažieriem veica reisu no Maiami uz Ņujorku.

Kā ziņots, decembra sākumā Brazīlijas aviokompānija "Gol" kļuva par pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas atjaunoja komerciālos lidojumus ar "Boeing 737 MAX".

ASV Federālā aviācijas administrācija novembrī atļāva aviosatiksmē atkal izmantot "Boeing 737 MAX", kuru lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.

FAA paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi saziņā ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.

Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkst atkal pacelties gaisā tikai tad, kad veikta to datoru programmatūras atjaunošana, kā arī piloti izgājuši atbilstošu apmācību lidojuma simulatoros, paredz FAA rīkojums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic struktūrvienība airBaltic Training pabeigusi apmācības ar Boeing 737 lidojumu simulatoru un pārdevusi to uzņēmumam Francijā.

Uz jautājumu, kāda bijusi darījuma summa, Db.lv uzņēmumā norādīja, ka, atbilstoši simulatora pārdošanas līgumam, Latvijas lidsabiedrība airBaltic nevar atklāt pārdošanas summu vai citas darījuma detaļas.

"airBaltic jau līdz 2024. gada sākumam lidojumus veiks ar 50 Airbus A220-300 lidmašīnām, kas nozīmē, ka uzņēmuma apkalpes apmācību vajadzības ievērojami pārsniegs pašreizējās iespējas. Noslēdzot apmācību ar Boeing 737 simulatoru, mēs spēsim nākotnē iegādāties un uzstādīt otru mūsdienīgo Airbus A220 lidojumu simulatoru," skaidro airBaltic operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis.

airBaltic Training izmantojusi Boeing 737 lidojumu simulatoru kopš uzņēmuma izveides 2010. gadā. Šajā laikā ar to veiktas vairāk nekā 50 000 apmācību stundas, augstāko noslodzi sasniedzot 2018. gadā, kad tas visu gadu tika izmantots vairāk nekā 85% no komerciāli pieejamā laika. Kopumā to apmācībām izmantojuši 44 dažādi uzņēmumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūvnieks "Boeing" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar peļņu pirmo reizi kopš 2019.gada, liecina uzņēmuma pārskats.

"Boeing" peļņa šā gada otrajā ceturksnī bijusi 587 miljoni dolāru pretstatā 2,4 miljardu dolāru zaudējumiem pagājušā gada aprīlī-jūnijā.

Kompānijas ieņēmumi šajā laika posmā palielinājušies par 44% līdz 17 miljardiem dolāru.

"Boeing" pēdējo reizi strādāja ar peļņu 2019.gada trešajā ceturksnī.

Kompānijas biznesu iedragāja ne tikai Covid-19 pandēmija, bet arī lidmašīnu "Boeing 737 MAX" tehniskās problēmas.

2019.gadu uzņēmums noslēdza ar 636 miljonu dolāru zaudējumiem, un tie bija "Boeing" pirmie gada zaudējumi kopš 1997.gada.

2020.gadā kompānijas zaudējumi bija turpat 12 miljardi dolāru.

Transports un loģistika

SmartLynx mātesuzņēmums pasūtījis 80 jaunas Boeing lidmašīnas

Db.lv,14.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" māteskompānija, Īrijā bāzētā “Avia Solutions Group” ir veikusi 80 “Boeing” 737 MAX lidmašīnu pasūtījumu. Darījums ir sadalīts 40 tiešajos pasūtījumos un 40 pirkuma tiesībās, kas ir pirmais tiešais gaisa kuģu pasūtījums “Avia Solutions Group” vēsturē, kā arī lielākais “Boeing” gaisa kuģu pasūtījums pēdējo gadu laikā Eiropā. Gaisa kuģu piegāde ir ieplānota sākot ar 2030. gadu.

Veiktais pasūtījums ir daļa no “Avia Solutions Group” stratēģijas, kuras pamatā ir mērķis stiprināt grupas flotes kapacitāti, atbildot uz aviosabiedrību pieaugošo pieprasījumu pēc papildu gaisa kuģiem sezonas pīķa laikā visā pasaulē. Grupa pašlaik pārvalda 220 lidmašīnu lielu floti, tostarp 14 “Boeing” 737-8, no kuriem gandrīz visi (13) ir grupas meitasuzņēmuma, Latvijā bāzētās aviokompānijas “SmartLynx Airlines” flotes sastāvā.

"Aviosabiedrības visā pasaulē piedzīvo ievērojamas sezonālās svārstības pasažieru plūsmā, un īpaši liels pieprasījums pēc reisiem parasti ir vasaras sezonā. Lai efektīvi apmierinātu šo kapacitātes pieaugumu un palielinātu ieņēmumus, aviosabiedrībām ir nepieciešami papildu gaisa kuģi tieši sezonas noslogotākajā laikā. Pilna servisa gaisa kuģu noma ir optimāls risinājums, kas ļauj aviosabiedrībām izvairīties no ilgtermiņa finanšu saistībām. Grupas uzņēmumi ik gadu pārvadā vairāk nekā 35 miljonus pasažieru visā pasaulē, un mēs esam apņēmības pilni turpināt palielināt savu kapacitāti, lai palīdzētu klientiem nosegt sezonālo pieprasījumu. Šis ir nozīmīgs brīdis visiem “Avia Solutions Group” darbiniekiem un apliecinājums tam, ka Grupa ir uz ilgtermiņa izaugsmes ceļa. Pasūtītās 737 MAX lidmašīnas uzlabos mūsu flotes piedāvājumu klientiem, nodrošinot operacionālu elastību un lielāku degvielas efektivitāti," komentē “Avia Solutions Group” valdes priekšsēdētājs Ģedimins Ziemelis.

Transports un loģistika

Vēl viena Jeju Air lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu

LETA/AFP,30.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Dienvidkorejas vissmagākās aviokatastrofas vēl viena lidsabiedrības "Jeju Air" lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu un bija spiesta atgriezties Seulā.

Incidentā iesaistītā "Boeing 737-800" bija tāda paša modeļa lidmašīna, kas avarēja svētdien, nogalinot 179 cilvēkus, kad tā nolaidās bez izlaistām šasijām.

"Jeju Air" reisam 7C101, kas pirmdienas agrā rītā izlidoja no Seulas starptautiskās lidostas uz Čedžu salu, neilgi pēc pacelšanās tika konstatēta problēma ar šasiju, paziņoja Dienvidkorejas aviokompānija.

Neilgi pēc pacelšanās lidmašīnas uzraudzības sistēmā tika konstatēts signāls, kas liecināja par problēmu ar šasiju. Kapteinis sazinājās ar lidojumu kontroli, un pēc papildu pasākumu veikšanas šasija atkal sāka normāli darboties. Tomēr tika pieņemts lēmums atgriezties lidostā, lai veiktu rūpīgu lidmašīnas pārbaudi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" paziņojis, ka plāno likvidēt 10% darbavietu, ņemto vērā prognozes par vērienīgiem zaudējumiem trešajā ceturksnī, kas skaidrojami ar strādājošo ilgstošo streiku Sietlas reģionā.

Uzņēmuma vadītājs Kellijs Ortbergs norādīja, ka "mums nepieciešams pielāgot darbaspēku mūsu finansiālajai realitātei," piebilstot, ka pasaulē paredzēts likvidēt 17 000 darbavietu.

Viņš sacīja, ka sīkāka informācija par gaidāmo darbavietu likvidēšanu tiks publiskota tuvākās nedēļas laikā.

Vienlaikus "Boeing" pavēstīja vēl par vairākiem izmaksu samazināšanas pasākumiem saistībā ar 33 000 uzņēmuma mehāniķu streiku, kas ilgst jau kopš 13.septembra.

Šī streika dēļ kompānija no 2025.gada līdz 2026.gadam atliek lidmašīnu "777X" pirmās piegādes. Klientiem šo lidaparātu pirmās piegādes jau bija jāsāk saņemt 2020.gada janvārī.

Tāpat 2027.gadā plānots pārtraukt kravas lidmašīnu "767 Freighter" ražošanu, līdzko tiks pabeigta pašreizējo pasūtījumu izpilde.

Transports un loģistika

Boeing darbiniekiem izsaka jaunu piedāvājumu ieilgušā streika izbeigšanai

LETA/AFP,01.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" atkārtoti uzlabojis darba līguma nosacījumu piedāvājumu tūkstošiem streikojošo darbinieku, cerot pārtraukt ieilgušo streiku, kas paralizējis divas ražotņu darbību jau septiņas nedēļas.

Arodbiedrība ceturtdien šo jauno piedāvājumu atbalstīja un noteica, ka balsojums par to tiks veikts pirmdien.

Šis piedāvājums ietver algu paaugstināšanu par 38% četru gadu laikā un vienreizēju prēmiju 12 000 dolāru apmērā jauniem darbiniekiem, kas pievienojas uzņēmumam.

Kopš septembra sākuma šis ir jau ceturtais "Boeing" piedāvājums, taču trešais, par kuru arodbiedrības locekļiem lūgts balsot.

Arodbiedrības locekļi 12.septembrī noraidīja piedāvājumu ar algu palielināšanu par 25%, bet pagājušajā nedēļā tika noraidīts piedāvājums, kas paredzēja algas palielināt par 35%.

Aptuveni 33 000 "Boeing" mehāniķu Sietlas reģionā streiku sāka 13.septembrī, pieprasot algu paaugstināšanu par 40% un pirms desmit gadiem atcelto tradicionālo pensiju atjaunošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīna atcēlusi ierobežojumu, kas liedza iekšzemes aviosabiedrībām pieņemt jaunas ASV aviobūves uzņēmuma "Boeing" ražotas lidmašīnas, vēsta ziņu aģentūra "Bloomberg".

Šādu lēmumu Pekina pieņēmusi pēc tam, kad ASV un Ķīna pēc nedēļas nogalē Šveicē notikušajām tirdzniecības sarunām vienojās uz 90 dienām samazināt savstarpēji noteiktos muitas tarifus, kā arī turpināt sarunas par ekonomiskajām un tirdzniecības attiecībām abu valstu starpā.

Aprīlī "Boeing" apstiprināja, ka Ķīna izbeigusi jaunu lidmašīnu saņemšanu saistībā ar ASV un Ķīnas tirdzniecības attiecību saasināšanos.

Taču otrdien "Bloomberg" vēstī, ka Ķīnas amatpersonas sākušas informēt iekšzemes aviosabiedrības, ka tās var atsākt "Boeing" ražoto lidmašīnu saņemšanu.

"Boeing" šo informāciju šobrīd nekomentē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" īstenos atkārtotu darbavietu likvidēšanas kārtu, ņemot vērā koronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi aviācijas tirgū, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Uzņēmums šogad jau likvidēja 10% darbavietu, reaģējot uz komerciālo lidsabiedrību lēmumiem atlikt lidmašīnu piegādes un atcelt pasūtījumus.

"Boeing" precīzi informāciju par otrajā kārtā likvidēšanai paredzēto darba vietu skaitu nesniedza.

Kā ziņots, "Boeing" šogad otrajā ceturksnī strādāja ar 2,4 miljardu dolāru zaudējumiem, kas tiek skaidroti ar komerciālo lidmašīnu piegāžu kritumu koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes dēļ.

Tāpat uzņēmuma darbību negatīvi ietekmējusi aviolaineru "Boeing 737 MAX" izmantošanas apturēšana kopš pagājušā gada marta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot aviopakalpojumu pieprasījumam gan Eiropas, gan transatlantiskajā tirgū, aviokompānija SmartLynx Airlines ir parakstījusi līgumu ar SMBC Aviation Capital par divu Boeing 737 MAX 8 gaisa kuģu nomu.

Šis darījums ar vienu no lielākajiem iznomātājiem pasaulē ļaus lidsabiedrībai kļūt par lielākās gaisa flotes operatoru Baltijā.

Pirmie divi 737 MAX 8 sērijas gaisa kuģi pasažieru pārvadājumiem nonāks SmartLynx flotē jau aprīlī, un to plānots papildināt arī turpmāk.

Šī gada sākumā aviokompānija pārvalda 35 gaisa kuģus, bet līdz ar vasaras sezonu flote tiks dubultota.

"Mēs apsvērām flotes modernizēšanu vēl pirms pandēmijas, tāpēc, pamanot augošo pieprasījumu čarteru tirgū, mēs nolēmām ka ir īstais laiks paplašināt mūsu floti un līdz ar to piedāvāto pakalpojumu klāstu. Bija skaidrs, ka Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas būs īstā izvēle," norāda SmartLynx Airlines izpilddirektors Žigmants Surints (Zygimantas Surintas).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu deficīta aviācijas tirgū dēļ Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija "flydubai" atteikusies no plāniem oktobrī sākt pasažieru pārvadājumus starp Viļņu un Dubaiju.

Par to "flydubai" informējusi Lietuvas valsts lidostu operatoru "Lietuvos oro uostai", paziņojot, ka gaidāmajā ziemas lidojumu sezonā reisi starp Viļņu un Dubaiju netiks uzsākti.

Februāra vidū "Lietuvos oro uostai" paziņoja, ka oktobrī "flydubai" sāks reisus starp Viļņas un Dubaijas lidostām.

Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrība par turpmākajiem plāniem Lietuvas tirgū solījusi informēt drīzumā.

Jūlijā "flydubai" paziņoja, ka jaunākā no ražotāja "Boeing" saņemtā informācija liecina, ka šogad Apvienoto Arābu Emirātu kompānija jaunas lidmašīnas vairs nesaņems, tādēļ ir apgrūtināti "flydubai" paplašināšanās plāni.

"flydubai" pašlaik 88 "Boeing 737" lidmašīnas. Vairākkārt atliktās piegādes nozīmē, ka šogad kompānija nesaņems plānotās 14 "Boeing 737 MAX" lidmašīnas. Nākamo desmit gadu laikā "flydubai" plāno savu floti papildināt ar vairāk nekā 125 jaunām lidmašīnām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" pērn ceturtajā ceturksnī cietis zaudējumus 3,9 miljardu dolāru apmērā, bet pagājušajā gadā kopumā zaudējumi sasnieguši 11,8 miljardus dolāru.

Otrdien publiskotajā paziņojumā uzņēmums šos zaudējumus skaidro ar kvalitātes kontroles problēmām un vairāk nekā septiņas nedēļas ilgušo strādājošo streiku Sietlas reģionā.

Tikmēr uzņēmuma ienākumi ceturtajā ceturksnī samazinājušies par 31% un veidojuši 15,2 miljardus dolāru.

ASV gaisa satiksmes drošības regulatori ir pastiprinājuši "Boeing" uzraudzību pēc vairākiem incidentiem, tostarp ar aviokompānijas "Alaska Airlines" lidmašīnu, kurai pērn 5.janvārī neilgi pēc pacelšanās gaisā izkrita panelis, kas uzstādīts nevajadzīgas ārkārtas izejas vietā. Lidmašīna atgriezās Portlendas lidostā un veica avārijas nolaišanos. Par laimi, neviens cilvēks incidentā necieta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Džo Baidens un Eiropas Savienība (ES) otrdien vienojušies par ilgtermiņa pamieru 17 gadus ilgušajās nesaskaņās par subsīdijām aviobūves nozarei.

Šis pamiers oficiāli apstiprināts Briselē notiekošā samitā, kurā Baidens tikās ar Eiropadomes prezidentu Šarlu Mišelu un Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāju Urzulu fon der Leienu.

Leiena norādīja, ka šajā samitā gūts panākums ilgstošo nesaskaņu atrisināšanā.

"Tas patiesi paver jaunu nodaļu mūsu attiecībās, jo mēs no tiesāšanās varam pāriet uz sadarbību aviobūves nozarē," sacīja EK priekšsēdētāja.

ASV un ES vienojušās par pamieru uz pieciem gadiem, abām pusēm skaidrojot, ka tādējādi tiks nodrošināts pietiekami daudz laika, lai atrisinātu esošās nesaskaņas.

ES un ASV nesaskaņas aizsākās 2004.gadā, kad Savienotās Valstis izstājās no aviokompāniju subsīdija pakta un vērsās pret ES Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO), apgalvojot, ka "Airbus" spējis konkurēt ar "Boeing", daļēji pateicoties subsidētiem valdību aizdevumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" otrdien prognozēja, ka komerciālās aviācijas tirgus no koronavīrusa pandēmijas izraisītās lejupslīdes pilnībā atveseļosies līdz 2024.gadam.

"Boeing" prognozē, ka aviācijas tirgus nākamo desmit gadu laikā sasniegs deviņus triljonus dolāru (7,6 triljonus eiro), nevis 8,5 triljonus dolāru (7,2 triljonus eiro), kā tika lēsts pirms gada.

"Mūsu nozarei atgūstoties un turpinot pielāgoties jaunajām vajadzīgām pasaulē, mēs saglabājam pārliecību par aviācijas nozares ilgtermiņa izaugsmi," norāda "Boeing" stratēģijas direktors Marks Alens. "Mūs iedrošinājis fakts, ka zinātnieki spējuši nodrošināt vakcīnas straujāk, nekā cerēts, un ka pasažieri demonstrē spēcīgu uzticību ceļošanai ar lidmašīnām."

Tikmēr uzņēmuma komerciālā tirgus viceprezidents Darens Hērsts saka, ka "mēs esam zaudējuši aptuveni divu gadu izaugsmi. Taču mēs prognozējam atgūšanos līdz pirmspandēmijas līmenim līdz 2023.gada beigām vai 2024.gada sākumam."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad globālā pandēmija otrajā plānā aizbīdījusi lielvalstu tirdzniecības kariņus. Nupat gan Pasaules Tirdzniecības organizācija lēmusi, ka Eiropas Savienība (ES) ASV varēs noteikt papildu tarifus attiecībā uz tās eksportu četru miljardu ASV dolāru vērtībā, Reuters ziņojušas šim darījumam pietuvinātas personas.

Katrā ziņā, neskatoties uz milzīgajiem izaicinājumiem ekonomikai, izskatās, ka ASV un Eiropa tirdzniecības ziņā ir gatavas viena otrai likt papildu barjeras.

Dots pret dotu

Abu reģionu tirdzniecības strīds saasinājās pēc tam, kad 2018. gadā ASV lēma noteikt tarifus ES alumīnijam un tēraudam. Eiropa uz to savukārt atbildēja ar tarifiem vairākiem ASV ražojumiem, piemēram, skarti tika Harley-Davidson motocikli un Levi Strauss & Co džinsi.Tāpat pirms laika (2019. gada rudenī) ASV sankcijas skāra Eiropas preces 7,5 miljardu ASV dolāru apmērā (gadā). ES šāds “sods” tika noteikts kā adekvāts saistībā ar reģiona nelegālo finansiālo palīdzību Francijas lidaparātu ražotājam Airbus. Eiropa ASV atbildi parādā nepalika un norādīja, ka gluži “tīras” nav arī ASV nodokļu atvieglojumu iniciatīvas Boeing. Attiecīgi nu ar Pasaules Tirdzniecības organizācijas svētību sperta minētā atbilde agrākajiem ASV tarifiem saistībā ar Airbus-Boeing “sāgu”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas nacionālā lidsabiedrība "Aeroflot" sestdien paziņoja, ka no 8.marta pārtrauc visus ārvalstu reisus.

Lēmums pieņemts "sakarā ar papildu apstākļu rašanos, kas liedz veikt lidojumus".

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" otrdien paziņoja, ka aptur atbalsta sniegšanu Krievijas aviokompānijām un savas darbības Maskavā.

"Aeroflot" lidojumu veikšanai izmanto lidmašīnas "Boeing 737" un "777".

Pagājušajā nedēļā pēc Eiropas Savienības (ES) gaisa telpas slēgšanas Krievijas lidmašīnām "Aeroflot" paziņoja par lidojumu apturēšanu uz Eiropu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

ES noteiks muitas tarifus ASV precēm četru miljardu dolāru vērtībā saistībā ar valsts palīdzību Boeing

LETA/DPA,09.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) noteiks muitas tarifus ASV precēm četru miljardu dolāru (3,4 miljardu eiro) vērtībā saistībā ar zaudējumiem, ko nodarījusi ASV sniegtā valsts palīdzība aviobūvniekam "Boeing", pirmdien paziņoja Eiropas Komisijas (EK) viceprezidents un ES tirdzniecības komisārs Valdis Dombrovskis.

Žurnālistiem Briselē Dombrovskis norādīja, ka oktobrī Pasaules Tirdzniecības organizācija (PTO) atļāva ES piemērot šādus muita tarifus, "un to mēs arī darīsim".

Komisārs gan sacīja, ka ES paliks atvērta sarunām, EK iestājoties par to, ka abām pusēm vajadzētu atteikties no tarifu noteikšanas.

Jau ziņots, ka pagājušā gada oktobrī PTO atļāva ASV noteikt muitas tarifus ES precēm 7,5 miljardu dolāru vērtībā saistībā ar zaudējumiem, ko nodarījusi valsts palīdzība Eiropas lidmašīnu ražotājam "Airbus".

Pēc šī lēmuma ASV noteica 25% muitas tarifus ES ražotajam vīnam, sieram un olīveļļai. "Airbus" ražotajām lidmašīnām šogad martā muitas tarifi tika paaugstināti no 10% līdz 15%.

Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA,13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas Volstrītā pirmdien pieauga pēc jauna pozitīva paziņojuma par progresu Covid-19 vakcīnas izstrādē un optimisma par Džo Baidena ieceri nominēt ASV finanšu ministra amatam bijušo Federālās rezervju sistēmas (FRS) vadītāju Dženetu Jelenu.

Britu farmācijas kompānija "AstraZeneca" un Oksfordas Universitāte paziņoja, ka centīsies panākt regulatora apstiprinājumu to kopīgi izstrādātajai Covid-19 vakcīnai.

Investoru noskaņojumu uzlaboja arī ziņa, ka ASV prezidenta amatā ievēlētais Džo Baidens plāno nominēt finanšu ministra amatam bijušo Federālās rezervju sistēmas (FRS) vadītāju Dženetu Jelenu.

Jelena ir labi zināma finanšu aprindās un "ir bijusi labvēlīga pret fiskālo stimulu ideju", sacīja "Meeschaert Financial Services" analītiķis Gregorijs Volohins.

Eiropas biržu indeksi kritās pēc tirgus izpētes uzņēmuma "Markit" datiem, ka privātā sektora ražošanas un pakalpojumu aktivitāti raksturojošais indekss "Purchasing Managers' Index" (PMI) eirozonā šogad novembrī samazinājies līdz 45,1 punktam salīdzinājumā ar 50 punktiem oktobrī.