Jaunākais izdevums

Ražots Latvijā - ar šādu saukli pasaulē izgājis studijas mikrofons Black Hole, jau iekarojot pazīstamu Holivudas skaņu inženieru atzinību. Black Hole dzimis kompānijā JZ Microphones Mārupē, un JZ nozīmē - Juris Zariņš.

Intervijas dienā Jurim Zariņam jādodas uz vēl vienu apbalvošanu - Latvijas nacionālās automātiskās identifikācijas organizācijas GS1 konkursā Made in Latvia Scruples MIFR saņem diplomu par eksportspējīga gala produkta izveidi un veiksmīgu mārketingu 2007. gadā.

Violet izplatīšanas tiesības pieder kompānijām ASV un Igaunijā, un šīs mikrofonu līnijas panākumi mudinājuši pērnā gada rudenī izveidot jaunu, pilnībā neatkarīgu kompāniju - JZ Microphones. Tās biznesa virziens - inovācijas augstas kvalitātes skaņu ierakstu produkcijas ražošanā un modernā dizainā.

Laba motivācija

Kā mikrofonu ražošanas bāze paliek Scruples - 1991. gadā dibināts uzņēmums, ar kuru kopā no paša sākuma joprojām ir 15 tā darbinieki. Pēc Padomju Savienības sabrukuma ar darbaspēku nebija problēmu, amatnieku bija daudz, un varēja pat izvēlēties, stāsta uzņēmuma dibinātājs.

"Darbinieku atlase notika pēc vienkāršas sistēmas - ja virpotājs teica, ka kādu detaļu nevar izgatavot, es novilku žaketi un kaklasaiti, stājos pie virpas un izdarīju. Iedevu viņam pārbaudei - jā, atbilst rasējumam. Tad sacīju: "Paldies, tagad tu esi atlaists." Tādā, diezgan despotiskā veidā, atlasīju kolektīvu, ar kuru strādāju vēl šodien."

Šodien saturēt cilvēkus kopā ir grūtāk nekā agrāk, un arī jaunus darbiniekus nevar atrast, atzīst Juris Zariņš. "Kārdinājums kaut ko tirgot ir daudz lielāks nekā vēlme strādāt un attīstīties, mācīties. Es neapskaužu šodienas vadītājus. Mūsu uzņēmumā mēs taisām to, ko neviens cits nevar uztaisīt. Manuprāt, tā ir laba motivācija."

Kontrolē visu procesu

Mārupes ražotnē šobrīd strādā 42 cilvēki, vēl ir arī iepakošanas cehs ar 18 cilvēkiem, komplektācijas cehs, mārketinga un pārdošanas daļa. Tiek plānots atvērt ražotni Alūksnē. "Mēs kontrolējam visu procesu - no izgatavošanas līdz iepakošanai. Tagad kontrolēsim arī tirdzniecību - veidojam savu JZ Microphones tirdzniecības tīklu Kalifornijā. Tikai tādā veidā var nodrošināt normālas attiecības ar partneriem un nepazaudēt produktu. Tikko kāda posma kontrole ir citu rokās, rodas problēmas," uzskata pieredzējušais uzņēmējs.

"Ja ir kāds speciāls pasūtījums, viss kolektīvs sanāk kopā, strādā kaut vai pa nakti, kamēr visu izdara un nosūta. To es saucu par normālu darba procesu, nevis - "šodien ir brīvdiena, mēs neko izdarīt nevaram". Pirmdienā pēc brīvdienas - atkal neko nevar izdarīt. Nav goda vārda, uz ko paļauties, uzticību biznesā esam pazaudējuši. Rakstām daudzus kontraktus, vācam parakstus un tik un tā iekrītam."

Visu laiku kaut kas jauns

Jaunu, inovatīvu produktu ražošanā sāpīgs jautājums vienmēr ir bijis autortiesību aizsardzība. "Scruples pieder 24 patenti, bet pret kopiju ražotājiem neko nevar iesākt, jo tiesas process var ilgt gadiem, izmaksāt ļoti dārgi un galarezultātā neko nedot. Ražotājs ir ļoti neaizsargāts," teic Juris Zariņš.

"Ja pasaules tirgus ir pieņēmis jūsu produktu, tad jums ir pusotrs, divi gadi laika to veiksmīgi realizēt. Ja tas tiešām būs vērtīgs, tad citi to sāks kopēt. Savā ziņā tā ir atzinība jūsu produktam. Tagad ar nepacietību gaidām, kad tiks nokopēts mūsu jaunākais ražojums, Black Hole mikrofons. Septiņu mēnešu laikā tas vēl nav izdarīts."

Aizstāvēties pret produkcijas kopēšanu var tikai vienā veidā- visu laiku ražojot kaut ko jaunu, uzskata uzņēmējs. "Grūti? Jā, šausmīgi grūti. Bet ir tikai divi varianti - vai nu jūs esat tirgū, vai neesat. Arī tagad izstādei Sanfrancisko rudenī gatavojam principiāli jaunu mikrofonu."

Esmu darbaholiķis, un turklāt man ir ļoti lielas ambīcijas - vēlos izveidot tādu produktu, ar ko Latvija varētu izcelties pasaulē, atzīst Juris Zariņš. "Latiņa ir pacelta augstu. Mūsu galvenais mērķis ir būt labākajiem pasaulē, un es no tā nekaunos. Un pasakiet, ka mēs to nevaram izdarīt!"

Pasakiet, ka nevar izdarīt!

Biznesa idejas dzimst tad, kad tiek pamanīts, ka kāda niša ir tukša. Nauda ir pelnīta visādi, stāsta Juris Zariņš. Strādājot par juvelieri, audzējot 14 sugu zivtiņas 42 akvārijos, ražojot ar spožu niķeli pārklātus auskariņus un citus, vairāk nekā 70, bižutērijas produkcijas veidus, kas bija pirmais Scruples bizness. "Braukājām apkārt pa tirdziņiem un pārdevām. Panākumi bija fantastiski, un mēs sākām attīstīties." Vēlāk Scruples pievērsās medicīnisku izstrādājumu ražošanai, kas vēl joprojām ir viens no kompānijas profiliem un arī tas, ko apmeklētājs redz nosaukumā virs ieejas uzņēmumā. "Iesaistīšanās medicīnas biznesā bija pavisam dulls gājiens," atceras uzņēmējs.

"Manam paziņam, ar kuru kopā vedām meitas uz Poreiteru deju skolu, vajadzēja tikai vienu dienu pateikt, ka slimnīcā jāatceļ operācijas, jo no Maskavas neesot atsūtītas osteosintēzes skrūves, kuras šeit neviens nevarot uztaisīt. Tas mani aizķēra. Apsolīju, ka pēc pāris mēnešiem tās skrūves birs ārā kā pupas."

Domā par kvalitāti

Tolaik Juris Zariņš strādājis arī Rīgas Politehniskāinstitūta Celtniecības fakultātes laboratorijā, kur palīdzējis veidot slodzes indikatorus. No šī darba viņš aizgājis dienu pirms tam, kad pārmērīgā skaitā sabraukušo smago mašīnu dēļ sabruka Ķeguma tilts, uz kura toreiz darba uzdevumā būtu vajadzējis atrasties. "Domāju, ka tas bija likteņa pirksts, jo gandrīz visi uz tilta aizgāja bojā."

"Aizgāju uz Rīgas pilsētas 2. slimnīcu, kur man iedeva mazu kaktiņu, un pusgada laikā mēs izgatavojām titāna un nerūsējošā tērauda skrūves. Tā sākās epopeja ar medicīnu, kas sākumā man pat nebija prātā. Gribēju vienkārši palīdzēt."

Bet ražošana izvērsās plašumā, Scruples pārcēlās uz Stradiņa slimnīcas telpām. Tika veidotas speciālas konstrukcijas operācijām, ražoti skalpeļi acu ķirurģijai. "Ar mūsu skalpeļiem varēja izdarīt 60 acu operācijas, tos neuzasinot. Kad pie mums atbrauca amerikāņi, viņi par mums brīnījās - vajagot ražot nevis kvalitatīvu produktu, bet vienreizēju skalpeli, kurš maksātu dārgu naudu un ietu kā sviestmaize. Viņi salauza mūsu priekšstatu par to, kādam ir jābūt instrumentam."

Taču Juris Zariņš vienmēr ir atcerējies sava tēva, juveliermeistara, vārdus, kurš teicis: "Nedomā par naudu, domā par to, lai tavs darbs būtu labs un kvalitatīvs". "Tas ir ļoti pareizi. Reklāmai ir liels virzītājspēks, bet bez laba produkta nekas nesanāks, vismaz ilgtermiņā ne. Nopirkt-pārdot - tāds bizness nav man domāts. Man labāk patīk izveidot kaut ko jaunu."

Konkurētspējīgs produkts

Ar laiku Scruples sāka izpildīt visdažādākos metālizstrādājumu pasūtījumus, tostarp gan mikrofonu turētājus, gan arī atsevišķas mikrofonu detaļas. Uzkrājot pieredzi, kompānijā nolēma izgatavot mikrofonus paši, un izrādījās, ka tas ir konkurētspējīgs produkts - pasaulē sāka to pirkt. "Kad sākām gatavot mikrofonus, mūsu mērķis nebija nopelnīt naudu. Mērķis bija izgatavot mikrofonu, kas ir labākais pasaulē," saka JZ Microphones vadītājs.

Lielo kompāniju problēma ir tā, ka jebkurš attīstības process tajās velkas ļoti ilgi. Gadās, ka, produktam parādoties tirgū, tas jau ir novecojis, jo apkārtējās vides temps ir straujāks, - mazu uzņēmumu priekšrocības skaidro Juris Zariņš.

"Turklāt vairumā lielo uzņēmumu nav cilvēka, kurš vienlaikus pārzinātu gan tehnoloģiju, gan dizainu. Es dizainu zīmēju pats, ar manu juveliera praksi tā nav problēma. Zināšanas par elektroniku nāk no aizraušanās ar radiovadāmajiem modeļiem. Savukārt par skaņu pēdējos desmit gadus esmu mācījies, klausoties, kas notiek pasaules tirgū un salīdzinot ar citiem mikrofoniem."

Atrauties no zemes

Ja gribat kaut ko panākt, tad jāstrādā, - tik vienkārši par to, kā gūt panākumus, saka Juris Zariņš. "Man ir nerakstīts likums - par tēmu, kurā es strādāju, man ir jāzina viss, jābūt vai nu labākajam, vai vispār nav ar to jānodarbojas. Darbs jāizdara līdz galam. Pirms audzēt zivtiņas, es divus gadus vakaros mācījos par to attīstību, vairošanos, ūdens sastāvu, gaismu, temperatūru utt. Tad arī bija labi panākumi. Turklāt tas bija ne tikai bizness, bet arī vaļasprieks. Varat darīt, ko gribat - ja darīsiet no sirds, prieka, nevis naudas dēļ, būs rezultāts." Atpūtu no straujā biznesa tempa Juris Zariņš rod savā hobijistabā, kur gar sienām ir lidmašīnas un liels darbgalds, pie kura aizrit stundas modeļu likšanā un dažkārt dzimst arī jaunas biznesa idejas.

Ar lidmodeļiem Juris nodarbojas kopš septiņu gadu vecuma, kad tēvs uzdāvinājis mazu, no koka skaliņiem saliekamu planierīti. Pēc gadiem 30 Juris Zariņš arī pats pacēlās gaisā, un tagad ir Latvijas Lidotāju un lidaparātu īpašnieku asociācijas prezidents. "Lidošanu nevar nosaukt par hobiju, ir jābūt nedaudz kreizī cilvēkam, lai ar to nodarbotos. Ir jābūt sajūtai, ka noteikti jālido, jāatraujas no zemes un jājūtas brīvam kā putnam."

Vizītkarte

Juris Zariņš

Dzimis 1952. gadā Rīgā

Dzīvo Siguldā

Tagad JZ Microphones valdes priekšsēdētājs, SIA Scruples valdes priekšsēdētājs, Latvijas Lidotāju un lidaparātu īpašnieku asociācijas prezidents

Iepriekš Rīgas Pilsētas 2.klīniskā slimnīcas inženieris tehniķis, Rīgas politehniskā institūta laborants, Rīgas juvelieru rūpnīcas juvelieris

Balvas Exellence 2007 balva par mikrofonu Violet Flamingo, Platinum Award balva mikrofonam VioletGlobe (2006.g.), Premio Platino balva mikrofonam Violet Dolly (2006.g.)

Ģimene: dzīvesbiedre Taņa, meita Karīna (29)

Vaļasprieks: aviosports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule mainās, un pēdējos gados savu uzvaras gājienu turpina tā saucamā e-sporta industrija. Pamatā tas ietver to, ka savā starpā sacenšas gan profesionālie videospēļu spēlmaņi, gan amatieri.

Attiecīgi šādas virtuālās sacensības tiek straumētas internetā un uz to fināliem tiek pulcinātas pilnas arēnas ar skatītājiem, kuri uz šiem pasākumiem iegādājās biļetes.

Eksistē pieņēmums, ka ir milzīgs potenciāls pelnīt no šīs industrijas tālākas attīstīšanas, kas nozīmē lielākus ienākumus no reklāmām, to pašu biļešu pārdošanas, raidīšanas pa TV utt. Ik pa laikam pat tiek spriests, ka e-sporta pasākumiem blakus jau ierastajām sporta disciplīnām vajadzētu būt iekļautiem tradicionālo sporta spēļu programmās, kur labākajiem šīs jomas censoņiem tiek pasniegtas tādas pašas medaļas.

Arī šis apstāklis uzsver to, ka videospēļu industrija pašlaik atrodas straujas izaugsmes stadijā, un var paspekulēt, ka tā tālākā nākotnē pat, iespējams, tā mērķē uz Olimpiskajām spēlēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. oktobrī starptautiskā konkursā The International. City. People. Light. Award 2008 Rīga saņēma balvu par otro labāko pilsētas izgaismojumu. Dzelzceļa tilta izgaismojums pār Daugavu tika atzīts par vienu no labākajiem pilsētvides gaismas projektiem pasaulē, informē Rīgas dome.

Šo konkursu jau trešo gadu pēc kārtas organizē Starptautiskā pilsētu apgaismojuma asociācija (Lighting Urban Community International Association jeb LUCI) sadarbībā ar kompāniju Philips.

Rīgu svinīgās apbalvošanas ceremonijā San Lui Potosi pilsētā Meksikā pārstāvēja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks (LPP/LC). Pirmo vietu šogad ieguva Dienvidkorejas galvaspilsēta Seula, savukārt trešo vietu – Šveices pilsēta St. Gallēna.

A. Ludviks atzīmē, ka "starptautiskā balva ir vēl viens nozīmīgs solis, ko esam spēruši Rīgas un Latvijas atpazīstamības veicināšanā starptautiskajā vidē. Tā ir arī lieliska dāvana mūsu valsts 90. jubilejā".

Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i.,08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: 1a.lv

Kopts zāliens izdaiļo jebkuras mājas pagalmu un ir katra mājas saimnieka lepnums. Taču kopta, zaļojoša zāliena uzturēšana var būt nogurdinošs un laikietilpīgs darbiņš, īpaši, ja regulāri jāpļauj plašas zāliena teritorijas. Turklāt ar papildu izaicinājumiem jāsaskaras arī tiem, kuriem pagalma reljefs ir nelīdzens un grūti pļaujams. Tieši tāpēc kvalitatīvs un jaudīgs zāles pļāvējs ievērojami atvieglos pļaušanas darbus, nodrošinot ne tikai skaisti koptu zālienu, bet arī ērtu pļaušanu pat sarežģītos apstākļos.

Šajā rakstā apskatīsim dažus no labākajiem zāles pļāvējiem, kas ir īpaši piemēroti plašiem pagalmiem ar nelīdzenu reljefu, tāpēc, ja šobrīd esi jauna zāles pļāvēja meklējumos, turpini lasīt!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbības vides uzlabošanai iezīmē 40 pasākumus, kuru īstenošana padarītu Latviju pievilcīgāku pašmāju un ārvalstu investoru acīs.

To paredz Ministru kabineta sēdē akceptētais Uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas pasākumu plāns 2019.- 2022.gadam. Uzņēmēji un politiķi atzīst, ka uzņēmējdarbības vide nemitīgi mainās un līdz ar to faktiski visu laiku ir nepieciešams veikt izmaiņas – uzlabojumus, tādējādi ne tikai nodrošinot Latvijas valsts konkurētspējas uzlabošanu, bet vairākās pozīcijās arī, lai pielīdzinātos konkurentvalstu labākajiem sasniegumiem. Interesanti, ka Uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas pasākumu plāna projekta akceptēšana notika vairāk nekā sešus mēnešus pēc tam, kad tas tika pieteikts (2018. gada 1. novembrī) izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē. Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro atzina, ka uzņēmējdarbības vides pilnveidošana ir būtisks faktors, lai varētu veicināt Latvijas tautsaimniecību, lai tā kļūtu pievilcīgāka gan ārvalstu investoriem, gan pašmāju uzņēmējiem.

Pasaulē

TNT Magazine nosauc labākos Ziemassvētku tirdziņus

Gunta Kursiša,11.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par labākajiem Ziemassvētku tirdziņiem Eiropā atzīti Tallinas, Prāgas, Kopenhāgenas un Barselonas Ziemassvētku tirdziņi, teikts ceļojumu žurnāla TNT Magazine rekomendācijā.

Tallinas Ziemassvētku tirdziņš tika nosaukts par vienu no labākajiem tā Ziemassvētku tradīciju dēļ. «Daudzi ir pārliecināti, ka pirmās Ziemassvētku egles parādījušās Tallinas pilsētas laukumā 1441. gadā,» žurnāls iesaka apmeklēt Tallinas Ziemassvētku tirdziņu, norādot, ka Tallinā var baudīt «romantisku, pasakai līdzīgu skatu».

Par labākajiem Ziemassvētku tirdziņiem tika atzīti arī vēl citi Eiropas tirdziņi, ierindojot tos dažādās kategorijās. Nirnbergas tirdziņš Vācijā tika atzīts par labāko tā izskata dēļ, Prāgas tirdziņš – visplašākā ēdienu piedāvājuma klāsta dēļ, tirdziņš Vīnē – tā dažādības dēļ, jo tas piedāvā gan iepirkšanos, gan vietējo mākslinieku darbu apskati un citas aktivitātes, Kopenhāgenas tirdziņu ieteikts apmeklēt tiem, kuriem patīk atrakciju parku apmeklēšana un aktīva brīvā laika pavadīšana, Budapeštas tirdziņu ieteikts apskatīt, jo tajā var iepazīties ar Ungārijas tradīcijām, Krakovas tirdziņš jāredz pilsētas vēstursikās arhitektūras dēļ, Berlīnes tirdziņš ieteikts hipsteriem, savukārt Barselonas Ziemassvētku tirdziņš ieteikts tādēļ, ka tajā iespējams izbaudīt «nesezoniālus Ziemassvētkus». Žurnāls ieteicis apmeklēt arī tirdziņu Dublinā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iekļauts starp labākajiem jaunuzņēmumiem ASV. Uzņēmums ierindojies 128.vietā Forbes ikgadējā sarakstā ar Top 500 darba devējiem tieši jaunuzņēmumu vidū jeb America's Best Startup Employers 2021, kas veidots balstoties uz uzņēmumu reputāciju, izaugsmi un darbinieku apmierinātību.

Printful ir kļuvis par pievilcīgu darba devēju ne tikai straujās izaugsmes, bet arī daudzveidīgās iekšējās kultūras dēļ. Tā kā Printful spējis pielāgoties mainīgajai uzņēmējdarbības videi arī pandēmijas laikā, uzņēmums turpina piedāvāt savus pakalpojumus, vienlaikus atverot ražotnes Kanādā un Spānijā.

"E-komercijas nozare šobrīd piedzīvo milzīgu izaugsmi, tādēļ arī mums jāturpina paplašināt sava darbība visā pasaulē. Mēs esam pagodināti, ka esam atzīti par vienu no labākajiem darba devējiem starp jaunuzņēmumiem, jo šobrīd, vairāk kā jebkad agrāk, mums jāpatur prātā, cik svarīgi ir uzturēt uzņēmuma kultūru un rūpēties par mūsu darbiniekiem," komentē Printful izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas restorāni atkārtoti izpelnījušies augstāko atzinību konkursā "Baltic Wine & Drinks Awards", aģentūru LETA informēja pasākuma rīkotāji.

Konkursā kopumā tika vērtēts 64 Baltijas valstu vadošo restorānu, vīna bāru, kokteiļbāru, viesnīcu restorānu un specializēto vīna veikalu piedāvājums jeb vīna un dzērienu kartes.

Sestdien apbalvošanas ceremonijā par labākajiem atzīti jeb ar trīs zvaigznēm visvairāk novērtēti tika tieši Rīgas restorāni un bāri. Kopumā Baltijas "Top 20" iekļuvuši deviņi Latvijas, septiņi Igaunijas un četri Lietuvas restorāni un vīna bāri, par labākajiem Latvijā ieceļot tādus rīdzinieku iecienītus restorānus kā "Barents", "Truff Le Pig, Riviera", "Noble Wine", "Max Cekot Kitchen", "Snatch", "B7" un "WhiteHouse".

Vīna veikalnieku kategorijā par labākajiem ar trim zvaigznēm atzīti "Noble Wine" un "Barents Wine Collectors", savukārt, izvērtējot dzērienu piedāvājumu, par labāko kokteiļbāru tika atzīts "Barents", ar trim zvaigznēm novērtējot arī "Whitehouse" kokteiļu un dzērienu piedāvājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Torstens Oleckis (Torsten Oletzky), apdrošināšanas sabiedrības Ergo vadītājs, svētdien atzinis, ka seksa tusiņš, kurā piedalījušās prostitūtas un kas 2007.gadā tika organizēts labākajiem pārdevējiem, izmaksājis 83 tūkstošus eiro, vēsta thelocal.de.

Hamburg Mannheimer, sabiedrība, kas organizēja tusiņu vēsturiskajās Gellert termālajās vannās Budapeštā, tagad pieder Ergo. Informācija par «motivējošo» braucienu labākajiem pārdošanas pārstāvjiem nāca klajā, jo divi šā pasākuma dalībnieki vērsās pie medijiem.

Oleckis ziņu žurnālam Der Spiegel stāstījis, ka orģija bija daļa no trīs dienu ekskursijas, lai gan viņš nav vēlējies sniegt sīkāku informāciju, jo joprojām notiek izmeklēšana.

Viņš šo pasākumu nodēvējis par «nopietnu kļūdu» un sacījis, ka tas ir būtisks uzņēmuma noteikumu pārkāpums.

Citas ziņas

Liepājā vērtē skaistākos skatlogus

Vēsma Lēvalde, Db,18.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar skaistāko un sapostāko skatlogu vērtēšanu Ziemassvētkos noslēdzies šī gada konkurss Liepāja pucējas par labākajiem uzņēmumu un iestāžu skatlogiem. Par labākajiem gada pēdējā kārtā konkursa žūrija atzina SIA Elektrons&K, SIA Kaja, SIA Palass, SIA Grāmata un salona Ideju lidlauks skatlogus.

Konkursa Liepāja pucējas Ziemassvētku skatlogu vērtēšanas kārta tradicionāli ir tā, kurā iestāžu un uzņēmumu, arī skolu, saimnieki izpaužas visaktīvāk. Liepāja šogad īpaši izceļas ar Ziemassvētku rotājumiem. Gan pilsētvidē, gan arī teju visos pilsētas veikalos un citās sabiedriskās vietās Ziemassvētku dekorāciju klāsts ir visdažādākais, sākot no vienkāršām lampiņām līdz krāšņi izpušķotiem Ziemassvētku tēliem.

2008. gada konkursa par labākajiem iestāžu un uzņēmumu skatlogiem apbalvošana notiks nākamā gada sākumā.

Ziemassvētku skatlogu vērtēšanas kārtu finansiāli atbalstīja banka Nordea, kura kārtas uzvarētājam piešķirs naudas balvu 200 Ls vērtībā.

Citas ziņas

Pasniegs Kurzemes tūrisma balvu Lielais Jēkabs

Vēsma Lēvalde, Db,13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008.gada 28. novembrī Ventspils Livonijas ordeņa pilī Kurzemes Tūrisma asociācija jau piekto gadu pēc kārtas labākajiem reģiona tūrisma uzņēmumiem un produktiem pasniegs nozīmīgāko Kurzemes tūrisma gada balvu - Lielais Jēkabs.

Balsošana mājas lapā www.kurzeme.lv par labākajiem Kurzemē noslēgsies 24.novembrī un balvas par nopelniem tūrisma attīstībā tiks piešķirtas astoņās nominācijās:

1.Par nozīmīgu ieguldījumu tūrisma attīstībā Kurzemē;

2.Labākā tūrisma mājas lapa Kurzemē 2008;

3.Labākā naktsmītne Kurzemē 2008;

4.Labākais ēdināšanas uzņēmums Kurzemē 2008;

5.Labākais atpūtas piedāvājums ģimenei Kurzemē 2008;

6.2008.gada tūrisma debija Kurzemē;

7.Labākais Kurzemes muzejs 2008;

8.Labākais Kurzemes pasākums 2008.

Šogad par balvas Lielais Jēkabs 2008 pasniegšanas vietu ir izvēlēta Ventspils Livonijas ordeņa pils, jo šis gads Ventspils muzejam ir ļoti nozīmīgs - tiek svinēta muzeja dibināšanas 80 gadu jubileja, informē KTA.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pietuvojoties kādiem politisko vēlēšanu datumiem, sabiedrība tiek ierauta debašu maratonos, kuros tad attiecīgie personāži mēģina demonstrēt visas savas retoriskās spējas, lai palielinātu iespējamību nonākšanai pie varas vai tās grožu nosargāšanai.

Oktobris atnesis šādas debates ASV, kuru likme ir visai augsta. Par nākamo šīs valsts prezidenta amatu sacenšas pašreizējais ASV stūrmanis Donalds Tramps ar šī krēsla kārotāju no ASV Demokrātu partijas Džo Baidenu.

Atcerēties par auditoriju

Lai nu kā - līdz ar milzīgu uzmanību piesaistošajām ASV debatēm parādās daudz spriedumu un ieteikumu, kas saistīti ar panākumu gūšanu šādās viedokļu un pat ideoloģiju cīņās publiskajā telpā. Galu galā debates dod iespēju uzlabot savas pozīcijas kāda mērķa sasniegšanā vai patraucēt to darīt pretiniekiem.

Kā viens no pirmajiem ieteikumiem pie kādām debatēm parasti tiek minēta savas auditorijas definēšana. Piemēram, ziņu portāls Wired.com izceļ, ka politiķi brīžos, kad uz skatuves debatē par visdažādākajiem jautājumiem, necenšanās pārliecināt viens otru par savu argumentu pareizību. Viņu mērķis ir pārliecināt “notiekošā šova” skatītājus un klausītājus. Rezultātā arī argumenti un debašu stratēģijas tiekot strukturētas ap šo mērķi. Tādējādi arī visiem citiem, kuri piedalās publiskajās debatēs, parasti tiek ieteikts izvirzīt līdzīgu mērķi – pārliecināts skatītājus un kaustītājus nevis iesaistīties, piemēram, lieki emocionālā cīņā par sava oponenta balss iegūšanu, kas tāpat nekad, visticamāk, nenotiks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Man nav nekādu bažu par Latvijas gāzes vietu Latvijas tirgū - kā ir atzinuši arī Eiropas līmeņa eksperti, Latvijas gāze ir viens no labākajiem enerģētikas uzņēmumiem. Mani uztrauc, ka Latvijas gāze tiks sadalīta tādā veidā, ka būs lielas problēmas ar apgādi, intervijā laikrakstam Diena atzīst Latvijas gāzes padomes priekšsēdētāja vietnieks un akcionārs Juris Savickis.

Vai ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas izteikumi par draudiem un šantāžu neliecina, ka ir apstājies dialogs starp valsti un LG akcionāriem un situācija virzās uz tiesāšanos?

Vispār negribu tiesāties pats ar savu valsti. Bet jāsaka, ka dialoga faktiski nav bijis. Notiek viedokļu apmaiņa ar LG vadību, diemžēl ministre negrib ieklausīties profesionālos cilvēkos. Caur medijiem tiek taisīta propaganda, lai, maldinot par īstajiem situācijas apstākļiem un patieso līgumu saturu, savā pusē dabūtu politisko vilkmi. Tomēr cerams, ka vistuvākajā laikā dialogs notiks.

Sakiet, vai jūs esat par vai pret gāzes tirgus liberalizāciju?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzņēmums ilgtermiņā spētu ne tikai eksistēt, bet arī augt un attīstīties, vadības komandai nemitīgi ir jāseko līdzi globālajām tirgus tendencēm, kā arī skaidri jāzina, kādu viņi vēlas savu biznesu redzēt pēc pieciem un desmit gadiem, spriež Valērija Lieģe, Oaklins Baltics partnere.

Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir stratēģija, atzīmē V. Lieģe, piebilstot, ka nereti uzņēmuma vadības komanda ir tik ļoti ierauta operacionālajās lietās, ka aizmirst par lielo bildi. Tiklīdz tas notiek, virzība uz priekšu apstājas, jo vadības galvenais uzdevums nav kontrolēt detaļas, bet gan rūpēties par lielo vīziju, skaidro Oaklins Baltics partnere, uzsverot, ka svarīgi aspekti biznesa veiksmes stāstā ir arī profesionāla komanda un pareizie sadarbības partneri.

Vilina izaicinājumi

“Jau kopš bērnības es vienmēr esmu gribējusi būt starp labākajiem, tāpēc pēc vidusskolas beigšanas nolēmu iestāties Rīgas Ekonomikas augstskolā, kas tajā laikā bija viena no prestižākajām augstākās izglītības iestādēm Latvijā,” atminas V. Lieģe. “Tā bija praktiski vienīgā ārzemju augstskola mūsu valstī, un, lai tajā tiktu, bija jāiztur milzīgs konkurss, jo uz vienu vietu pretendēja apmēram 15 cilvēki. Tas man šķita izaicinoši, bet arī ļoti vilinoši, tāpēc es nolēmu mēģināt. Ja godīgi, apgūstamā joma tolaik pat nešķita tik svarīga, jo mani vairāk saistīja doma par iespēju mācīties šajā prestižajā augstskolā, nevis apgūt kādu konkrētu profesiju. Es vienkārši gribēju būt starp labākajiem, jo, manuprāt, pēc 12. klases ir ļoti grūti izlemt, kas tieši tu vēlies būt. Es nevarētu teikt, ka jau no padsmit gadiem zināju, ka vēlos savu dzīvi saistīt ar finansēm, taču tieši tā arī sanāca,” spriež V. Lieģe, kura arī savu pirmo profesionālo pieredzi ieguva tieši studiju laikos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neseno Kaspersky programmatūras aizliegumu Lietuvas valdības iestādēs, kas notika līdztekus šādam aizliegumam ASV, kompānija skaidro ar politiķu apjukumu jaunajā kiberdraudu situācijā, kad neko nedarīt nevar, un vienkāršākais ir atrast grēkāzi.

Šī saruna ar Kaspersky Lab ģenerālmenedžeri Ziemeļvalstīs un Baltijā Leifu Jensenu (Leif Jensen) notika kompānijas rīkotajā seminārā klientiem Rīgā.

Sāksim ar skandalozo. Kā jūs ir ietekmējis kompānijas produktu aizliegums ASV valdībā?

Tas mūs ietekmēja galvenokārt no PR un tēla puses. Amerika ir no Eiropas ļoti atšķirīga mentalitāte un politiskā sistēma. Piemēram, Teksasā ir likums, kas nosaka, kad lietum līt ir pretlikumīgi. Tas ir tik atšķirīgi no Eiropas, ka dažkārt mēs nemaz nevaram saprast, kas īsti tur notiek.

Tiešām?

Jā, varat pārbaudīt Google. Kalifornijā ir aizliegts no automašīnas medīt zivis, ja vien tas nav valis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai pandēmijas pirmo vilni izdevies pārvarēt veiksmīgāk nekā vairumam citu Eiropas Savienības un pasaules valstu, daudzos ekonomiskos rādītājos esam ar labākajiem rezultātiem, norāda bankas "Citadele" ekonomists Mārtiņš Āboliņš.

Ja 2008. / 2009. gada krīzē Latvija bija starp smagāk skartajām valstīm, tad šobrīd ir pretēji - Latvijas ekonomikai veicas labāk nekā vidēji pasaulē. Tas ļauj cerēt, ka vīrusa uzliesmojuma jeb otrā viļņa gadījumā būs vieglāk, un no iepriekšējās krīzes atkārtojuma spēsim izvairīties. Ir pirmās labās ziņas, vienlaikus, protams, arī bažas par neskaidro vīrusa izplatību nākotnē, un cerība ka, pateicoties līdzšinējai pieredzei un labajām Latvijas pozīcijām uz citu valstu fona, jauns vīrusa uzliesmojums jeb otrais vilnis varētu būt vieglāk pārvarams.

Šobrīd ir skaidrs, ka Latvijas ekonomika viszemākajā punktā bija aprīļa vidū, savukārt tirdzniecībā atkopšanās maijā un jūnijā notika daudz straujāk nekā gaidījām. Citadeles maksājumu karšu dati rāda, ka patēriņa izdevumi par precēm jūnijā jau pārsniedz pirms Covid-19 līmeni, vienlaikus izdevumi par pakalpojumiem vēl nav atjaunojušies.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uztvert kolēģus kā profesionālu sporta komandu ir mērķtiecīgāk, nekā salīdzināt ar ģimeni, ir pārliecināts Latvijā radītā veselības tehnoloģiju jaunuzņēmuma Nutrameg līdzdibinātājs Kristofs Blaus. Lai komanda uzvarētu, vajadzīgi atlēti, saspēle un treneri, kurus, pēc uzņēmēja domām, raksturo trīs galvenās īpašības – sistēmiska domāšana, vēlme nepārtraukti mācīties un brutāls godīgums pret sevi un citiem.

Nevis ģimene, bet sporta komanda

"Daudzi uzņēmumi pozicionē sevi kā ģimeni un aicina darbiniekus turēties pie ģimeniskām vērtībām. Tas ilgu laiku bijis arī Nutrameg uzstādījums, taču nu maināmies un vairāk identificējamies ar profesionālu sporta komandu,” stāsta Kristofs Blaus. Viņš skaidro – ģimene ir sistēma, kurā prioritāte ir nevis sniegums un atlētu sastāvs, bet gan turēšanās kopā par katru cenu. Bet biznesam tas var nozīmēt zaudētus attīstības gadus un labāko darbinieku aiziešanu uz citiem uzņēmumiem, kuros panākumi tiek vērtēti augstāk nekā sentiments.

“Katrā ģimenē ir sava melnā avs, kuru aiz radniecības esam gatavi pieņemt un atbalstīt, bet šādu cilvēku tolerēšana profesionālā vidē ir drīzāk neauglīga un netaisnīga pret komandas labākajiem spēlētājiem. Ja joprojām runājam sporta analoģijās, A spēlētājiem ir svarīgas uzvaras, bet izcila saspēle ar komandas biedriem dod prieku arī pēc zaudējuma. Apziņa, ka tu spēlē ar labākajiem, ļoti motivē, un tev kļūst svarīgi katrā spēlē pierādīt sevi un attaisnot gan pašam savas, gan pārējo komandas biedru cerības. B spēlētāji drīzāk jutīsies atviegloti, ja komandā kāds "nevilks", jo tā viņi uz citu fona labāk izskatīsies. Tāpēc ir teiciens par komandām, ka A spēlētāji piesaista A spēlētājus, bet B spēlētāji piesaista C līmeni. Uzņēmumam der apzināties – ja vēlies A komandu, visiem ir jābūt A līmeņa spēlētājiem," saka Kristofs Blaus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporatīvās dāvanas ir viens no labākajiem veidiem, kā izrādīt atzinību un veidot ilgstošas attiecības ar darbiniekiem un klientiem, taču, ņemot vērā lielo izvēles klāstu, var būt grūti izvēlēties dāvanu, kas būs tieši laikā. Tātad, kas padara korporatīvo dāvanu neaizmirstamu?

Saskaņā ar nesen veikto aptauju, vissvarīgākais faktors, kas ietekmē saņēmēja viedokli par biznesa dāvanu, ir tās pārdomātība. Pētījums atklāja, ka cilvēki, visticamāk, novērtēs pārdomātas, personalizētas dāvanas, kas atspoguļo viņu intereses.

Padariet savu ziņojumu neaizmirstamu

Pārdomāta ziņojuma pievienošana ir viens no labākajiem un saņēmējam patīkamākajiem veidiem, kā piešķirt korporatīvai dāvanai nozīmi. Apsveriet iespēju pievienot dāvanai digitālu piezīmi vai pat speriet soli tālāk un izveidojiet video ziņojumu, ko pievienot dāvanai. Atrast ideālus vārdus, lai izteiktu pateicību, var būt sarežģīti, taču nedaudz padomājot vai pasmeļoties idejas internetā noteikti atradīsiet īstos. Personīga piezīme parāda, ka jūs novērtējat esošās attiecības un esat gatavs veltīt papildu laiku, lai parādītu adresātiem, ka jums viņi rūp.

Start-up

Maratonu nevar noskriet sprintā

Anda Asere,22.11.2019

“Smartly.io” līdzdibinātājs Kristo Ovaska, “Wolt” līdzdibinātājs Miki Kūsi (Miki Kuusi) un bērnu grāmatu “Hello Ruby” autore Linda Liukasa (Linda Liukas)

Foto: Jussi Hellsten

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu pasaulē ir posms, kad nepārtraukti jāstrādā, lai apsteigtu laiku un izveidotu stabilus pamatus, bet pienāk brīdis, kad jāpāriet tādā tempā, lai spētu saglabāt izaugsmi

Tā jaunuzņēmumu konferences “Slush” laikā bērnu grāmatu “Hello Ruby” autores Lindas Liukasas (Linda Liukas) moderētajā diskusijā atzina ēdienu piegādes platformas “Wolt” līdzdibinātājs Miki Kūsi (Miki Kuusi) un reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmuma “Smartly.io” līdzdibinātājs Kristo Ovaska. Runājot par to, kāpēc uzsākuši biznesu, K. Ovaska atklāti teic, ka viņam nepatīk pieņemt padomus no citiem un viņš netic, ka kaut kas ir neiespējams. Savukārt M. Kūsi sevi neuzskata par dibinātāju vai uzņēmēju, bet gan drīzāk par vadītāju. Pie tā viņu novedusi zinātkāre. “Man nekad nav bijis svarīgi būt dibinātājam. Mums bija vīzija produkta līmenī un mēs vienkārši to īstenojām. Līdz šim vairāk esam balstījušies intuīcijā, bet tagad mums jāmācās vairāk balstīties uz datiem,” viņš atzīst.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Galaxy Note 8

Jānis Vēvers,20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

S-Pen irbuļa plašās iespējas padara Samsung Galaxy Note 8 par vienu no iekārojamākajiem un arī dārgākajiem viedtelefoniem

Lai cik ļoti kādam tas nepatiktu, stāstā par šoruden dienasgaismu ieraudzījušo Galaxy Note 8 nav iespējams izvairīties no tā tiešā priekšgājēja drūmā likteņa piesaukšanas. Nedienas ar dažiem Note 7 uzliesmojušajiem akumulatoriem noveda pie nāves sprieduma visam pērnā gada digitālo piezīmjgrāmatiņu metienam, un, loģiski, šogad viena no centrālajām intrigām – vai korejiešiem būs izdevies novērst nesenos trūkumus.

Pēc pirmajām nedēļām tirgū izskatās, ka ar drošību Note 8 viss ir kārtībā. Par visu pārējo pēc kārtas.

Dizains

Vecāko paaudžu Note tālruņu īpašniekus, kuriem neizdevās dzīvē ieraudzīt Note 7, šā gada modelis iepriecinās ar slaidumu. Tas ir garāks un šaurāks par Note 4, taču ar krietni lielāku ekrānu. Izmantojot pašu intensīvi popularizēto bezmalu ekrāna koncepciju, Samsung inženieri 6,3 collu Infinity displeju ievietojuši tikai 16,25 centimetrus garā, 7,48 platā un 8,6 milimetrus biezā korpusā. Šī nudien vairs nav tāda «lāpsta» kā priekšgājēji, lai arī Note 8 kļuvusi smagāka. Tā ir tikai mata tiesu lielāka par šā gada Galaxy S8+, un papildu vieta galvenokārt izlietota, lai atrastu paslēptuvi S-Pen irbulim. Vizuāli piezīmjgrāmatiņa ir ārkārtīgi līdzīga pavasarī tirdzniecībā laistajiem radiniekiem – spīdīga, stingra metāla līste visapkārt, spoguļveidīgs aizmugures vāks un pogas, arī specializētā Bixby asistenta aktivizācijai identiskās vietās. Viena no retajām atšķirības zīmēm ir šā brīža modes kliedziens – divu lēcu fotokamera.

DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Krieviem nav ne vainas

Didzis Meļķis - DB starptautisko ziņu redaktors,29.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā kiberdrošības kompānija Kaspersky Lab ir dabūjusi trūkties, jo, baidoties, ka tās antivīrusa programmu Krievija izmanto spiegošanai, tā tika aizliegta vispirms ASV, tad Lietuvā, Lielbritānijā, un maija vidū par to paziņoja arī Nīderlande. Nesenā sarunā ar DB (08.03.) Kaspersky ģenerālmenedžeris Ziemeļvalstīs un Baltijā Leifs Jensens komentēja, ka kompānija ļoti labprāt redzētu pierādījumus amerikāņu apsūdzībai, kas radījusi šo ķēdes reakciju, bet tādus neviens neuzrāda.

Kompānija ir tikusi skaidrībā vien tik tālu, ka amerikāņu drošībnieku bažas un rīcība ir balstījusies avīzēs lasāmajā. Žurnālistiem to avoti savukārt nav jāuzrāda, un The New York Times un The Wall Street Journal attiecīgajās publikācijās, kā Krievijas izlūkdienesti izmanto Kaspersky antivīrusu, lai caur to meklētu citu izlūkdienestu klātbūtni tīmeklī, norādes uz informācijas avotiem bija ļoti aizplīvurotas.

L. Jensens DB argumentēja, ka kompānija ar Bug Bounty Programm p at i zaicina k iberdrošības a ktīvistus meklēt un uzrādīt Kaspersky programmā nepilnības un caurumus, ikvienam par to apsolot 100 tūkstošus dolāru. Pagaidām ir klusums.

Lai gan valdības veido nelielu Kaspersky klientūras daļu, to atteikšanās no kompānijas pakalpojumiem grauj tās tēlu, kas acīmredzot ir iemesls, kāpēc kompānija maija vidū ir paziņojusi, ka no Krievijas pārceļas uz Šveici. Līdz 2019. gada beigām Kaspersky savā datu centrā Cīrihē būs pilnībā pārcēlis informāciju par lietotājiem Eiropā, Ziemeļamerikā, Singapūrā, Austrālijā, Japānā, Dienvidkorejā u.c.

Atpūta

Gimlet Nordic: Šis ir iespēju laiks

Monta Glumane,09.04.2020

"Gimlet Nordic" kokteiļbāra saimnieki Edgars Grišulis (no kreisās) un Ilmārs Munkevics.

Foto: Monta Glumane

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Gimlet Nordic" kokteiļbārs Rīgā fokusējas uz vietējās, ziemeļu reģionam raksturīgās garšas iekļaušanu dažādos kokteiļos. Pielāgojoties ārkārtas situācijai, bārs piedāvā šos dzērienus baudīt arī mājās.

Kokteiļbārs Baznīcas ielā tika atklāts 2018. gada novembrī. Viens no "Gimlet Nordic" saimniekiem Edgars Grišulis šāda bāra koncepta ideju lolojis jau sen. "Ēdināšanas nozare, restorāni un šefpavāri ir attīstījusies vairāk nekā bāru industrija. Viņu veiksmes stāsts ir sadarbība ar vietējiem zemniekiem, sezonalitāte, maiņa un cikliskums. Arī mūsu bārs ir ļoti pielīdzināms pasaules labākajiem restorāniem. Zemnieks piezvana un saka - man ir izaugušas, piemēram, nātres, izplaukuši ceriņi. Daudz ko gatavojam no ļoti unikālām lietām," stāsta E.Grišulis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot divus miljonus eiro, atklāta “Dr. Federa Vācijas-Latvijas Kardioloģijas Centra” jaunā klīnika, kas tuvāko piecu gadu laikā plāno apkalpot 100 tūkstošus pacientu un veicināt medicīnas tūrisma attīstību Latvijā.

Līdz ar klīnikas atklāšanu biznesa centrā “Elemental”, Skanstes apkaimi nu varam saukt par Rīgas kardioloģijas sirdi, jo šeit pacientiem vienkopus būs pieejami visi nepieciešami pakalpojumi - sākot no modernas diagnostikas līdz pasaulē atzītākajām tehnoloģijām ārstēšanā un labākajiem nozares speciālistiem, stāsta “Dr. Federa Vācijas-Latvijas Kardioloģijas Centra” izveidotājs un kardiologs Roberts Feders.

“Darbu sākām 2019. gadā un šajā laikā mūs ir apmeklējuši gandrīz 20 tūkstoši pacientu. Tā kā klientu skaits ik gadu turpināja palielināties, nolēmām paplašināties, kā rezultātā šobrīd esam pārvākušies uz pilnīgi jaunām telpām, kas ir modernākās šāda tipa medicīnas iestādes telpas Baltijā un ļaus mums uzņemt vēl lielāku skaitu pacientu. Mūsu mērķi ir gana ambiciozi - tuvāko gadu laikā, kopā ar klīnikā strādājošajiem 35 speciālistiem, esam iecerējuši apkalpot 100 tūkstošus klientu,” stāsta R.Feders.

Eksperti

Lielais bezdarbs neatvieglo speciālistu meklēšanu

Arta Biruma, [email protected],01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd noris arvien izteiktāka cīņa ar ekonomiskās lejupslīdes sekām – biznesa sektors saskāries ar noieta kritumu, privātais ar ienākumu samazināšanos, savukārt valsts cenšas risināt samilzušās bezdarba problēmas. Varētu šķist, ka lielais bezdarbnieku skaits būtiski atvieglo uzņēmumiem jaunu, perspektīvu darbinieku atlasi. Tomēr pieredze rāda, ka situācija ir sarežģītāka.

Kaut arī uz dažādiem administratīviem amatiem piesakās no 100 līdz pat 200 kandidātu, un ir pat gadījumi, ka saņemti aptuveni 500 pieteikumi uz vienu vakanci, tomēr tajā pašā laikā darbinieku meklēšana tik raiti nesokas.

Uz šo brīdi izdevumu samazināšana, pārstrukturizācija un darbības optimizācija uzņēmumos lielākoties ir paveikta un jādomā par ieņēmumu kāpināšanu – meklēt jaunus noieta tirgus un, kas būtiski, meklēt jaunus pārdošanas speciālistus, jo pēc izaugsmes gadiem izrādījās, ka ne visi pārdošanā strādājošie spēj turpināt pildīt pienākumus arī tad, kad pieprasījums krītas. Tādēļ darba devēji šos padotos atlaida un šobrīd meklē jaunus – kompetentākus speciālistus.