Jaunākais izdevums

Latvijas Motosporta federācijas Motošosejas komisijas ilggadējais vadītājs, SIA Laneks Riepu centra direktors Tāls Meļķis autosporta profesionāļu un entuziastu aprindās esot labi zināms ar mīlestību pret itāļu automašīnām un neparastu hobiju - automodeļu sacensību rīkošanu, raksta laikraksts Diena.

Sapratu, ka savā mūžā naudas un laika trūkuma dēļ nepaspēšu izsapņot visus auto sapņus, atzinis T. Meļķis. Tāpēc viņš nolēmis sapņus realizēt samazinātā mērogā un pēdējo adu laikā sadarbībā ar Latvijas Alfa Romeo īpašnieku klubu izveidojis auto modelīšu jeb Slotcar čempionātu.

Ņemot vērā, ka šis čempionāts notiek Latvijas Alfa Romeo kluba paspārnē, sacensībās piedalās tikai un vienīgi itāļu auto modeļi. «Šobrīd manā kolekcijā ir tikai itāļu auto Slotcar modeļi. Lieliska ir iespēja izpausties, būvējot un pilnveidojot savu auto parku. Vajadzīgs vienīgi rakstāmgalds un smalkmehāniķa instrumenti. Ir patīkami vērot savu miniatūro auto parku, kas jau sāk pieņemt to kvalitāti un apjomu, kādu es izvēlētos reālajā dzīvē, ja vien būtu Brunejas sultāns,» smejoties sacījis auto eksperts un piebildis: «Galu galā, es varu par izveidot Ferrari pēc individuāla pasūtījuma. Pagaidām tas ir vispieejamākais veids, kā iegūt braucošas unikālu auto kopijas.»

T. Meļķis uzsvēris, ka cenšas pieturēties pie principa, ka jābrauc ar auto, kas patīk.

Tā esot ar abiem viņa šībrīža auto - 1998. gada Fiat Coupe un 1993. gada Lancia Delta. Abas mašīnas ir dzeltenas un mazliet līdzīgas. Abas automašīnas ikdienā nodrošina izvēli braukt ar skaļāku un jaudīgāku vai klusāku, bet komfortablāku auto, atzinis T. Meļķis.

Atpūta

Piektdienas intervija ar auto restaurācijas darbnīcas Riga Master Workshop īpašnieku Māri Bebri

Lelde Petrāne,24.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Māris Bebris, Riga Master Workshop (RMW) īpašnieks. Riga Master Workshop ir viena no lielākajām klasisko auto darbnīcām Baltijā un Skandināvijā ar teju desmit gadu pieredzi tirgū. Apmēram 85% darba tiek eksportēts – klientu loks ir ļoti plašs, sākot no Krievijas un Rietumeiropas līdz pat Singapūrai un Austrālijai. Papildu restaurācijai RMW piedāvā arī auto uzglabāšanu nesezonā jeb tā dēvēto «ieziemošanu», tāpat arī spēkrata sagatavošanu rallijiem un tehnisko atbalstu to laikā, konsultācijas par iegādi, sertifikāciju utt.

Auto

Papildināta ar foto- Latvijā restaurēts vairāk nekā pusmiljonu eiro vērts Alfa Romeo

Dienas Bizness,27.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riga Master Workshop restaurēta vairāk nekā pusmiljonu eiro vērta, vēsturiska 1943. gada automašīna – Alfa Romeo 6C2500 Sport Pininfarina. Savulaik saražoti vien 100 šādu auto, informē auto restauratori Riga Master Workshop.

Pēc pilnīgas auto restaurācijas, kas ilgusi vairāk nekā divus gadus, tā vērtība ir desmitkāršojusies, jo 2006. gadā esošais īpašnieks vēsturisko spēkratu tiešsaistes izsoļu portālā eBay iegādājās vien par 37 tūkstošiem eiro.

«Tieši šī Alfa Romeo 6C2500 Sport Pininfarina 1996. gadā gluži nejauši tika atrasta šķūnī, Beverlihilzā, ASV pie kāda precēta pāra, kuri šo auto bija izmantojuši 50. un 60.gados pārvietojoties pa Holivudas bulvāriem. Kopumā visos šajos gados auto bija veicis vien 33 360 km,» norāda Riga Master Workshop pārstāvji.

Alfa Romeo 6C2500 Sport ir viens no sava laika dārgākajiem automobiļiem un to atļauties varēja tikai ļoti turīgi ļaudis.

Foto

Alfa Romeo prezentēs ražošanai paredzēto 4C

Lelde Petrāne,13.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alfa Romeo 4C ražošanas versija debitēs Ženēvas šā gada auto izstādē, ziņo telegraph.co.uk.

Tas notiks divus gadus pēc Alfa Romeo 4C sākotnējās prezentēšanas šajā pašā izstādē.

Kā jau bija gaidāms, ražošanas modelis izskatās gandrīz identiski izstādes auto. Pamanāmas tikai sīkas izmaiņas, piemēram, lukturos un spoguļos.

Alfa vēl nav publiskojusi 4C cenas, bet sagaidāms, ka šis modelis maksās ap 32 tūkstošiem latu.

Pārdošanā 4C nonāks vēlāk šogad.

Sīkāka informācija par automašīnu atrodama, klikšķinot šeit.

Auto

Kas izkonkurēs KIA Sportage?

Aldis Zelmenis,29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stonic ir jauns B segmenta SUV modelis, kas pēc ražotāja aplēsēm jau tuvākajos gados kļūs par Eiropā populārāko KIA modeli, izkonkurējot pat lielo brāli KIA Sportage

Produkts, ko Eiropā sagaida milzu panākumi. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, KIA Stonic ir rūpīgi nostrādāts modelis ar rūpīgu apdares materiālu izvēli, nemaz nerunājot par personalizēšanas iespējām, atļaujot Stonic salikt dažādās variācijās, kombinējot 9 virsbūves, 5 jumta un 4 salona toņus. Skaidrs, ka Stonic ir mazs auto, taču tas pa visām varītēm centīsies izpatikt arī ģimenēm. Bagāžnieks ir 352 litru liels. Tas ir gaužām maz, toties otrajā rindā varēs satilpt pat divi pieaugušie. Komforta un ērtības būs ierobežotās devās, bet garāka auguma pasažieriem tur atrasties garākos pārbraucienos vispār nav ieteicams. Nelielam uzmundrinājumam var pieminēt, ka atzveltnes slīpums ir pietiekoši relaksējošs, nebūs jāsēž kā alvas zaldātiņam. Turklāt pats iekāpšanas un izkāpšanas process ir komfortablāks, nekā to varētu gaidīt, jo aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis ir gandrīz 90 grādi.

Auto

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi 10 gadu augstākajā līmenī

Dienas Bizness,17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi pērn sasnieguši 10 gadu augstāko līmeni, jo ekonomikas izaugsme pasaulē ir uzlabojusi patērētāju noskaņojumu, raksta Bloomberg.

Pieaugumu lielā mērā veicina tādu krosoveru kā Peugeot, Renault, Alfa Romeo un Toyota pieprasījums.

Kopējais reģistrāciju skaits pērn pieauga par 3,3% līdz 15,6 miljoniem transportlīdzekļu, liecina Eiropas Automašīnu ražošanas asociācijas dati. Šis ir lielākais skaits kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 16 miljoni transportlīdzekļu. Decembrī gan pārdošanas apjomi sarukuši par 4,8% līdz 1,14 miljoniem transportlīdzekļu.

Visstraujāko izaugsmi pērn piedzīvoja Toyota Motor Corp ar 12%. Aizvadītajā nedēļā Japānas kompānija paziņoja, ka pieprasījums Eiropā pēc tās krosovera RAV4 hibrīda 2017.gadā ir audzis par 31%.

Renault pārdošanas apjomi Eiropā auga par 6,7%, Fiat – par 5,2%, bet Alfa Romeo – par 30%.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

34. reizi aizvadītas pasaules vēsturisko auto ātrumsacīkstes Mille Miglia, informē pasākuma atbalstītāji.

Katru gadu 1000 jūdžu braucienā no Bešas līdz Romai un atpakaļ piedalās vairāki simti vēsturisku auto.

Šogad sacīkstēs piedalījās 450 auto, kas mēroja garo ceļu, kopā pulcējot komandas no vairāk nekā 40 dažādām pasaules valstīm. Vēsturiskajās auto sacīkstēs piedalās spēkrati, kas būvēti no 1927. līdz 1957. gadam (automašīnu ekipāžas pārstāvēja 71 dažādu auto zīmolu).

Šogad Mille Miglia norisinājās un sacensību starts tika dots 19. maijā Bešā. Pirmā automašīna, kas devās vēsturiskajā braucienā, bija 1923. gadā būvēts Bentley. Nākamās trīs dienas dalībnieki apmeklēja vairāk nekā 30 Itālijas pilsētas, tai skaitā Veronu, Rimini, Sanmarino, Romu, Sjēnu, Pizu un Parmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājam Peugeot jau atkal ir iemesls svinēt, jo tā jaunais krosovers 3008 ir ieguvis Eiropas gada automašīnas titulu.

Gada auto uzvarētājs tika paziņots tai pašā dienā, kad auto pasauli pāršalca ziņa par to, ka PSA Peugeot Citroen no GM pārpircis Opel - Vauxall. PSA grupa ar šo darījumu ir apsteigusi Renault, kļūstot par otro lielāko auto ražotāju Eiropā uzreiz pēc Volkswagen.

Peugeot 3008 modelis konkurēja ar tādām automašīnām, kā Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-klasi, Nissan Micra, Toyota C-HR un Volvo S90/V90.

TOP3 Eiropas automašīnu rezultāti:

  1. Peugeot 3008 - 319 punkti
  2. Alfa Romeo Giulia - 296 punkti
  3. Mercedes-Benz E-klase - 197 punkti
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alfa Romeo Stelvio ir talantīgs un ambiciozs krosoveru saimes jaunpienācējs. Vienīgi savā jaunības dullumā zaļknābis ir piemirsis par dažiem sīkumiem, kas ikdienā tik nesvarīgi nemaz nav

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Šo rindu autoram ar 280 ZS jaudīgo benzīnversijas Stelvio izdevās iepazīties gana rūpīgi un padziļināti. Atbilstoši mūsu koplietošanas ceļu daudzveidībai izbraukāti gan gludi, gan ne tik gludi ceļi, tostarp auto tika izmēģināts arī uz grants seguma klājuma, ko savā dzīvē Stelvio, iespējams, nemaz neizmantos. Un tomēr, tieši viesojoties uz grants ceļa, par jauno Alfa Romeo modeli atklājās kāds nepatīkams fakts. To, ka salona trokšņu izolācijas pakojums nav Stelvio stiprā puse, varēja konstatēt, braucot, piemēram, pa Ropažu-Tīnūžu asfalta ceļa pārpalikumiem. Turklāt uz tik grambaina asfalta ceļa klājuma Stelvio balstiekārta un stūres pievads reaģē pārlieku nervozi. Gods kam gods, auto izmisīgi centīsies kopēt ceļa profilu, taču līdz galam tas neizdosies. Kaut kādā ziņā šis dažbrīd pārspīlētais sportiskums pat piestāv Stelvio raksturam, tomēr absolūti nepiedodami ir tas, ka, uzkāpjot uz sausa grants seguma ceļa, pēc nobrauktiem pārdesmit kilometriem salonā putekļu būs vairāk, nekā spējat iedomāties. Negribas jau vilkt paralēles ar padomju laiku autobūves sasniegumiem, taču sen nebija nācies saskarties ar mūsdienu auto, kam salona hermētiskums būtu tik vājš. Turpretim labus vārdus var veltīt benzīnmotora un astoņpakāpju automāta sadarbībai. Viss raiti un saskaņoti. Jaudas ir tieši tik, cik vajag. Arī patēriņš, kas nav klases etalons, ir atbilstošs šādas klases auto, proti, vidēji uz 100 kilometriem 10 litri benzīna.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lexus LC kupeja ir īpašs auto ne tikai Lexus modeļu klāstā. Šobrīd pirmie LC modeļi jau ir ieradušies Baltijā, un reģionālais pārstāvis prognozē, kā 2018. gadā mērķis kopumā ir pārdot līdz 10 Lexus LC vienības.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Braukšana ar LC ir uzmundrinošs nevis nogurdinošs process, turklāt, ja vēl zem riteņiem ir tādi gleznaini kalnu serpentīni kā ceļā no Milānas līdz Minhenei, tad ar šādu auto var kļūt par autotūrisma fanu. Tieši šādu maršrutu kopā ar Lexus LC divu dienu laikā izpildīja šo rindu autors. Arī hibrīdversija ir pietiekoši enerģiska, vienīgais, izkāpjot no ikdienišķā braukšanas stila, vai tas būtu uz ātrgaitas autobāņa taisnivirziena kustībā, vai arī agresīvāk braucot pa serpentīniem, hibrīds būs acīmredzami gausāks. Toties LC 500h paātrinājums no miera stāvokļa būs zibenīgs, ļaujot no 0 līdz 100 km/h sasniegt 5 sekunžu paātrinājumu, kas tikai par 0,3 sekundēm atpaliks no LC 500 kupejas.

Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne,30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Auto

Trīs valstīs veiktas kratīšanas Fiat Chrysler Automobiles un Iveco īpašumos

LETA--AFP,22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji Vācijā, Šveicē un Itālijā veikuši kratīšanas vairākos īpašumos saistībā ar aizdomām, ka Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Itālijas kravas automašīnu ražošanas grupas "Iveco" ražotie automobiļi varētu būt aprīkoti ar programmatūrām kaitīgo izmešu apjoma falsificēšanai.

Vācijas Hesenes federālās zemes prokuratūra norāda, ka koordinētas pārrobežu kratīšanas tiek veiktas desmit komerciālajos īpašumos trīs valstīs.

Izmeklētājiem ir aizdomas, ka kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras varētu būt izmantotas "Iveco" automobiļos, kā arī FCA struktūrvienību "Alfa Romeo", "Fiat" un "Jeep" ražotajās automašīnās.

FCA pērn janvārī ASV piekrita samaksāt 515 miljonus dolāru, lai izbeigtu izmeklēšanu saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, no 10. līdz 12. aprīlim Ķīpsalā interesentus pulcēs starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2015, kurā būs apskatāmi vieglo automobiļu un apvidus automašīnu modeļi tieši no Ženēvas, kā arī Latvijas un ārvalstu tūninga sniegumi, informē BT1.

Tāpat izstādē varēs iepazīties ar jaunāko komerctransportu un industriālo tehniku, autoservisu aprīkojumu, instrumentiem un aksesuāriem.

Izstādes Auto 2015 apmeklētāji varēs aplūkot jaunākos Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati, Nissan, Citroen, Kia, Peugeot, Renault, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju spēkrati.

Lai apmeklētāji vieglāk orientētos plašajā izstādes piedāvājumā, tā ir iedalīta četrās sadaļās.Auto mehānikas 2015 ekspozīcijā klātienē varēs uzzināt un iepazīties ar Kanādā radīto pretrūsas apstrādes līdzekli Krown T40, kā arī jauno atsāļošanas formulu. Turpat varēs iegriezties arī rezerves daļu vairumtirdzniecības uzņēmuma Inter Cars stendiem un iepazīties ar citu uzņēmumu aprīkojuma, autoservisa iekārtu, instrumentu un aksesuāru jaunāko piedāvājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) otrdien paziņoja, ka modernizēs rūpnīcu Polijas dienvidos, lai līdz 2022.gada vidum sāktu elektrisko automobiļu ražošanu.

FCA norāda, ka "Jeep", "Fiat" un "Alfa Romeo" modeļi rūpnīcā Tihos tiks ražoti, izmantojot modernākās piedziņas sistēmas, tostarp pilnībā elektrisko piedziņu.

Pagaidām nav informācijas, cik lielas būs plānotās investīcijas, vai cik daudz jaunu darbavietu tiks radītas.

Šobrīd Tihu rūpnīca nodarbina 2500 cilvēkus. Pērn tā saražoja 263 176 automobiļus.

Foto

Desmit 2012. gadā Latvijā visbiežāk reģistrēto automašīnu tops

Gunta Kursiša,09.01.2013

Populārākās jaunās pasažieru automašīnas. 10. vietā ierindojies Volkswagen Tiguan. Latvijā 2012. gadā reģistrētas 226 jaunas VW Tiguan automašīnas.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar datiem par 2012. gadā visbiežāk reģistrētajām jaunajām automašīnām, Db.lv piedāvā aplūkot galeriju, kurā redzams, kuri automašīnu modeļi (svars līdz 3,5 tonnām) pērn reģistrēti visbiežāk kā vieglie pasažieru auto, bet kuri vairāk iecienīti kā vieglais komerctransports.

Vairāk uzziniet, skatoties galeriju!

Kopumā pagājušajā gadā reģistrēts aptuveni tikpat daudz jaunu automašīnu, cik iepriekšējā, 2011., gadā, tomēr, tuvojoties gada nogalei, iezīmējās tendencei jaunu automobiļu reģistrācijām samazināties. Pērn, līdzīgi kā 2011. gadā, Latvijā visbiežāk reģistrētas jaunas Volkswagen, Toyota un Peugeot zīmola automašīnas, tāpat Latvijā reģistrētas arī jaunas Ferrari, Cadillac, Infiniti, Rolls-Royce un Aston Martin zīmola automašīnas, kā arī vairāki jauni Bentley, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotie dati par vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta reģistrācijām Latvijā.

Auto

Rīgā noslēgsies Eiropas vēsturisko automobiļu brauciens Amber Trophy

Dienas Bizness,25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 26.jūnijā, ap plkst.13.30 Rīgas Rātslaukumā no saulainās Itālijas ieradīsies seno spēkratu brauciena Amber Trophy dalībnieki ar 20 elegantiem itāļu, vācu un angļu vēsturiskajiem automobiļiem, liecina Rīgas Motormuzeja pārstāvju sagatavotā informācija.

Starts seno spēkratu braucienam Amber Trophy tika dots 21. jūnijā gleznainajā Venēcijā, bet Rīga ir izraudzīta par brauciena finišu. Brauciena Amber Trophy maršruts ved pa seno Dzintara ceļu, kas savulaik savienoja Baltijas jūras piekrasti un seno Romas impēriju. Kopumā dalībniekiem jāpievar 2200 km, šķērsojot Austriju, Čehiju, Poliju un Lietuvu, lai nonāktu brauciena galamērķī – Rīgā.

Latvijas galvaspilsētā ieradīsies kopumā 20 vēsturiskie automobiļi, kas ražoti no 1950. līdz 1970.gadam. Rīgas iedzīvotājiem un viesiem būs iespēja apskatīt sportisko Alfa Romeo 2000 Touring Spider, Maserati Marek 3000 SS, Lancia Coupe 1,3 Monte Carlo, eleganto Jaguar XK 150 3,4 DHC un Lancia Flaminia Zagato, kā arī citus ekskluzīvus vēsturiskos automobiļus. Automobiļi Rātslaukumā būs apskatāmi no plkst.13.30 līdz 15.00.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Auto

Janvārī par 12% sarucis jaunreģistrēto automašīnu skaits

Gunta Kursiša,13.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī reģistrētas 911 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 12% mazāk nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, liecina jaunākā Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati.

Janvārī reģistrētas 776 jaunas pasažieru automašīnas un 135 jaunas vieglā komerctransporta automašīnas – gan jauna pasažieru automašīnu, gan jauna vieglā komerctransporta reģistrācijas šā gada pirmajā mēnesī ir samazinājušās par 12%.

Latvijā visvairāk janvārī reģistrētas tādu vieglo automašīnu zīmolu kā Volkswagen (reģistrētas 132 automašīnas, kas ir 14,5% no kopējās tirgus daļas), Toyota (109 automašīnas jeb 12,0% tirgus daļa), Peugeot (80 automašīnas jeb 8,8% tirgus daļas), Renault (55 automašīnas jeb 6% no tirgus daļas) vieglās automašīnas.

Auto

FOTO: Vēsturisko spēkratu izstāde Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Žanete Hāka,27.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā Itālijā, viesnīcās Grand Hotel Villa d’Este un Villa Erba notika pasaules retāko vēsturisko spēkratu izstāde – konkurss Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

Konkurss pirmo reizi norisinājās 1929.gadā, un pēc gandrīz 40 gadu pārtraukuma konkurss atkal notika 1995.gadā, un tiek organizēts katru gadu. Konkursa laikā tiek demonstrēti ne tikai senie spēkrati, bet arī aptuveni 10 jauni konceptauto.

Šajā gadā konkursā par uzvarētāju tika atzīta 1937.gada Alfa Romeo 8C 2900B.

Pasākumu atbalsta BMW Group un Vācijas pulksteņu ražotājs A. Lange&Sohne, un tajā tiek demonstrēti 50 dārgākie kolekciju automašīnu modeļi pasaulē, kas radīti sākot no 1925.gada līdz pat mūsdienām.

Ražošana

Stellantis un BMW gaisa spilvenu problēmu dēļ ASV atsauc 725 000 automobiļu

LETA--AFP,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji "Stellantis" un BMW ASV atsauc aptuveni 725 000 automobiļu, ņemot vērā problēmas ar gaisa spilveniem, liecina ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) trešdien publiskotie dokumenti.

Francijas un ASV autobūves uzņēmums "Stellantis" norāda, ka drošības jostas sprādzes sensors var būt nepareizi savienots, tādējādi neļaujot priekšējiem gaisa spilveniem atbilstoši darboties.

Šī problēma ietekmē aptuveni 330 000 automobiļu, tostarp atsevišķus "Alfa Romeo", "Jeep" un "Fiat" modeļus, kas ražoti no 2017.gada līdz 2024.gadam.

Tikmēr Vācijas BMW vēstī, ka atsauc aptuveni 394 000 automobiļu, kas ražoti no 2006.gada līdz 2011.gadam un aprīkoti ar defektīviem gaisa spilveniem, ko ražojis Japānas uzņēmums "Takata".

"Takata" kopš 2013.gada tika ierauts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvējošu atlūzu izplatīšanos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē, no 15. līdz 17. aprīlim, Ķīpsalā notiks autoindustrijas izstāde Baltijā Auto 2016, informē BT1.

Izstādē varēs aplūkot dažādu marku jaunākos modeļus, piemēram, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong, Seat, Nissan, Peugeot, Renault, Dacia, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju,

Apmeklētāji varēs apskatīt gan Latvijas Gada auto 2015 titula ieguvēju Ford Mondeo, gan Latvijas Ģimenes auto 2016 – Ford S-Max, gan arī pagājušajā gadā labāko komerctransportu Ford Transit.

Tāpat eksotisko spēkratu sadaļā Auto Exotica 2016 apmeklētāji varēs aplūkot vairāk nekā 100 tūninga šedevrus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Čehijas, Šveices, Krievijas, Baltkrievijas un Vācijas.

Auto

FOTO: Aizvadīta apmeklētākā tehniskās apskates nakts Rīgā

Zane Atlāce - Bistere,26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas tehniskās apskates stacijā pasākumā Tehniskās apskates nakts svētdien, 25.augustā 16 stundās bezmaksas auto diagnostika tika veikta 2070 transportlīdzekļiem, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Rīgā šāds pasākums notika jau astoto gadu pēc kārtas. Pērn šādā pasākumā tika pārbaudīti 1923 spēkrati.

Pārbaudēs secināts, ka aptuveni ceturtā daļa jeb 26,5% no Tehniskās apskates naktī pārbaudītajiem spēkratiem bija labā vai teicamā tehniskā stāvoklī. Tomēr lielākajai daļai jeb 73,5% auto tika konstatēti defekti; pamatā tie bija neatbilstošas gaismas ierīces, kā arī bojājumi balstiekārtās un bremžu sistēmās.

Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16 gadi. Vecākais auto, kas svētdienas naktī ieripoja tehniskās apskates stacijā, bija 1962. gada Alfa Romeo. Populārākās pasākuma auto markas bija VW, BMW, AUDI un VOLVO.

Pasākumu apmeklēja vairāki tūkstoši interesentu; pamatā ģimenes ar bērniem, kuras varēja piedalīties dažādās informatīvi izglītojošas aktivitātēs: Rīgas Motormuzejs piedāvāja sacensties automodelismā miniatūrajā Biķernieku rallijkrosa trasē; stendos Opā Kāp Ārā un Slidkalniņš vairāk nekā 900 apmeklētāji drošos apstākļos uz «savas ādas» pārliecinājās par drošības jostu lietošanas nepieciešamību. Reibuma brilles uzskatāmi pierādīja, cik radikāli var mainīties cilvēka reakcija un koordinācijas spējas, bet Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests aicināja interesentus uzvilkt savu 10 kg smago formu un izmēģināt glābēju darba specifiku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto restaurācija ir gana dārgs un laikietilpīgs process. Latvijā netrūkst šīs jomas entuziastu, kuri savās darbnīcās izlolo krāšņus mākslas darbus – vēlams, tādus auto, kas apvīti ar leģendām un pasaulē ir reti sastopami. Starptautiski izskanējuši gan atsevišķu meistaru veikumi, gan kāda uzņēmuma sasniegumi, restaurējot unikālus auto, kuru vērtība mērāma pat pusmiljona eiro apmērā.

Latvijā ir vairākas labas darbnīcas, kuras strādā privātā līmenī un restaurē klientu automašīnas, taču tikai viens uzņēmums, kas sevi starptautiski piesaka auto restaurācijas pakalpojumu tirgū. «Līdz ar to Latvijā konkurenci neizjūtam,» paskaidro 2005. gadā darbību sākušās Riga Master Workshop īpašnieks Māris Bebris.

Sākotnēji uzņēmums restaurēja automašīnas un tās tirgoja, bet pēc tam pievērsās tikai restaurācijai – «produktam», ko ir krietni grūtāk pārdot, jo tas ir netverams. Uzņēmums pārsvarā restaurē 50.–60. gadu ielu mašīnas, kurām var nopirkt rezerves daļas un kuras var atjaunot samērā prognozējami. Tas ir iemesls, kādēļ ar šo jomu nodarbojas daudzi restaurācijas uzņēmumi pasaulē.