Jaunākais izdevums

Degvielas ekonomijai turpinot piesaistīt patērētājus, Toyota Motor Corp. Prius hibrīds augustā saglabājis savu līderpozīciju Japānas jaunu vieglo automobiļu tirgū piecpadsmito mēnesi pēc kārtas, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar Japānas Automobiļu dīleru asociācijas un Japānas Mini transportlīdzekļu asociācijas datiem augustā Japānā pārdotas 22 263 Prius automašīnas. Pārdošanai palīdzējuši nodokļu atvieglojumi un subsīdijas pircējiem, kas iegādājas videi draudzīgas automašīnas.

Honda Motor Co. Fit modelis ierindojies otrajā pozīcijā pēc pārdošanas apjomiem - augustā pārdotas 17 258 šādas automašīnas. Tālāk seko Daihatsu Motor Co. Tanto miniautomašīna - pārdoti 14 783 šādi transportlīdzekļi, un Suzuki Motor Corp. WagonR minivens - 13 455 transportlīdzekļi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Prius Plug in jeb spraudņa tipa jaunākais hibrīdmodelis panācis lielāku sniedzamību, ātrāku uzlādi un patīkamākas gaitas īpašības

Jāsāk ar to, ka Toyota ir veiksmīgi «saindējusi» arī Vecā kontinenta pircējus, un viss, kas attiecas uz hibrīdtehnoloģijām, ar katru dienu uzstājīgāk kļūst populārāks, samazinot dīzeļautomašīnu potenciālu. Hibrīdmodeļu popularizāciju nenoliedzami veicina arī Eiropas drastiskās atgāzu normas, tāpēc pilnīgi droši var apgalvot, ka arī Prius Plug in hybrid atradīs savu pircēju gan privātajā, gan komercsektorā. Toyota Prius plug in fani būs arī Latvijā, taču to skaits būs nesalīdzināmi mazāks nekā, piemēram, Nīderlandē vai citviet Eiropā, kur dažāda veida hibrīdi ir modes prece. Lielākais šķērslis, lai hibrīdmodeļu auditorija pie mums būtu lielāka ne tikai Toyota, bet arī citu ražotāju produktiem, ir šo auto cena.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc japāņu autogiganta Toyota sniegtās informācijas kopš Toyota Prius hibrīdmodeļa ienākšanas Eiropā ir pārdoti 200 tūkst. vienību, vēsta Automobilwoche.

Japāņu sērijveida hibrīdmodeli pasaule pazīst kopš 1997. gada. Kopš Prius dzimšanas dienas tas līdz pat šai dienai īpašu publikas atsaucību ir izpelnījies Ziemeļamerikā. Starp citu, Prius pozīcijas nav satricinājušas pat pēdējo gadu skandalozie modeļa atsaukumi, kuri radās konstatējot vairākus tehniskos defektus. Kas attiecas uz Eiropu, tad Prius popularitāti ir spējis iekarot tieši pēdējo gadu laikā, kas sakrīt ar jaunākās paaudzes Toyota Prius ienākšanu Eiropā.

Jāpiebilst, ka kopumā pasaulē līdz šim ir pārdoti aptuveni 2 miljoni Toyota Prius modeļu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jaunajam Prius modelim ir pilnveidots ārējais dizains, uzlabota interjera kvalitāte, kā arī pievienoti multimediju risinājumi un novatoriska navigācijas sistēma,» Prius jaunumus uzskaitīja Toyota Baltic tirdzniecības un mārketinga direktors Raigo Kaseorgs.

Trešās paaudzes modeli raksturojot jauna, dinamiskāka priekšdaļa un arī pārējiem jaunās paaudzes Toyota automobiļiem raksturīgais palielinātais dekoratīvais režģis priekšdaļā.

Virsbūves konstrukcijas lielāku stingrību nekā iepriekš nodrošina lielāks metināto vietu skaits un balsti. Lai samazinātu vēja un braukšanas skaņu nonākšanu salonā, tas ir papildināts ar skaņas izolācijas materiāliem.

«Taču, ja runā par atjaunoto saturu, tad trešās paaudzes Prius piedāvā arī Toyota Touch & Go Plus un Toyota Touch Pro ar vairākām papildfunkcijām,» stāstīja Kaseorgs. Toyota Touch Pro nodrošina balss vadību, runas atveidošanu teksta veidā, 3D pilsētas skatus un grafikas par mērķiem, automātisku kartes palielināšanu ceļu krustojumos, kā arī vadītājam palīdzošas navigācijas informācijas parādīšanu uz priekšējā vējstikla.

Foto

Jaunais Porsche 918 Spyder būs ekonomiskāks nekā Toyota Prius

Gunta Kursiša,22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 918 Spyder patiks arī «zaļajiem» tā litija jonu akumulatora ar šķidruma dzesēšanas sistēmu dēļ, raksta metro.co.uk.

Pie Porsche 918 Spyder īpašībām tiek minēts jaudīgais uzrāviens, tajā pašā laikā esot daudz ekonomiskākai nekā, piemēram, Toyota Prius. Automašīnas CO2 emisija ir tik niecīga, ka tā tiks atbrīvota no «sastrēgumu nodevas» Londonā. Tās degvielas patēriņš būs trīs litri simts kilometros.

Automašīna būs pieejaama no 2013. gada septembra un tā maksās 845 tūkst. ASV dolāru.

Jau vēstīts, ka jaunās Toyota Prius degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vidēji 3,9 l/100 km, bet CO2 izmeši - 89 g/km.

Pasaulē

Toyota visā pasaulē atsauc 1,9 miljonu Prius

Dienas Bizness,12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Toyota Motor trešdien, 12. februārī, paziņojusi par 1,9 miljonu automašīnu Prius atsaukšanu, jo konstatētas problēmas šo automašīnu programmatūrā.

Problēmas skar trešās paaudzes Prius automašīnas. Kā norāda Toyota, aptuveni puse atsaukumu attiecas uz Japānu, bet 713 tūkstoši Prius tiek atsaukti ASV, vēsta Reuters.

Toyota pārstāvji arī informē, ka līdz šim nekādi negadījumi saistība ar šo konkrēto kļūdu auto programmatūrā nav reģstrēti.

«Kļūda programmatūrā var izraisīt paaugstinātu temperatūru tranzistoros, kas savukārt var deformēties un tādējādi tikt bojāti,» skaidro Toyota pārstāvji, norādot, ka rezultātā uz auto paneļa var iedegties dažādi brīdinājuma signāli, kā arī auto var pārslēgties uz drošas braukšanas režīmu, kas joprojām ļauj ar auto pārvietoties, taču ar ierobežotu jaudu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pat pie automašīnu aizdegšanās.

Drošības pārbaudēm tiks atsaukti aptuveni 1,03 miljoni automobiļu, kas ražoti laika periodā no 2015.gada jūnija līdz 2018.gada maijam.

Atsaukums aptver «Prius», «Prius PHV» un C-HR modeļus.

No šiem 1,03 miljoniem automašīnu 554 000 atrodas Japānā, 217 000 Ziemeļamerikā un 219 000 Eiropā.

«Toyota» norāda, ka elektroinstalācija braukšanas laikā radītās vibrācijas dēļ var nodilt, kas var novest pie īssavienojuma.

«Sliktākajā gadījumā tas var izraisīt automašīnas aizdegšanos,» skaidro autoražotājs.

«Toyota» kopš 1997.gada kopumā pasaulē pārdevusi vairāk nekā desmit miljonus hibrīdautomobiļu, tostarp «Prius» modeļu.

Lielākais «Prius» automašīnu atsaukums piedzīvots 2014.gada februārī, tad tika atsaukti 1,9 miljoni automobiļu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais autoražotājs Toyota Motor Corp visā pasaulē atsauc 6,39 miljonus transportlīdzekļu, raksta MarketWatch.

Kompānija atsauc tādas automašīnas kā RAV4, Corolla, Yaris un Highlanders, kā arī apvienotos uzņēmumos ražotos Pontiac Vibe un Subaru Trezia.

Šoreiz atsaukto automašīnu skaits ir lielākais kopš Toyota atsauca 7,4 miljonus transportlīdzekļus 2012.gadā.

Uzņēmums nav skaidrojis, kādēļ automašīnas tiek atsauktas, taču Toyota ziņojusi, ka to problēmas nav radījušas ievainojumus vai negadījumus.

Db.lv jau rakstīja, ka februārī Toyota Motor paziņoja par 1,9 miljonu automašīnu Prius atsaukšanu, jo konstatētas problēmas šo automašīnu programmatūrā.

Šis bija jau trešais atsaukums šās sērijas Prius automašīnām. Iepriekš problēmas bija saistītas ar bremžu sistēmām. Prius ir viena no Toyota visvairāk pārdotajām automašīnām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Istrēgstot akseleratora pedālim, kāds Toyota Prius īpašnieks uz Kalifornijas automaģistrāles zaudējis kontroli pār savu auto kurš traucies pa ātrgaitas maģistrāli ar 90 jūdzēm stundā.

61 gadu vecais Džeimss Saiks (James Sikes), pārvietojoties ar 2008.gada Toyota Prius pa autoceļu Sandjego, apdzinis citu transportlīdzekli un tūlīt pat sapratis, ka viņš vairs nevar samazināt ātrumu.

Neraugoties uz to, ka viņš spēcīgi spiedis bremžu pedāli, automašīna turpinājusi paātrināt ātrumu.

Traucoties pa ceļu, Dž. Saiks zvanījis 911 un uz notikuma vietu nosūtīts patruļas darbinieks.

Izmantojot skaļruni, patruļas darbinieks stāstījis vīrietim, kā viņam jārīkojas, lai mašīna atkal samazinātu ātrumu.

Kad Prius samazinājis ātrumu, vadītājs varējis izslēgt dzinēju un izdevies mašīnu apstādināt.

Policijas darbinieki medijiem norādījuši, ka viņiem nav neviena iemesla neticēt vīrieša stāstītajam par problēmām ar akseleratora pedāli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotājs Toyota plāno 2011. gada sākumā klajā laist klajā septiņvietīgo minivenu, kura pamatā būšot Toyota Prius hibrīda tehniskie risinājumu, vēsta Auto Motor und Sport.

Pēc vācu izdevuma rīcībā esošās informācijas jaunais septiņvietīgais minivens saņems nosaukumu Prius Alpha. Tehniski, tas neatšķirsies no tirdzniecībā pieejamā Prius sērijveida modeļa. Par jaunā universāla izskatu skaidrības gan vēl nav. Zināms ir tas, ka tas ir veidots balstoties uz 2007. gadā Ženēvas autoizstādē parādīto futūrisko konceptu Toyota Hybrid X, taču ir apšaubāmi, ka nonākot līdz konveijera lentei auto saglabās šādu izskatu.

Auto

Toyota plāno hibrīda versiju katram kompānijas ražotajam auto modelim

Ritvars Bīders,25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Toyota Motor jaunās desmitgades sākumā plāno panākt hibrīdautomašīnu pārdošanas apjomu palielināšanos līdz vienam miljonam vienību gadā, savukārt pēc 2020. gada kompānija saviem pircējiem cer piedāvāt katra Toyota ražotā auto modeļa hibrīda versiju, ziņo Reuters.

Kopš hibrīdautomašīnu tirdzniecības uzsākšanas 1997. gadā Toyota visā pasaulē izdevies pārdot 2,68 miljonus automašīnu, kas darbojas gan uz degvielu, gan elektroenerģiju.

Vislabāk kompānijai veicas ar automašīnas Prius pārdošanu, turklāt pēdējā laikā pieprasījums pēc šī auto ievērojami palielinājies Japānā, jo pērn valsts ieviesa subsīdiju sistēmu, kas paredz lielāku atbalstu tieši hibrīdautomašīnu īpašniekiem.

Toyota plāns līdz 2015. gadam paredz palielināt kompānijas ražoto automašīnu degvielas ekonomiju par 25%, salīdzinot ar 2005. gada rādītājiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju pusotra gada nepārtraukta pārdošanas apjomu pieauguma kompānijas Toyota Motor ražotās automašīnās Prius pārdošanas apjomi šā gada septembrī, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pirms gada, samazinājušies, ziņo BBC.

Šis Toyota hibrīdauto joprojām ir valstī vispopulārākais auto ar 27,3 tūkstošiem pārdotu vienību šogad septembrī, taču tas ir par 14% mazāk nekā 2009. gada attiecīgajā mēnesī.

Prius pārdošanas apjomi Japānā samazinājušies, jo beigusies valsts piekoptā subsīdiju programma, kas attiecās uz videi draudzīgo automašīnu iegādi.

Pasaulē

Honda piedāvā Fit hibrīdu, lai konkurētu ar Toyota Prius

Lelde Petrāne,08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Honda Motor Japānā laidis pārdošanā populārā modeļa Fit hibrīda versiju. Tā ir lētākā benzīna-elektriskā automašīna, kas valstī pieejama, ziņo AFP.

Fit hibrīda sākumcena esot 1,59 miljoni jenu (10 tūkstoši ASV dolāru). Parastās Fit cena ir aptuveni 1,2 miljoni jenu.

Honda Insight hibrīda cena arī nepārsniedz divu miljonu jenu atzīmi, kas padara to par otru lētāko hibrīdu Japānā.

Fit laista pārdošanā kā tiešs konkurents iecienītajam hibrīdam Toyota Prius, kas ir dižpārdoklis Japānā kopš 2009.gada maija. Prius minimālā cena ir 2,05 miljoni jenu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Toyota paziņojis, ka tas maksās, lai salabotu 650 tūkstošus Prius modeļa automašīnu visā pasaulē, jo konstatētas problēmas ar dzesēšanas sūkni, ziņo BBC.

Problēma, kas neradot drošības risku, varot novest pie transportlīdzekļa pārkaršanas.

Prius automašīnas, kurām konstatētas problēmas, pārdotas laika posmā no 2004. līdz 2007. gadam. No tām vairāk nekā puse pārdotas Ziemeļamerikā, 180 tūkstoši - Japānā un 70 tūkstoši - Eiropā.

Autoražotāja rīcībā neesot informācijas, ka dzesēšanas sūķņu problēmu dēļ būtu noticis kāds negadījums vai kāds būtu guvis traumas.

Toyota ir lielākais autoražotājs pasaulē, bet tā reputāciju jau negatīvi ietekmējuši apjomīgie automašīnu atsaukumi, par kuriem tika paziņots iepriekš. Šajā gadījumā Toyota akcentējusi, ka šis nav atsaukums, bet remonta kampaņa.

Pasaulē

Padomju emigrants: Toyota ir zagle

Lelde Petrāne,19.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Corp. populārā modeļa Prius, kas ir vislābāk pārdotais hibrīdauto ASV, panākumi varētu noplakt, ja Alekša Severinska centieni vainagosies panākumiem, vēsta Bloomberg.

Padomju emigrants apgalvo, ka Toyota bez viņa piekrišanas izmantojusi viņa ideju par augstsprieguma sistēmu hibrīdauto darbināšanai, ko viņš patentējis 1994.gadā. 65 gadus vecais Severinskis esot pavadījis vairākus gadus, ar tiesas palīdzību cenšoties panākt, ka autoražotājs maksā viņam atlīdzību, taču domstarpības joprojām nav atrisinātas. Kā norāda Bloomberg, viņa jaunākie centieni varētu novest pie situācijas, kad ASV bloķē Prius importu.

«Kad es izgudroju hibrīda dzinēju, es teicu - tas ir mans dižākais izgudrojums,» stāstījis vīrietis, kurš uz ASV kopā ar sievu, dēlu un 800 ASV dolāriem kabatā pārcēlās 1978.gadā. «Viņi ir zagļi,» viņš akcentējis, runājot par Toyota.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp., ko vada A. Toioda, paziņojusi, ka pasaulē atsauc vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pat pie automašīnu aizdegšanās. Atsaukums aptver Prius, Prius PHV un C-HR modeļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» piektdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā 2,4 miljonus hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pie avārijas.

Par šo atsaukumu paziņots vien mēnesi pēc tam, kad uzņēmums pasaulē jau atsauca vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu.

Jaunākais atsaukums aptver vairākus «Prius» un «Auris» hibrīdu modeļus, kas ražoti no 2008.gada oktobra līdz 2014.gada novembrim. Vairāk nekā miljons šo automobiļu atrodas Japānā.

Vēl 830 000 automašīnu tiks atsauktas Ziemeļamerikā, 290 000 Eiropā, 3000 Ķīnā un pārējie automobiļi citās pasaules valstīs.

«Toyota» norāda, ka šīs automašīnas jau tikušas iesaistītas iepriekšējos atsaukumos 2014. un 2015.gadā, taču tajā laikā veiktie remonti nav spējuši paredzēt jaunos apstākļus.

Jaunā problēma rodas, kad automašīnas nespēj pārslēgties uz drošas braukšanas režīmu, kā paredzēts. Ja šāda situācija tiek piedzīvota, tad automašīnas dzinējs var zaudēt jaudu un automobilis var apstāties..

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu ražotājs Toyota nācis klajā ar Corolla un Matrix automašīnu atsaukumu, kas skar 1,13 miljonus kompānijas ražoto automašīnu Ziemeļamerikā, ziņo Washington Post.

Šoreiz Toyota bija spiesta atsaukt Corolla un Matrix automašīnas dzinēju problēmu dēļ, proti, šo automašīnu modeļu, kas ražotas laika posmā no 2005. līdz 2008. gadam, dzinēji var pārtraukt darboties.

Šī paša iemesla dēļ arī ASV automašīnu ražotājam General Motors (GM) nācies atsaukt 200 tūkstošus Pontiac Vibe automašīnu, kas tika ražotas GM un Toyota kopīgajā rūpnīcā.

Šis šogad jau ir pēc kārtas 15. Japānas autoražotāja atsaukums. Kopumā Toyota šogad dažādu drošības problēmu dēļ atsaukusi jau vairāk nekā 9 miljonus automašīnu.

Tehnoloģijas

FOTO: Lasvegasā demonstrē jaunākos tehnoloģiskos izgudrojumus

Žanete Hāka,09.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lasvegasā šonedēļ, no 7.janvāra līdz 10.janvārim, norit ikgadējā tehnoloģiju izstāde - Patērētāju elektronikas preču šovs (Consumer Electronics Show) - šajā gadā tā pulcējusi tūkstošiem dalībnieku, kuri demonstrē savus jaunākos tehnoloģiskos izgudrojumus.

Pasākumā piedalās gan lielie tehnoloģiju giganti, piemēram, "Google" un "Samsung", gan pagaidām nezināmi start-up, un izstādē var aplūkot gan jaunas, inovatīvas ierīces, gan diezgan dīvainus izgudrojumus, no kuriem daļa plašākam tirgum būs pieejama jau šogad, bet daļa patērētājiem vispār netiks piedāvāta.

Izstādē iespējams aplūkot gan robotus - personīgos asistentus, ierīces - palīgus mājsaimniecībā, robokaķus, jaunus virtuālos asistentus, TV ar jaunām iespējām, viedtālruņus, elektriskās automašīnas un pat lidojošu velosipēdu.

Tā, piemēram, "Sony" demonstrējis automašīnas "Vision-S", "Mercedes" izrādīja savu konceptauto "Vision AVTR", kas veidots, iedvesmojoties no režisora Džeimsa Kamerona 2009.gada zinātniskās fantastikas filmas “Avatars”. Savukārt Krievijas kompānija "Yandex" demonstrējusi pašbraucošās tehnoloģijas automašīnai "Toyota Prius". Kompānija "Byton" prezentējusi elektrisko SUV "M-Byte", bet "Bosch" atklājis savu mākslīgā intelekta vadīto "LCD Virtual Visor", kas ļauj uzlabot vadītāja redzamību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurencei «zaļo» automašīnu segmentā pieņemoties spēkā, autoražotājs Toyota līdz 2012.gada beigām plāno laist klajā sešus jaunus hibrīdmodeļus,atsaucoties uz kompānijas pārstāvja sniegto informāciju, ziņo BBC.

Ja plāni īstenosies, Toyota kopējais hibrīdmodeļu skaits sasniegs 20.

Wall Street Journal ziņo, ka no sešiem jaunajiem hibrīdmodeļiem divi plānoti ar luksus zīmolu Lexus, bet četri - ar Toyota zīmolu.

Papildus jaunajiem hibrīdmodeļiem, kas darbojas ar benzīnu un elektrību, Toyota šā gada beigās arī nākšot klajā ar RAV4 SUV versiju, kas darbojas tikai ar elektrību.

Modelis, kas izstrādāts sadarbībā ar ASV partneri Tesla, tiks prezentēts Losandželosas auto šovā novembra beigās.

Kā vēstīts, Toyota dažādu defektu dēļ bijusi spiesta atsaukt miljoniem automašīnu visā pasaulē, tostarp populārā hibrīdmodeļa Prius automašīnas, jo it kā pieredzēti gadījumi, kad tās nekontrolēti paātrinājušās. Tas krietni pabojājis autoražotāja reputāciju.

Auto

Volvo bezvadītāja automašīnu rinda iemēģina Spānijas lielceļu

Gunta Kursiša,29.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Volvo bezvadītāja automašīnas, pārvietojoties rindā, nobrauca 200 kilometru garu Spānijas lielceļa posmu. Šis ir pirmais šāda veida tests, vēsta BBC.

Trīs «bezpilota» automašīnu vadība tika savienota ar bezvadu sistēmas palīdzību, un tās visas sekoja kravas automašīnai, kuru stūrēja cilvēks. Šādu sistēmu attīstījis automašīnu ražotājs Volvo. Kompānijas pārstāvji pauduši viedokli, ka bezvadītāja automašīnas kļūs pieejamas plašai sabiedrībai jau tuvākajā laikā.

Bezvadītāju automašīnu rindas testēšana notika Eiropas Komisijas pētījuma Sartre - Safe Road Trains for the Environment – ietvaros.

«Braukšana, iekļaujoties satiksmē ar citiem autobraucējiem, ir lielisks sasniegums mūsu projektā,» norādīja Volvo Sartre projekta vadītāja Linda Valstroema (Linda Wahlstroem).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Pasaulē

Peugeot nāks klajā ar dīzeļelektrisko automašīnu

Lelde Petrāne,28.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču autoražotājs PSA Peugeot Citroen, sacenšoties ar citu franču autoražotāju Renault un tirgus līderi Toyota, šonedēļ Parīzes auto izstādē varētu nākt klajā ar pasaulē pirmo dīzeļelektrisko automašīnu, ziņo Bloomberg News.

Automašīna esot Peugeot 3008 hibrīdversija.

Toyota, kas ražo populāro hibrīdu Prius, Eiropas viceprezidents Mičels Gardels iepriekš izteicies, ka dīzeļa hibrīds prasītu papildus izmaksas, kas būtu nepieņemami daudziem patērētājiem, toties ieguvums no šāda jauninājuma būtu mazs. Toyota Parīzes izstādē demonstrēšot pilsētas auto hibrīda prototipu.

Peugeot ir Eiropā otrs lielākais autoražotājs.

Auto

Toyota brāķa dēļ atsauc vēl 2,7 milj. automašīnu

Gunta Kursiša,14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pēc septiņu milj. automašīnu atsaukšanas Japānas lielākais automašīnu ražotājs Toyota paziņojis, ka stūres un ūdens sūkņu sistēmas problēmu dēļ visā pasaulē tiks atsaukti vēl 2,7 miljoni automašīnu, vēsta BBC.

Automašīnu atsaukšana paredzēta deviņiem Toyota modeļiem, ieskaitot Toyota Corolla un otrās paaudzes Toyota Prius.

Paziņojums par vēl 2,7 milj. automašīnu atsaukšanu nāk klajā vien pāris nedēļas pēc tam, kad kompānija atsauca vairāk nekā septiņus miljonus automašīnu visā pasaulē, kas ir pēdējo gadu lielākais Toyota automašīnu atsaukums. Kā Db.lv stāstīja Toyota Baltic mārketinga speciāliste Reili Kaibalda (Reili Kaibald), iepriekšējā automašīnu atsaukšana attiecās arī uz 2501 Toyota automašīnu Latvijā, ieskaitot 788 Corolla modeļus, 1276 RAV4 modeļus un 337 Yaris modeļus.

Auto

Volvo līdz 2020. gadam plāno ieviest automašīnas bez vadītāja

Jānis Rancāns,04.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo līdz 2020. gadam iecerējis ieviest automašīnas, kuras varēs pārvietoties bez vadītājiem un ļaus izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem.

Patlaban Volvo, kas pieder Ķīnas kompānijai Geely group, izstrādā automašīnas, kuras spēj braukt bez vadītāja. Pirmo šādas automašīnas modeli Volvo iecerējusi laist klajā 2014. gadā, un tā spētu sasniegt 50 kilometru stundā lielu ātrumu. «Mūsu nākotnes vīzija paredz, ka 2020. gadā jaunās Volvo automašīnas neizraisīs neviena cilvēka bojāeju,» sacīja Volvo pārstāvji.

Volvo pašlaik izmēģinājusi jauno automašīnu prototipus. Ar tiem pa Spānijas ceļiem un kompānijas eksperimentālo trasi Zviedrijas rietumos esot nobraukti vairāki tūkstoši jūdžu, vēsta laikraksts Financial Times.

Auto

IIHS: vidējas cenas automašīnas ir drošākas nekā luksusa klases

Jānis Rancāns,21.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējas cenas automašīnas frontālu sadursmju testos izrādījušās izturīgākas nekā dārgāki, luksusa klases transportlīdzekļi, secinājis Autoceļu drošības apdrošināšanas institūts (Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)).

IIHS kopumā pārbaudījis 18 vidējas cenu kategorijas ģimenes automašīnas. Testos vislabākos rezultātus uzrādījusi četru durvju Honda Accord un Suzuki Kizashi. Vienpadsmit automašīnu rezultāti atzīti par apmierinošiem, bet divu – par sliktiem, vēsta ASV medijs CBS.

Savukārt, pārbaudot luksusa klases automašīnas, pavērusies pavisam cita aina – no vienpadsmit transportlīdzekļiem tikai trīs uzrādījuši «labus» vai «apmierinošus» rezultātus.

«Atšķirība ir pārsteidzoša. Trīspadsmit testētās vidējas cenu kategorijas automašīnas nodrošina labāku aizsardzību avārijas gadījumā nekā gandrīz visas luksusa klases automašīnas,» norādīja IIHS prezidents Adrians Lunds.