Jaunākais izdevums

East Capital Real Estate saņēmis būvatļauju Galleria Riga jumta pārbūvei, un uzsākta tehniskā projekta izstrāde.

3 200 m² plašā jumta terase kļūs par augstāko publisko laukumu Rīgā - terase apvienos restorānus, kafejnīcas, pasākumu zonas, zaļās oāzes un atpūtas vietas, kā arī skriešanas celiņu ap stikla ātriju.

Būvniecību plānots sākt 2026. gada pavasarī.

Atrodoties Rīgas UNESCO Pasaules mantojuma vietā, jumta terase akcentēs vienu no lielākajām pilsētas kultūras vērtībām – tās vēsturisko jumtu ainavu. Projektēšanas procesā īpaša uzmanība ir veltīta pilsētas silueta autentiskuma saglabāšanai – jaunās būves nebūs redzamas no ielas līmeņa, vienlaikus padarot šo mantojuma panorāmu pieejamu ikvienam.

2024. gadā tika īstenots atklāts arhitektūras metu konkurss, kurā pirmo vietu ieguva arhitektu apvienība Studio SIJA, Alsins Architecture Latvija un 8x8, kas pašlaik kopā ar Galleria Riga un arhitektu Niklāvu Paegli turpina projekta detalizāciju un tehniskā projekta izstrādi.

Centrālais atvērtais paviljons būs daudzfunkcionāla pasākumu telpa, kas būs pieejama rīdziniekiem, pilsētas viesiem un māksliniekiem. “Šis projekts ir daļa no mūsu ilgtermiņa ieguldījumu stratēģijas Baltijā. Mēs ticam Rīgas potenciālam kā dinamiskai un augošai pilsētai, un jumta terase būs piemērs tam, kā vēsturiskā vide var tikt papildināta ar modernu un ilgtspējīgu publisko telpu,” norāda Māris Smiltenieks, East Capital Real Estate vadītājs Latvijā.

Projektā uzsvērta gan ekonomiskā, gan ekoloģiskā ilgtspēja. Paviljonu arhitektūra veidota ar atsaucēm uz Rīgas vēsturisko jumtu ainavu, apvienojot mantojumu ar mūsdienīgu dizainu. Jumta terases apzaļumošanai tiks izmantotas vietējās augu sugas, kas ziedēs dažādos gadalaikos, radot patīkamu vidi apmeklētājiem un veicinot pilsētas bioloģisko daudzveidību. “Pieprasījums pēc daudzveidīgas un mūsdienīgas pilsētas telpas pieaug, un Galleria Riga jumta terase būs mūsu atbilde šai vajadzībai. Apvienojot jumta panorāmas skatus ar laikmetīgu arhitektūru, tā piedāvās mūsu apmeklētājiem jaunu pieredzi kultūrai, pasākumiem un ikdienas atpūtai, kļūstot par vienu no pievilcīgākajām tikšanās vietām Rīgā,” piebilst Zane Šulca, Galleria Riga vadītāja.

East Capital Real Estate iegādājās Galleria Riga 2018. gadā. Kopš tā laika tirdzniecības centra attīstībā ir ieguldīti vairāk nekā 8 miljoni eiro, pārveidojot telpas atbilstoši nomnieku un klientu prasībām un piesaistot jaunus starptautiskus zīmolus. Jumta projekts ir daļa no plašākas East Capital stratēģijas Baltijā, kur kopējie ieguldījumi nekustamajos īpašumos gadu gaitā sasnieguši gandrīz 1 miljardu eiro.

Pēdējo divu gadu laikā tirdzniecības centrs piedzīvojis būtiskas pārmaiņas – durvis vēris lielākais kopstrādes centrs Rīgā Workland (3 200 m² ar vairāk nekā 350 darba vietām). Pašlaik norisinās MyFitness paplašināšanas darbi, un tas kļūs par lielāko sporta klubu Rīgā ar platību 3 500 m². Tā atklāšana gaidāma šī gada novembra sākumā. Kopš 2024. gada centru papildinājuši jauni zīmoli – Lindex, Douglas, Rocket Bean, kā arī renovētas esošo nomnieku telpas: Este, Watch Wear, Lage Gastronomija, Lido un grāmatnīca Globuss. Vienlaikus, domājot par ilgtspējību un ērtībām apmeklētājiem, pie Galleria Riga ieejas Blaumaņa ielā 10 izveidota jauna velonovietne ar 36 vietām, kas nodrošina drošu un ērtu velosipēdu novietošanu.

East Capital Real Estate ir daļa no East Capital Group – globāla aktīvu pārvaldītāja, kas dibināts Zviedrijā 1997. gadā un kura pārvaldībā ir vairāk nekā 3,6 miljardi eiro. Grupa piedāvā investīciju risinājumus akcijās, obligācijās, nekustamajā īpašumā un alternatīvajos ieguldījumos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas nekustamo īpašumu ienesīgums ir aptuveni par diviem procentpunktiem augstāks nekā Eiropas vidējais rādītājs, padarot reģionu par pievilcīgu galamērķi kapitālam, kas meklē ilgtermiņa vērtību ar mērenu risku. Tāpēc nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un investīciju uzņēmums East Capital Real Estate AS (ECRE) ir iecerējis veidot jaunu fondu un piedāvāt iespēju starptautiskiem institucionālajiem investoriem piedalīties Baltijas reģiona infrastruktūras projektu attīstībā.

Neskatoties uz ģeopolitiskajiem izaicinājumiem, Baltijas reģions piedāvā vairāk pozitīvus nekā negatīvus attīstības faktorus. Spēcīgas institūcijas, attīstīta digitāla ekonomika un atvērtība tirdzniecībai ir spēcīgs pamats reģiona ekonomiskajai izaugsmei un konkurētspējai arī nākotnē.

NATO saistības paredz 5 % no IKP novirzīt aizsardzībai, no kuriem līdz 1,5 % var tikt novirzīti ar aizsardzību saistītai infrastruktūrai, kā arī liela mēroga savienojamības projektiem, piemēram, Rail Baltica un Via Baltica. Tas rada papildus ilgtermiņa iespējas loģistikas, komerciālo un atbalsta objektu attīstībā.

East Capital Group partneris un nekustamo īpašumu nodaļas vadītājs Albins Rosengrens uzsver: “Pēdējo 20 gadu laikā mūsu izaugsme ir atspoguļojusi reģiona iespaidīgo attīstību. Mēs pastiprinām savu klātbūtni šeit, investējam reģiona panākumos un pozicionējam sevi, lai izmantotu iespējas, ko sniegs turpmākā integrācija un attīstība.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmums “ZZ Dats” pārņēmis jaunuzņēmumu un tā izstrādāto lietotni “Wendoapp”. Pašreiz ar tās palīdzību pasūtījumus veic 400 vietās Latvijā, šovasar sākta sadarbība Igaunijā, kā arī tiek izskatītas iespējas darbam vēl citos eksporta tirgos.

““Wendoapp” īsā laikā ir mainījis veidu, kā restorāni, kafejnīcas un citi ēdinātāji pasūta produktus – piegādātāji un pasūtījumi ir apvienoti vienā ērti lietojamā lietotnē. Mēs redzam, ka šis ir jauns un perspektīvs risinājums, un mūsu komanda pašreiz uzlabo lietotnes funkcionalitāti, dizainu – tā kļūs parocīgāka, kā arī iegūs plašāku lietotāju skaitu ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē,” pauž “ZZ Dats” direktors Edžus Žeiris.

"ZZ Dats" eksporta produktu vadītājs Raivis Feldmanis līdz šim vadījis vienu no Latvijā zināmiem ēdināšanas uzņēmumiem. Ikdienas darbā, cieši sadarbojoties ar piegādātājiem un darbiniekiem, viņš secināja, ka informācijas pārvaldīšana par produktiem un piegādātājiem uz papīra lapiņām ir neefektīva un neērta. Pasūtījumu saraksti ar līdz pat 30 piegādātājiem un vairāk nekā 1000 preču vienībām, kurus pēc tam nepieciešams nodot kolēģiem, prasa daudz laika un rada risku pieļaut kļūdas. Šī pieredze iedvesmoja radīt un attīstīt "Wendoapp" – digitālu risinājumu HoReCa nozarei. Platforma ļauj ēdināšanas uzņēmumiem viegli pārvaldīt un veikt preču pasūtījumus – gan no kopējā sortimenta, gan pievienojot sev aktuālos piegādātājus. Neskatoties uz īso darbības laiku – mazāk nekā divus gadus – lietotne ir ievērojami uzlabojusi produktu pārvaldību un pasūtīšanas ērtību Latvijā.