Pārtika

Pure Chocolate Čikāgā iegūst atzinību par inovācijām

Gunta Kursiša, 24.05.2013

Jaunākais izdevums

Pure Chocolate izstādē Sweets & Snacks Expo, kas norisinājās Čikāgā, ieguvusi balvu Most Innovative New Product Awards.

Izstāde Sweets & Snacks Expo norisinājās no 21. līdz 23. maijam Čikāgā. Izstādē kopumā piedalījās aptuveni 15 tūkstoši profesionāļu no 70 valstīm, un kopumā tika pārstāvēti vairāk nekā 550 uzņēmumi, liecina informācija izstādes mājas lapā.

Aizvadītajā gadā uzņēmums ir būtiski palielinājis ražošanas un pārdošanas apjomus – 2012. gadā SIA Pure Chocolate saražoja vienpadsmit miljonus trifeļu. Salīdzinājumam – 2011. gadā tie bija pieci miljoni trifeļu. Šogad plānots saražot 22 miljonus trifeļu.

Galvenie uzņēmumā ražotie produkti ir šokolādes trifeles, kas izgatavotas no augstvērtīgas beļģu ražotāja Belcolade tumšās un piena šokolādes, pildījumam izmantojot vietējās izejvielas, savukārt dekorējumiem - dabīgu augļu un ogu gabaliņus.

SIA Pure Chocolate reģistrēta 2007. gadā, un tās pamatkapitāls ir vairāk nekā 501,6 tūkstoši latu. 2012. gadā uzņēmuma apgrozījums veidoja vairāk nekā 1,049 miljonus latu, un peļņa pēc nodokļiem bija 2800 latu, liecina Lursoft dati. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amata pienākumus pilda Pēteris Žimants, savukārt valdes locekļu amatā darbojas Aivars Žimants un Zane Pētersone.

Uzņēmuma īpašnieki ir Pēteris Žimants (37,70% kapitāldaļu), Aivars Žimants (35,59%), Līga Žimante (23,92%) un Ainārs Bērziņš (2,79%).

Db.lv jau rakstīja, ka šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate 2013. gadu sācis ar logotipa maiņu un jaunu vizuālo identitāti. Izmaiņas skāra visu uzņēmuma korporatīvo stilu, kā arī produktu iepakojumu. «Ar šo soli ir iecerēts veicināt uzņēmuma ražotās produkcijas atpazīstamību, kā arī palielināt uzņēmuma apgrozījumu,» iepriekš DB pauda SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

Jaunā logotipa vizuālais izskats balstīts uz apli kā vienu no izplatītākajām un atpazīstamākajām formām dabā, ar riņķa līnijām simbolizējot un akcentējot tādas pamatvērtības kā attīstību un esību kustībā, skaidro uzņēmuma pārstāvji. «Jaunajā logotipā arī vairāk akcentēta uzņēmuma ģeogrāfiskā atrašanās vieta - Pūre, kur, izmantojot beļģu šokolādi, radām konfektes ar pildījumiem un dekoriem,» skaidro P. Žimants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šokolādes tirgū skriešus dodas pakaļ pasaules tendencēm

Anda Asere, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes tirgū Latvijā parādās jauni spēlētāji; nereti veikalu plauktā to produkcija ir grūti atšķirama

Šokolādes tirgus Latvijā ir liels, patēriņš ir pārsteidzoši apjomīgs, uzskata Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs. Pēc viņa aplēsēm, Igaunijā šokolādes tirgus apmērs ir aptuveni 70 miljoni eiro, Latvijā – mazliet lielāks.

Plaša patēriņa tirgū dominē Laima, Kalev, Kraft Jacobs Suchard, Fazer u.c., raksturo Gints Strazdiņš, ChocoSpoon (SIA Gardmutis) vadītājs. Savukārt mazāku uzņēmumu pulkā vietējo ražotāju konkurence pieaug. «Lielāko izaugsmi piedzīvo tie, kuri ir spējuši attīstīt eksportu – Pure Chocolate un Emils Gustavs Chocolate,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA Pure Chocolate augusta nogalē atvērs jauno rūpnīcu, jau šogad plānojot divkāršot apgrozījumu, savukārt nākamo gadu definē kā izrāviena gadu, apgrozījumam sasniedzot piecus miljonus eiro, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Rūpnīca tiks atvērta 26.augustā, tā būs jauna ēka ar modernām ražošanas līnijām. Rūpnīca bija nepieciešama, jo pieprasījums pēc mūsu šokolādes trifelēm ir ļoti audzis. Kopumā iecerēts šogad saražot vismaz 220 tonnas gadā šokolādes izstrādājumu. Plānots, ka 80% produkcijas būs šokolādes trifeles ar augļu ogu pildījumu, bet 20% - citi produkcijas veidi, kurus pagaidām neatklāšu,» sacīja Žimants.

Viņš arī norādīja, ka dažas dienas pirms fabrikas atklāšanas tiks atvērta arī šokolādes muzeja otrā kārta, līdz ar to muzejam pievienosies vēl septiņas ekspozīciju telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Emīls Gustavs šokolāde

Gunta Kursiša, 14.02.2014

Neilgi pirms Valentīndienas, ko svin «visi mīlētāji», Db.lv viesojās Premium Chocolate Ltd ražotnē, kur top zīmola Emils Gustavs Chocolate šokolādes konfektes, trifeles un tāfelītes.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv Valentīndienas noskaņās piedāvā aplūkot, kā top šokolādes gardumi sirsniņu formā un tradicionālajā mīlētāju dienas sarkanajā krāsā. Emils Gustavs saldumu ražošanas procesu skatiet galerijā augstāk!

Emils Gustavs zīmola šokolādes ražošanā tiek izmantots «300 % roku darbs», ko novērtējuši arī tālākās zemēs, piemēram, Japānā, stāsta Latvijas šokolādes ražotāja Premium chocolate Ltd līdzīpašniece Laura Sebre.

Parasti Premium chocolate Ltd, kas plašāk zināma ar zīmolu Emils Gustavs Chocolate, ražošanas sezona ilgst no septembra līdz decembrim, un «karstākie» ražošanas mēneši ir novembris un decembris. Taču šogad, ienākot Japānas tirgū, ne vien būtiski audzēti ražošanas apjomi, bet arī «šokolādes sezona» paildzināta par vienu mēnesi. Proti, Japānā Valentīdienas svinības šokolādes ražotājiem ir līdzvērtīgas Ziemassvētkiem Eiropā – visi šokolādes ražotāji Japānā Valentīndienā pārdod aptuveni pusi no visa gada laikā saražotās šokolādes. Japānas tradīcijas paģēr, ka katra sieviete vīrietim, vai tas būtu kolēģis, mīļotais vai paziņa, uzdāvina vienu šokolādi. Tādējādi, salīdzinot ar citiem gadiem, pateicoties eksportam uz Japānu, Latvijas Premium chocolate Ltd ražošanas apjomi gada griezumā janvārī auguši par 70 – 80%. Tikmēr Latvijā un Eiropā šokolādes tirdzniecības apjomu kāpums Valentīndienas iespaidā ir neliels – aptuveni 10 – 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts raksts un galerija - Latvijas uzņēmumi debitē izstādē Gulfood 2014 Dubaijā

Lelde Petrāne, 05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Dubaijā notika starptautiskā pārtikas izstāde Gulfood, kurā pēc vairāku gadu pārtraukuma atkal piedalījās Latvijas uzņēmumi vienotā kopstendā, informēja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta pārstāve Andra Ūdre.

(Raksts papildināts ar Pure Chocolate komentāru. Papildināta arī fotogalerija.)

Kaut arī stenda platība bija maza, tas neesot kavējis aktīvi strādāt un izpelnīties interesi apmeklētāju vidū. Par noslēgtiem līgumiem runāt vēl esot pāragri, tomēr izrādītā interese šķietot daudzsološa, arī iegūto kontaktu skaits.

Vaicājot uzņēmumiem, vai tie ir apmierināti ar rezultātiem un izstādi kopumā, saņemtas apstiprinošas atbildes, kā arī lūgums nākamajā gadā pieteikt lielāku platību, lai turpinātu iesākto un Latvijas uzņēmumu vārdu nestu arvien plašāk pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate audzē apgrozījumu par 54%

Dienas Bizness, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%.

Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172,00%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Aizvadīto pārskata gadu salduma ražotājs noslēdzis ar 36,086 tūkst. eiro (25,362 tūkst.Ls) peļņu, piebilstot, ka uzņēmums vēl joprojām strādā pie ražošanas procesu optimizācijas, lai jau tuvākajā nākotnē sasniegtu labākus finanšu rādītājus.

Šokolādes izstrādājumu ražotājs un tirgotājs SIA Pure Chocolate savā iesniegtajā pārskatā ziņo, ka pagājušajā gadā uzbūvēta un atklāta jaunā ražotne Viktorija, kas aprīkota ar iekārtām, kas ļauj palielināt ražošanas apjomus no 20 tonnām līdz 60 tonnām gatavās produkcijas mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no perspektīvākajām tautsaimniecības jomām Tukuma apkaimē ir lauksaimniecības produkcijas pārstrāde, tomēr izaicinājums ir darbaspēka pieejamība

Kā skaidro aptaujātie uzņēmēji, Rīgas tuvumam ir liela priekšrocība uzņēmējdarbības attīstībā, taču galvaspilsēta ir arī darbinieku «nosūcējs».

«Tukumam ir laba atrašanās vieta – stundas attālumā no Rīgas, kas nodrošina zemākas loģistikas izmaksas. Tukuma novads un jo īpaši Pūre ir fenomenāla ar saviem pārtikas uzņēmumiem – Puratos Latvia, Kuršu zeme, Pure Chocolate. Pūrē ir bagātīgas tradīcijas augļkopībā un stādaudzēšanā. Savukārt Tukumā ir Tukuma piens, kas ir viens no lielākajiem Latvijas piena pārstrādes uzņēmumiem,» saka Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate pārdošanas direktors un līdzīpašnieks. Degoles pienotavas (SIA Edaks) direktores Irinas Drozdovas vērtējumā Tukuma apkārtne ir bagāta ar talantīgiem cilvēkiem un auglīgu zemi, kas ir piemērota pārtikas biznesam. Uzņēmēji norāda, ka viņiem ir laba sadarbība ar Tukuma novada domi, kas ieklausoties uzņēmēju viedoklī stratēģiskos un praktiskos jautājumos, attīsta infrastruktūru, kā arī informē par ES fondu apgūšanas iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Trifeļu ražotājs Pure Chocolate «iemēģinās roku» arī saldējuma nišā

Lelde Petrāne, 04.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate ir pievērsies arī saldējumam, biznesa portālam db.lv pastāstīja tā pārstāve Vineta Kalniņa.

Investīcijas, kas ieguldītas, lai ieviestu šo jauninājumu, gan neesot pārāk lielas - no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro. Saldējuma ražošana tiek pasūtīta citam Latvijas uzņēmumam, kura nosaukumu V. Kalniņa nevēlējās atklāt plašākai sabiedrībai, jo uzņēmumi vienojušies ievērot konfidencialitāti.

Tirdzniecībā Pure Chocolate saldējums nonācis pagājušajā nedēļā, vēl gan ne lielajās tirdzniecības ķēdēs. Augusta vidū tas būšot pieejams arī Rimi, bet septembrī - Maxima.

Jautāta, kādēļ nolemts ieiet šajā pārtikas nišā, kurā konkurence jau uzskatāma par visai augstu, Pure Chocolate pārstāve norādīja uz šokolādes sezonālo raksturu. Proti, ir novērots, ka vasarās šokolādes patēriņš pazeminās un arī lielveikalu tīkli izturas rezervēti pret tās pasūtījumiem, kas skaidrojams, gan ar uzglabāšanu, gan pieprasījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate produkti starp pārdotākajiem pasaules lielākajā saldumu veikalā Dubaijā

Dienas Bizness, 22.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate produkti ierindojusies starp 10 visvairāk pirktajiem pasaulē lielākajā saldumu veikalā Candylicios Dubaijā.

«Esam saņēmuši lielisku ziņu - mūsu produkti starp TOP-10 pārdotākajiem lielākajā pasaules saldumu veikalā Candylicios Dubaijā,» uzāņēmums informē savā Facebook profilā,

Kopumā Pure Chocolot eksport tirgi ir 17 valstis - Lietuva, Igaunija, Krievija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Polija, Čehija, Slovākija, Vācija, ASV, Apvienot;a Karaliste, Austrālija, Japāna, Moldova, Portugāle un Jaunzēlande.

Uzņēmums aktīvi piedalās tādās pasaules izstādēs kā ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Sweet&Snack Čikāgā, ASV.

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%. Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate sācis eksportu uz ASV

BNS, 09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate šogad ir sācis eksportu uz ASV, savukārt nākmgad plāno laist apgrozībā jaunus, līdz šim nerealizētus produkcijas veidus, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mums ir atvēries Amerikas tirgus,» sacīja Žimants, piebilstot, ka produkciju uz ASV uzņēmums sāka eksportēt šā gada vasarā. Tāpat šogad ir pieauguši pārdošanas apmēri visās valstīs, uz kurām Pure Chocolate eksportē produkciju.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nākamajā gadā Pure Chocolate iecerējis nostiprināties esošajos eksporta tirgos un palielināt pārdošanas apmērus, tostarp paplašināt eksportu uz ASV, Tuvajiem Austrumiem un Japānu. Lai konkrētus jaunus tirgus uzņēmums nākamgad nav iecerējis apgūt, kompānija neizslēdz iespēju piesaistīt jaunus sadarbības partnerus ārvalstīs, ja tāda iespēja pavērsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ceturtdien pēc būtības izskatīja civillietu, kurā Vācijas uzņēmums Tchibo Markenverwaltungs GmbH & Co cēlis prasību pret Latvijas saldumu ražotāju Pure Chocolate par preču zīmju reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Pēc prasītāja ieskatiem, atbildētāja četras figurālās preču zīmes ir identiskas Tchibo Markenverwaltungs GmbH & Co starptautiskajai preču zīmei.

Lietā nolēmumu plānots pasludināt 22.janvārī.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 2013.gadā Pure Chocolate strādāja ar 2,302 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 54,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga vairākas reizes - līdz 36,1 tūkstotim eiro.

Pure Chocolate dibināts 2007.gadā un tā pamatkapitāls ir 501,7 tūkstoši latu (713,8 tūkstoši eiro). Uzņēmums pieder vairākām privātpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju šokolādes ražotāji cenšas pārsteigt pasauli un ielauzties ekskluzīvā tirgus nišā; «kašķis» ap Emils Gustavs Chocolate zīmolu var beigties tiesas zālē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos gados ir mainījusies situācija Latvijas šokolādes ražotāju uz zīmolu tirgū, īpaši to uzņēmumu vidū, kuri mērķē uz ekskluzīvo tirgus segmentu gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Tiesas darbi

DB jau rakstīja, ka 2010. gadā tiesa par maksātnespējīgu pasludināja šokolādes un konditorejas izstrādājumu ražotāju SIA Emīls Gustavs šokolāde, kura tagadējais nosaukums ir Milda 8 un kura līdzīpašniece ir Zane Stavra (iepriekš Zane Bērziņa). SIA Premium Chocolate, kuras vadītāja ir bijusī Emīls Gustavs šokolāde ilggadīgā direktore Laura Sebre, ir radījusi jaunu šokolādes zīmolu NelleUlla. «Emils Gustavs Chocolate ir klasisks zīmols, savukārt jaunais NelleUlla zīmols ir mūsdienīgs,» DB stāsta SIA Premium Chocolate direktore Laura Sebre. Šobrīd notiek strīds par to, kam īsti pieder Emils Gustavs Chocolate zīmols. «Es esmu nopirkusi tiesības izmantot zīmolu Emils Gustavs Chocolate. Tikai tiesa var izlemt pretējo. Esmu nodevusi tā izmantošanas tiesības SIA Premium Chocolate. Emocijas un konflikti starp mani un Zani Stavru ir privāta lieta, un es nevēlos to plaši komentēt. Šķiršanās iemesli galvenokārt bija atšķirīgi viedokļi par zīmola attīstību, potenciālu, ieguldījumu un nākotnes sadarbības modeli,» uzsver L. Sebre. Viņa piebilst, ka Emils Gustavs Chocolate zīmolu vairs neizmanto, to dara Chocolate No1. Savukārt Zane Stavra, kurai šobrīd pieder uzņēmums Chocolate No1, ir pārliecināta, ka tikai un vienīgi Chocolate No1 ir tiesīgs izmantot preču zīmi Emīls Gustavs šokolāde ražošanas nolūkos, taču no plašākiem komentāriem viņa atturas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes

Žanete Hāka, 05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn šokolādes izstrādājumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums audzis par 31%, sasniedzot 3,3 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Kā norāda uzņēmuma vadība, palielinot piegādes dziļumu un produktu sortimentu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes, sasniedzot 2,4 miljonus eiro. SIA Pure Chocolate bruto peļņa pērn palielinājusies par 12%, kas skaidrojams ar 2013.gada beigās nodotās jaunās ražotnes nolietojumu. Finanšu gadu ražotājs noslēdzis ar 21 tūkstoša eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas.

Kā skaidro SIA Pure Chocolate vadība, pateicoties tirgus diversifikācijai, uzņēmumu nav būtiski ietekmējusi Krievijas krīze un Krievijas rubļa kritums. Krievijas krīzes rezultātā, salīdzinot ar 2013.gadu, apgrozījums ārpus Eiropas Savienības pagājušajā gadā ir samazinājies par 68 tūkstošiem eiro. Pērn uzņēmums sācis strādāt ar ASV tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate reģistrē jaunu komercķīlu

Žanete Hāka, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējis saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas izziņā redzams, ka Pure Chocolate par labu AS Attīstības finanšu institūcija Altum ieķīlājusi 35 ķermeniskos pamatlīdzekļus. Jānorāda, ka nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 285 tūkstoši eiro. Šī ir pirmā komercķīla, ko uzņēmums šogad reģistrējis.

2014. gadā, kas bija uzņēmuma astotais darbības gads, Pure Chocolate izdevās palielināt apgrozījumu līdz 3,348 miljoniem eiro. Saldumu ražotāja peļņa aizvadītajā gadā saruka līdz 21,033 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas. Pure Chocolate pagājušajā gadā ar darbavietām nodrošināja 64 darbiniekus.

Lursoft rīcībā esošā informācija norāda, ka 2007. gada februārī dibinātā Pure Chocolate 2014. gadā veica 226,95 tūkstošu eiro nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar vienu no nozīmīgākajiem Latvijas šokolādes tirgus spēlētājiem Pure Chocolate par ieguldījuma veikšanu uzņēmuma straujas attīstības veicināšanai.

2014. gadā Pure Chocolate apgrozījums veidoja 3,35 miljonus eiro.

«Investīcijas dos iespēju straujākai uzņēmuma attīstībai, stiprināt Pure Chocolate zīmola pozīcijas esošajos tirgos un apgūt jaunus eksporta tirgus,» skaidro Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mūsu sarunas ar Pure Chocolate ir vainagojušās noslēgtā investīciju līgumā. BaltCap skatījumā Pure Chocolate ir ļoti pievilcīgs pārtikas nozares spēlētājs ar lielas izaugsmes potenciālu,» saka Astra Neimane, BaltCap Investīciju direktore.

Ieguldījuma apmērs gan netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

, 02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Mērķis - kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē

Kristīne Stepiņa, 24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate plāno dubultot ražošanas apjomus, eksporta noietā turpinās palielināt arābu valstu īpatsvaru, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā SIA Pure Chocolate plāno apgrozījuma pieaugumu par 20%, sasniedzot 4,5 miljonus eiro, paredzams, ka 50% no tā veidos eksports.

SIA Pure Chocolate mērķis ir kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē, saka uzņēmuma valdes loceklis Kārlis Kvāls.

«Strādājam, lai varētu sākt šokolādes eksportu uz Omānu un Bahreinu. Arābu valstis ir mūsu mērķa tirgus, jo tur ir salīdzinoši augsta pirktspēja,» uzsver K. Kvāls. Šogad uzņēmums ir sācis eksportu arī uz Jaunzēlandi. SIA Pure Chocolate aktīvi piedalās dažādās starptautiskās izstādēs, kurās tiek meklēti jauni sadarbības partneri. Kopš 2008. gada tas regulāri piedalās pasaules lielākajā saldumu ražotāju izstādē ISM, kas notiek Ķelnē (Vācijā), kā arī Sweets & Snacks (Čikāgā, ASV) un Gulffood (Dubajā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate padomi atstājis Pēteris Žimants, un viņa vietā par padomes locekli iecelts holdingkompānijas SIA Rīgas tirdzniecības osta valdes loceklis Rolands Gulbis, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Mārtiņš Jaunarājs un padomes loceklis Aivars Žimants atkārtoti apstiprināti amatos. Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 17.janvārī.

SIA Pure Chocolate dibināta 2007.gadā, un uzņēmums ražo šokolādes trifeles. Tā pamatkapitāls ir 2 296 063, un uzņēmuma dalībnieki ir piecas privātpersonas, no kurām lielākais īpašnieks ar 38,79% daļu ir Aivars Žimants, bet 14,30% daļu pieder riska kapitāla fondam BaltCap Latvia Venture Capital Fund. 2016.gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bija 3,450 miljoni eiro, bet uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 873 tūkstošu eiro apjomā. Uzņēmums nodarbināja 68 darbiniekus un nodokļos Latvijas valsts budžetā samaksāja 422 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies par 15,4% jeb 531 tūkstoti eiro un bija 2,920 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauguši par 3,4% un bija 903 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma apgrozījums samazinājies tāpēc, ka tas pērn izbeidzis nerentablus projektus un sadarbības līgumus, sacīts SIA Pure Chocolate gada pārskatā. Vienlaicīgi, tas pagājušajā gadā uzlaboja ražošanas procesu, produkta kvalitāti, kā arī izstrādāja jaunu iepakojuma konceptu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka operatīvās darbības uzlabojumi sniegs rezultātu nākamajos gados. To apliecinot arī rezultāti 2018.gada pirmajā pusē, kad uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 35%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017.gadā, sacīts gada pārskatā.

SIA Pure Chocolate šogad vienojusies ar aizdevējiem par izmaiņām aizdevumu atmaksas grafikos, pagarinot aizdevumu atmaksu. Uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija nodrošinājusi četrus jaunus noieta tirgus. Saldumu ražotājs nākotnē plāno investēt zīmola attīstībā un jaunu receptūru izstrādē, lai nostiprinātos kā premium klases inovatīvs zīmols ar starptautisku atpazīstamību, sacīts tā 2017.gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Purified plāno pašu spēkiem iegūt aktīvās vielas

Kristīne Stepiņa, 04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Purified uztura bagātināju ražošanai no melnās šokolādes meklē iespējas pašu spēkiem izgatavot to vērtīgākās sastāvdaļas.

DB jau rakstīja (20.01.2016.), ka pirms četriem gadiem kardiologs Andrejs Ērglis kopā ar saviem dēliem Kristapu un Mārtiņu, uzņēmējiem Aivaru un Pēteri Žimantiem, sadarbībā ar zinātniekiem uz melnās šokolādes bāzes radīja vairākus uztura bagātinātājus, kurus ražo SIA Pure Chocolate. Pa šo laiku ir mainījies uzņēmuma īpašnieku sastāvs – 2017. gadā, investējot aptuveni 200 tūkstošus eiro, 21,6% kapitāla daļu ieguva investīciju fonds FlyCap Investment Fund. Pateicoties šim finansējumam, šī gada martā ir gaidāma zīmola restartēšana un veiktas iestrādnes, lai Latvijā varētu sākt dabīgo aktīvo izejvielu ražošanu.

Pārtop jaunā kvalitātē

Investīciju fonda FlyCap līdzekļi ieguldīti produktu portfeļa izstrādē un attīstībā, kā arī eksporta veicināšanā – uzņēmums piedalījās starptautiskajā izstādē Vita Food, kas notika Ženēvā (Šveicē), un saņēma piedāvājumu no Spānijas kompānijas Uriach realizēt uztura bagātinātājus, izmantojot viņu zīmolu Innovage, stāsta SIA Purified padomes priekšsēdētājs Kristaps Ērglis. Apjomi nav bijuši pārāk lieli – pārdoti 10 tūkstoši blisteru, taču gūta vērtīga pieredze produkcijas realizācijā ārvalstu tirgū. Šobrīd ir pabeigta uztura bagātinātāju vizuālā un saturiskā uzlabošana – tas tiek realizēts patērētājam ērtākā iepakojumā. Sākotnēji uztura bagātinātāji tika pildīti plastikāta plāksnītēs (koreksos), bet šobrīd tie, līdzīgi kā medikamenti, tiek ievietoti blisteros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA "Pure Chocolate" trešo gadu strādājis ar pozitīvu EBITDA, tam 2019.gadā sasniedzot 353 tūkstošus eiro, liecina "Lursoft" iesniegtais uzņēmuma gada pārskats.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums pieauga par 21%, sasniedzot 3,80 miljonus eiro. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 8%, bet eksporta tirgos - par 32%.

2019.gadā SIA "Pure Chocolate" turpināja esošās un uzsāka jaunas sadarbības ar ievērojamiem tirdzniecības partneriem Vācijā, ASV, Japānā, Ķīnā un Korejā.

Pagājušajā gadā uzņēmuma ražotnes tika sertificētas un atzītas par atbilstošām "Global Standard for Food Safety, BRC" prasībām, saņemot A līmeņa novērtējumu.

Sākot ar 2020.gada martu, kad izplatījusies Covid-19 pandēmija, SIA "Pure Chocolate" saskaras ar apgrozījuma kritumu Baltijā un eksporta tirgos, kurus smagi skārusi koronavīrusa izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru