Citas ziņas

Reklāmas holdings Publicis Groupe iegādājas aģentūru Digitas

,24.01.2007

Jaunākais izdevums

Publicis Groupe iegādājies 100% Digitas Inc. kapitāldaļu par 1,3 miljardiem ASV dolāru. Latvijā Publicis Groupe pieder aģentūras Leo Burnett Riga, Starcom, ZenithOptimedia.

Digitas centrālais birojs atrodas Bostonā, bet aģentūras ofisi atdodas lielākajās ASV pilsētās - Detroitā, Čikāgā, Ņujorkā. Aģentūras klientu vidū tādi brendi kā American Express, AT&T, Delta Air Lines, General Motors, IBM, Hewlett Packard, Kraft Foods, Db.lv informēja aģentūra Leo Burnett Riga.

"Aģentūras Digitas iegāde ir daļa no Publicis Groupe investīciju politikas, kas paredz investīcijas digitālo un interaktīvo komunikāciju pakalpojumu attīstīšanā Publicis Groupe piederošajās aģentūrās visā pasaulē. Holdinga politika skar arī Publicis Groupe piederošās aģentūras Latvijā," norāda mārketinga komunikāciju aģentūras Leo Burnett Riga valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols.

Pasaules reklāmas tirgus attīstības tendences norādot uz digitālā un interaktīvā mārketinga, kā arī citu ārpusmediju reklāmas (BTL - below the line) formu pieaugošo nozīmi mārketinga komunikācijā. "BTL attīstībai ir neizsmeltas attīstības perspektīvas visā pasaulē, nemaz nerunājot par situāciju Latvijā, kur digitālā un interaktīvā komunikācija ir attīstības sākumstadijā. Jau šogad Publicis Groupe plāno investēt un attīstīt BTL komunikācijas pakalpojumus savās Latvijas aģentūrās," informēja Ģirts Ozols.

Publicis Groupe ir pārstāvēta 104 valstīs piecos kontinentos. Latvijā Publicis Groupe pieder aģentūras Leo Burnett Riga, Starcom, ZenithOptimedia.

Detalizētāka informācija: www.publicisgroupe.com

Pasaulē

Pieaug Publicis Groupe peļņa un ieņēmumi

Lelde Petrāne,05.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā pieaugusi pasaulē trešās lielākās komunikāciju grupas Publicis Groupe peļņa, kas saistīts ar to, ka klienti palielinājuši izdevumus, labvēlīgi ietekmējot grupas lielākās reklāmas kompānijas Leo Burnett, Publicis Worldwide un Vivaki, kā arī ar to, ka turpinājuši augt digitālie ieņēmumi, ziņo Bloomberg.

Tīrā peļņa pieaugusi līdz 213 miljoniem eiro jeb 95 centiem uz akciju. Tajā pašā periodā pirms gada Publicis strādāja ar 167 miljonu eiro jeb 82 centu uz akciju peļņu.

Ieņēmumi pieauguši par 15% līdz 2,54 miljardiem eiro.

Bloomberg aptaujātie analītiķi bija prognozējuši 190,7 miljonu eiro peļņu un 2,44 miljardu eiro ieņēmumus.

Saskaņā ar Publicis sniegto informāciju šā gada pirmajā pusē lielākā daļa no tās galvenajiem klientiem palielinājuši izdevumus, kas ir pretēji tendencei, kas dominēja pagājušajā gadā. Darbības rezultātus pozitīvi ietekmējuši arī jaunie tirgi un digitālais bizness.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR tīkls Centrāleiropā un Austrumeiropā MSL turpmāk oficiāli darbosies kā viens no Publicis Groupe Latvia zīmoliem, līdzās radošajai aģentūrai Leo Burnett, mediju aģentūrai Starcom un digitālajai aģentūrai Digitas.

Ar MSL zīmola ieviešanu vietējā mērogā Publicis Groupe paplašina sabiedrisko attiecību pakalpojumu klāstu Baltijas valstu tirgos.

Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, stāsta: "Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijušas mūsu sniegto pakalpojumu klāstā, un pēdējo gadu laikā esam plānojuši šo biznesa daļu attīstīt. Esmu gandarīts, ka šodien šie plāni beidzot ir īstenojušies, pateicoties paplašinātajai komandai jaunās izpilddirektores Baibas Kauliņas vadībā."

"Laikā, kad pasaule piedzīvo milzīgas pārmaiņas, sabiedrisko attiecību nozarei vienmēr ir bijusi izšķiroša loma, palīdzot zīmoliem pielāgoties pasaules dinamikai un saglabāt aktualitāti. Komunikācija ir kļuvusi daudz plūstošāka, dinamiskāka un daudzslāņaināka," komentē Baiba Kauliņa, MSL Baltics izpilddirektore.

Citas ziņas

Microsoft pārdevis savu reklāmas aģentūru par 530 miljoniem USD

,10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft pārdevusi savu reklāmas aģentūru Razorfish Francijas kompānijai Publicis Groupe, ziņo Wall Street Journal.

Publicis Groupe, kas ir viena no lielākajām kompānijām reklāmas tirgū, par šo darījumu samaksājusi 530 miljonus USD. Darījums, kas pilnībā tiks noslēgts 2009. gada beigās, arī paredz, ka kompānija Microsoft iegūs 3% no Publicis Groupe akcijām.

Vēl viens no darījuma punktiem ir, ka Francijas kompānija turpmākos piecus gadus iegādāsies reklāmas laukumu Microsoft lapās tai skaitā arī Microsoft meklētājprogrammā Bing.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbības rezultātā Francijas otras lielākās bankas «Groupe BPCE» struktūrvienību «Banques Populaires» un «Caisses d’Epargne» klienti varēs piekļūt «TransferWise» pakalpojumam un pārsūtīt naudu.

«TransferWise», «Natixis Payments» un Francijas otrā lielākā banka «Groupe BPCE», paziņojusi par sadarbību, kas ļaus 15,1 miljonam «Banques Populaires» un «Caisses d’Epargne» klientiem sūtīt naudu uz vairāk nekā 60 valstīm bez slēptām komisijas maksām. Šis esot pirmais gadījums Eiropā, kad kāda liela banka tieši integrēs «TransferWise» API bankas mobilajā aplikācijā.

Paredzēts, ka «Groupe BPCE», «Natixis Payments» un «TransferWise» sadarbības rezultāts būs redzams 2019. gada sākumā un tas piedāvās digitālu risinājumu, kas ļaus sūtīt naudu ārpus Eirozonas un par tipisko «TransferWise» zemo cenu. Pakalpojums būs pieejams visu diennakti bankas mobilajā aplikācijā.

Citas ziņas

Jansons paliek LSF Holdings valdes priekšsēdētāja amatā

,02.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien SIA LSF Holdings juridiskajā adresē Ventspilī, Dzintaru ielā 20a, kabinetā Nr. C216 notika SIA LSF Holdings atkārtota ārkārtas dalībnieku sapulce, ko bija ierosinājis AS Topmar Holdings, Db.lv informēja SIA LSF Holdings preses dienests.

Uz atkārtotu ārkārtas dalībnieku sapulci bija ieradies Anrijs Lembergs un Uģis Grauds, kurš uz pilnvaras pamata pārstāvēja Līgu Lembergu. Uz sapulci neieradās AS Topmar Holdings pilnvarotie pārstāvji.

Visi klātesošie sapulces balsstiesīgie dalībnieki nolēma:

1) ievēlēt SIA LSF Holdings valdi līdzšinējā sastāvā:

SIA LSF Holdings valdes priekšsēdētājs - Edgars Jansons,

valdes locekļi – Ansis Sormulis, Andris Vilcmeiers;

2) balsot pret prasības celšanu pret sabiedrības valdes locekļiem, jo 100% klātesošie sapulces balsstiesīgie dalībnieki uzskata, ka SIA LSF Holdings valdes darbība atbilst sabiedrības interesēm;

3) nākošajā AS Ventspils Grain Terminal atkārtotajā ārkārtas dalībnieku sapulcē balsot par SIA LSF Holdings interesēm atbilstošas padomes sastāva ievēlēšanu - ievēlēt 3 SIA LSF Holdings pārstāvjus;

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes pamatā primāri ir pārdomāta produkta vai pakalpojuma vērtība, spēcīga komanda un laba reputācija, atzīmē Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors.

Visur, bet jo sevišķi mazā valstī kā Latvijā, ir svarīgi, ka tevi pazīst gan kā labas vērtības nodrošinātāju, gan kā labu darba devēju, domā J.Pencis, nenoliedzot, ka atbilstoša kontaktu loka un labas reputācijas veidošanai biznesa veiksmes stāstā ir liela loma. Ikdienas steigā tas ir īsts izaicinājums – atrast resursus konsekventam darbam pie sava un uzņēmuma reputācijas veidošanas. Tas ietekmē cilvēku uzticību tam, ko zīmoli piedāvā, kā arī atvieglo darbinieku piesaisti uzņēmumā, spriež Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, piebilstot, ka, lai ilgtermiņā gūtu panākumus, uzņēmumam ir jāinvestē arī savā komandā. Laba komanda ir motivēta, gatava sadarboties, apgūt visu jauno, konkurēt un uzvarēt, atgādina J.Pencis. Lai tas notiktu, komandai ir jātic uzņēmuma mērķim un stratēģijai, kā arī jājūtas uzklausītai un novērtētai gan materiālā, gan nemateriālā veidā, atzīmē Publicis Groupe Latvia izpilddirektors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com / Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk

Digitālā reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsdienu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Taču, lai nodrošinātu efektīvu investīciju atdevi (ROI), ir būtiski prast novērtēt kampaņu rezultātus. Šajā rakstā aplūkosim, kā to paveikt, izmantojot datu analītiku un citus svarīgus rīkus, un kāpēc reklāmas kontu audits jāuztic profesionāļiem!

Viss sākas ar mērķu definēšanu

Pirmais solis ceļā uz veiksmīgu reklāmas kampaņu – precīzi definēt tās mērķus. Vai vēlies palielināt pārdošanas apjomu? Varbūt mērķis ir veicināt zīmola atpazīstamību vai piesaistīt jaunus klientus? Katram mērķim nepieciešama atšķirīga pieeja, un atšķirsies arī rādītāji, ar kuriem izmērīt panākumus. Piemēram, ja galvenais mērķis ir pārdošanas apjoma palielināšana, ir īpaši svarīgi sekot līdzi konversiju skaitam.

Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ tiks paziņoti Golden Hammer 2007. Reklāmas festivālos piedalās ne tikai reklāmas aģentūras, bet arī mediju aģentūras, kuras uzņēmēji bieži neatšķir no reklāmas aģentūrām. Par to, kas tās tādas un kam tās vajadzīgas, stāsta mediju aģentūras OMD Latvia direktors Einārs Vītols.

Visi cilvēki zina, kas ir reklāmas aģentūras, bet bieži tās jauc ar mediju aģentūrām. Kāda ir atšķirība?

Mediju aģentūru pamatnodarbošanās ir klientu reklāmas plānošana un pirkšana masu mēdijos. Labāko mediju aģentūru kampaņu plānojums nodrošina mērķa auditorijas aizsniegšanu visefektīgākajā veidā un mēdiju pirkšanas pakalpojumi savukārt palīdz to izdarīt ar vismazākajām izmaksām.

Radošo aģentūru galvenais darba rezultāts ir izcils reklāmas vizuālais tēls, kurš papildināts ar perfekti atbilstošu saukli - reklāmas ziņojumu. Gan radošās, gan mediju aģentūras var sniegt klientiem neskaitāmus papildpakalpojumus. Ja radošās aģentūras īpašu uzmanību pievērš zīmola attīstībai, tad mēdiju aģentūras piedāvā visatbilstošākās mediju stratēģijas.

Citas ziņas

MMS Communications Latvia jauna vadība - Edmunds Grigarovičs pēc 7 gadiem atgriezies Latvijā

Lelde Petrāne,17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais reklāmas aģentūru tīkls Leo Burnett Worldwide paziņojis par Edmunda Grigaroviča iecelšanu MMS Communications Latvia izpilddirektora amatā.

E. Grigarovičs, līdz šim reklāmas aģentūras Leo Burnett Almaty izpilddirektors Kazahstānā, savu karjeru reklāmas nozarē sāka 1997. gadā, bet starptautiskajā reklāmas aģentūru tīklā Leo Burnett strādā kopš 2000. gada, kļūstot par aģentūras Leo Burnett Riga projektu direktoru. Latvijā strādājis ar tādiem reklāmdevējiem kā Philip Morris, Aizkraukles banka, Rietumu banka, Peugeot u.c.

Tuvāko nedēļu laikā, kad paredzēts pārejas posms, E. Grigarovičs pildīs kā MMS Communications Latvia izpilddirektora, tā Leo Burnett Almaty izpilddirektora pienākumus.

Vladimirs Tkačovs, Leo Burnett Eastern Europe direktoru padomes priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors, norādīja: «Edmunds atgriežas Rīgā laikā, kas nav vienkāršs Eiropas reklāmas tirgum. Šodien visvērtīgākā ir līdzsvarota pieeja reklāmas investīcijām. Reklāmdevēji pieprasa īpašu efektivitāti kā radošajos, tā mediju risinājumos.»

Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Citas ziņas

Topmar Holding prasa izmeklēt Ekonomikas policijas inspektora darbības

,14.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils tranzītbiznesa pārstāvim Oļegam Stepanovam piederošais Topmar Holding uzrakstījis iesniegumā Iekšlietu ministrei, kurā lūdz pārbaudīt Ekonomikas policijas inspektora Raita Kalnača darbībās.

Topmar Holdings nosūtītajā iesniegumā uzņēmums lūdz izvērtēt Kriminālprocesa pārkāpumus Raita Kalnača pieņemtajā lēmumā par LSF Holdings 100% daļu arestu (šis uzņēmums pieder Ventspils mēra Aivara Lemberga bērniem Līgai un Anrijam - katram pa 25%, un Topmar Holding - 50%). LSF Holdings šo darbību vērtē kā spiediena izdarīšanu uz policijas darbu.

Db jau vairākkārt vēstījis, ka LSF Holdinga 50% akcionāram Topmar Holding neizdevās panākt holdinga likvidāciju, jo Ekonomikas policijā holdingam tika uzlikts arests, un līdz ar to aizliegums veikt jebkādas darbības saistītas ar uzņēmuma pārreģistrāciju. Dēļ šiem notikumiem izcēlies skandāls starp Topmar Holding un LSF Holdinga pārstāvjiem. Topmar Holdings iesniegumā norāda, ka inspektora lēmums esot neprofesionāls un paviršs, un «sastādīts pēc likvidējamās SIA LSF Holdings bijušā valdes priekšsēdētāja Edgara Jansona diktāta». Iesniegumā AS Topmar Holdings raksta, ka «uzskata par nepieciešamu lūgt uzsākt iespējamo dienesta pārkāpumu pārbaudi un izvērtēt, vai Raitis Kalnačs ir tiesīgs turpināt savu darbību Jūsu pārraudzītajā institūcijā. Pat viens tas fakts, ka Edgars Jansons ierodas Raita Kalnača kabinetā un dod viņam rīkojumus kriminālprocesuālu darbību laikā un liecinieku klātbūtnē, liek apšaubīt inspektora objektivitāti un morāli. Šāds lēmuma pieņemšanas veids liek domāt, ka inspektors šādi rīkojas, nevis lai aizsargātu sabiedrības intereses un panāktu Kriminālprocesa likumā un Krimināllikumā noteiktos mērķus, bet lai ar prettiesiskiem līdzekļiem, pārkāpjot likumu, aizsargātu atsevišķu personu savtīgās ekonomiskās intereses.»

Pasaulē

Publicis un Omnicom apvienošanās rada lielāko reklāmas uzņēmumu

Lelde Petrāne,29.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas Publicis un ASV uzņēmums Omnicom ir paziņojuši par apvienošanos, radot pasaulē lielāko, 35,1 miljardu ASV dolāru vērtu reklāmas kompāniju, ziņo BBC.

Omnicom vadītājs Džons Vrens un Publicis Groupe boss Moriss Levī abi turpinās darbu vadītāju amatos.

Katra uzņēmuma akcionāriem piederēs aptuveni 50% no jaunās Publicis Omnicom Group.

Uzņēmums nodarbinās vairāk nekā 130 tūkstošus cilvēku.

Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandālā, kas novedis pie ASV prezidenta Donalda Trampa impīčmenta procedūras, iesaistītā ASV viceprezidenta Džo Baidena dēla Hantera Baidena firmai «Rosemont Seneca» nauda no Ukrainas gāzes un naftas kompānijas «Burisma Holdings» skaitīta caur Latvijas banku AS «PrivatBank», liecina internetā nopludināti «Rosemont Seneca» kontu pārskati.

Savukārt Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis pērn apmeklējis «Burisma Holdings» īpašnieka, gāztā Ukrainas prezidenta Viktora Janukoviča līdzgaitnieka, no Ukrainas aizmukušā Mikolas Zločevska organizētu forumu Monako.

Izdevums «The Hill» vēstīja, ka laikā no 2014.gada pavasara līdz 2015.gada rudenim «Rosemont Seneca» no «Burisma Holdings» saņēmis vidēji vairāk nekā 166 000 ASV dolāru mēnesī.

Internetā nopludinātas «Rosemont Seneca» konta atskaites no «Morgan Stanley» bankas Ņujorkā parāda, ka naudas pārskaitījumi kompānijai veikti caur «PrivatBank». Vienā pārskaitījumā parasti skaitīti 83 333,33 dolāri.

Hanters Baidens bija «Burisma Holdings» uzraudzības padomes loceklis laikā, kad viņa tēvs bija ASV viceprezidents un prezidenta Baraka Obamas valdībā pārraudzīja diplomātiskās attiecības ar Ukrainu.

Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

,24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Storent Holdings, Latvijā vadošais un viens no lielākajiem būvniecības tehnikas nomas uzņēmumiem Baltijā, paziņo par savu obligāciju publisko piedāvājumu, pamatojoties uz pamatprospektu, kas publicēts uzņēmuma mājaslapā un Nasdaq Riga.

Andris Pavlovs, Storent līdzdibinātājs un Storent Holdings valdes loceklis: "Storent Investments pirmo reizi emitēja obligācijas jau 2017. gadā. Taču šobrīd tiek atvērta parakstīšanās uz pirmajām Storent Holdings obligācijām. Ieguldījums uzņēmumā Storent ir ieguldījums modernu, drošu un ilgtspējīgu būvniecības tehnikas nomas procesu attīstībā Baltijā un Ziemeļvalstīs."

Latvijas Banka 2023. gada 31. maijā ir reģistrējusi Storent Holdings parādzīmju emisijas pamatprospektu un devusi atļauju Storent Holdings veikt parādzīmju publisko piedāvājumu.

Storent Holdings apstiprināja programmas pirmās daļas galīgos noteikumus.

Pārtika

Alūksnes putnu fermas IPO mērķis ir saražoto olu daudzumu palielināt par 60%

Db.lv,17.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS APF Holdings uzņēmumu grupa, kas ietver vienu no lielākajiem putnkopības un olu ražošanas uzņēmumiem Latvijā SIA Alūksnes putnu ferma un putnkopības un jaunputnu audzēšanas uzņēmumu SIA Preiļu putni, šī gada rudenī plānotā sākotnējā publiskā piedāvājumā (IPO jeb Initial Public Offering) mērķis ir piesaistīt investoru līdzekļus, lai līdz 2025. gadam audzētu ražoto olu daudzumu par 60%.

Šāda apjoma izaugsme nozīmēs, ka uzņēmuma ieņēmumi augs no aptuveni 11 miljoniem eiro 2022. gadā līdz pat 25 miljoniem 2025. gadā.

Papildus jau esošajām trim dējējvistu novietnēm iecerēts uzbūvēt vēl divas un paplašināt ražošanas atbalsta infrastruktūras jaudu. Tas ļaus palielināt ražoto olu daudzumu no 115 miljoniem gadā līdz pat 180 miljoniem, bet pašu dējējvistu skaitu audzēt līdz 665 000.

Tāpat plānots sākt olu pārstrādi, ražošanu papildinot ar jaunām ražošanas iekārtām.

Uzņēmumā skaidro, ka, pateicoties gan darbības apmēru, gan rentabilitātes pieaugumam, "APF Holdings" EBITDA kāpums plānots no aptuveni diviem miljoniem eiro pērn līdz 8,5 miljoniem eiro 2025.gadā.

Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia - lielākie reklāmas pircēji TV

,09.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Modern Times Group (MTG) televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina MTG apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī LNT lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šā gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT dati.

Latvijā MTG ietilpst televīzijas kanāli TV3, 3+ un TV6; Lietuvā - TV3 un TV Tango; Igaunijā - TV3 un 3+.MTG vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopojusi pirmoreiz.

Savukārt LNT veidotajā lielāko mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma LNT 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Arvien vairāk TV3 sadarbojas ar aģentūrām un klientiem Baltijas līmenī, tāpēc MTG televīzijas kanāli ir apkopojuši pirmo Baltijas mediju aģentūru topu par 2007.gada pirmajiem sešiem mēnešiem:

Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

,28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Ražošana

APF Holdings IPO mērķis ir piesaistīt septiņus miljonus eiro

Db.lv,05.09.2023

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un lielākais īpašnieks Jurijs Adamovičs (no labās) un kompānijas padomes priekšsēdētājs Uldis Iltners

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "APF Holdings" akciju publiskajā piedāvājumā plāno piesaistīt septiņus miljonus eiro, informē "APF Holdings" pārstāvji.

Kompānijas valdes priekšsēdētājs un lielākais īpašnieks Jurijs Adamovičs skaidro, ka gan uzņēmums, gan putnkopības nozare Latvijā patlaban ir izdevīgā tirgus pozīcijā - Latvijā un Eiropā kopumā tuvākajos gados ir gaidāma būtiska patēriņa paradumu un lielveikalu tirdzniecības politikas maiņa.

Alūksnes putnu fermas grupas padomi vadīs Uldis Iltners

AS APF Holdings (APF), uzņēmumu grupai, kas ietver vienu no lielākajiem putnkopības...

Tostarp viņš atgādina, ka sprostos turēto vistu olas nomainīs kūtīs dēto vistu olas un šīs pārmaiņas radīs nozīmīgu kūtīs dēto vistu olu deficītu gan Latvijā un Baltijā, gan Eiropas valstīs.

Jau ziņots, ka "APF Holdings" grupa plāno kotēt akcijas biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North", lai piesaistītu investīcijas olu ražošanas jaudu palielināšanai, darbības paplašināšanai Latvijā un ekspansijai eksporta tirgos. Plānots, ka "APF Holdings" akciju sākotnējo piedāvājumu varētu īstenos 2023.gada rudenī.

Pēc sākotnējā publiskā piedāvājuma, "APF Holdings" izaugsmes mērķi paredz būtiski paplašināt "APF Holdings" grupas darbības mērogu, tostarp līdz 2025.gadam palielināt ražoto olu daudzumu par 60% un vairāk nekā dubultot ieņēmumus, palielinot tos no aptuveni 11 miljoniem eiro 2022.gadā līdz 25 miljoniem 2025.gadā.

Tāpat ar investoru ieguldījumu un turpmāku banku finansējumu iecerēts papildu jau esošajām trim dējējvistu novietnēm uzbūvēt vēl divas un paplašināt ražošanas atbalsta infrastruktūras jaudu. Tādējādi ražoto olu daudzums palielinātos no 115 miljoniem gadā līdz 180 miljoniem, bet pašu dējējvistu skaits - līdz 665 000, atzīmē "APF Holdings" pārstāvji.

"APF Holdings" plāno sākt arī olu pārstrādi, iegādājoties jaunas ražošanas iekārtas.

"APF Holdings" grupas apgrozījums pērn palielinājās 2,9 reizes un sasniedza 11,23 miljonus eiro, savukārt grupas peļņa pieauga 2,5 reizes un bija 331 047 eiro.

Kompānija "APF Holdings" reģistrēta 2017.gadā, un tās pamatkapitāls ir 4,7 miljoni eiro. Uzņēmumu grupā ietilpst putnkopības un olu ražošanas uzņēmums "Alūksnes putnu ferma", vairumtirdzniecības uzņēmums SIA "APF Trading", putnkopības un olu ražošanas pakalpojumu sniedzējs SIA "Oluksne", gāzes un organiskā mēslojuma ražotājs SIA "APF Energy" un putnkopības un jaunputnu audzēšanas uzņēmums SIA "Preiļu putni".

"APF Holdings" lielākais akcionārs ir Adamovičs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trasatlantic Holdings Company direktoru padome apliecina, ka par 9,622 miljoniem eiro (7 miljoniem latu) iegādājusies 59 110 Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic akcijas (tā saucamās SAS obligācijas).

Kā teikts kompānijas paziņojumā, darījums noticis ar mērķi nodrošināt lidsabiedrībai ārkārtas finanšu palīdzību, jo airBaltic esot nopietnas likviditātes problēmas. Dokumenti par akcionāru sastāva maiņu pēc darījuma parakstīti 9. septembrī un iesniegti Uzņēmuma reģistrā, tādējādi apgāžot spekulācijas par darījuma necaurspīdīgumu.

Trasatlantic Holdings Company paudis izbrīnu, ka valdība, kas ir lidsabiedrības akcionārs, ieņēmusi neizlēmīgu pozīciju un neveic ārkārtas soļus, lai glābtu kompāniju, kuras lomu valsts ekonomikā ir grūti pārvērtēt. Lidsabiedrības kritiskais finanšu stāvoklis esot sekas privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas un valsts kā akcionāra attiecībām, ar kurām Trasatlantic Holdings Company neesot nekāda sakara, kā tas izrietot no 2010. gada 20. aprīļa līguma.