Rekonstrukcijā investē aptuveni pusmiljonu eiro 

Lai sakārtotu infrastruktūru prāmju apkalpošanai un palielinātu kapacitāti, stividorkompānija Terrabalt savā teritorijā Liepājas ostā īsteno vērienīgu rekonstrukciju. Līdzšinējos apstākļos darbības jaudu palielināt būtu sarežģīti, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš.

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 2019. gada 14. augusts plkst. 11:23

FOTO: Ģirts Gertsons

Terrabalt galvenais darbības virziens ir prāmju satiksmes apkalpošana. Šobrīd reisus uz Vācijas pilsētu Travemindi piecas reizes nedēļā nodrošina operators Stena Line. Sākotnēji prāmis no Liepājas uz Vāciju kursēja divas reizes nedēļā, vienu – uz Zviedriju. «Stena Line izmainīja darbības stratēģiju un tagad katrā pilsētā attīsta vienu līniju. No Ventspils vairs nekursē prāmis uz Vāciju, bet no Liepājas – uz Zviedriju,» stāsta Ā. Ozoliņš. «Kā būs turpmāk, grūti pateikt. Skaidrs, ka mūs arī interesē Zviedrija.»

Novērojumi rāda, ka kravu šai virzienā būtu pietiekami daudz. «Tomēr tā nav mūsu izvēle. Mums ir jāsakārto infrastruktūra un jāpiedāvā operatoriem,» norāda Terrabalt valdes priekšsēdētājs. Tādēļ uzņēmuma teritorijā notiek vērienīga rekonstrukcija, ko plānots pabeigt oktobrī. Ceļu sakārtošanai un izbūvei, videonovērošanas iekārtām, lielākai publiskajai teritorijai, stāvlaukumam atvēlētas aptuveni 0,5 milj. eiro lielas investīcijas. Paralēli vērienīgu projektu īsteno arī Liepājas SEZ, rekonstruējot piegulošos ceļus.

Pēc rekonstrukcijas beigām Terrabalt būtu gatava apkalpot divus trīs prāmjus dienā. «Būsim konkurētspējīgi ar kaimiņiem – gan ar Ventspili, gan Klaipēdu,» norāda Ā. Ozoliņš, piebilstot, ka vienlaikus šīs ostas ir arī sadarbības partneri.

Uzņēmumam pieder divi termināli, 46. un 50. piestātne. Savu teritoriju Liepājas ostā Terrabalt divkāršoja, kad pārtrauca darboties AS Liepājas metalurgs. Iepriekš tā īpašumā esošo 50. piestātni Terrabalt iegādājās pirms trim gadiem no bankas un pēc tam par izmantošanu noslēdza līgumu ar Liepājas SEZ.

«Tas bija pats loģiskākais ceļš, lai mēs varētu attīstīt prāmju satiksmi,» atklāj Ā. Ozoliņš. Jau piestātni iegādājoties, tika plānots veikt savas teritorijas rekonstrukciju. Tagad kopējā platība, kurā strādā Terrabalt, ir vairāk nekā 10 hektāru. Ņemot vērā teritorijas izmēru, tas varētu būt otrais lielākais uzņēmums Liepājas ostā aiz LSEZ SIA Ekers Stividors LP. «Citās piestātnēs teritorija vairāk piemērota kravu pārkraušanai. Mums tā ir pietiekami liela, lai izmantotu stāvlaukumiem, mašīnu uzbraukšanai un nobraukšanai no prāmja. Ar to nevar pelnīt, bet šāda teritorija ir nepieciešama,» atzīst uzņēmējs. Kamēr citas prāmju līnijas nav atvērtas, piestātni izmanto dažādu kravu apkalpošanai.

Terrabalt savu nišu atradis negabarīta kravu pārvadāšanā, jo meklē lielāku pievienoto vērtību. Sarežģītās kravas arī ir virziens, kurā plāno doties nākotnē. «Ir jānoslogo esošās jaudas, un nav pieļaujams, ka stāv tukšas teritorijas. Ja atradīsim vairāk sarežģīto kravu, skaidrs, ka kravu, kur ir mazāka pievienotā vērtība, būs mazāk,» viņš piebilst.

Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 31. jūlijs plkst. 8:47

No 5.augustā Liepājā sāks darboties vēl viena prāmju līnija Baltijska - Liepāja...

2013. gada 13. jūnijs plkst. 8:24

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde piešķīrusi speciālu ostas maksas atlaidi...

2013. gada 30. maijs plkst. 15:18

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) kapitālsabiedrība Terrabalt parakstījusi līgumu...

2012. gada 20. septembris plkst. 8:15

1. oktobrī juridiski noslēgsies darījums starp prāmju operatoriem Scandlines un Stena Line,...

2012. gada 25. jūlijs plkst. 17:28

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvalde nolēmusi turpmāk ik gadus apbalvot...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. augusts plkst. 7:45

Ar pirmās sezonas darbības rezultātiem elektroskrejriteņu koplietošanas platformu īpašnieki...

2019. gada 14. augusts plkst. 7:24

Ir pāragri spriest, vai elektroskūteri no tirgus izspiedīs divriteņu nomas uzņēmumus; katram...

2019. gada 14. augusts plkst. 7:16

Mazķibele var palīdzēt loģistikas nozarei attīstīties, un vēl ir vieta jauniem spēlētājiem;...

2019. gada 13. augusts plkst. 8:37

Lietuvas prāmju kompānija «Smiltynes perkela», kas no Klaipēdas pārvadā automobiļus un pasažierus...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:44

Aviokompānija «SmartLynx Airlines» Kanādā parakstījusi līgumu par ieguldījumu piecu miljonu...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:17

Eiropā biznesa aviācijā kā pa viļņiem, Ziemeļeiropā veidojas jauns aviācijas centrs, tirgus...

2019. gada 09. augusts plkst. 18:07

Lietuvas un Polijas speciālisti piektdien kopīgās mācībās apguvuši iemaņas likvidēt iespējamu...

2019. gada 09. augusts plkst. 6:39

Lietuvas un Krievijas ostās izaugsme; Latvijā, Igaunijā vērojama stagnācija....

2019. gada 08. augusts plkst. 17:22

Ņemot vērā aizvien pieaugošo Latvijas lidsabiedrības airBaltic pakalpojumu popularitāti Lietuvā,...

2019. gada 08. augusts plkst. 12:26

Igaunijas prāmju operators «Tallink Grupp» šā gada pirmajā pusgadā strādājis ar 10,365...