Jaunākais izdevums

No 1.maija Rīgā tiks ieviestas būtiskas izmaiņas tramvaju maršrutu tīklā, informē pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Tiks atklāts jauns tramvaja maršruts Nr.14, kas savienos Iļģuciemu ar Ķengaragu. Tajā kursēs arī zemās grīdas tramvaji, nodrošinot ērtāku piekļuvi arī Iļģuciema virzienā.

Šie tramvaji brauks gar Rīgas starptautisko autoostu, sniedzot Pārdaugavas iedzīvotājiem iespēju nokļūt Centrāltirgus apkārtnē.

Pašreizējais 2.tramvaja maršruts tiks pagarināts līdz Mīlgrāvim un turpmāk kursēs ar jaunu numuru - Nr.8 - maršrutā "Mīlgrāvis - Tapešu iela".

Brīvdienās daļa reisu tiks organizēta posmā "Stacijas laukums - Tapešu iela", un tie būs apzīmēti ar maršruta numuru 8a. Kustības intensitāte saglabāsies līdzvērtīga līdzšinējam 2. tramvaja maršrutam. Tāpat pasažieriem būs iespēja pārsēsties citos tramvaju maršrutos, kuru kustība būs savstarpēji saskaņota.

Ņemot vērā, ka Iļģuciema iedzīvotājiem turpmāk būs pieejams jaunais 14.maršruts, 5.tramvaja kustības sarakstā mainīsies intervāli.

Maršruts "Iļģuciems - Mīlgrāvis" tiks saglabāts, taču tiks veiktas izmaiņas kustības sarakstos, palielinot intervālu starp reisiem. Šīs izmaiņas pilnībā kompensēs jaunie 14.maršruta reisi Iļģuciema virzienā, kā arī 8.maršruta reisi Mīlgrāvja virzienā.

Pēc tam, kad aprīlī noslēgsies pārvada būvniecība "Rail Baltica" projektā, tiks atjaunota tramvaju kustība līdz Centrāltirgum. 10.tramvajs turpmāk kursēs pa Centrāltirgus loku pretēji pulksteņa rādītāja virzienam.

Maršruts no Bišumuižas virzīsies līdz 11.novembra krastmalai, pēc tam pa Lastādijas un Centrāltirgus ielu līdz pieturai "Autoosta", tālāk - pa Prāgas un 13.janvāra ielu atpakaļ uz ierasto maršrutu.

Maršruta nosaukums nemainīsies, un arī reisu skaits paliks tāds pats kā līdz šim, kad tramvajs kursēja līdz Stacijas laukumam.

Tiks pārskatīti atiešanas laiki 1., 7. un 11.maršruta tramvajos, lai nodrošinātu labāku saskaņojumu ar 5., 8., 10. un 14.maršruta tramvajiem kopīgajos posmos. Reisu skaits netiks mainīts, taču tiks precizēts tramvaju sadalījums starp 3. un 5.tramvaju depo, informē pašvaldībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgā "Latvijas gaisa satiksme" pagājušajā gadā vadījusi kopumā 235 382 lidojumus, kas ir par 14,5% vairāk nekā 2023.gadā, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Tostarp 62 661 lidojums bija uz un no Rīgas lidostas, kas ir par 2,7% vairāk nekā 2023.gadā, bet 172 721 lidojums bija tranzītā, kas ir palielinājums par 19,5%.

Decembrī "Latvijas gaisa satiksme" vadīja kopumā 17 468 lidojumus, kas ir par 13,7% vairāk nekā attiecīgajā mēnesī gadu iepriekš. Tostarp uz un no Rīgas vadīti 5073 lidojumi, kas ir pieaugums par 7%, kamēr tranzītā vadīti 12 395 lidojumi, kas ir par 16,7% vairāk nekā 2023.gada decembrī.

2023.gadā "Latvijas gaisa satiksme" vadīja kopumā 205 547 lidojumus, kas ir par 5,7% vairāk nekā 2022.gadā. Tostarp 61 020 lidojumu bija uz un no Rīgas lidostas, kas ir par 11,7% vairāk nekā 2022.gadā, bet 144 527 lidojumi bija tranzītā, kas ir palielinājums par 3,3%.

Transports un loģistika

Uzsākts Rīgas acs īpašumā esošo AS Rīgas starptautiskā autoosta akciju pārdošanas process

Db.lv,09.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Rīgas acs”, kuras 100% kapitāla daļu turētājs ir “Rīgas satiksme”, ir uzsākusi tai piederošo 49,99% AS “Rīgas starptautiskā autoosta” akciju pārdošanas procesu, pamatojoties uz Rīgas domes lēmumu par līdzdalības izbeigšanu.

Šī gada aprīlī tiks uzsākta potenciālo investoru uzrunāšana un atklāta pieteikšanās akciju iegādei, ko organizē audita un biznesa konsultāciju uzņēmums SIA “KPMG Baltics”.

“Rīgas satiksme” pieder 100% kapitāla daļu SIA “Rīgas acs”, kurai savukārt pieder 49,99% akciju sabiedrības “Rīgas starptautiskā autoosta” akciju. Pamatojoties uz Rīgas domes 2024. gada 27. marta lēmumu par līdzdalības izbeigšanu SIA “Rīgas acs”, ir uzsākts SIA “Rīgas acs” piederošo AS “Rīgas starptautiskā autoosta” akciju atsavināšanas process.

Par investīciju piesaistes un pārdošanas procesa organizatoru veicot tirgus izpēti ir izvēlēts uzņēmums SIA “KPMG Baltics”. Atbilstoši noslēgtā līguma nosacījumiem, SIA “KPMG Baltics” 12 līdz 18 mēnešu laikā jānodrošina “Rīgas acs” izdevīgākais saistošais piedāvājums, lai identificētu konkrētajā brīdī atbilstošāko AS “Rīgas starptautiskā autoosta” akciju pircēju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Tas tiks darīts, ņemot vērā pārvada plaisu monitoringa tehniskajā atskaitē iekļautās rekomendācijas.

Pārvada slēgšana radīs neērtības satiksmē, tomēr drošības riski, nodrošinot pārvada uzturēšanas darbus ziemā, ir pārāk augsti, norāda pašvaldībā.

Veicot satiksmes pārvada tehniskā stāvokļa novērtēšanu, secināts, ka pārvada velves bojājumu apmērs ir palielinājies. Plaši bojājumi ir brauktuves hidroizolācijā, tādēļ mitruma un sala radītu bojājumu dēļ betons ap plaisām izdrūp, kā arī ir konstatēti svaigi betona izdrupumi velves vidusdaļā un pie ietvju konsolēm.

Betona izdrupumi veidojas arī transportlīdzekļu radītās slodzes dēļ. Pašlaik izdrupumi no pārvada, krītot uz dzelzceļa sliežu zonu, rada apdraudējumu arī vilcienu satiksmei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salacgrīvā no 6.maija līdz 13.maijam autotransporta satiksmei slēgs pagaidu tiltu pār Salacu, lai veiktu brauktuves klāja pastiprināšanu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Vieglā transporta satiksmi virzienā uz Igauniju organizēs pa reģionālo autoceļu Limbaži-Salacgrīva (P12), vietējo autoceļu Salacgrīva-Vecsalaca (V144), šķērsojot upi pa Annasmuižas tiltu (V144), Vecsalaca-Mērnieki (V145) un reģionālo autoceļu Ainaži-Matīši (P15).

Savukārt vieglā transporta satiksmei Rīgas virzienā un sabiedriskā transporta satiksmei abos virzienos būs noteikts maršruts cauri Salacgrīvai - pa Baznīcas ielu (V144), Annasmuižas tiltu un Limbaži-Salacgrīva.

Tiltam ir noteikti gabarīta ierobežojumi un satiksme pār to tiks organizēta ar luksoforu, arī pa Baznīcas ielu satiksme tiks organizēta ar luksoforiem.

LVC iepriekš skaidroja, ka esošās brauktuves tērauda klājs transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic papildu jaunu plātņu piemetināšana, šo darbu laikā slēdzot satiksmi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, informē Rīgas domē.

Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu".

"Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.

Kā ziņots, "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka priekšrocības neveicina videi draudzīgāku transporta līdzekļu izmantošanu, pilsētās autotransporta skaits kopumā esot jāsamazina, priekšrocību dēļ Rīgai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" negūst ieņēmumus no autostāvvietām, turklāt elektroautomobiļus mēdzot novietot stāvvietās uz ilgu laiku, tādējādi "atņemot vietu automašīnām, kuru vadītājiem tiešām ir svarīgi īslaicīgi novietot transportlīdzekli Rīgā".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā svinīgi iemūrēts pamatakmens jaunajam VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) gaisa satiksmes vadības tornim un jaunai kompleksa piebūvei, kas nākotnē ļaus attīstīt un modernizēt aeronavigācijas pakalpojumus, vadīt civilos un militāros lidojumus, garantējot to drošumu, kā arī pavērs jaunas iespējas Rīgas lidostai, informē LGS.

"Jaunais gaisa tornis uzlabos aviācijas drošumu un ļaus palielināt lidojumu skaitu, veicinot ekonomikas izaugsmi. Turklāt šajos ģeopolitiskajos apstākļos ir ļoti svarīgi, ka torni izmantos ne tikai civilo, bet arī militāro lidojumu vadīšanai. Jāuzsver, ka puse jeb vairāk nekā 26 miljoni eiro projekta īstenošanai nāk no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta granta formā. Tas ir konkrēts piemērs, kā Eiropas Savienības fondi veicina Latvijas drošību un attīstību," pasākumā uzsvēra Eiropas Komisijas ekonomikas un produktivitātes komisārs Valdis Dombrovskis.

"Projekta ideju esam lolojuši vairākus gadus, tagad ir pienācis brīdis, kad tiek ielikts būves pamatakmens un sāksies pats svarīgākais posms - celtniecība. Tornis pavērs pilnīgi jaunas iespējas gan LGS, gan Rīgas lidostai, gan mūsu sadarbības partneriem - Gaisa spēkiem un Valsts robežsardzei, gan aviokompānijām un pasažieriem," norādīja LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš

Transports un loģistika

Latvijas kontrolēto gaisa telpu pērn visbiežāk izmantoja airBaltic, Finnair, Ryanair un Air China

LETA,12.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

atvijas kontrolēto gaisa telpu pagājušajā gadā visbiežāk izmantoja Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", Somijas nacionālā aviokompānija "Finnair", Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", kā arī Ķīnas aviokompānija "Air China", liecina "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) apkopotā statistika.

LGS pārstāvji pavēstīja, ka pērn 14% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā nodrošināja "airBaltic", 12% - "Finnair", bet pa 7% - "Ryanair" un "Air China".

Seko Indijas aviokompānija "Air India", kas nodrošināja 6% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā, Krievijas nacionālā lidsabiedrība "Aeroflot" - 4%, bet pa 3% nodrošināja Turcijas aviokompānija "Turkish Airlines", Ķīnas aviokompānija "Hainan Airlines", kā arī Krievijas aviokompānijas "Rossiya Airlines" un "Pobeda".

Šīs desmit aviokompānijas nodrošināja kopumā 62% no "Latvijas gaisa satiksmes" ieņēmumiem.

LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš skaidroja, ka Latvijas kontrolētā gaisa telpa nesaskan ar Latvijas ģeogrāfiskajām robežām. Attiecīgi Krievijas aviokompāniju lidojumi nenotiek virs Latvijas teritorijas, bet tie ir lidojumi virs neitrālajiem ūdeņiem, kas skaitās Krievijas iekšējie lidojumi, piemēram, no Sanktpēterburgas vai Maskavas, izmantojot Baltijas jūru, uz Karalaučiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salacgrīvā pirmdien uz laiku tika slēgts pagaidu tilts pār Salacu, jo tā monitoringa laikā konstatētas vairākas deformācijas, informēja "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Pēc tam satiksme tika atjaunota. LVC norāda, ka tilts tika slēgts, lai veiktu papildu pārbaudes.

Salacgrīvā pirmdien, 14.aprīlī, konstatētās deformācijas pagaidu tiltam pār Salacu, kuru dēļ tilts uz laiku tika slēgts transporta satiksmei, visticamāk, ietekmēja gaisa temperatūras svārstības, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka pēc vēsas nakts sekoja karsta diena ar gaisa temperatūru ap +20 grādiem. Pirmdienas, 14.aprīļa, vēlā vakarā, gaisa temperatūrai pazeminoties, izmaiņas tērauda konstrukcijās samazinājās. Apsekojot tiltu, netika konstatēti nesošo konstrukciju defekti.

Tilta apsekošanu pirmdienas vakarā veica būvuzņēmējs, pagaidu tilta konstrukcijas projektētāji no SIA "Vektors T", kā arī būvuzraugs no AS "Ceļuprojekts" un LVC tiltu inženieri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas" gaisa satiksme" (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš, uzņēmuma valdes loceklis Ivars Sviridovs un būvkompānijas SIA "Aimasa" valdes priekšsēdētājs Sandris Apsīts ir parakstījuši līgumu par LGS ēkas pārbūvi ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi lidostā "Rīga".

Projekta "VAS "Latvijas gaisa satiksme" esošās ēkas pārbūve ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi" celtniecības darbi saskaņā ar noslēgto līgumu ir jāuzsāk līdz 2025.gada 1.janvārim. Paredzams, ka būvnieks nepieciešamo plānošanu, dokumentu sagatavošanu un saskaņošanu, kā arī būvlaukuma iekārtošanu un citus darbus (inženierkomunikāciju iznešana un jaunu inženierkomunikāciju ierīkošana, esošās ēkas atsevišķo daļu lokāla pārbūve u.c.) paredz uzsākt jau šogad. Celtniecību paredzēts pabeigt līdz 2026.gada 31.decembrim.

Līguma summa ir 51 255 844,90 EUR (bez PVN). Projektu infrastruktūras uzlabošanai un pielāgošanai divējādam lietojumam, proti, gan civiliem, gan militāriem mērķiem 26,263 miljonu EUR apmērā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (Connecting Europe Facility jeb CEF). LGS uz izdevīgiem noteikumiem saņems arī aizdevumu 25 miljonu eiro apmērā no Ziemeļu investīciju bankas (NIB).

Eksperti

Problēmas ar pārpildītajām autostāvvietām Rīgas centrā nerada elektroauto, bet gan to masveidā likvidēšana

Raitis Logins, SIA “Grant Thornton Baltic” partneris,01.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisks finanšu konsultāciju uzņēmums SIA “Grant Thornton Baltic” norāda, ka problēmas ar pārpildītajām maksas autostāvvietām Rīgas centrā nerada elektroauto, bet gan Rīgas domes pēdējo piecu gadu politika tās masveidā likvidēt.

Turklāt centra nepieejamība ar automašīnām ir sekmējusi situāciju, ka Rīgas centrs no “vieta biznesam” viedokļa izmirst, par ko norāda gan viesmīlības uzņēmumi un restorāni, gan arī tukšie tirdzniecības vietu skatlogi.

“Izrādās, ka pašvaldības politika piespiest cilvēkus pārsēsties no privāta transporta uz velosipēdiem un sabiedrisko transportu ir nesekmīga, bet sekas, ko maksā pati pašvaldība, nesamērīgi augstas. Ja turpināsies līdzšinējā politika, nesalāgojot visas intereses, tad būs jādomā atbalsta programmas, kā mākslīgi aizpildīt Rīgas centru ar uzņēmumiem, cilvēkiem, jo ar zaļajām zonām, riteņbraucēju joslām, kokiem podos stāvvietu vietās piepildīt to nevarēs. Citviet pasaulē galvaspilsētas centrs ir dārgākais un pieprasītākais biznesa rajons, bet Rīga pēdējā laikā izteikti zaudē savu pievilcību šajā vietā. Tā rezultātā sāk veidoties jauni aktīvā biznesa centri Rīgā un Pierīgā, galvenokārt, kur var ērti piebraukt un novietot transportlīdzekļus,” norāda Raitis Logins, finanšu konsultāciju uzņēmuma “Grant Thornton Baltic” partneris.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupes novada Babītes pagastā pārbūvēts Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte (A5) posms apmēram 2,5 kilometru garumā no Rīgas robežas līdz pārvadam pār Jūrmalas šoseju (A10), informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

LVC informē, ka Rīgas apvedceļa posmā pārbūvēta ceļa segas konstrukcija un ieklāts asfaltbetons trīs kārtās, atjaunota sabiedriskā transporta pieturvieta, sakārtota ūdens atvade, izbūvētas jaunas un atjaunotas vecās caurtekas, kā arī izbūvēta lietus kanalizācijas sistēma.

Vienlaikus, lai satiksme Babītē būtu drošāka, būvdarbu laikā tika veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi. Tostarp autoceļa Babītes stacija-Vārnukrogs (V10) un Mēness ielas krustojumā ir slēgts kreisais pagrieziens. Tādējādi turpmāk no apvedceļa A5 posma uz V10 un Mēness ielu abos virzienos ir iespējami tikai labie pagriezieni. Tāpat 200 metru attālumā no šī krustojuma uz apvedceļa A5 virzienā no Rīgas uz Jūrmalu izbūvēta apgriešanās vieta, kur var veikt apgriešanās manevru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salacgrīvā turpinās jaunā tilta pār Salacu izbūve, un šonedēļ uz jaunā tilta balstiem sāks uzbīdīt laiduma konstrukciju. Līdz šim ir izbūvēts krasta balsts Ainažu pusē, urbpāļi krasta balstam Rīgas pusē un urbpāļi diviem balstiem upē, vienlaikus turpinās vecā tilta nojaukšana Rīgas pusē, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi.

Kā zināms, pērn vasarā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību (PS) NB&Tilts par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km). PS NB&Tilts piedāvājums bija ar zemāko cenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN), PS veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS.

Būvdarbu laikā satiksme pār upi tiek organizēta pa pagaidu tiltu. Tā risinājumu ir izvēlējies piegādātājs - PS NB&Tilts, iekļaujot to būvdarbu realizācijas piedāvājumā iepirkumā. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs.

Finansējums

Sasniedz pasaules rekordu datu pārraides ātrumā

Monta Šķupele,24.02.2025

Projekta mērķis bija izstrādāt energoefektīvu optisko raidītāju optiskiem starpsavienojumiem, kas balstīts uz riņķa rezonatoru

modulatoru (RRM), izmantojot SiP tehnoloģiju.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot finansējumu, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki radījuši unikālu silīcija fotonikas tehnoloģiju, kas nodrošina ātrus un energoefektīvus datu savienojumus nākotnes sakaru tīklos.

Projekts guvis atzinību arī Finanšu ministrijas (FM) organizētajā konkursā Reģionu zvaigznes 2024, kura mērķis ir apbalvot un godināt Eiropas Savienības (ES) finansētus augstas pievienotās vērtības projektus Latvijā, kuros ir demonstrēta izcilība un jaunas pieejas reģionālajai attīstībai. Konkurss arī ir aicinājums pievērst uzmanību projektiem, tādējādi iedvesmojot citus projektu īstenotājus un iesaistītās puses. Konkursā tika apbalvoti trīs izcilākie projekti piecās kategorijās, kas atbilst Kohēzijas politikas 2021.–2027. gada perioda prioritātēm: Konkurētspējīga un vieda Eiropa, Zaļa Eiropa, Savienota Eiropa, Sociāla un iekļaujoša Eiropa, kā arī Iedzīvotājiem tuvāka Eiropa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī sākti Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi, un plānots, ka tilts varētu tikt atjaunots līdz 2026.gada rudenim, informē Rīgas dome.

Pēc tilta pārbūves tiks būtiski uzlabota vides pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem.

Patlaban objektā norisinās barjeru demontāža, brauktuves seguma demontāža līdz sijām, kā arī pirmajā etapā ieviesta jauna satiksmes organizācija. Pašvaldība uzsver, ka nepārtraukta satiksme tiks nodrošināta visas pārbūves laikā.

Tāpat Rīgas pašvaldība īpašu uzmanību pievērsīs tam, lai mazinātu sastrēgumus un satiksmes dalībnieku neērtības, tāpēc būvniekam uzdots noteikt samērīgus satiksmes ierobežojumus un tikai laikā, kad objektā reāli notiek būvdarbi.

Gājēju pārvietošanās objektā patlaban nav mainīta, savukārt, velobraucējiem atsevišķā josla ir slēgta. Aicinām velobraucējos izmantot citus, tuvējos pārvadus vai izmantot J. Zemitāna tilta gājēju ietvi, ievērojot ceļa satiksmes noteikumus un respektējot gājējus.

Transports un loģistika

Rīgas satiksme sāk jaunas elektrotransporta vilces apakšstacijas būvniecību Mežaparkā

Db.lv,05.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sākusi būvēt jaunu elektrotransporta vilces apakšstaciju Mežaparkā, lai aizstātu tur patlaban esošo novecojušo pārvietojamo apakšstaciju, informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Ar jaunām tehnoloģijām aprīkota apakšstacija ļaus dispečeriem strādāt operatīvāk, sekojot līdzi apakšstacijas darbam tiešsaistē, kā arī būs drošāka ekspluatācijā, argumentē uzņēmums. Apakšstacija tiks veidota tā, lai iekļautos kopējā Mežaparka ainavā.

Uzņēmums uzsver, ka elektrotransporta vilces apakšstacijas tam ir īpaši nozīmīgi infrastruktūras objekti - tajās tiek veikta elektrības pārveidošana, sadale un nogādāšana vados. Visā pilsētā darbojas 35 apakšstacijas.

Apakšstacija sākotnēji saņem 10 000 voltu maiņspriegumu, kas bez pārveides nav piemērots tramvajiem un trolejbusiem. Ar dažādu iekārtu palīdzību saņemtais spriegums tiek izmainīts, padarot to drošu un piemērotu sabiedriskajam transportam.