Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas Taksometru parka apgrozījums samazinājies

Žanete Hāka, 03.08.2015

Jaunākais izdevums

Pērn Rīgas Taksometru parka neto apgrozījums saruka par teju 8%, sasniedzot 5,719 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Aizvadītajā gadā ieņēmumi no vieglo taksometru pārvadājumiem palielinājās par 1,6%, no regulāro maršruta pārvadājumiem ar autobusu samazinājās par 18,5%, savukārt ienākumi no korporatīvo klientu apkalpošanas saruka par 2%. Taksometru pakalpojumu sniedzējs 2014. gadu aizvadīja ar 142,464 tūkstošu eiro lielu peļņu pēc nodokļu nomaksas.

Rīgas Taksometru parka rentabilitātes rādītājs pagājušajā gadā saruka līdz 3,08.

Rīgas Taksometru parks, kas ir darba devējs 566 darbiniekiem, pērn nodokļos nomaksāja 1,387 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva, saka SIA Baltijas taksometrs valdes loceklis Jānis Naglis.

Kādreiz taksometra vadītājs bija auto vadīšanas paraugs. Tagad, nesauksim vārdā taksometru kompāniju, bet tās mašīnu ieraugot, esmu uzmanīgs, pēc pieredzes zinu, ka to var vadīt arī tāds šoferis, kura vadīšanas iemaņas ir iesācēja līmenī. Dzīvē gadās sastapt taksometru vadītājus, kuri nezina pat Rīgas centra ielu nosaukumus. Vai nav notikusi taksometru nozares degradācija?

Vaina ir tajā, ka taksometru kompānijas ļoti bieži pieņem vadītājus bez pienācīgas kvalifikācijas pārbaudes un apmācībām. Ir pāris kompānijas, kurām tas ir pašsaprotami, ka pirms cilvēks uzsāk taksometra vadītāja darbu, notiek apmācības. Ja runājam par tādiem zīmoliem kā RedCab un Baltic Taxi tad šādas apmācības ir vismaz nedēļu garas. Tajās ne tikai tiek dotas iespējas vēlreiz apgūt satiksmes noteikumus, bet arī tiek mācīta apkalpošanas kultūra, dotas konfliktsituāciju risināšanas iemaņas, mācīta Rīgas kartes atšifrēšana, un apmācības beigās ir prakstiskais eksāmens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions šonedēļ izsniedzis pirmās speciālās licences kartītes ar zīmolu «Red Cab» strādājošā «Rīgas Taksometru parka» un SIA «Red Cab lidosta» automašīnām pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga», informēja Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Inese Ozoliņa.

AS «Rīgas Taksometru parks» un SIA «Red Cab lidosta» darbībai lidostas teritorijā izveidojis pārvadātāju apvienību.

«Speciālās licences kartītes izsniegtas šobrīd vairāk nekā 40 šo abu pārvadātāju automašīnām, bet to skaits līdz svētdienai varētu būt lielāks. Savukārt vēl viens pārvadātājs šobrīd strādā pie viena trūkuma novēršanas, lai pilnībā izpildītu likumā noteiktās prasības un varētu saņemt speciālās licences kartītes,» pauda Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante.

Saskaņā ar jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem no šī gada 15.septembra starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā ar ierobežotu piekļuvi pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru varēs veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi. Šīs kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Muižnieks: Taksometru nozare no valsts puses saņēmusi tikai pastiprinātu uzraudzību un jaunu nodokli

LETA, 07.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru kompānijas, kuras vēlas šajā valstī strādāt caurskatāmi un būt godīgas gan pret klientiem, gan darbiniekiem, patlaban izjūt grūtības, jo ne tikai nesaņem atbalstu no valsts puses, bet gan - tieši pretēji - pastiprinātu uzraudzību un jaunu nodokli, norāda Rīgas taksometrs parka valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Viņš skaidro, ka 2015.gada pirmajā pusē viņš kā Rīgas taksometru parka un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) taksometru nodaļas vadītājs pēc kāda Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieka ieteikuma ticies ar toreizējo Finanšu ministrijas parlamentāro sekretāru Arvilu Ašeradenu (V), kurš, pēc VID darbinieka vārdiem, ir «sakarīgs» politiķis, un pārrunājis vairumu taksometru biznesa problēmu.

Ašeradens patiešām esot izrādījies nozari saprotošs, un Finanšu ministrija 2015.gada 31.jūlijā izsludināja projektu - «Taksometru pārvadājumi, ēnu ekonomikas visvairāk skartā tautsaimniecības nozare», paredzot projekta izpildes termiņu - 36 mēneši. Šis projekts uz 36 lapām izrādījās ne bez kļūdām, taču pamatā korekti atspoguļo stāvokli biznesā, atzīst Muižnieks. Taču rezultāts esot bijis citāds, nekā gaidīts. Kad Ašeradens mēģinājis īstenot projektā paredzēto Saeimā, sastaptā pretestība «uzzīmēja vēl vienu papildu nodokli godīgi strādājošām taksometru firmām», secina Muižnieks. No šī gada Saeima taksometriem uzlikusi arī dienesta nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Taksometru parks (RTP) trijos gados plāno nomainīt visu autoparku ar jauniem taksometriem, kurus rotās arī jauna dizaina noformējums baltā un sarkanā krāsā, šodien informēja kompānijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Autoparku plānots palielināt līdz 200 vienībām.

Patlaban iegādātas 20 Ford S-Max automašīnas par 444 000 eiro. Plānots, ka uzņēmuma apkalpoto pasažieru skaits pieaugs līdz 70 000 mēnesī. Automašīnu iegāde notiek sadarbībā ar Nordea Līzings. Ņemot vērā atlaides, kādas izdevies iegūt, iegādājoties jaunos auto, kompānija par katru auto samaksājusi nedaudz virs 22 000 eiro - tas nozīmējot, ka šie auto ir tikai par aptuveni 1200 eiro dārgāki nekā iepriekš izlaisto modeļu auto, skaidro Muižnieks.

Taksometru vizuālās identitātes maiņa veikta, jo konkurenti mēģina atdarināt līdzšinējās atšķirības zīmes. Tagad izveidots jauns, patentēts dizains, kura pamatā ir divas krāsas - balta un sarkana, un šoreiz to nebūšot tik viegli atdarināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viedoklis: Krievijas Yandex.Taxi vēlme ienākt Latvijā ir loģiska, jo tirgū ir plašas iespējas

LETA, 01.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operatora Yandex.Taxi vēlme ienākt Baltijas un arī Latvijas tirgū ir loģisks solis, jo ir skaidrs, ka tirgū neizbēgami ienāks jauni konkurenti, komentējot Yandex.Taxi nodomus, norādīja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Krūmiņš skaidro, ka Yandex ir spēcīgākais spēlētājs Krievijā un tā ienākšana Baltijā un NVS valstīs ir loģisks nākamais solis. Ar Krievijas pārstāvi esot pārrunāta arī iespējamā sadarbība. «Jauni spēlētāji tirgū ir tikai apsveicami, jo tas liek uzņēmumiem būt inovatīviem, atšķirīgiem un nodrošināt labāku pakalpojumu gala patērētājiem, kas ir Taxify stiprā puse,» izteicās Krūmiņš.

Viņš gan norādīja, ka Rīgā vēl aizvien 75% taksometru pasūtījumu tiek veikti ar telefona zvana starpniecību vai «noķerot» taksometru uz ielas, līdz ar to gan Taxify, gan citām aplikācijām vēl esot plašas izaugsmes iespējas. Krūmiņš uzskata, ka iespējamā kopbraukšanas regulējuma ieviešana noteikti palielinātu braucienu skaitu un dotu iespēju aizvien vairāk klientu atļauties pasūtījuma transporta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Sadarbības ekonomika nav bizness

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets 30. aprīlī atbalstīja Ekonomikas ministrijas priekšlikumu neradīt atsevišķu regulējumu sadarbības platformu jeb sadarbības ekonomikas jomas sakārtošanai, bet tā vietā uzlabot esošo regulējumu.

Kā sadarbības ekonomikas piemērus var minēt tādas platformas kā Taxify, airbnb, BlaBlaCar, SnappCar, Uber, Prosper, Wiseed un virkni citu. Saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem, kopumā Eiropas Savienībā (ES) ir 651 šāda platforma. Sadarbības ekonomikas attīstību var tikai apsveikt, vienlaikus skaidrs, ka regulējums ir jāpilnveido. Galvenokārt divu iemeslu dēļ: patērētāju aizsardzība un godīga konkurence.

Jāteic, ka ES valstu presē ir gana daudz rakstu par sadarbības ekonomiku, norādot uz tās ambivalenci. Proti, no vienas puses, pozitīvs ir sadarbības ekonomikas moto attiecībā uz resursiem: pieejamība, nevis īpašumtiesības, tāpat sadarbības platformas daudzus pakalpojumus cenas ziņā padara ļoti pieejamus klientiem, vienlaikus ļaujot gūt papildu ienākumus šo pakalpojumu sniedzējiem, kas pārsvarā nepieder pie sabiedrības turīgākā slāņa. No otras puses, problēmas rada tas, ka šīs platformas apzināti tiek pārvērstas par lieliem biznesiem, tādējādi kropļojot to radīšanas jēgu un veicinot negodīgu konkurenci. Tāpat sadarbības ekonomika izvirza jautājumu par strādājošo aizsardzību, sociālajām garantijām, nodokļu nomaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksmei atkal tukšs šāviens

Elīna Pankovska, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme tomēr jāpārtrauc konkurss par mikroautobusu pārvadājumiem galvaspilsētā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis lēmumu aizliegt pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme turpināt iepirkumu procedūru un slēgt līgumu sarunu procedūrā par mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā. Sūdzību IUB par konkursa nolikumu un tajā ietvertajām atsevišķām prasībām iesniedza AS Liepājas autobusu parks un AS Nordeka apvienība. Abi uzņēmumi ir arī vērsušies pie konkurences sargiem, par, viņuprāt, iespējamu aizliegtu vienošanos starp Rīgas satiksmi un SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Konkurences padome gan pagaidām plašākus komentāru par šo nesniedz, norādot, ka lēmums vēl nav pieņemts.

Pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis uz jautājumu, kāda būs uzņēmuma rīcība pēc IUB lēmuma, DB norāda: «Rīgas satiksme ir saņēmusi IUB lēmumu, ar kuru rūpīgi iepazīsies. Pēc tam arī tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību, tajā pat laikā IUB lēmumu Rīgas satiksme respektēs un izpildīs.» Savukārt AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns DB norāda, ka pēc IUB lēmuma ir dalītas sajūtas. It kā sūdzībā ietvertās prasības ir apmierinātas, bet tajā pašā laikā IUB ir izvērtējis kritērijus, taču nav skatījis dziļāk ekonomisko būtību un efektīvu līdzekļu izlietojumu, piemēram, cik par braucienu samaksā pasažieri, un cik saņem RS piesaistītais apakšuzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru