Sākam biznesu: Latvisko termosus no bambusa

2018. gada 17. decembris plkst. 6:32
Dalies ar šo rakstu

Šie Ziemassvētki ir ugunskristības zīmola Drink 4U radītājiem; pieprasījums pēc koka termotraukiem ar latviskiem rakstiem un briežiem ir lielāks, nekā plānots.

Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes students Emīls Arcimovičs kopā ar savu klasesbiedru, Dānijas Biznesa un sociālo zinātņu augstskolas Aarhus Universitet BBS ekonomikas un biznesa administrācijas studentu Markusu Jonānu skolēnu mācību uzņēmumā iegūto pieredzi pārvērtuši uzņēmējdarbībā, izveidojot zīmolu Drink 4U. Lai gan šobrīd produkta latviskums ir iemiesots Āzijā iegūtā materiālā – bambusā, nākotnē puiši cer termosu un termokrūžu apdari izgatavot tepat, Latvijā, no vietējā kokmateriāla, iespējams, ābeles.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Interese par biznesu puišiem radusies, mācoties Rīgas 3. Valsts ģimnāzijas 11. klasē, kad plūkuši laurus mācību uzņēmumu sacensībās, kas skolā organizētas Junior Achievement Latvia (JAL) programmas ietvaros. Skolā viņi īstenojuši ideju par koka krūzēm un spējuši sevi pieteikt gan kā ekoloģiskākā produkta radītāji, gan labākie pārdevēji. «Vēlējāmies sevi pieteikt ar ko nebijušu, koka krūzītes tirgū bija jaunums. Tā kā Latvijā neviens tādas neražoja, atradām un pasūtījām tās Indijā. Komandas biedrene Līva izstrādāja dizainu – izmantojot lāzergravēšanas tehniku, uz krūzītēm tika iegravēts briedis un Lielvārdes jostas raksti,» stāsta M. Jonāns.

Dzerot kafiju no koka krūzes, gaisā virmo īpašs aromāts un dzēriens pat nedaudz smaržo un garšo pēc šokolādes, viņš stāsta.

Taču sevi pierādīt puišiem nemaz nav bijis tik viegli un ir nācies sastapties ar pirmajām grūtībām. «Uz pirmo Ziemassvētku gadatirgu mūs nepaņēma, taču mēs ticējām savai idejai un mūsos bija spīts, sākām sevi aktīvi reklamēt, kā rezultātā nākamā gada pavasara tirdziņā mums bija ļoti labi panākumi. Tikām gan Latvijas, gan Eiropas skolas mācību uzņēmumu finālā. Lai arī tajos neuzvarējām, guvām atzinību un vērtīgu pieredzi,» secina M. Jonāns. Viņaprāt, panākumu atslēga meklējama komandas spēkā un katra komandas dalībnieka ambīcijās, kā arī pārdošanas prasmēs. «Ikviens var internetā atrast un pasūtīt koka krūzīti, bet, lai to pārdotu un gūtu peļņu, tai ir jārada pievienotā vērtība un to ir jāmāk pārdot,» spriež M. Jonāns.

Visu rakstu Latvisko termosus no bambusa lasiet pirmdienas, 17.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds