Pasaulē

Sharp plāno «gāzt» iPhone ar 3D viedtelefonu

Ritvars Bīders,04.08.2010

Jaunākais izdevums

Sharp šogad plāno nākt klajā ar kārtējo iPhone konkurentu – viedtelefonu ar trīsdimensiju paneli, kuru telefona lietotāji varēs skatīt, neizmantojot papildierīces, ziņo Reuters.

Kompānijas pārstāvis arī norādījis, ka, visticamāk, telefonam arī būs fotokamera, ar kuru būs iespējams uzņemt 3D fotoattēlus.

Lai gan Sharp ir lielākais mobilo telefonu ražotājs Japānā, globālajā tirgū kompānija ir mazs spēlētājs, un līdz šim Sharp nav izdevies gūt labumu no strauji augošā viedtelefonu tirgus. Sīkāka informācija par ierīci pagaidām nav pieejama.

Iepriekš kopuzņēmums ar Sharp dalību kompānijai Microsoft izstrādāja viedtelefonu Kin, taču pēc trīs mēnešu ilgas tirdzniecības ASV ierīce no tirgus tika izņemta.

Dzīvesstils

Aizvadīts trešais Stay Sharp LIVE pasākums

Db.lv,17.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.martā ATTA centrā Rīgā aizvadīts iedvesmojošākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, vienkopus pulcējot vairāk nekā 750 dalībniekus.

Pasākums tika atklāts ar “Stay Sharp LIVE” organizatora, mārketinga eksperta un “Sharpify” radītāja Nika Jansona uzrunu. Četru stundu garumā viņš klātesošos iepazīstināja ar to, kā no A līdz Z attīstīt savu mārketingu un pārdošanu, sniedzot reālus padomus, kas ilgtermiņā palīdz audzēt biznesa apgrozījumu un peļņu. Šo prezentāciju “Stay Sharp LIVE” auditorija organizatoru veiktajā aptaujā arī atzina par iedvesmojošāko un ar lielāko pievienoto vērtību. “Uzņēmēji var ļoti daudz mācīties viens no otra, un es vēlos dalīties ar savām zināšanām un pieredzi, veicinot Latvijas biznesa attīstību. Vietējiem uzņēmējiem ir milzīgs potenciāls, kas ne vienmēr tiek izmantots. Bailes izgāzties un nezināšana ir vieni no galvenajiem faktoriem, kas bremzē biznesa izaugsmi, tāpēc pasākuma laikā mēs klātseošos iepazīstinājām ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē, kļūstot par sevis labāko versiju,” norāda N.Jansons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivanas uzņēmums Foxconn, kas saliek lielāko daļu pasaulē tirgoto Iphone, piedāvājis par 5,3 miljardiem ASV dolāru pārņemt neveiksmju pārņemto Japānas elektronisko preču ražotāju Sharp Corp, raksta MarketWatch.

Bankas jau vairākas reizes ir palīdzējušas Sharp ar finansējumu. Uzņēmums patlaban arī izskata pārpirkšanas piedāvājumu no Japānas valdības investīciju fonda Innovation Network Corp of Japan. Šonedēļ tika ziņots, ka fonda piedāvājums varētu sasniegt aptuveni pusi no Foxconn piedāvājuma vērtības.

Japānas amatpersonas ir izteikušas bažas par Sharp nonākšanu ārvalstu uzņēmumu kontrolē, ņemot vērā uzņēmuma displeja paneļu tehnoloģiju. Innovation Network Corp. of Japan jau pieder cita liela displeju ražotāja – Japan Display – kontrolpakete, tādēļ, iegādājoties otru, abi ražotāji varētu dalīties zināšanās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2019. gada 1. septembri, Sharp biroja tehnikas iekārtu ražotāja pārstāvniecību un izplatīšanu Latvijā pārņēmis uzņēmums SIA Tomega.

Ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi biroja nodrošinājumā, tehnikas apkalpošanā un izejmateriālu piegādē Baltijas tirgū, Tomega veic nākamo soli uzņēmuma attīstībā. Uzņēmums ir sevi pierādījis kā stabilu, kvalitatīvu un uz sadarbību orientētu uzņēmumu, kā rezultātā aizvien vairāk pasaulē labi zināmi zīmoli izvēlas SIA Tomega par sadarbības partneri. Jāpiebilst, ka SIA Tomega partneru tīkls ir ne tikai lielākajās Latvijas pilsētās, kā Daugavpils, Ventspils un Liepāja, bet arī mazākās pilsētās, piemēram, Kandavā, Balvos, Limbažos.

Sharp ir uzņēmums ar bagātu vēsturi, tā pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 100 gadiem, kad tālajā 1912. gadā uzņēmums sāka savu darbību elektronikas jomā. Jau 1972. gadā Sharp prezentēja pirmo kopētāju, kas norāda uz gadu desmitus ilgu pieredzi biroja tehnikas ražošanā un jaunu kvalitātes standartu ieviešanā. Līdz šim uzņēmuma pārstāvniecību Latvijā veica uzņēmums Inter-Rīga, kurš darbību pārtrauc, kā rezultātā SIA Tomega ir pārņēmusi Sharp partnera pienākumus Latvijā, apkalpojot esošos klientus, nodrošinot garantijas saistību izpildi un turpinot zīmola virzīšanu tirgū.

Dzīvesstils

Stay Sharp LIVE pasākumā pulcēsies ietekmīgākie Latvijas uzņēmēji

Db.lv,10.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 14.martā, pulksten 9:00 ATTA centrā Rīgā norisināsies ekstrēmākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, kura laikā veiksmīgākie Latvijas uzņēmēji dalīsies ar savu pieredzi par to, kā radīt veiksmīgu biznesu.

Pieredzes apmaiņa, kā arī mācīšanās no citu uzņēmēju veiksmēm un neveiksmēm ir viena no būtiskākajām biznesa attīstības sastāvdaļām, uzskata “Sharpify” radītājs un mārketinga eksperts Niks Jansons. ““Stay Sharp LIVE” ir domāts tiem, kuri grib dominēt, nevis sacensties, tāpēc pasākuma laikā mēs klātesošos iepazīstināsim ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē. Bieži uzņēmēji saskaras ar problēmām, kuras patiesībā kāds cits jau ir atrisinājis. Zems pārdošanas apjoms, neefektīvs mārketings, grūtības atrast darbiniekus un nespēja izmantot savu potenciālu ir tikai dažas no lietām, ar kurām ceļā uz panākumiem sastopas teju ikviens uzņēmējs. Kā nepadoties un nezaudēt enerģiju? Kā risināt sava biznesa problēmas? To visu un vēl vairāk būs iespējams uzzināt “Stay Sharp LIVE”. Mēs vēlamies palīdzēt uzņēmējiem kļūt par savu 2.0 versiju un sasniegt savus mērķus. Jaunas stratēģijas, iedvesma un šovs - būs stilīgi un sharp,” pārliecināts ir N.Jansons.

Investors

Ziņas par Sharp plāniem samazināt kapitālu izraisa strauju uzņēmuma akciju cenas kritumu

LETA--AFP,11.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtības piedzīvojošās Japānas elektronikas kompānijas Sharp Corp. akciju vērtība pirmdien reģistrējusi strauju kritumu saistībā ar medijos izskanējušo informāciju par uzņēmuma plāniem ievērojami samazināt kapitālu.

Sharp akciju cena pirmdien rīta tirdzniecības sesijā samazinājās par 31% jeb 80 jenām - līdz 178 jenām, reģistrējot vienas dienas maksimālo iespējamo kritumu.

Nedēļas nogalē mediji ziņoja, ka Sharp plāno samazināt savu kapitālu par 99% - līdz 100 miljoniem jenu (741 290 eiro).

Laikraksts Nikkei un citi mediji vēstīja, ka uzņēmums arī plāno izmantot no kapitāla samazināšanas iegūto naudu, lai likvidētu gadu laikā uzkrātos zaudējumus.

Sharp pirmdien norādīja, ka kapitāla samazināšana varētu būt kā restrukturizācijas iespēja, taču nekas konkrēti vēl nav izlemts.

Prognozes liecina, ka Sharp pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, reģistrēs zaudējumus vairāk nekā 200 miljardu jenu apmērā, piedzīvojot trešos gada zaudējumus pēdējos četros gados.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu grūtībās nonākusī Japānas elektronikas kompānija Sharp Corp. cenšas mudināt savus darbiniekus iegādāties uzņēmuma produktus, lai veicinātu tirdzniecības apjoma pieaugumu.

Kompānija norāda, ka darbiniekiem nav obligāti jāiegādājas tās ražotās preces, taču uzņēmums vēlas, lai darbinieki tās izvētos par labu konkurentu produktiem.

Tikmēr Japānas mediji vēsta, ka Sharp noteicis mērķus uzņēmuma vadītājiem un citiem darbiniekiem iegādāties kompānijas preces.

Kā ziņots, Sharp šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās septembrī, strādāja ar 83,6 miljardu jenu (635,02 miljonu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar peļņu attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Zaudējumi galvenokārt tiek skaidroti ar restrukturizācijas izmaksām un pieprasījuma kritumu pēc viedtelefonu ekrāniem.

Sharp jau iepriekš brīdināja par iespējamiem zaudējumiem šajā periodā, no jauna radot bažas par uzņēmuma nākotni, ņemot vērā, ka tas pēdējos gados vairākkārt nonācis uz bankrota sliekšņa un bijis spiests īstenot restrukturizāciju.

Pasaulē

Sharp operacionālā peļņa trīskāršojusies

Ritvars Bīders,03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas Sharp, kas ražo šķidrā kristāla displejus, konkurējot ar tādām kompānijā LG Electronics un Samsung Electronics, sava finanšu gada pirmajos deviņos mēnešos strādājis ar 66,5 miljardu jēnu (414 miljonu latu) lielu peļņu, kas ir par teju trīs reizes vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Reuters.

Sharp izdevies palielināt peļņu, pateicoties enerģiju taupošo elektronisko ierīču pārdošanas apjomu pieaugumam Japānā, ko veicināja Japānas valdības piekoptā subsīdiju sistēma, kas atbalstīja «zaļo» tehnoloģiju iegādi. Tuvojoties šīs subsīdiju sistēmas termiņa beigām, iedzīvotāji valstī pastiprināti iegādājušies «zaļās» ierīces, no kā labumu guva arī Sharp.

Attiecībā uz 2010./2011. finanšu gadu kopumā Sharp plāno peļņu 90 miljardu jēnu (560 miljonu latu) apmērā.

Sharp akcijas cena šā gada laikā jau palielinājusies par 3%.

Reklāmraksti

SIA Tomega uzstāda automatizētas roku dezinfekcijas iekārtas Rīgas Juridiskajā Augstskolā

SIA Tomega,14.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par studentu un apmeklētāju drošību, Rīgas Juridiskā Augstskola (Riga Graduate School of Law) ir uzstādījusi automātiskas roku dezinfekcijas iekārtas skolas telpās.

“Japānas tehnoloģiju milža Sharp piegādātās roku dezinfekcijas iekārtas nodrošina pilnīgu bezkontakta darbību, nav jāspiež poga vai pumpītis, ko iepriekš izmantojuši citi cilvēki. Tam ir vairākas versijas, tātad, pielāgojams attiecīgajiem apstākļiem – vietās ar lielu cilvēku plūsmu, kā piemēram mācību iestādēs, tirdzniecības centros, lidostās, autoostās, stacijās vai slimnīcās ieteicams uzstādīt iekārtas lielāko versiju, kurai attiecīgi ir lielākais dezinfekcijas šķīduma konteinera tilpums (20 litri) un pieslēdzams pie elektrības nepārtrauktai darbībai, kā arī darbināms ar akumulatoru, savukārt vietās ar mazāku cilvēku plūsmu, piemēram, veikalos, restorānos, bāros, viesnīcās, klīnikās, degvielas uzpildes stacijās vai uzņēmumu birojos attiecīgi var uzstādīt iekārtu ar mazāku tilpumu, 5 litri vai 2.9 litri. Arī salīdzinoši šaurās vietās, mazos birojos, telpās, vislabāk izvēlēties pie sienas montējamu dezinfekcijas iekārtu,” stāsta E. Evelons, SIA Tomega valdes loceklis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sharp jau tuvākajā laikā sāks ražot mobilo telefonu Touch Wood, kura korpuss ir izgatavots no koka. Sharp apstiprina, ka tas neesot nekāds joks, turklāt produkts paredzēts ilgtermiņa lietošanai, tāpēc patērētājiem neesot jābaidās, piemēram, no korpusa pelējuma, vēsta Mobile Crunch.

Telefonam būs 3,4 collu liels skārienjūtīgs ekrāns ar 480x854 pikseļu izšķirtspēju. Tas būs aprīkots ar piecu megapikseļu CMOS fotokameru un vietu zibatmiņai microSDHC (16 GB).

Sharp plāno Touch Wood tirdzniecību Japānā uzsākt nākamā gada februārī vai martā. Iespējamā telefona cena pagaidām netiek atklāta, taču zināms, ka kopumā tirgū būs pieejami tikai 15 tūkstoši šādu telefonu, kurus izplatīs Japānas lielākais mobilo sakaru operators NTT Docomo.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TCCM, Ķīnas viedtālruņu zīmola Meizu izplatītājs Baltijā, paziņojis par jaunā Meizu MX4 tirdzniecības uzsākšanu Latvijā. MX4 esot izstrādāts, sadarbojoties ar uzņēmumiem JDI, Sharp, Sony un Mediatek.

Meizu MX4 konstrukcijā ir izmantots alumīnija sakausējums 6061 T6 tērauda vietā. Ekrāns aizņem 79% no tālruņa priekšpuses.

MX4 Full HD 5,36 collu ekrāns tapis, sadarbojoties ar Sharp un JDI.

Meizu MX4 darbojas ar Android 4.4.4 versiju. MX4 ir Sony 20,7 megapikseļu CMOS IMX220 kamera.

Meizu MX4 pieejams 3 krāsās: pelēkā, sudraba un zelta ar 16 GB vai 32 GB iebūvēto atmiņu. Mazumtirdzniecības cena - sākot no 300 eiro, atkarībā no iebūvētās atmiņas lieluma.

Uzņēmums MEIZU ir dibināts 2003. gadā Žuhajā, Ķīnā. Pēc dibināšanas uzņēmums specializējās MP3 atskaņotāju ražošanā. 2008. gadā MEIZU pilnībā pievērsās viedtālruņu ražošanai.

Ražošana

Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū uzvar ideja par košļājamo gumiju svara zaudēšanai

Žanete Hāka,08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvija (JA Latvija) sadarbībā ar t/c Domina Shopping organizētajā Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū (SMU) Grand Prix jeb galveno balvu ir ieguvis uzņēmums JA GLORY no Slovākijas, kuru produkts ir košļājamā gumija svara zaudēšanai, informē JA Latvija.

Veiksmīgākais uzņēmums no Latvijas šogad ir austu un mezglotu aproču ražotājs Rakstums, kas ieguva galveno balvu kategorijā — Labākā pārdošanas komanda.

Kopumā gadatirgus pulcēja 100 starptautisku skolēnu mācību uzņēmumu un vairāk nekā 100 ekonomikas un sociālo zinību skolotāju un biznesa konsultantu no 16 pasaules valstīm.

JA Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns, vērtējot šī gada SMU sniegumu: «Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus ir SMU programmas nākamais līmenis — iespēja jaunajiem uzņēmējiem paplašināt redzesloku, iegūt citu valstu dalībnieku kontaktus, novērtēt un saprast, kāda ir starptautiskā konkurence. Šogad vairums skolēnu gadatirgu uztvēra kā izstādi — iespēju parādīt savu preci Latvijas patērētājam, necerot gūt ieņēmumus, to pārdodot. Jāuzslavē mūsu skolu jaunieši, kas ļoti apzinīgi un nopietni bija gatavojušies gadatirgum un parādīja gan labas komunikācijas, gan svešvalodu prasmes.»

Pasaulē

Samsung pārdod akcijas četros tehnoloģiju uzņēmumos

LETA,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums Samsung Electronics svētdien paziņoja, ka tas pārdevis sev piederošās akcijas četrās tehnoloģiju kompānijās, lai atbrīvotu finanšu līdzekļus un koncentrētos uz galveno biznesu.

Samsung akcijas pārdevis ASV mikroshēmu ražotājā Rambus, Japānas elektronikas kompānijā Sharp Corp., Nīderlandes pusvadītāju iekārtu ražošanas uzņēmumā ASLM un ASV cieto disku ražotājā Seagate.

Samsung gadiem ilgi iegādājies akcijas citās tehnoloģiju kompānijās pusvadītāju vai ekrānu paneļu ražošanas nozarēs.

Ziņas par šo akciju pārdošanu izskan laikā, kad kompāniju aptvēris vērienīgs viedtālruņu "Galaxy Note 7" atsaukšanas skandāls saistībā ar akumulatoru uzsprāgšanas riskiem.

Samsung pārdevusi daļu no sev piederošajiem 3% ASML akciju un visas sev piederošās akcijas pārējos trīs uzņēmumos.

Pasaulē

Apple ar iepriekšēju samaksu nodrošinās sev displejus

Lelde Petrāne,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple Inc., iPhone un iPad ražotājs, iespējams, piekritis iegādāties gandrīz četrus miljardus ASV dolāru vērtus displejus no LG Display Co., Toshiba Mobile Display Co. and Sharp Corp. nākamo divu gadu laikā, vēsta Bloomberg.

Apple pagājušajā mēnesī informēja, ka tērēs aptuveni 3,9 miljardus ASV dolāru kā priekšapmaksu par detaļām trim kompānijām, neatklājot, kas būs detaļu piegādātāji. Kompānija, visticamāk, investēs displejos, ko ražo LG, Toshiba ekrānu vienība un Sharp, informējusi tirgus izpētes firma iSuppli, atsaucoties uz pētījumu par Apple attiecībam ar piegādātājiem, licencēšanas tiesībām un tehnoloģijām.

Kalifornijā bāzētais elektronikas ražotājs cenšas nodrošināt augstas izšķirtspējas displeju piegādes produktiem iPhone un iPad, ņemot vērā arvien sīvāko konkurenci ar viedtālruņiem un planšetdatoriem, kas darbojas ar Google Inc. Android programmatūru.

Citas ziņas

20 milj. Ls zāļu iegādes kompensācijai ies secen

LETA,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu iegādes kompensācijas sistēmai pieprasītos papildu 20 miljonus latu šogad nepiešķirs, tā šodien biedrības Apvienība HIV.LV rīkotās akcijas «C hepatīta ārstēšana mēnesī maksā vairāk nekā cilvēka dzīve!» laikā sacīja Veselības ministrijas (VM) parlamentārā sekretāre Liene Cipule.

Jau ziņots, ka biedrība Apvienība HIV.LV šodien rīkoja protesta akciju ar mērķi panākt, ka C hepatīta ārstēšana kļūst pieejama visiem, kam tā nepieciešama, pieprasot nekavējoties piešķirt zāļu iegādes kompensācijas sistēmai papildus vismaz 20 miljonus latu, no kuriem daļa tiktu atvēlēta C hepatīta pacientiem.

Akcijas laikā L. Cipule sacīja, ka šogad šāda summa zāļu iegādes kompensācijas sistēmai netiks piešķirta, līdz ar to netiks palielināta arī valsts kompensācija C hepatīta ārstēšanai nepieciešamo zāļu iegādei. Viņa uzsvēra, ka tā vietā, lai valsts kompensētu C hepatīta zāļu iegādes izdevumus 100% apmērā, VM gribētu palielināt to pacientu skaitu, kuri saņem kompensāciju 75% apmērā.

Tehnoloģijas

Samsung, iespējams, pārtrauks Apple piegādāt LCD ekrānus

Jānis Rancāns,23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Samsung apsver iespēju izbeigt līgumu ar Apple un vairs nepiegādāt šķidro kristālu ekrānu (LCD) paneļus, atsaucoties uz avotiem nozarē, raksta laikraksts Korea Times.

Izskanējušo informāciju Samsung jau nosaucis par nepatiesu un uzsvēris, ka neplāno pārtraukt LCD ekrānu piegādi Apple. Vēstis par iespēju, ka Samsung varētu pārtraukt LCD ekrānu piegādi, pastiprinājušas spekulācijas par dziļām nesaskaņām abu kompāniju starpā, kas, neskatoties uz cīņām par patentiem, ir cieši partneri elektroierīču izgatavošanā.

Laikraksts Korea Times norāda, ka Samsung plāno pilnībā pārtraukt sadarbību ar Apple LCD ekrānu jomā, jo uzskata, ka sadarbība vairs nav tik peļņu nesoša kā iepriekš. Nozares pārstāvji norādījuši, ka Samsung LCD ekrānu piegādes Apple plāno pārtraukt nākamajā gadā. Samsung struktūrvienība Samsung Display šā gada pirmajos sešos mēnešos bijis lielākais LCD ekrānu piegādātājs Apple. Samsung Display Apple piegādājis 15 miljonus LCD, kam seko LG Display ar 12,5 miljoniem un Japānas Sharp ar 2,8 miljoniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu un planšetdatoru ēra skaidri iezīmē Japānas tehnoloģijas sektora gigantu norietu.

Agrāk veiksmīgajiem un slavenajiem Japānas tehnoloģiju uzņēmumiem klājas arvien grūtāk. Kārtējo triecienu Japānas korporatīvajiem milžiem Sony un Panasonic šonedēļ devusi starptautiskā reitingu aģentūra Fitch, kas samazinājusi šo kompāniju obligāciju kredītreitingu līdz grabažas (junk) līmenim.

Japānas tehnoloģiju kompānijām šobrīd ir grūti konkurēt ar «stilīgajiem» Apple un Samsung Electronics. Tās nav spējušas nodrošināt sev kaut cik nozīmīgu tirgus daļu viedtālruņu un planšetdatoru tirgū, kas ir šā brīža tehnoloģijas sektora galvenā un izšķiroša cīņas fronte.

Tehnoloģijas

Notiek darbs pie Apple zīmola televizora izstrādes

Dienas Bizness,12.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple, sadarbojoties ar vairākiem detaļu piegādātājiem no Āzijas, patlaban strādā pie Apple zīmola televizora dizaina izstrādes, citējot neidentificētus informācijas avotus, vēsta Wall Street Journal.

Informācijas avoti, kas darbojas kompānijās, kuras Apple piegādā detaļas, norāda, ka Kalifornijā bāzētais iPhone un iPad ražotājs šobrīd testējot dažādus liela izmēra un augstas izšķirtspējas televizora dizainus.

Tiek lēsts, ka Apple televizora izstrādē piedalās Hon Hai Precision Industry, kas liek kopā Apple ražotos iPad un iPhone, un Sharp.

Anonīmi avoti norāda, ka televizorus Apple testē jau vairākus gadus. Kalifornijā bāzētā kompānija šādu rpaksi piekopj bieži - ilgstoši testē un attīsta jaunas ierīces kompānijas iekšienē pirms nāk klajā ar kādiem paziņojumiem.

Viedierīces

Nākamo Apple iPad prognozē jau martā

Lelde Petrāne,14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple atjauninātu planšetdatoru iPad tirgū varētu laist jau pavasarī, CNBC prognozējis analītiķis Braians Vaits.

«Es domāju, ka mēs pieredzēsim vēl vienu atjauninājumu apmēram marta vidū. iPad 5, manuprāt, būs plānāks, vieglāks modelis,» viņš paredzējis.

Viņš sacījis, ka, visticamāk, Apple savā nākamajā iPad izmantos Sharp jauno IGZO displeja tehnoloģiju, kas nodrošina augstāku pikseļu blīvumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants Microsoft nolēmis izmēģināt spēkus mobilo telefonu tirgū. Kompānija nāca klajā ar paziņojumu, ka nākamās nedēļas sākumā tā prezentēs mobilo telefonu sēriju Pink.

Geeky-gadgets.com, atsaucoties uz neoficiālu informāciju, ziņo, ka telefons būs paredzēts gados jauniem cilvēkiem un to ražos Japānas kompānija Sharp. Projekta Pink ietvaros Microsoft esot izstrādājusi jauno telefonu aparatūru, programmatūru un tiešsaistes pakalpojumus.

Portāls norāda, ka telefonu sākumā varēs iegādāties ASV tirgū, bet vēlāk tie būs pieejami arī citur.

Kompānija pagaidām neatklāj, «kas lācītim vēderā», bet sola ar visu informāciju klajā nākt 12. aprīlī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas mājas elektropreču ražotāji Hitachi, Toshiba un Sharp publicējuši brīdinājumu, kurā minēta iespējama 3D tehnoloģiju ietekme uz skatītāju veselību, ziņo Telegraph.

Visas trīs kompānijas kopā ar Japānas valdību gatavojas izdot grāmatu par iespējamiem blakus efektiem, skatoties 3D filmas.

Tiek lēsts, ka 3D filmu skatīšanās var izraisīt reiboni, sliktu dūšu un nogurumu acīm.

«Mēs nedomājam, ka tas atstās iespaidu uz lielāko daļu 3D filmu skatītāju, taču mums ir jābrīdina cilvēki, ka tas ir iespējams,» norāda rokasgrāmatu izdevēju konsorcija pārstāvis Kioči Imai (Kiochi Imai).

«Mēs gatavojam šo grāmatu, lai tā būtu pieejama kinoteātros un veikalos, kur tiek tirgotas 3D tehnoloģijas,» tā viņš, piebilstot, gadījumā ka, ja cilvēks, skatoties 3D attēlus, jūtas, tad to labāk nedarīt.

Pasaulē

Ņujorkā LCD ražotāju kartelis, iespējams, radījis miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne,09.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Ņujorkas štata galvenais prokurors Endrjū Kuomo (Andrew Cuomo) piektdien iesniedzis prasību tiesā, kurā apgalvots, ka lielākie šķidro kristālu displeju (LCD) piegādātāji bijuši iesaistīti cenu fiksēšanā, kas ilgusi desmit gadus un, valsts iestādēm pārmaksājot, radījusi tām miljoniem dolāru zaudējumus, vēsta MarketWatch.

Tiesas ceļā paredzēts piedzīt zaudējumus no ražotājiem, kuru displeji tiek izmantoti televizoros un mobilajos telefonos. Lietā iesaistītas tādu labi pazīstamu tehnoloģiju zīmolu kā Japānas Sharp Corp. un Hitachi Ltd., kā arī Dienvidkorejas LG Display Co. un Samsung Electronics Co. vienības.

E. Kuomo stāstījis, ka izmeklēšanā secināts - nelegālais kartelis novērsa konkurenci LCD ekrānu tirgū un pieņēma pats savus slepenus lēmumus, lai palielinātu cenas un tās tādas saglabātu.

Displeji tikuši pārdoti par nelegāli fiksētām cenām tādām kompānijām kā Dell Inc. un IBM, kas savukārt bijuši piegādātāji skolām, slimnīcām, ugunsdzēsības departamentiem, koledžām un citām valsts iestādēm Ņujorkas štatā.

Pasaulē

Foxconn investēs 8,8 miljardus dolāru LCD ražotnes izveidei Ķīnā

LETA--AFP,02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas tehnoloģiju gigants Foxconn plāno Ķīnā būvēt ražotni 8,8 miljardu dolāru (8,3 miljardu eiro) vērtībā, svētdien paziņoja uzņēmums.

Foxconn šīs investīcijas izmantos, lai izveidotu ražošanas kompleksu strauju izaugsmi piedzīvojošajā Ķīnas dienvidu pilsētā Guandžou.

Šajā rūpnīcā tiks ražoti liela izmēra šķidro kristālu (LCD) ekrāni, bet darbību tā sāks līdz 2019.gadam.

Foxconn rūpnīcās Ķīnā nodarbina aptuveni miljonu cilvēku, bet kopumā uzņēmums darbojas vairāk nekā desmit valstīs.

Guandžou rūpnīcu kopīgi pārvaldīs Foxconn un Japānas elektronikas kompānija Sharp Corp., kurā Foxconn pieder 66% akciju.

Pasaulē

Japānas kodolkatastrofa saules enerģijas ražotājiem ļaus pelnīt miljardiem dolāru

Jānis Rancāns,21.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc katastrofas Fukušimas AES visā pasaulē ir pieaugušas bažas par kodolenerģijas drošu izmantošanu, tas var ievērojami palielināt pieprasījumu pēc videi draudzīgas un drošas enerģijas, raksta Bloomberg.

Tādi saules enerģijas ieguves iekārtu ražotāji kā Panasonic Corp. un Sharp Corp., pateicoties pieaugošajam pieprasījumam, nākamajos desmit gados varēs nopelnīt virs 100 miljardiem ASV dolāru.

Pērn jūnijā Japāna paziņoja par plāniem līdz 2020. gadam uzcelt deviņus kodolreaktorus, tomēr pēc Fukušimas katastrofas Japānas premjers ir norādījis, ka valsts pārskatīs šos plānus. Tas nozīmē, ka Japāna pastiprinās centienus ieviest alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu, uzskata Japānas analītiķi. Saules enerģija varētu būt labākais risinājums, jo vēja vai termoelektrostaciju celtniecības vietas ir ierobežotas.

Tehnoloģijas

Apple gatavojas plaši investēt Sharp ražotnē

Jānis Rancāns,17.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple gatavojas investēt vienu miljardu ASV dolāru Japānas elektroiekārtu izgatavotāja Sharp LCD ražotnē Japānas pilsētā Kamejamā, lai nodrošinātu ekrānu piegādi savām ierīcēm, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Reuters.

Tas izraisījis nozares speciālistu spekulācijas, ka Apple varētu palielināt pasūtījumu apjomus no Japānas ražotājiem.

Šāda Apple rīcība varētu būt veids kā kompānija cenšas dažādot sensitīvas elektronikas piegādātājus, īpaši pēc tam, kad tā iesaistījās tiesvedībā ar Samsung, kas ir viens no svarīgākajiem mikroshēmu ražotājiem Apple mobilajām ierīcēm.

Uz Apple plāniem cerīgi raugās arī citi Japānas mikroshēmu ražotāji, kā, piemēram, Elpida Memory Inc un Toshiba Corp., kas cer, ka turpinot pasliktināties Apple un Samsung attiecībām tie varēs kļūt par svarīgiem kompānijas partneriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar decembri, "Biogen" meitas uzņēmums SIA "Biogen Latvia" ir uzsācis tiešo pārstāvniecību Latvijā, kā daļu no uzņēmuma kopējās izaugsmes stratēģijas, informē uzņēmums.

ASV dibinātais uzņēmums "Biogen" ir viens no lielākajiem biotehnoloģiju uzņēmumiem pasaulē, kas nodarbojas ar ārstniecības terapiju izstrādi un komercializāciju, specializējoties neiroloģisko slimību izpētē. Uzņēmums ir viens no pirmajiem, kas izstrādājis slimības attīstību ietekmējošas ārstniecības terapijas tādām slimībām kā multiplā skleroze un spinālā muskuļu atrofija. "Biogen" apgrozījums 2019. gadā sastādīja 14,4 miljardus ASV dolāru.

Lai veicinātu uzņēmuma globālo izaugsmi, kā arī lai būtu tuvāk pacientiem un vietējiem partneriem, pēdējo gadu laikā "Biogen" ir uzsācis darbību vairākās valstīs. Uzņēmums vienlaicīgi uzsāks darbību gan Latvijā, gan arī Lietuvā un Igaunijā. "Biogen Latvia" ir kļuvis par biedru Amerikas Tirdzniecības Palātā Latvijā (Amcham) un Starptautisko inovatīvo farmaceitisko firmu asociācijā (SIFFA). Globāli "Biogen" nodarbina vairāk nekā 7400 darbinieku, un uzņēmumam pašlaik ir divi galvenie ražošanas centri – Pensilvānijā, ASV un Šveicē, Eiropā. "Biogen" produkti ir pieejami 102 valstīs visā pasaulē.