Transports un loģistika

SmartLynx mātesuzņēmums pasūtījis 80 jaunas Boeing lidmašīnas

Db.lv,14.11.2024

Jaunākais izdevums

Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" māteskompānija, Īrijā bāzētā “Avia Solutions Group” ir veikusi 80 “Boeing” 737 MAX lidmašīnu pasūtījumu. Darījums ir sadalīts 40 tiešajos pasūtījumos un 40 pirkuma tiesībās, kas ir pirmais tiešais gaisa kuģu pasūtījums “Avia Solutions Group” vēsturē, kā arī lielākais “Boeing” gaisa kuģu pasūtījums pēdējo gadu laikā Eiropā. Gaisa kuģu piegāde ir ieplānota sākot ar 2030. gadu.

Veiktais pasūtījums ir daļa no “Avia Solutions Group” stratēģijas, kuras pamatā ir mērķis stiprināt grupas flotes kapacitāti, atbildot uz aviosabiedrību pieaugošo pieprasījumu pēc papildu gaisa kuģiem sezonas pīķa laikā visā pasaulē. Grupa pašlaik pārvalda 220 lidmašīnu lielu floti, tostarp 14 “Boeing” 737-8, no kuriem gandrīz visi (13) ir grupas meitasuzņēmuma, Latvijā bāzētās aviokompānijas “SmartLynx Airlines” flotes sastāvā.

"Aviosabiedrības visā pasaulē piedzīvo ievērojamas sezonālās svārstības pasažieru plūsmā, un īpaši liels pieprasījums pēc reisiem parasti ir vasaras sezonā. Lai efektīvi apmierinātu šo kapacitātes pieaugumu un palielinātu ieņēmumus, aviosabiedrībām ir nepieciešami papildu gaisa kuģi tieši sezonas noslogotākajā laikā. Pilna servisa gaisa kuģu noma ir optimāls risinājums, kas ļauj aviosabiedrībām izvairīties no ilgtermiņa finanšu saistībām. Grupas uzņēmumi ik gadu pārvadā vairāk nekā 35 miljonus pasažieru visā pasaulē, un mēs esam apņēmības pilni turpināt palielināt savu kapacitāti, lai palīdzētu klientiem nosegt sezonālo pieprasījumu. Šis ir nozīmīgs brīdis visiem “Avia Solutions Group” darbiniekiem un apliecinājums tam, ka Grupa ir uz ilgtermiņa izaugsmes ceļa. Pasūtītās 737 MAX lidmašīnas uzlabos mūsu flotes piedāvājumu klientiem, nodrošinot operacionālu elastību un lielāku degvielas efektivitāti," komentē “Avia Solutions Group” valdes priekšsēdētājs Ģedimins Ziemelis.

“Boeing” komerciālās pārdošanas un mārketinga vecākais viceprezidents Breds Makmulens (Brad McMullen): "Tādi pilna servisa gaisa kuģu nomas pakalpojumu sniedzēji kā Avia Solutions Group nodrošina akūti svarīgu un elastīgu kapacitāti, lai segtu aviācijas nozares dinamisko pieprasījumu, un mums ir gods, ka Avia ir izvēlējusies tieši “Boeing” lidmašīnas, lai nodrošinātu klientiem nepieciešamo kapacitāti," saka Breds Makmulens. "Izvēloties 737-8 modeli, Avia rīkojas saskaņā arī ar klientu mērķiem – pārvaldīt arvien efektīvākas flotes un uzlabot pasažieru pieredzi."

Pilna servisa gaisa kuģu noma, jeb ACMI ir stratēģisks B2B (Business to Business) risinājums sezonālai flotes pārvaldībai, kas ļauj regulārajiem pārvadātājiem efektīvi plānot savas flotes resursus, pielāgoties tirgus svārstībām un palielināt ieņēmumus, izmantojot papildu gaisa kuģu kapacitāti tikai sezonas pīķa laikā. Tas ir viens no nedaudzajiem veidiem, kā regulārās aviosabiedrības var uzlabot rentabilitāti par 2–3%.

“Avia Solutions Group” ir 11 gaisa pārvadājumu operatoru sertifikāti (AOC), kas darbojas visu gadu vairāk nekā 60 valstīs dažādiem regulārajiem pārvadātājiem un tūroperatoriem. Izveidotais globālais AOC tīkls ļauj “Avia Solutions Group” stratēģiski pārvietot grupas lidmašīnas uz tirgiem, kur klientiem ir nepieciešama papildu sezonālā kapacitāte.

“SmartLynx” mātes uzņēmums “Avia Solutions Group” sastāv no vairāk nekā 250 uzņēmumiem, kas piedāvā plašu aviācijas pakalpojumu klāstu: MRO (tehniskā apkope, remonts un kapitālais remonts) nodrošina uzņēmums “FL Technics”, pilotu un apkalpes apmācību veic uzņēmums “BAA Training”, bet virszemes operācijas – “Aviator” un “BGS”. Grupas komandā ir vairāk nekā 12 000 augsti kvalificētu aviācijas speciālistu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija “SmartLynx Airlines” saņēmusi Amerikas Savienoto Valstu (ASV) Federālās aviācijas administrācijas (FAA) piešķirto Ārvalstu gaisa transporta operatora sertifikātu. Šī sertifikācija ir apliecinājums aviokompānijas augstajiem operacionālajiem standartiem un ļauj “SmartLynx” uzsākt lidojumus uz un no ASV, kā arī to teritorijā.

Saņemtais sertifikāts apliecina, ka “SmartLynx” flotē esošās lidmašīnas, kas reģistrētas Latvijā atbilst ASV noteiktajiem augstajiem standartiem un regulām. Pateicoties saņemtajai sertifikācijai, “SmartLynx” tagad varēs nodrošināt nepieciešamo kapacitāti aviokompānijām, kas veic lidojumus uz šo galamērķi un no tā.

Edvins Demeņus, “SmartLynx Airlines” izpilddirektors: "Gaisa transporta operatoru sertifikāti nodrošina iespēju lidot uz dažādiem pasaules reģioniem un ir svarīga mūsu infrastruktūras sastāvdaļa. ASV ir viens no lielākajiem un visstingrāk regulētajiem aviācijas tirgiem pasaulē, tāpēc iespēja piedāvāt savus pakalpojumus tur sniedz lielu vērtību aviokompānijai un palielina mūsu konkurētspēju.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" ies ārā no kravu pārvadājumu biznesa un veidos ciešāku sadarbību ar Taizemē izveidoto māsasuzņēmumu "Thai SmartLynx", intervijā sacīja "SmartLynx" īpašnieka "Avia Solutions Group" valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis.

Viņš uzsvēra, ka aviopārvadājumi Eiropā ir sezonāli un ziemā, kad nav atvaļinājumu laiks un ir mazāks pasažieru skaits, praktiski visām aviokompānijām ir zaudējumi. Savukārt vasaras lidojumu sezonā pasažieru skaits Eiropā ir par vidēji 45% lielāks, bet ieņēmumi ir pat par vairāk nekā 50% lielāki nekā ziemas lidojumu sezonā.

"Taču, ko darīt ziemā? Tādēļ pat "airBaltic" iznomā savas lidmašīnas no ziemas sākuma, jo vasarā viņiem nebūs pietiekamas peļņas, lai segtu ziemas zaudējumus. Faktiski tas ir visu Eiropas aviosabiedrību darba kārtībā, un tādēļ ir vairāk nekā 60 Eiropas pārvadātāju, kas izmanto [lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumu jeb] ACMI pakalpojumus," sacīja Žiemelis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija “SmartLynx Airlines” paziņo par Harrisa Manolopulu (Harris Manolopoulu) iecelšanu tās gaisa kuģu flotes vadītāja amatā.

Harriss aviokompānijā būs atbildīgs par flotes optimālu realizāciju un efektivitāti un cieši sadarbosies ar citām aviokompānijas nodaļām, lai koordinētu flotes darbību un tās atbilstību “SmartLynx” stratēģiskajiem mērķiem.

Harrisam Manolopulam ir teju divdesmit gadu pieredze aviācijas nozarē, un viņš ir ieguvis plašas zināšanas aviācijas jomā un flotes pārvaldībā. Pirms pievienošanās “SmartLynx” viņš ieņēma flotes vadītāja amatu Spānijas aviokompānijā “Volotea” un ģenerāldirektora amatu “Sky Express Airlines”.

Aviokompānijā “SmartLynx” Harriss vadīs flotes pārvaldības nodaļu un būs atbildīgs par visiem “SmartLynx” pasažieru un kravas lidmašīnu flotes aspektiem. Harris Manolopulu darba vieta atradīsies “SmartLynx” galvenajā birojā Mārupē, Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijā bāzētais, pasaulē vadošais pilna servisa gaisa kuģu nomas nodrošinātājs “Avia Solutions Group” investēs 25 miljonus eiro sava meitasuzņēmuma "SmartLynx Airlines" jaunā biroja celtniecībā.

"SmartLynx" birojs atradīsies pavisam tuvu lidostai, zīmīgā adresē "Kapteiņos", Mārupē. Šobrīd ir uzsākti būvniecības darbi, kurus plānots pabeigt līdz 2026. gada sākumam.

“”Avia Solutions Group” strauji aug, jo tās komandā strādā talantīgi un pieredzējuši aviācijas profesionāļi. Mums ir svarīgi, ka grupas uzņēmumi veiksmīgi attīstās un sasniedz aizvien labākus rezultātus, tādēļ mūsu atbildība ir nodrošināt tādu darba vidi, kas atbilst grupas vienotajiem standartiem un veicina efektīvu sadarbību,” komentē Jonas Janukenas, “Avia Solutions Group” izpilddirektors.

"Aviokompānija pēdējo piecu gadu laikā ir pieredzējusi ievērojamu izaugsmi un šobrīd mēs fokusējamies uz restrukturizāciju, lai spertu nākamos soļus uzņēmuma ilgtspējīgā attīstībā. Esmu drošs, ka jaunais birojs kalpos kā nozīmīgs pagrieziena punkts "SmartLynx" izaugsmē, veicinot gan sadarbību starp departamentiem, gan darbinieku labsajūtu. Jaunais birojs arī ir kārtējais apliecinājums tam, ka "SmartLynx" veic lidojumus klientiem visā pasaulē, taču mūsu saknes nemainīgi saglabājas Latvijā," teic Edvins Demeņus, "SmartLynx Airlines" izpilddirektors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija “SmartLynx Airlines” ir nolēmusi restrukturizēt uzņēmuma floti un pāriet uz viena tipa – “Airbus” gaisa kuģu pārvadājumiem.

Pakāpenisku pāreju tikai uz “Airbus” A320, A321 un A321F lidmašīnām plānots realizēt līdz 2025. gada vidum.

Edvins Demeņus, “SmartLynx Airlines” izpilddirektors: “Pēdējo piecu gadu laikā, reaģējot uz tirgus pieprasījumu, “SmartLynx” ir strauji augusi, paplašinot floti no 12 līdz gandrīz 70 gaisa kuģiem. ACMI aviokompānijām ir jāspēj adaptēties mainīgiem tirgus apstākļiem un “SmartLynx” veiksmīgi apliecināja savu spēju pielāgoties gan Covid-19 pandēmijas apstākļiem, gan saskaroties ar izaicinājumiem, ko sagādāja karš Ukrainā. Turpinot veiksmīgo “SmartLynx” un “Avia Solutions Group” attīstības kursu, esam lēmuši, ka šobrīd ir piemērots laiks, lai veiktu izmaiņas, kuras stiprinās uzņēmuma tirgus pozīcijas ilgtermiņā.”

Transports un loģistika

Vēl viena Jeju Air lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu

LETA/AFP,30.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Dienvidkorejas vissmagākās aviokatastrofas vēl viena lidsabiedrības "Jeju Air" lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu un bija spiesta atgriezties Seulā.

Incidentā iesaistītā "Boeing 737-800" bija tāda paša modeļa lidmašīna, kas avarēja svētdien, nogalinot 179 cilvēkus, kad tā nolaidās bez izlaistām šasijām.

"Jeju Air" reisam 7C101, kas pirmdienas agrā rītā izlidoja no Seulas starptautiskās lidostas uz Čedžu salu, neilgi pēc pacelšanās tika konstatēta problēma ar šasiju, paziņoja Dienvidkorejas aviokompānija.

Neilgi pēc pacelšanās lidmašīnas uzraudzības sistēmā tika konstatēts signāls, kas liecināja par problēmu ar šasiju. Kapteinis sazinājās ar lidojumu kontroli, un pēc papildu pasākumu veikšanas šasija atkal sāka normāli darboties. Tomēr tika pieņemts lēmums atgriezties lidostā, lai veiktu rūpīgu lidmašīnas pārbaudi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Vienlaikus pašas "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 743,733 miljonu eiro apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā 2023.gadā, bet kompānijas zaudējumi sasniedza 118,803 miljonus eiro pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka zaudējumus 2024.gadā noteica vairāki faktori.

Tostarp, tāpat kā 2022.gadā un 2023.gadā, joprojām bija būtisks lidmašīnu rezerves dzinēju trūkums, kas liedza "airBaltic" veikt lidojumus ar pilnu jaudu. Tāpēc aviokompānija, lai nodrošinātu darbību, aktīvajos vasaras mēnešos nomāja lidmašīnas ar apkalpi no citiem operatoriem. Turklāt dzinēju ražotāja "Pratt & Whitney" komerciālais atbalsts 2024.gadā bija būtiski mazāks nekā 2023.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas Starptautiskās lidostas 9.aprīlī organizēts pirmais čarterreiss uz Antāliju ar Boeing 777 – vienu no modernākajām un ietilpīgākajām pasažieru lidmašīnām pasaulē. Šo reisu organizēja tūroperators “ANEX Tour”.

Boeing 777, kas ir viens no efektīvākajiem savā klasē, ir īpaši iecienīts garo un vidējo distanču reisos, pateicoties tā kapacitātei un komforta līmenim.

“Šis ir ļoti nozīmīgs solis ne tikai mūsu uzņēmumam, bet arī visai Latvijas tūrisma nozarei. Lēmums izmantot Boeing 777 balstīts uz pieaugošo pieprasījumu no Latvijas ceļotājiem un augsto interesi par Turcijas kūrortiem, īpaši Antāliju,” norāda “ANEX Tour” valdes priekšsēdētājs Ilker Adiguzel. “Mūsu mērķis ir pārsteigt, pacelt kvalitātes latiņu un nodrošināt mūsu klientiem izcilu pieredzi. Boeing 777 izvēle čarterreisam ir pierādījums tam,” skaidro kompānijas pārstāvis.

Tūroperators norāda, ka šāda veida lidaparāts ļauj apkalpot lielāku ceļotāju skaitu vienlaikus, vienlaikus piedāvājot plašākas sēdvietas un augstāku komfortu lidojuma laikā. Šobrīd ir plānoti divi reisi nedēļā - no aprīļa līdz pat novembra sākumam no Rīgas un Tallinas, bet četras reizes nedēļā no Viļņas. Uzņēmums apliecina, ka šis solis ir daļa no plašākas attīstības stratēģijas Baltijas tirgū, kurā tiek saskatīts liels potenciāls. “Ja pieprasījums un atsaucība būs tāda, kādu paredzam, līdzīga pieredze nākotnē var tikt piedāvāta arī citos galamērķos,” skaidro tūroperators.

Transports un loģistika

SmartLynx Airlines gada laikā pārvadāto pasažieru skaits pirmo reizi pārsniedzis 10 miljonus

Db.lv,03.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avio pasažieru plūsmai beidzot atgriežoties pirmspandēmijas līmenī, Latvijā bāzētā aviokompānija “SmartLynx Airlines” 2024. gadā veica vairāk nekā 68 tūkstošus lidojumu, kas ir par 43,4% vairāk nekā gadu iepriekš un pirmo reizi tās pastāvēšanas vēsturē gada laikā pārvadāja vairāk nekā 10miljonus pasažieru (+62,5%).

"Paralēli kapacitātes nodrošināšanai mūsu klientiem, “SmartLynx” prioritāte šogad bija efektivizācija – gan pārskatot flotes resursus, gan veicot izmaiņas uzņēmuma pārvaldes struktūrā. Saglabājot līdzīgu gaisakuģu skaitu, ar kādu noslēdzām iepriekšējo gadu, esam spējuši ievērojami kāpināt gan veikto lidojumu, gan pārvadāto pasažieru skaitu, kas ir liels sasniegums mūsu komandai," skaidro Edvins Demeņus,“SmartLynx Airlines” izpilddirektors, "Šogad esam veikuši dažādas izmaiņas aviokompānijas darbībā un esmu drošs, ka esam uz pareizā ceļa, lai saglabātu veiksmīgo attīstības trajektoriju arī 2025. gadā."

Kravu pārvadājumi uzņēma apgriezienus 2024. gada otrajā pusē un tiek plānots, ka pieprasījums turpināsies arī 2025. gadā. Neraugoties uz to, pārvadāto apjomu ziņā, aizvadītajā gadā novērots nelielskritums par 6,8% salīdzinot ar 2023. gadu. Šobrīd uzmanības centrā ir e-komercijas kāpuma izraisītais pieprasījums pēc avio kravu pārvadājumiem. Tiek plānots, ka nākamgad šis tirgus segments varētu augtpar teju 6%, kāpinot izaugsmi arī tālākos gados.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmuma "Boeing" vadītājs Kellijs Ortbergs apstiprināja, ka Ķīna izbeigusi jaunu lidmašīnu saņemšanu saistībā ar ASV un Ķīnas tirdzniecības attiecību saasināšanos.

Intervijā telekanālam CNBC Ortbergs norādīja, ka klienti Ķīnā pārtraukuši pieņemt lidmašīnas, ņemot vērā pašreizējo tarifa vidi. Viņš piebilda, ka gadījumā, ja šī situācija ilgstoši turpināsies, uzņēmums pārdos šīs lidmašīnas citām aviokompānijām.

"Es neļaušu, ka tas ietekmē uzņēmuma atlabšanu, tāpēc mēs klientiem sniegsim iespēju, ja viņi vēlēsies saņemt lidmašīnas. Mēs labprātāk tā darītu. Taču pretējā gadījumā mēs šīs lidmašīnas piedāvāsim citiem," sacīja Ortbergs.

"Boeing" šogad bija plānojis Ķīnai piegādāt aptuveni 50 lidmašīnas.

Kopš Donalda Trampa atgriešanās Baltajā namā janvārī ASV noteiktie muitas tarifi Ķīnai sasnieguši 145%. Tikmēr Pekina atbildējusi, nosakot 125% tarifus precēm no ASV.

Transports un loģistika

Viļņā avarējušās DHL lidmašīnas melnās kastes analizēs ārvalstīs

LETA--BNS,27.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā pirmdien avarējušās Vācijas loģistikas kompānijas DHL lidmašīnas melnās kastes tiks nosūtītas uz ekspertīzi ārvalstīs, jo Lietuvai nav nepieciešamā laboratoriju aprīkojuma, trešdien paziņoja Nacionālā krīžu vadības centra vadītājs Vilmants Vitkausks.

"Pirmais solis ir tās paņemt no avārijas vietas un tad nodrošināt, ka tās tiek aizsargātas pret jebkādiem ārējiem bojājumiem, lai varētu droši pārvest uz laboratoriju," viņš Lietuvas sabiedriskajam radio stāstīja par lidojuma datu un pilotu sarunu ierakstīšanas ierīču ceļu uz laboratoriju.

"Lietuvā tādas laboratorijas nav, un domāju, ka komisija izlems, uz kuru valsti sūtīt," sacīja Vitkausks, pieļaujot, ka tā būs kāda no Eiropas Savienības dalībvalstīm.

No melnajām kastēm iegūto datu analīze izmeklētājiem var palīdzēt noteikt iespējamo avārijas iemeslu.

Pašlaik notiek melno kastu gatavošana ekspertīzei.

Otrdien no lidmašīnas atlūzām tika izņemtas ierīces ar lidojuma datu un pilota kabīnē notikušo sarunu ierakstiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā otrdien atrastas pirmdien avarējušās Vācijas loģistikas kompānijas DHL kravas lidmašīnas melnās kastes, paziņoja Lietuvas Tieslietu ministrija.

Lidojuma datu ierakstīšanas ierīce un pilotu sarunu ierakstīšanas ierīce tika atrastas starp lidmašīnas atlūzām.

DHL kravas lidmašīna ar četru cilvēku apkalpi pirmdienas rītā avarēja netālu no Viļņas lidostas. Gāja bojā viens no pilotiem Spānijas pilsonis. Trīs pārējie apkalpes locekļi - Spānijas pilsonis, Vācijas pilsonis un Lietuvas pilsonis - tika ievainoti. Viens no viņiem ir smagā stāvoklī.

Lidmašīna slīdēja pa zemi vairākus simtus metru un ietriecās dzīvojamā ēkā, kurā atradās 13 cilvēki. Ēka aizdegās, taču visi tās iemītnieki tika izglābti.

Lidmašīnas atlūzu apskati paredzēts pabeigt trīs dienu laikā, pēc tam tās tiks aizvāktas no notikuma vietas.

Transports un loģistika

Boeing darbiniekiem izsaka jaunu piedāvājumu ieilgušā streika izbeigšanai

LETA/AFP,01.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" atkārtoti uzlabojis darba līguma nosacījumu piedāvājumu tūkstošiem streikojošo darbinieku, cerot pārtraukt ieilgušo streiku, kas paralizējis divas ražotņu darbību jau septiņas nedēļas.

Arodbiedrība ceturtdien šo jauno piedāvājumu atbalstīja un noteica, ka balsojums par to tiks veikts pirmdien.

Šis piedāvājums ietver algu paaugstināšanu par 38% četru gadu laikā un vienreizēju prēmiju 12 000 dolāru apmērā jauniem darbiniekiem, kas pievienojas uzņēmumam.

Kopš septembra sākuma šis ir jau ceturtais "Boeing" piedāvājums, taču trešais, par kuru arodbiedrības locekļiem lūgts balsot.

Arodbiedrības locekļi 12.septembrī noraidīja piedāvājumu ar algu palielināšanu par 25%, bet pagājušajā nedēļā tika noraidīts piedāvājums, kas paredzēja algas palielināt par 35%.

Aptuveni 33 000 "Boeing" mehāniķu Sietlas reģionā streiku sāka 13.septembrī, pieprasot algu paaugstināšanu par 40% un pirms desmit gadiem atcelto tradicionālo pensiju atjaunošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrībā "Nordic Aviation Group", kas strādā ar zīmoliem "Nordica" un '" XFly", veiksmīgi īsteno savu biznesa plānu un jau ir parakstījusi līgumus vai ir sarunu pēdējā posmā par 11 no 13 tās lidmašīnām izmantošanu, paziņoja kompānija.

"Nordica" apliecināja, ka viens no līgumiem ir ar Skandināvijas lidsabiedrību SAS, kas iepriekš lauza Igaunijas kompānijai nozīmīgu līgumu.

"Šodien mēs ekspluatējam piecas lidmašīnas, no kurām viena ir paredzēta SAS, un pašlaik tiek parakstīti līgumi", tādējādi līdz novembra beigām līgums būs noslēgts ar 11 lidmašīnu izmantošanu, paskaidroja "Nordic Aviation Group" valdes priekšsēdētājs Remko Altheiss.

Igaunijas nacionālās lidsabiedrības flotē ir 13 lidmašīnas. Ziemas sezonas laikā, ievērojot nozarē pieņemto praksi, vienai lidmašīnai tiks veikta apkope, kas nozīmē, ka kompānijai būs iespēja lietot 12 lidmašīnas. Pašlaik par 11 lidmašīnu izmantošanu ir noslēgti līgumi vai arī tie drīzumā tiks noslēgti. Piecas lidmašīnas strādās tuvākās bāzēs, piemēram, Dānijā, Norvēģijā, Vācijā vai Itālijā, un sešas lidmašīnas tiks izmantotas tālākos projektos Vjetnamā, Rietumāfrikas un Indijas okeāna reģionā.

Transports un loģistika

Baltijas aviācijas uzņēmumiem nopietni jāseko līdzi Polijas jaunās lidostas projektam

LETA,24.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas aviācijas uzņēmumiem ir ļoti nopietni ir jāseko tam, kā attīstīsies jaunās lidostas projekts Polijā, kurai ir nopietnas ambīcijas kļūt par visa reģiona aviācijas centru, intervijā aģentūrai LETA sacīja aviokompānijas "SmartLynx" īpašnieka "Avia Solutions Group" valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis.

Viņš atzīmēja, lai gan pašlaik Eiropa ir lielākais aviopārvadājumu tirgus pasaulē ar 1,2 miljardiem pasažieru gadā, nākamajā desmitgadē uz pieaugumu nevajadzētu cerēt.

"Paturiet prātā, ka daudzas valstis cenšas attīstīt dzelzceļa transportu un paredz lielas investīcijas ātrgaitas dzelzceļa līnijās. Piemēram, Francijā pat nav atļauti lidojumi valsts iekšienē, kas ilgst mazāk par četrām stundām," sacīja Žiemelis.

Tostarp viņš minēja, ka koncernā ietilpstošā "KlasJet" apkalpo futbola klubu Francijā, un šī kluba galvenajam trenerim preses konferencē bija jāpaskaidro, kādēļ, lai nokļūtu no Parīzes līdz Nantei, ir izmantota lidmašīna.

"Es neticu, ka ilgtermiņā aviosatiksmes apjoms Eiropā pieaugs," sacīja Žiemelis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" paziņojis, ka plāno likvidēt 10% darbavietu, ņemto vērā prognozes par vērienīgiem zaudējumiem trešajā ceturksnī, kas skaidrojami ar strādājošo ilgstošo streiku Sietlas reģionā.

Uzņēmuma vadītājs Kellijs Ortbergs norādīja, ka "mums nepieciešams pielāgot darbaspēku mūsu finansiālajai realitātei," piebilstot, ka pasaulē paredzēts likvidēt 17 000 darbavietu.

Viņš sacīja, ka sīkāka informācija par gaidāmo darbavietu likvidēšanu tiks publiskota tuvākās nedēļas laikā.

Vienlaikus "Boeing" pavēstīja vēl par vairākiem izmaksu samazināšanas pasākumiem saistībā ar 33 000 uzņēmuma mehāniķu streiku, kas ilgst jau kopš 13.septembra.

Šī streika dēļ kompānija no 2025.gada līdz 2026.gadam atliek lidmašīnu "777X" pirmās piegādes. Klientiem šo lidaparātu pirmās piegādes jau bija jāsāk saņemt 2020.gada janvārī.

Tāpat 2027.gadā plānots pārtraukt kravas lidmašīnu "767 Freighter" ražošanu, līdzko tiks pabeigta pašreizējo pasūtījumu izpilde.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālās lidsabiedrības "Lufthansa" grupā ietilpstošā Austrijas nacionālā aviokompānija "Austrian Airlines" no Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" iznomātās trīs lidmašīnas "Airbus 220-300" sāks izmantot šā gada vasaras sezonā, ziņo portāls "Aviation Direct".

Lēmums izmantot trīs lidmašīnas Airbus "A220-300" lidmašīnas ar apkalpi ir "Austrian Airlines" stratēģisks solis, lai apmierinātu vasaras sezonas pieprasījumu. Līgums par nomu ar apkalpi nozīmē, ka "airBaltic" nodrošina ne tikai lidmašīnas, bet arī apkalpi, apkopi un apdrošināšanu. Tādējādi "Austrian Airlines" var īsā laikā nodrošināt papildu jaudu, neieguldot līdzekļus lidaparātos vai personālā, norāda "Austrian Airlines".

No "airBaltic" nomātās lidmašīnas tiks izmantotas vairākos maršrutos no Vīnes, tostarp lidojumos uz Berlīni, Diseldorfu, Frankfurti, Amsterdamu, Stokholmu, Romu, Nicu, Sevilju un Salonikiem.

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā noslēgtais "airBaltic" un "Lufthansa" līgums paredz trīs gadu sadarbību, kuras laikā līdz 21 "airBaltic" lidmašīnai A220-300" izpildīs lidojumus "Lufthansa" grupas vārdā tās maršrutu tīklā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešo lidojumu no Rīgas uz ASV sākšanu ierobežo atbilstošu lidmašīnu pieejamība, intervijā aģentūrai LETA sacīja Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa norādīja, ka gaisa kuģu pieejamības problēma ir visur, tostarp arī aviopārvadātājiem ASV nav pietiekami daudz lidmašīnu, kas būtu piemērotas lidojumiem uz Rīgu.

Vienlaikus Odiņa piebilda, ka šobrīd tirgū parādās jaunās paaudzes "Airbus A321XLR" sērijas šaurās fizelāžas lidmašīnas, ar kurām ir iespējams bez nosēšanās veikt, piemēram, attālumu no Ņujorkas līdz Rīgai, taču šīs lidmašīnas pagaidām saņem vien atsevišķi aviopārvadātāji.

Pēc viņas teiktā, kad būs vairāk tādu lidmašīnu, tad arī varēs izskatīt tiešos lidojumus no Rīgas, jo šobrīd aviokompānijas, kurām ir lielās lidmašīnas lielam pasažieru skaitam, pat neizskata iespējas veikt lidojumus uz Rīgu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ceturtdien saņēmusi 50. "Airbus A220-300" lidmašīnu ar īpašo krāsojumu, informē "airBaltic" pārstāvji.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka pirms astoņiem gadiem "airBaltic" kļuva par pirmo lidsabiedrību, kas sāka veikt lidojumus ar "Airbus A220-300" lidmašīnām.

"Saņemot "airBaltic" 50. "A220-300" lidmašīnu, tā iezīmē mūsu sākotnējā lidmašīnu pasūtījuma noslēgšanu, un esam pusceļā līdz "airBaltic" mērķa sasniegšanai, lai līdz 2030.gadam lidojumus veiktu ar 100 viena tipa "Airbus A220-300 lidmašīnām" un dubultotu flotes izmēru," piebilst Gauss.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norāda, ka, paplašinoties "airBaltic", Rīgas lidosta turpina attīstīties kā svarīgs transporta mezgls, vēl vairāk apliecinot Latvijas apņemšanos nodrošināt inovācijas, darba vietas un ilgtspējīgu izaugsmi aviācijas nozarē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", kas plāno nākamgad Kauņas lidostā pastāvīgi bāzēt trīs lidmašīnas, būvēs vēl vienu lidmašīnu apkopes, remonta un kapitālremonta angāru.

"Ryanair" meitasuzņēmums Lietuvā "FRC LT" no Lietuvas valsts lidostu operatorkompānijas "Lietuvosoro uostai" iznomājis 1,06 hektāru plašu zemesgabalu, uz kura būvēs 7600 kvadrātmetru plašu angāru. Kā liecina publiski pieejamā ietekmes uz vidi novērtējuma informācija, angārs, kurā tiks radītas ap 150 jaunām darbavietām, darbību sāks nākamā gada pēdējā ceturksnī.

"Garāžas tipa ēka (angārs) tiks izmantota, lai apkalpotu tikai "Ryanair" lidmašīnas, un vienlaicīgi tajā varēs novietot divas lidmašīnas," pausts dokumentā.

Ietekmes uz vidi novērtējumā lēsts, ka gadā jaunajā angārā varēs apkalpot līdz 365 lidmašīnām. Teritorijā būs arī stāvvieta darbinieku automašīnām un transportlīdzekļi lidmašīnu vilkšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" pērn ceturtajā ceturksnī cietis zaudējumus 3,9 miljardu dolāru apmērā, bet pagājušajā gadā kopumā zaudējumi sasnieguši 11,8 miljardus dolāru.

Otrdien publiskotajā paziņojumā uzņēmums šos zaudējumus skaidro ar kvalitātes kontroles problēmām un vairāk nekā septiņas nedēļas ilgušo strādājošo streiku Sietlas reģionā.

Tikmēr uzņēmuma ienākumi ceturtajā ceturksnī samazinājušies par 31% un veidojuši 15,2 miljardus dolāru.

ASV gaisa satiksmes drošības regulatori ir pastiprinājuši "Boeing" uzraudzību pēc vairākiem incidentiem, tostarp ar aviokompānijas "Alaska Airlines" lidmašīnu, kurai pērn 5.janvārī neilgi pēc pacelšanās gaisā izkrita panelis, kas uzstādīts nevajadzīgas ārkārtas izejas vietā. Lidmašīna atgriezās Portlendas lidostā un veica avārijas nolaišanos. Par laimi, neviens cilvēks incidentā necieta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav izslēgts, ka Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" nākotnē varētu tikt iekļauta Vācijas aviokompāniju grupā "Lufthansa Group", 30.janvārī preses konferencē par "airBaltic" stratēģisko partnerību ar "Lufthansa Group" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Viņš norādīja, ka šāds scenārijs nav izslēgts, kā arī Latvija ir ieinteresēta, lai sadarbība ar "Lufthansa" nostiprinātos un veidotos stratēģiskas partnerības.

Briškens noslēgto darījumu raksturoja kā vēsturisku notikumu, piebilstot, ka "airBaltic" piesaista lielu avio nozares spēlētāju, kura ieņēmumi ir divas reizes lielāki nekā Latvijas valsts budžeta ieņēmumi.

Savukārt, komentējot darījuma cenu, Briškens norādīja, ka pirms darījuma tika noteikts diapazons aptuvenajam "airBaltic" novērtējumam. "Protams, bija diskusijas, bet tāpēc arī nonācām pie konvertējamām akcijām, jo tas būs godīgs instruments, kad pirms akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) tiks noteikta patiesā "airBaltic" vērtība," piebilda ministrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas loģistikas uzņēmuma DHL kompānija Lietuvā "DHL Lietuva" nekomentē iespējamos iemeslus, kādēļ pirmdienas rītā Viļņā avarēja kompānijas nolīgta lidmašīna.

"DHL Lietuva" preses pārstāv Aušra Rutkauskiene teica, ka "pašlaik varam tikai apstiprināt, ka šodien ap plkst.5.30 DHL līgumpartneres "Swiftair" lidmašīna, kas lidoja no Leipcigas lidostu uz Viļņas lidostu, veica piespiedu nolaišanos apmēram kilometru no lidostas".

"Negadījuma iemesls pagaidām nav zināms, un notiek izmeklēšana," viņa piebilda.

"DHL Lietuva" pārstāve stāstīja, ka lidmašīnā bijusi ierasta krava ar precēm, kādas tiek pārvadātas katru dienu.

"Mums nav informācijas par kaut ko, kas varētu radīt aizdomas. Tās bija ierastas importa preces, kādas mēs pārvadājam katru dienu," klāstīja Rutkauskiene, piebilstot, ka kompānija neiesaistīsies spekulācijās par iespējamiem avārijas cēloņiem, balstoties uz neapstiprinātu informāciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neplānoti ilgās dzinēju apkopes dēļ "airBaltic" darba kārtībā šajā vasaras sezonā nebūs trīs lidmašīnas, raidījumam "TV3 ziņas" skaidroja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Tā dēļ uzņēmums atcēlis 4670 lidojumus, kas kopumā skars ap 67 000 pasažieru. Vienlaikus sagaidāms, ka ar "airBaltic" šajā gadā lidos vairāk nekā pieci miljoni pasažieru.

Lidojumi tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs "Pratt & Whitney". Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī "airBaltic" "Airbus A220-300" floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.

Saskaņā ar Gausa teikto, ziņu par dzinēju apkopes kavēšanos "airBaltic" saņēmusi īsi pirms Ziemassvētkiem. Attiecīgi lidsabiedrība lēmusi situāciju risināt tā, kā to paredz starptautiskā prakse - iespējami ātri atcelt lidojumus un par to informēt pasažierus.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #50

DB,10.12.2024

Dalies ar šo rakstu

Investīcijas ražošanas tehnoloģijās, darba ražīguma paaugstināšana komplektā ar koksnes resursu pieejamību ilgtermiņā ir būtiskākie priekšnosacījumi kokapstrādes nozares, tostarp uzņēmuma Latvijas Finieris, attīstībai nākotnē. To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Latvijas Finieris padomes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 10.decembra numurā lasi:

Statistika

Tūrisms atkopjas, viesu bijis vairāk

Tēma

Latvijas Bankas izdevumi darbības nodrošināšanai pret IKP ir vieni no augstākajiem eirozonā

Attālinātais darbs

Konkurences padomes departamenta vadība no Briseles. Cik efektīvs var būt darbs?

Aktuāli

Lemberga Brexit - kas mainās?

Digitalizācija

Lietuviešu uzņēmums LOGIFLY iekaro Latvijas tirgu

Tiesvedība

Salaspils domes deputāts Brunovskis savu vainu deklarāciju kļūdās noliedz

Meža dzīvnieki

Cilvēku un dzīvnieku attiecībās ir vajadzīgs saprāts

Portrets

Aiva Liakovičus, AI Konsultāciju birojs valdes priekšsēdētāja