Jaunākais izdevums

Lukoil meitas­uzņēmums Litasco 2011. gadā nevarēs izmantot Ventbunkera termināli, jo zaudējis konkursā.

Litasco esot apsteidzis Krievijas izcelsmes Ženēvā reģistrētais koncerns Mercuria, kas piedāvājis gan par 30% lielāku cenu, gan garantējis lielākus apjomus, DB skaidroja Ventbunkera komunikāciju daļas direktors Aivars Gobiņš, piebilstot, ka Ventbunkera konkursā, kas tiekot rīkots katru gadu, kopumā piedalījās sešas kompānijas, tostarp arī Litasco. Tādējādi Litasco, kas ar Ventbunkeru sadarbojās vismaz iepriekšējos divus gadus, nav izredzes izmantot Ventbunkera termināli 2011. gadā.

Tomēr par to, ka Litasco varētu vispār pārtraukt sadarbību ar Latviju A.Gobiņš nebija pārliecināts, jo uzskata, ka Ventbunkers bijis ļoti izdevīgs Litasco.

Gads Baltijā monopolistu zīmē

Baltijas enerģētikas kompānijām izdevies saglabāt apgrozījuma līmeni pie ievērojama valstu IKP krituma.

Darījums

Iztirgo naftas termināli

Rīgas satiksme piekritusi pārdot meitasuzņēmuma Degvielas apgāds vienīgo īpašumu - degvielas termināli Slokā

Investors

Mākslas tirgus atkopjas

Visdārgāko 2010. gada izsolēs pārdoto mākslas darbu cenas ir vairāk nekā divkāršojušās, kad pēc straujā krituma mākslas tirgus augstākais segments sāka palielināties.

Intervija

Lielu efektu nevar uztaisīt

Piešķirot zinātne 20 miljonus latu gadā, nevar gribēt, lai Latvija būtu augstāk par pēdējo vietu starp ES valstīm inovāciju ieviešanas jomā, atzīst Zinātņu akadēmijas prezidents Juris Eikmanis.

Izejvielas

Vētra liek celties cenām

Tropiskais ciklons Jasi Austrālijai draud ar nepieredzētiem postījumiem, bet pasaulei – ar augstajām izejvielu cenām.

Finanses

Turpinās drukāt

Neskatoties uz to, ka ASC ekonomika atveseļojas straujākos tempos, ASV monetārās politikas noteicēji var nepārtraukt savu nu jau ierasto naudas drukāšanas eksperimentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rudolfs Meroni: a/s Ventbunkers nevar pieņemt Lukoil piekopto šantāžas taktiku

Līva Melbārzde, 18.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Litasco (Lukoil meitas uzņēmums) šobrīd cenšas piespiest AS Ventbunkers (VBU) parakstīt jaunu līgumu par pakalpojumu sniegšanu 2011. gadā, attsakoties pieņemt mazuta piegādes, kas šobrīd tiek uzglabātas Ventbunkers terminālī.

Par to Db.lv informēja Ventbunkers preses dienests, norādot, ka tādējādi tiek izraisīts haoss un postījumi Latvijas dzelzceļa sistēmai un radīti miljoniem latu zaudējumus gan Litasco, gan citām kompānijām, jo mazuta eksports caur Latviju šobrīd ir būtiski ierobežots.

Litasco, kas nosūtītīja naftas produktus uz Ventbunkers termināli iepildīšanai un izkraušanai kuģos, esot iesniegusi fiktīvu prasību pret VBU par to, ka degvielas kvalitāte neatbilst viņu klienta specifikācijām. «Saprotams, ka šis apgalvojums ir absurds. Pirms viņi nosūta produktu mums, tas ir viņu pienākums precīzi zināt, ko viņu klients sagaida un kādas specifikācijas ir nepieciešamas. Mēs esam atbildīgi, lai pārvietotu klienta - Litasco – iekrauto kravu no punkta A līdz punktam B. Līdz ko produkts ir novadīts un uzglabāts objektā, jau ir par vēlu veikt kādas izmaiņas. Vienīgais šādas rīcības mērķis ir bloķēt Ventbunkers termināli,» komentē a/s Ventbunkers valdes loceklis Alvis Hāze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventbunkers gatavojas pārvietot mazutu uz peldošu noliktavu; Litasco sūdzoties ministriem

NOZARE.LV, 03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventbunkers gatavojas pārvietot naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmuma Litasco naftas produktus uz peldošu noliktavu, kā tas ir noteikts līgumiskajās tiesībās, savukārt Litasco izdarot spiedienu uz Latvijas valdību, lai tas tā nenotiktu, informēja AS Ventbunkers.

Ventbunkera pārstāvji uzskata, ka tikai tāpēc, ka kompānija gatavojas naftas produktus pārvietot, Litasco cenšoties izdarīt spiedienu uz Latvijas valdību, lai apturētu «šo pilnīgi tiesisko rīcību».

Litasco pārstāvji neesot tikušies ar Ventbunkers vadību, jo «nolēmuši runāt ar presi un ikvienu politiķi, kurš uzklausītu viņu stāstus».

Ventbunkers padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni (attēlā, avots: LETA) uzskata, ka «Čapliginam un viņa komandai neizdevās iedzīt mūs stūrī tikšanās laikā Cīrihē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Meroni: Berķa dēļ nav iespēju no Litasco piedzīt 40 miljonu eiro

Ieva Mārtiņa, 15.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmums Litasco bijis palicis parādā Ventbunkeram 23 miljonus eiro, bet šobrīd šo parādu, kā arī soda naudas un maksājumu kavējumus piedzīt vairs neizdošoties.

Tas tāpēc, ka ar pašreizējā Venbunkera padomes priekšsēdētāja un viena no akcionāriem Olafa Berķa ziņu Litasco nodoti 47 tūkstoši tonnu mazuta, kurus Ventbunkeram bija tiesības paturēt kā nodrošinājumu nesamaksātajam parādam, Db.lv skaidroja Šveices advokāts, bijušais Ventbunkera padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni.

Viņš par šā gada sākumā atdoto mazutu Litasco uzzinājis no Krievijā pārstāvētās enerģētikas un preču aģentūras Argus, kuras pārstāvis Denis Varaksin e-pasta sarakstē Ventbunkera bijušajam padomes loceklim Aivaram Gobiņam uzdevis nevanīgu jautājumu par to, vai Ventbunkeru atstājušajā kuģī Britu Ērglis aptuveni 47 tūkstoši tonnu mazuta no Litasco bijuši vecie krājumi, Db.lv atklāja A. Gobiņš, skaidojot informācijas avotu par izvestajām mazuta kravām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Asociācija: Ventbunkera sāgā Latvija var zaudēt reputāciju

Ieva Mārtiņa, 20.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija, kāda ir radusies ap Ventbunkers ir iegājusi strupceļā un var radīt ne tikai būtiskus finanšu zaudējumus, bet Latvija var zaudēt arī uzticama transporta koridora reputāciju ārvalstu kravu nosūtītāju acīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lukoil meitasuzņēmumam radušās problēmas ar mazuta transportēšanu no Ventbunkera termināļa rezervuāriem

LETA, 17.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmumam Litasco radušās problēmas ar mazuta transportēšanu no Ventbunkera termināļa rezervuāriem, kas traucē darbu arī Latvijas Dzelzceļam (LDz).

Uzņēmums informē, ka Ventbunkera rezervuāri patlaban sasnieguši maksimālo iespējamo kapacitāti, bet vairāk nekā papildu 1700 dzelzceļa vagonu ar 100 000 metrtonnu Litasco naftas produktu jau nogādāti Latvijas teritorijā. Ventbunkers termināļa rezervuāros uzglabāti 120 000 metrtonnu.

LDz apstiprināja, ka «kravas vagonu daudzums, kas uzkrājas Latvijā sakarā ar to neizkraušanu, rada nopietnas problēmas LDz darbībai. Šāda vagonu aizturēšana kavējot kravas vilcienu satiksmi un ievērojami apgrūtina manevru darbu, tomēr LDz turpināšot pieņemt Latvijā ienākošos vagonus ar kravām un nodrošinās kravu apriti».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventbunkers un Litasco atgriezušās pie sarunu galda

Līva Melbārzde, 24.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākas nedēļas ilgušā strīdā ar Lukoil meitas kompāniju Litasco, kura risināšana atkal un atkal nokļuva strupceļā, abas puses beidzot ir vienojušās par pārrunu uzsākšanu, lai apspriestu problēmas saistītas ar naftas produktiem, kas šobrīd uzglabāti Ventbunkers terminālī Ventspilī.

Par to Db.lv informēja a/s Ventbunkers padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni. Litasco izpilddirektors Sergejs Čapligins esot pieņēmis Rūdolfa Meroni uzaicinājumu uz tikšanos, kas notiks jau nākamās nedēļas sākumā Cīrihē, Šveicē. Gan Litasco, gan VBU pauž nepieciešamību rast ātru risinājumu šajā saasinātajā situācijā. «Es uzskatu, ka jebkuras problēmas var atrisināt, ja vien abas puses ir gatavas sēsties pie sarunu galda un visu izrunāt pēc vislabākajiem nodomiem. Tagad tas ir noticis, un abu kompāniju labad, es ceru, ka atradīsim izeju no šīs potenicāli katastrofālās situācijas,» norāda Rūdolfs Meroni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nobloķēts mazuta eksports caur Latviju

Līva Melbārzde, 31.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventbunkera un Litasco konflikta dēļ Krievijas un Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām nākas samazināt ražošanas apjomus.

Par to Db.lv informēja Ventbunkers komunikāciju daļas direktors Aivars Gobiņš. Starp abām konfliktējošām pusēm Šveicē notikušas jau divas tikšanās, taču nekādu risinājumu nav izdevies rast un mazuts turpina bloķēt Ventbunkera termināli. Ventbunkers prasa kompānijai Litasco izvest mazutu no termināļa un atklāt 20 miljonu eiro atrašanās vietu par jau sniegtajiem Ventbunkers pakalpojumiem Litasco. Turklāt Ventbunkers nāca klajā ar iniciatīvu abām pusēm censties atrisināt visas radušās domstarpības, kā arī iesniegt Starptautiskās Tirdzniecības palātas šķīrējtiesā Parīzē visus tos jautājumus, kurus abas puses nevar atrisināt savstarpējās vienošanās ceļā. Šādā veidā mazuta eksports caur Latviju atkal īsā laikā tiktu atjaunots, kā arī ik dienu nebūtu jācieš milzīgi zaudējumi. Taču abu pušu nostājas ir tik pretrunīgas, ka nav izdevies pagaidām rast izlīgumu. DB jau rakstīja, ka pēdējo nedēļu laikā abu kompāniju savstarpējās problēmas sasniedza augstāko punktu, kad kuģis, kurā bija plānots pārkraut 120 tūkstošus metrisko tonnu Litasco piederošā mazuta, neieradās Ventbunkers terminālī, kā tas bija plānots – 2010. gada beigās. Tas izraisīja ķēdes reakciju. Latvijas dzelzceļš tika pārslogots ar tūkstošiem dzelzceļa cisternu papildu mazuta, kas bija nosūtītas pārkraušanai Ventbunkeram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lukoil meklē alternatīvas naftas tranzītam caur Latviju

Līva Melbārzde, 03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nespēja Ventspilī vienoties par vienu naftas tranzīta «tehnisku jautājumu» draud ar to, ka Lukoil var izvēlēties citu tranzīta ceļu.

Tas izskanēja DB sarunā ar Lukoil meitas uzņēmuma Litasco izpilddirektoru Sergeju Čapliginu. «Nav tā, ka mēs pašlaik būtu nolēmuši apturēt Lukoil naftas produktu kravas caur Latviju. Mēs ļoti ceram, ka izdosies vienoties ar Ventbunkeru par problēmas risinājumu. Šo jautājumu esmu apspriedis arī Latvijas valdības līmenī. Es norādīju, ka mēs ļoti negribētu, lai mēs būtu spiesti pārskatīt savu tranzīta ceļu. Tam nav nekādu politisku iemeslu, ir runa tikai par tīri tehnisku jautājumu komerciāliem risinājumiem,» piebilda S. Čapligins.

DB jau rakstīja, ka ap 1 700 naftas cisternu kopš pērnā gada decembra beigām turpina bloķēt Latvijas dzelzceļu un Ventbunkera termināli. Šī konflikta laikā Ventbunkera pārstāvji jau vairākkārt pauduši savu viedokli, vainojot Litasco tranzīta ceļa bloķēšanā un savas pasūtītās mazuta kravas nepieņemšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gadiem ilgušiem tranzīta kariem akcionāru nesaskaņu dēļ šobrīd AS Ventbunkers iestājies relatīvs miers, un uzņēmums plāno tālāku attīstību, investora piesaisti, kā arī ir gatavs ieguldīt AirBaltic, kas dotu uzņēmumam lielāku svaru sarunās ar valsts pusi par transporta nozares sakārtošanu kopumā, intervijā Dienas Biznesam norāda uzņēmuma valdes loceklis Edgars Ciniņš. Pozitīvam attīstības scenārijam gan nepieciešama skaidra valsts politika tranzīta atbalsta jomā, tostarp radot vienādus spēles nosacījumus visām ostām ar izlīdzinātiem dzelzceļa tarifiem.

Ventbunkers līdz šim bijis iesaistīts ilgstošos akcionāru strīdos. Kā vārdā jūs šobrīd runājat?

Šobrīd ir iestājies relatīvs miers, un visi strīdi ir izbeigti.

Vai uz visiem laikiem?

Mēs visi uz to ceram, taču, kā publiski zināms, prokuratūra apgalvo, ka daļai akciju slēptais īpašnieks ir Aivars Lembergs, un šīm daļām ir uzlikts arests. Kamēr šī lieta turpināsies, viņš paudīs savu neapmierinātību. Runa ir par Ventbunkera akcionāru (29%) Yelverton investment B.V., kuru šobrīd pārvalda Šveices advokāts Rudolfs Meroni. Līdz ar to t. s. tranzīta kari neturpināsies, bet negatīva pretdarbība no A. Lemberga puses, iespējams, varētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Berķis: Ventbunkeru vadīja krupjē, dejotājs un caurkritis aktieris

Nozare.lv, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav normāli, ka nozīmīgu uzņēmumu vadībā kā AS Ventbunkers bija izbijis kazino krupjē, profesionāls dejotājs, parādos iestidzis caurkritis aktieris, daži apšaubāmas reputācijas advokāti, viņu sievas un citi radi, kam nav ne mazākās nojēgas par loģistiku, termināliem un tamlīdzīgām lietām.

Tā norāda uzņēmuma padomes loceklis Olafs Berķis, komentējot oponenta Rūdolfa Meroni «nometnes» kadru izvēli.

Viņš arī noraida viedokli, ka nesaskaņas Ventbunkerā saistītas ar vienkāršu naudas pārdali starp akcionāriem, nevis uzņēmējdarbību. «Tās ir pilnīgas muļķības. Protams, cilvēki ar uzņēmējdarbību nodarbojas tāpēc, ka vēlas pelnīt un nodrošināt sev labklājību,» uzsver Berķis.

Viņš arī skaidro, ka attiecībā uz investīcijām šogad Ventbunkerā nekas liels netiek plānots, lai gan nevarot teikt, ka nebūtu ko Ventbunkerā uzlabot. Potenciāli vajadzētu dubultot noliešanas jaudas, jāatjauno kuģu bunkurēšana, bet patlaban esot jātiek skaidrībā, kādas vispār būs kompānijas finansiālās iespējas pēc Meroni komandas vadīšanas «ballītes».

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja šogad netiks aktivizēta virkne informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projektu, tad Latvija var zaudēt 20–30 milj. Ls Eiropas Savienības finansējuma.

«Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozarē ir definēts prioritāro projektu saraksts, kas jārealizē laika posmā no 2007. līdz 2013.gadam. Diemžēl process no brīža, kad projekts tiek iekļauts sarakstā, līdz tā realizācijas uzsākšanai, Latvijā ir garš un birokrātiski sarežģīts, tāpēc jau šobrīd var droši apgalvot, ka visi projekti netiks realizēti, un līdz ar to arī finansējums netiks apgūts,» DB brīdina Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Kredītlīgums kļūs par pēdējo sietu

Līgumi par projektu īstenošanu ar ES atbalstu tiks slēgti tikai pēc kredītlīguma noslēgšanas. To paredz valdības sēdē atbalstītie Ekonomikas ministrijas rosinātie grozījumi ES fondu programmā «Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Ķīviņos sašķidrinātās gāzes projektu var pazaudēt

Līva Melbārzde, Māris Ķirsons, 05.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skultes osta varētu būt kompromisa variants starp Rīgu un Ventspili sašķidrinātā dabasgāzes termināļa būvei, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Eiropas Komisija (EK) apņēmusies finansiāli atbalstīt viena sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību Baltijā. Lietuva par savu prioritāro vietu paziņojusi Klaipēdu, Igaunija - Paldiskus. EK līdz šīs vasaras vidum gaidīs, lai Baltijas valstis pašas vienojas savā starpā par optimālo LNG termināļa būvniecības vietu, taču Latvija pašlaik nespēj skaidri formulēt pat savu iekšējo pozīciju.

Valdība izskatījusi progresa ziņojumu par (LNG) termināļa būvniecību Latvijā. Ziņojuma saturs pagaidām ir slepens, bet, pēc DB rīcībā esošas neoficiālas informācijas, tajā ietverts Rīgas, Ventspils un Skultes ostu tehniskais izvērtējums, atstājot Liepāju «aiz borta» pagaidām ne īpaši skaidru apsvērumu dēļ. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis apliecinājis, ka viena LNG termināļa atrašanās vieta varētu būt arī Skulte, kas iepriekš nemaz netika minēta saistībā ar šo enerģētikas infrastruktūras projektu. Tomēr šajā variantā terminālis būtu jābūvē dziļāk jūrā, kas šo projektu būtiski sadārdzinātu. Sīkāku informāciju viņš pašlaik nesniedz, sakot, ka visi varianti vēl tiek vērtēti, turklāt publiski neatklāt pārāk daudz no savām iecerēm esot arī «taktikas jautājums».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Apple viedtālrunis iPhone 4S klajā nācis, sabiedrībā viešot dalītas jūtas. Kamēr paši uzticīgākie Apple fani joprojām ir sajūsmā par visu, ar ko ASV tehnoloģiju gigants nāk klajā, citi ir vīlušies ar Apple jaunāko veikumu.

Arī pēc vairāku ekspertu domām, iPhone 4S nav tas, ko sabiedrība gaidīja pēc vairākām ASV tehnoloģiju kompānijas jauno produktu prezentācijām, kas ikreiz mēdza satricināt pasauli.

Visticamāk, Apple izdosies pārdot miljoniem iPhone 4S, ņemot vērā, ka tā priekštecis ceturkšņa laikā pārdots 20 miljonos eksemplāru, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone, kas pārsnieguši viens otra pārdošanas rekordus, jaunākais Apple viedtālrunis varētu būt pirmā melnā avs iPhone ģimenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos.

Hipiji atgriežas

Ar optimismu sejā autoražotāji tradicionāli devušies uz Ženēvu, lai rādītu savus sasniegumus.

Aviācija

Lidosta gatava būvēt

Šovasar lidostā Rīga pasažieru pieaugums varētu sasniegt 350 tūkstošus.

Bankas

Par Komercbanku asociācijas vadītāju virzīs Bičevski

Komercbanku asociācijas vadītāja amatā virzīs Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāru Mārtiņu Bičevski.

Pasaulē

Eiro bāzes procentu likmes varētu kāpt

ECB ziņo par gatavību cīņai ar inflāciju un iespējamu eiro likmes palielināšanu jau aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienā no Latvijas valstij piederošo Lattelecom un LMT kapitāldaļu pārdošanas scenārijiem varētu tikt izvērtēta arī LVRTC privatizācija.

Lai arī par šādu telekomunikāciju uzņēmumu «komplekta» - Lattelecom, Latvijas Mobilā telefona (LMT) un Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) - privatizāciju publiskajā telpā oficiālu ziņu nav, tomēr kuluāru sarunās šāda iespēja tiek uzskatīta kā viens no iespējamiem risinājuma variantiem.

«Zatleram garantētas vien 36 balsis»

Saeimā pārstāvēto politisko spēku pārstāvji pauž savu skatījumu par gaidāmajiem notikumiem saistībā ar gaidāmajām Valsts prezidenta vēlēšanām.

Ķīmijas bizness

Ķīmijas nozare stiprina pētniecības potenciālu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecības lielveikali Domo plāno iekarot ne tikai Rīgu, cer tirgoties arī aiz Baltijas robežām, vēsta laikraksts Dienas bizness.

Pirmais Domo veikals Kuldīgā atvērts pagājušajā gada septembrī. Šogad augustā atvērts nākamais - Kandavā, bet 4. novembrī - Rīgā.

«Tas ir tikai sākums. Nākamgad varētu atvērt vēl divus trīs veikalus - tas gan būs atkarīgs no mūsu kapacitātes, vietas un iespējām noslēgt līgumu,» stāsta Domo tīkla attīstītāja SIA Tendo Management valdes loceklis Valts Brazovskis (attēlā).

Uzņēmuma mērķis ir izveidot mājsaimniecības lietu veikalu tīklu. «Mūsu mērķis nav tikai Latvija, tas ir nedaudz plašāks - Baltija un varbūt pat ārpus tās,» viņš atklājis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Satiksmes ministrs Uldis Augulis, gan airBaltic vadītājs Bertolds Fliks uzskata, ka par airBaltic un lidostas Rīga finansiālajām domstarpībām abām pusēm vēl ir iespējams vienoties līdz tiesai šās vasaras vidū.

Augulis pauda atzinību par to, ka lidosta Rīga Arņa Luhses vadībā ir iemācījusies sēsties ar airBaltic pie sarunu galda, nevis tikai strīdēties. Neesot pieļaujams, ka konfliktē divas valsts kompānijas. DB jau rakstīja, ka pašreizējās airBaltic prasības apmērs pret lidostu ir pārsniedzis 23 milj. Ls sakarā ar aviokompānijai atceltajām apjoma atlaidēm, kuras turpinot saņemt Īrijas zemo cenu kompānija Ryanair. Savukārt airBaltic ir parādā par lidostas Rīga pakalpojumiem 7-8 milj. Ls. Pagaidām gan netika minēts tas, kādā formā šīs savstarpējās pretenzijas varētu tikt atrisinātas - samaksājot vismaz daļu no parāda, atsakoties no prasības vai kā citādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tu neesi draudzīgā pulciņā ar politiķiem, naudu sportam piesaistīt nav iespējams, atzīst kādreiz slavenais sportists, viens no basketbola kluba VEF Rīga dibinātājiem un īpašniekiem Valdis Valters. Šobrīd saistībā ar sportu viņš esot vairs tikai menedžeris savai mazmeitai, kura jau 10 gadus trenējās tenisā.

«Es aizeju tad, kad vairs neredzu, ko es konkrētajā vietā vēl varu izdarīt,» iemeslus skaidro Latvijas basketbola leģenda. Sarunā ar LD viņš skaidri pasaka – Latvijā sports nav bizness. «Vienīgā vieta, kur ar sportu var nopelnīt, ir Amerika. Tur viss ir sakārtots ar dažām līgām, translācijas tiesībām televīzijām un atribūtikas pārdošanu tā, ka var pelnīt. Protams, tagad krīzes laikā arī tur ir problēmas, un viņiem uz tām ir jāreaģē, samazinot izdevumus, bet vienalga – tas ir bizness.»

Valstsvīri cer, ka Latvija iekļūs uzņēmējdarbībai labvēlīgāko valstu divdesmitniekā, taču biznesam ar to nepietiek: uzņēmēji vēlas strādāt pirmā desmitnieka valstī. Latvijai jāveicina eksports un jāpiesaista investīcijas, jāatbalsta eksportējošie uzņēmumi un lielos investorus jāvilina ar atlaižu un īpašo nosacījumu ēsmu. To, vai jau ieviestie stimulējošie pasākumi ir pietiekami, rādīs tikai laiks. Bet situāciju krasi uzlabot var arī pavisam vienkāršas izmaiņas – birokrātijas samazināšana un procedūru paātrināšana, kur kaimiņvalstis nereti mums ir soli priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tik tukšs kā pašlaik Garciema pludmalē vasarā nav bijis, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Jūnija sākumā Garciemā uzstādītas zīmes, kas aizliedz automašīnām stāvēt visā tā teritorijā, kas pilnībā iztukšojis šo piekrastes ciemu un graujot jebkuru ar tūrismu saistītu biznesu.

Garciemā ir viena centrālā iela, kas ir šaura, tāpat kā šķērs­ielas, un, kad siltā laikā sabrauc atpūtnieki un noliek mašīnas, tām garām netiek ne operatīvais transports, ne miskastes mašīnas, arī iedzīvotāji nevar izbraukt no savām sētām, jo mašīnas aizšķērso ceļu. Tādēļ šogad pašvaldība pieņēmusi lēmumu aizliegt stāvēt uz ielām visā Garciema teritorijā. Pašvaldības policija aktīvi uzmana, lai tas tā arī notiktu, un visi, kas atstājuši mašīnas neatļautās vietās, atgriežoties logā atrod soda kvīti.

Komentāri

Pievienot komentāru