Ražošana

SPI grupa zaudē apelāciju par Stolichnaya pārdošanas aizliegumu Beniluksa valstīs

LETA, 30.01.2020

Jaunākais izdevums

Nīderlandes augstākā tiesa atstājusi spēkā zemākas instances tiesas spriedumu, kas tiesības Beniluksa valstīs izmantot degvīna preču zīmes "Stolichnaya", "Stoli" un "Moskovskaya" piešķir Krievijas valsts uzņēmumam "Sojuzplodoimport".

Līdz ar to Beļģijā, Nīderlandē un Luksemburgā aizliedzot pārdot SPI grupas ražoto degvīnu ar šīm preču zīmēm. Par to ziņo laikraksts "Financial Times".

Tiesas spriedums arī noteic, ka SPI grupai ir jāsamaksā uzņēmumam "Sujuzplodoimport" kompensācija, līdzvērtīga peļņai, kuru SPI grupa Beļģijā, Nīderlandē un Luksemburgā guvusi no šo zīmolu degvīna pārdošanas kopš 1999.gada.

Nīderlandes augstākā tiesa SPI grupas pārsūdzību noraidījusi procedūras jautājumu dēļ, raksta "Financial Times".

SPI grupa paziņojusi, ka šī jautājuma risināšanai "meklēs juridiskos līdzekļus Eiropas Savienības līmenī". Grupa arī kritizējusi tiesu, ka tai nav ļauts iesniegt pierādījumus.

Jau gadiem ilgi turpinās strīds par degvīna preču zīmēm "Stolichnaya", "Stoli" un "Moskovskaya" starp Krievijas valsts uzņēmumu "Sojuzplodoimport" un SPI grupu, kurā ietilpst arī Latvijas uzņēmumu grupa "Amber Beverage Group", kas ir lielākais AS "Latvijas balzams" akcionārs.

Visas tiesības uz šiem zīmoliem iepriekš piederēja "Sojuzplodoimport". Miljardieris Jurijs Šeflers, kuram pieder SPI, 90.gados it kā iegādājās šos zīmolus no "Sojuzpludoimport"" par 285 000 ASV dolāru.

2001.gadā Krievijā tika sākta tiesvedība, lai apstrīdētu SPI starptautiskās tiesības uz šiem zīmoliem.

"Sojuzplodoimport" apgalvo, ka kompāniju 90.gadu sākumā pretlikumīgi bija privatizējuši tās vadītāji, kas nozīmē, ka tai nebija tiesību pārdot zīmolus Šefleram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

SPI grupa uzvarējusi 15 gadus ilgušā tiesas prāvā

Ilze Žaime, 06.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI grupa uzvarējusi 15 gadus ilgušajā tiesas prāvā, aizstāvot grupas īpašumtiesības uz «Stolichnaya» preču zīmēm Austrālijā pret Krievijas valstij piederošo uzņēmumu Sojuzplodoimport (FKP vai FTE), liecina tās sniegtā informācija.

SPI grupa paredz iesniegt prasību par juridisko izmaksu piedziņu, kas šobrīd pārsniedz 7 miljonus dolāru.

Ilgusi 15 gadus, šī tiesas prāva ir kļuvusi par vienu no visilgāk pastāvošajām Austrālijas Federālās tiesas lietām un ir viena no trīs SPI grupas uzvarām Austrālijā trīs gadu laikā.

Šī lieta ir daļa no ilggadēja tiesvedības procesa, kurā Krievijas Federācijas pārstāvji mēģināja atsavināt SPI grupas preču zīmes caur ārvalstu tiesām. Viņu vārdā iesniegtās prasības nav bijušas pamatotas un kalpo privātpersonu interesēm, pauž SPI grupas pārstāvji.

SPI Group galvenā mītne atrodas Luksemburgā, savukārt ražotnes – ASV, Latvijā (AS «Latvijas Balzams»), Meksikā, Argentīnā un Spānijā. SPI grupai un tās saistītajiem uzņēmumiem pieder «Stolichnaya» preču zīmes vairāk nekā 180 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group Rīgā īstenos vērienīgu augstplauktu noliktavu projektu

Žanete Hāka, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālajam alkoholisko dzērienu ražotājam un izplatītājam "Amber Beverage Group" (ABG) izveidojot jaunu uzņēmumu "Amber Real Estate", kas specializējas nekustamo īpašumu projektu attīstīšanā, uzsākta vērienīga augstplauktu noliktavas projektēšana, informē grupas komunikācijas vadītāja Sabīne Rutka.

Uzņēmums apgūs 8,9 hektāru platību netālu no Rīgas ostas teritorijas un tuvāko divu gadu laikā plāno uzbūvēt noliktavu kompleksu. Kopējās investīcijas varētu sasniegt aptuveni 30 miljonus eiro.

"Jau pirms Covid-19 pandēmijas mēs pieņēmām lēmumu ieguldīt ievērojamas investīcijas automatizētas noliktavas izveidē, ņemot vērā "Amber Beverage Group" globālās attīstības ambīcijas, kā arī, domājot par loģistikas procesu efektivizēšanu un izmaksu optimizāciju," atklāj "Amber Beverage Group" finanšu un operatīvā direktore Jekaterina Stuģe. "Arī iestājoties Covid-19 krīzei, mēs esam pārliecinājušies par mūsu lēmuma pareizo virzienu, ņemot vērā, cik svarīgi ir nodrošināt nepārtrauktu klientu servisu pat brīžos, kad tiek izziņota globāla pandēmija," stāsta Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru