Jaunākais izdevums

#Sony brīvroku sistēma WI-1000X reti sastopamā dizainā tiecas apvienot lietošanas ērtumu un augstu skaņas kvalitāti

Sony brīvroku sistēma WI-1000X reti sastopamā dizainā tiecas apvienot lietošanas ērtumu un augstu skaņas kvalitāti

Iepriekšējo paaudžu mūzikas cienītāji šodienas melomānus var tikai apskaust. Neizsmeļami mūzikas krājumi sasniedzami dažu sekunžu laikā, tos atskaņo mūždien kabatā esošais viedtelefons, arī austiņas pieejamas visdažādākajām gaumēm. Sākot no milzīgām, pusi galvas aizsedzošām un beidzot ar pavisam nemanāmiem ausī ievietojamiem bezvadu puļķīšiem.

Pēdējie ir jaunākais modes kliedziens, jo neprasa stiept vadus no tālruņa līdz ausīm. To vislabāk var novērtēt tieši ziemā, kad jāvelk vairākas apģērba kārtas un vienmēr jāpatur prātā, kā vadu novietot tā, lai smagā virsjaka vai šalle nerautu austiņas ārā no ausīm. Taču no bezvadnieku iegādes daudzus attur bažas, ka tie var izkrist no auss un pazust, kā arī neilgais akumulatora darbības laiks. Kompromiss varētu būt pērnā gada nogalē Sony prezentētā apkakles formas brīvroku sistēma WI-1000X. Tai nav vajadzīgs vads uz tālruni, taču austiņas ir «piesietas» ap kaklu apliekamai stīpai.

WI-1000X izvēlētais dizains ir reti sastopams, taču ne gluži unikāls. Pat jāpabrīnās, kādēļ šāds risinājums līdz šim izmantots tik reti, jo tas ir gana ērts. Ierīces galvenais elements ir ap kaklu liekama pusloka stīpa, kurā iestrādāts akumulators, mikrofons un vadības pogas.

WI-1000X ir aprīkots ar NFC tehnoloģiju un pēc Sony Headphones Connect mobilās lietotnes aktivizēšanas ātri savienojas ar mobilo ierīci. Savienojums ir noturīgs un izmēģinājumu laikā pa īstam nepievīla.

Bezvadu austiņas tirgū ir jau sen, taču kvalitatīvas mūzikas cienītāji tām allaž metuši slaidu loku saprotamu iemeslu dēļ. Bluetooth savienojums prasa kompresēt failu, tādējādi laupot daļu mūzikas skanējuma bagātības. Sony šo problēmu risina ar DSEE HX dzinēju, kas saspiestos failus atjauno sākotnējā kvalitātē, un LDAC kodeksu, kas vienādā laikā pārraida trīsreiz lielāku datu apjomu nekā parastais Bluetooth. Rezultāts ir visnotaļ atzīstams.

Atkarībā no atskaņošanas skaļuma austiņas ar vienu uzlādi nepārtraukti darbojās 9–10 stundas. Tātad tās ir gana uzticams risinājums tiem, kuriem lielu darba dienas daļu jārunā pa telefonu.

Visu tehnoloģiju apskatu Muzikālā apkaklīte lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony ar Xperia XZ1 turpina tradīciju aizvien pilnveidot tālruni, gadiem ilgi būtiski nemainot tā izskatu

Japāņu sabiedrībā dziļi iesakņojusies tradīciju cienīšana un zināšanu nodošana no paaudzes paaudzē. Ne velti pieci pasaulē senākie joprojām eksistējošie uzņēmumi radušies tieši Japānā un no piecarpus tūkstošiem par 200 gadiem vecāko pasaules kompāniju vairāk nekā trīs tūkstoši dibināti uzlecošās saules zemē. Paļaušanās uz pārbaudītām vērtībām lielā mērā izskaidro, kādēļ Sony viedtelefoni gadu gaitā mainās pavisam minimāli.

Desmitgades pirmajā pusē Sony labākā sērija Xperia Z jau saņēma kritikas devu no tehnoloģiju apskatniekiem par faktiski nemainīgo dizainu. Šoruden prezentētais Xperia XZ 1 modina aizdomas, ka japāņi nolēmuši pa līdzīgu tradīciju godāšanas taku staigāt arī tagad, jo jaunais modelis faktiski ir pērnā gada XZ kopija ar dažiem tehniskiem uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ekrāns kā milzu skaļrunis

Jānis Vēvers, 01.09.2017

Samsung QLED Q8C

65 collu Ultra HD izšķirtspējas LCD ekrāns ar LED aizmugurgaismojumu veidots kvantu punktu tehnoloģijā, katram punktam pārvēršot gaismu teju jebkurā optiskā spektra krāsā. Pieslēgvietām atvēlēts One Connect bloks, bet vadībai – askētiska pults. Televizors sver 30,2 kilogramus un maksā ap 3800 eiro.

Meklē Lattelecom veikalos un www.lattelecomveikals.lv

https://www.lattelecomveikals.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais Sony izgatavotais OLED tehnoloģijas lielizmēra televizors priecē ar sulīgām krāsām un no ekrāna plūstošu skaņu

Japānas uzņēmums Sony jau gandrīz pirms desmit gadiem sāka ķircināt patērētājus ar ziņām par progresu organisko gaismu izstarojošo diožu jeb OLED tehnoloģijas attīstībā. Beidzot tam izdevies tikt līdz pietiekami lieliem paneļiem, kuru izgatavošanas izmaksas gan joprojām ir augstas, taču «pa zobam» jau lielākai saujiņai potenciālo lietotāju. Tā ceļu pie pircējiem šovasar sākusi Sony pirmā lielizmēra OLED televizoru sērija A1.

Kā jau inovatīvām ierīcēm pienākas, A1 cenšas atstāt neizdzēšamu iespaidu ar itin visu, ieskaitot izmēru. Mazākais sērijas modelis ir ar 55 collu ekrānu, bet lielākais, DB rīcībā pabijušais, – ar 65 collu jeb 165 centimetru paneli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV

Jānis Vēvers, 18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV izceļas ar iespaidīgu 25x tālummaiņu, taču par to «jāmaksā» ar smagu, nenoņemamu objektīvu

Viens laikmets, bet tik atšķirīgs skatījums uz aktualitātēm. Ja viedtelefonu lauciņā pāris gadus veci modeļi tiek sludināti kā neglābjami morāli novecojuši, pat ja realitātē tie joprojām tīri labi tiek galā ar saviem pienākumiem, tad fotoaparātu segmentā pārmaiņas notiek krietni lēnāk. Ar palielu nokavēšanos DB rīcībā nonākusī Sony vidējās klases kamera RX10 IV pat apaļus divus gadus pēc pieteikšanas tirgū izskatās gana moderna un joprojām ir aktuāla, kamēr par sērijas 5. paaudzes fotoaparāta izdošanu vēl tikai baumo.

Fotoaparāts oficiāli tika pieteikts kā vidēja izmēra ceļojumu kamera, tomēr par šādu klasifikāciju vēl var padiskutēt. Tās gabarīti ir pamatīgi, un vizuāli tā vairāk atgādina spoguļkameru. Jā, ne tik liela kā profesionāļu spogulene, tomēr šis arī nav viegli jebkurā somā iemetams «ziepju trauks». Turklāt tam ir nenoņemams 24–600 mm izbīdāms objektīvs. Pamatīgs stobrs, kas nodrošina 25x optisko tālummaiņu. Kopā ar akumulatoru un atmiņas karti 132,5x94x145 mm lielā kamera sver 1095 gramus. Tātad vairāk nekā kilogramu. Tas ir nopietns svars ceļojuma kamerai. Ja paredzēta laiska pastaiga pilsētā, tad tas vēl nebūtu nekas traks, bet, ja mērķis ir doties kalnos vai garākā pārgājienā pie dabas, kur varenā tālummaiņa būtu tieši laikā izvairīgu dzīvnieku un putnu «ķeršanai», tad lieks kilograms kaklā vai mugursomā neiepriecinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Izslēdzam skaņu apkārtējai pasaulei: Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3

Jānis Vēvers, 08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3 nodrošina kvalitatīvu skanējumu un jaudīgu apkārtējo trokšņu slāpēšanas sistēmu

Uzstājīgi atbrīvojoties no austiņu pieslēgvietas jaunākās paaudzes telefonos, ražotāji apzināti veido pateicīgu augsni bezvadu austiņu tirgus ekspansijai. Par laimi, atņemot ligzdu vadam, pretī lielākoties tiek doti kvalitatīvu, lai arī salīdzinājumā ar parastajām vadu austiņām dārgi produkti. Augstākās kvalitātes ešelonam pieskaitāmi Sony radītie WF-1000X ieauši, ko šogad aizstāj nesen pārdošanā laistais jaunais modelis WF-1000XM3.

Par mūzikas nogādāšanu līdz austiņām atbild Sony mobilā lietotne Headphones Connect, kas vienlaikus ir pārskatāma un bagātīga. Tajā var redzēt katras austiņas akumulatora stāvokli, pieregulēt ekvalaizeru, pielāgot adaptīvo skaņas kontroli četrām dažādām situācijām – miera stāvoklim, staigāšanai, skriešanai un transportam, piešķirt komandas nodošanas iespējas abu ieaušu skārienpaliktņiem un veikt citus pielāgojumus, piemēram, izvēlēties, vai mūzika automātiski tiek pauzēta, kad izņem vienu ieausi. Interesanta ir auss formas analīzes funkcija, kas sola pielāgot austiņu skanējumu atbilstoši lietotāja fizioloģiskajām īpatnībām. Vairākos uzstādīšanas soļos nākas pat ausis fotografēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Sony sācis piedāvāt bezvadu austiņu modeli WF-1000XM3, tādējādi konkurējot ar Apple AirPods austiņām, raksta Business Insider.

Sony austiņu cena būs 230 dolāri, salīdzinot ar AirPods, kas maksā 160 dolārus.

Austiņas trokšņu slāpēšanas režīmā darbojas līdz pat 24 stundām, un to korpuss pilda arī lādētāja funkciju, esot ceļā. Austiņām ir arī ātrās uzlādes funkcija, kas, veicot 10 minūšu uzlādi, pagarina baterijas ilgumu par 90 minūtēm. Austiņām ir HD trokšņu slāpējošais procesors QN1e ar 24 bitu audiosignālu apstrādi un DAC pastiprinātāju, kā arī digitālais skaņas pastiprinātājs HX (DSEE HX™), kas uzlabo kompresētas mūzikas failus.

Austiņas strādā arī ar Apple Siri un Google Assistant.

Paredzēts, ka pirmās piegādes tiks sāktas augusta pirmajā nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Breksita dēļ Sony galveno Eiropas biroju pārvietos no Lielbritānijas uz Nīderlandi

LETA, 23.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums «Sony Corp.» pārvietos savu Eiropas galveno pārvaldes biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi, lai izvairītos no «Breksita» radītiem darbības traucējumiem, trešdien paziņoja kompānijas preses pārstāvis.

Viņš gan norāda, ka pašreizējās Lielbritānijas struktūrvienības darbība netiks ietekmēta.

«Mēs līdz marta beigām veiksim mūsu Eiropas galvenā pārvaldes biroja reģistrācijas adreses pārvietošanu uz Nīderlandi,» sacīja preses pārstāvis.

Šāds lēmums pieņemts, lai izvairītos no sarežģītām ar muitu saistītām procedūrām pēc tam, kad Lielbritānija būs pametusi Eiropas Savienību, uzsvēra preses pārstāvis.

«Sony» pērnā gada nogalē Nīderlandē reģistrēja jaunu uzņēmumu un plāno tajā integrēt Lielbritānijā esošo Eiropas galveno pārvaldes biroju.

Kā ziņots, saistībā ar iespējamām «Breksita» radītām nodokļu problēmām savu galveno Eiropas biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi jau pārvietojis Japānas elektronikas uzņēmums «Panasonic Corp.».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Sony un Amazon atsakās piedalīties tehnoloģiju izstādē Mobile World Congress

Lelde Petrāne, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa radīto risku dēļ arī kompānijas "Sony" un "Amazon" izstājušās no tehnoloģiju izstādes Mobile World Congress (MWC), kas ir viens no lielākajiem pasākumiem tehnoloģiju jomā pasaulē, ziņo BBC.

"Sony" paziņoja, ka nepiedalīsies MWC Barselonā, sekojot situācijas attīstībai pēc koronavīrusa uzliesmojuma.

Vienlaikus izstādes organizators apgalvo, ka pasākums tik un tā notiks, lai gan arī citas kompānijas informējušas par iespējamu izstāšanos.

No izstādes, kas norisināsies no 24. līdz 27. februārim, izstājušies arī Dienvidkorejas "LG Electronics", Zviedrijas telekomunikāciju iekārtu ražotājs "Ericsson" un ASV mikroshēmu kompānija "NVIDIA".

"GSMA", kas organizē izstādi, informē, ka, lai arī daži lieli izstādes dalībnieki ir nolēmuši šogad neierasties, pasākumā tik un tā būs vairāk nekā 2800 dalībnieku.

Izstādē tiks ieviesti papildu pasākumi, lai pārliecinātu dalībniekus un izstādes apmeklētājus, ka viņu veselība un drošība ir galvenā prioritāte. Tie ietver aizliegumu visiem ceļotājiem no Ķīnas Hubei provinces, kas ir slimības uzliesmojuma epicentrs, savukārt cilvēkiem, kuri ir bijuši Ķīnā, būs jāsniedz pierādījumi, ka viņi 14 dienas ir bijuši ārpus valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums «Sony Corp.» otrdien prognozēja, ka šis biznesa gads tiks noslēgts ar rekordlielu peļņu, galvenokārt pateicoties videospēļu konsoļu «PlayStation» un viedtelefonu ražošanas biznesiem.

«Sony» prognozē, ka tīrā peļņa biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 380 miljardus jenu (2,8 miljardus eiro), tādējādi pārsniedzot iepriekšējo rekordu 369,4 miljardu jenu apmērā, kas tika reģistrēts pirms desmit gadiem.

Tikmēr pamatdarbības peļņa tiek prognozēta 630 miljardu jenu apmērā, kas arī būtu visu laiku augstākais līmenis.

Uzņēmums otrdien arī norādīja, ka iepriekšējā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, tā peļņa pieauga par vairāk nekā 27 reizēm, bet tirdzniecības apjoms palielinājās par 22%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Sony atdzīvina savu ikonisko robotsuni Aibo

Lelde Petrāne, 01.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas konglomerāts Sony atdzīvinājis Aibo, savu ikonisko mehānisko suni. Taču šoreiz kucēns ir ne tikai gudrs un mīlīgs, tam piemīt arī uzlabots mākslīgais intelekts, padarot to suņveidīgāku, vēsta Deutsche Welle.

Kopš pēdējā robotsuņa ir pagājuši jau vairāk nekā desmit gadi.

Saīsinājums AIBO nozīmē «Artificial Intelligence Robot» (Mākslīgā intelekta robots). Sony Aibo ir izklaides robots, kura uzvedība, izmantojot mākslīgo intelektu, līdzinās īstam sunim. Tas spēj mācīties un mijiedarboties ar savu īpašnieku un apkārtni. Uzlabotais suns spēj pārvietoties vienmērīgāk un dabiskāk.

Aibo pārdošana Japānā sāksies janvārī, lai gan jau sākta iepriekšpasūtīšana. Robotsuņa cena ir 198 tūkstoši jenu (1500 eiro). Lietotājiem gan jārēķinās arī ar ikmēneša maksu par pakalpojumiem.

Aibo pirmsākumi meklējami 1999. gadā, bet ražošana tika pārtraukta 2006. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony pārtraukusi sava produkta PlayStation 2 remonta pakalpojumu. Tas noticis vairāk nekā 18 gadus pēc tam, kad spēļu konsole nonāca tirdzniecībā, ziņo BBC.

Konsole pirmoreiz tika laista klajā 2000. gada martā un joprojām ir vislabāk pārdotā spēļu konsole, kāda jebkad saražota.

Ierīces ražošana noslēdzās 2012. gadā, sešus gadus pēc tam, kad tika laista klajā sekojošā PS3 konsole.

Tagad Sony paziņojusi, ka vairs nespēj piedāvāt remontu, jo nevar nodrošināt rezerves daļas. Savā paziņojumā tā pateicas klientiem par ilgstošo uzticību šim produktam. Geimeriem, kuriem šāds pakalpojums būs nepieciešams, tagad jāuzticas neoficiāliem pakalpojumu sniedzējiem.

Kopumā ir pārdoti vairāk nekā 150 miljoni PlayStation 2 konsoļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīsties ar šīsnedēļas biznesa portāla db.lv lasītāko ziņu TOP 5 un uzzini vairāk par aktualitātēm Latvijā!

1.Lēnu pils Skrundas novadā, Nīkrāces pagastā Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) elektroniskajā izsolē tika nosolīta par 70,3 tūkstošiem eiro, par 45,4 tūkstošiem pārsniedzot sākuma cenu.

Kamēr vieni savelk jostas, citi pērk īpašumus 

Lēnu pils Skrundas novadā, Nīkrāces pagastā Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) elektroniskajā izsolē...

2. Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes laikā, radījusi alu, lai atbalstītu visus nozares dalībniekus.

900 aldari brūvē kopīgu alu, lai glābtu nozari 

Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes...

3. SIA "Self Storage" multifukcionālā kompleksa teritorijā Krasta ielā ir uzbūvējusi pašapkalpošanās noliktavu vairāk nekā 2000 m2 platībā, kurai ir būtiska atšķirība no citām mantu glabātavām. Klienti var telpas iznomāt jebkurā diennakts laikā uzņēmuma mājaslapā, kā arī paši atslēgt tās ar aplikāciju telefonā.

Atklāj pašapkalpošanās mantu glabātavu, kuru atver ar telefonu 

SIA "Self Storage" multifukcionālā kompleksa teritorijā Krasta ielā ir uzbūvējusi pašapkalpošanās...

4. Kamēr līgojām, Vācijā arestēja maksājumu kompānijas "Wirecard" vadītāju Markusu Braunu par teju 2 miljardu eiro pazušanu. Nauda nekad nav pārskaitīta uz Filipīnām, bet kaut kur tā, iespējams, ir pārskaitīta.

ABLV bank kratīšana uz Vācijas fona 

Kamēr līgojām, Vācijā arestēja maksājumu kompānijas "Wirecard" vadītāju Markusu Braunu par...

5. Preses apskats: Skandāls finanšu nozarē; Vācijā Wirecard pazuduši miljardi. Vai “Wirecard” lieta kļūs par "Ernst & Young" lietu – šādu jautājumu uzdod Vācijas sabiedriskā raidorganizācija ARD, norādot, ka auditorkompānija arī iepriekšējā periodā pārbaudījusi un sertificējusi tehnoloģiju uzņēmumu “Wirecard”

Preses apskats: Skandāls finanšu nozarē; Vācijā Wirecard pazuduši miljardi 

Vai “Wirecard” lieta kļūs par "Ernst & Young" lietu – šādu jautājumu uzdod Vācijas...

Vairāk lasiet žurnālā "Dienas Bizness".

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdienas pēcpusdienā uz stundu tika apturēti lidojumi no un uz Stokholmas Ārlandas lidostu, jo pamanīts drons, ziņo thelocal.se.

Drons radījos haosu un licis Zviedrijas noslogotākajā lidostā drošības nolūkos apturēt gaisa satiksmi.

Šajā laikā divas ielidojošās lidmašīnas brīdinājušas, ka tām ir maz degvielas, tādēļ tām dota atļauja piezemēties. Lidmašīnas sagaidīt devušies ārkārtas dienesti.

Policija tikmēr jau strādājusi lidostā, cenšoties izsekot dronu un noteikt tā pilotu.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Tehnoloģiju apskats: Paskaties uz sevi no augšas

LMT attīstīs jaunus dronu pakalpojumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezpilota lidaparāti jeb droni maina daudzas industrijas, tostarp arī reklāmu, ko ar šīs tehnoloģijas palīdzību var pacelt gaisā

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«Mūsdienu informācijas un reklāmu pārbagātajā pasaulē jāmēģina izcelties. Šis ir viens no veidiem, kā to izdarīt,» saka Uldis Kaņeps, SIA Dronevertising līdzīpašnieks. Viņa skatījumā tradicionālā vides reklāma bieži vien paslīd garām un paliek nepamanīta. Taču uzņēmumiem, lai veidotu savu tēlu, ir svarīgi izcelties uz citu fona. «Šis ir interesants, inovatīvs veids, kā pārsteigt cilvēkus, radīt «wow» momentu,» viņš teic.

Projektu izpildei seko arī droni

Tehnoloģiju apskats: Paskaties uz sevi no augšas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izraisītā krīze smagi skārusi visas pasaules ekonomikas, un neviena no tām šādai krīzei nebija gatava. Labāk veicas valstīm, kas spēja laicīgi rīkoties, kuru veselības aprūpes sistēma ir augstā līmenī, ekonomiskā attīstība bijusi sabalansēta, valdības var atļauties balstīt privāto sektoru, un kuru uzņēmumi un iedzīvotāji ir ar augstām digitālajām prasmēm, teikts jaunakajā "Swedbank" Ziemeļvalstu-Baltijas biznesa apskatā.

Krīzes laikā reformas uzsākt ir vienkāršāk nekā "miera" laikos, kad nav steidzamības sajūtas un jācīnās ar politiskās gribas trūkumu. Tāpēc gan Latvijai, gan pārējām Ziemeļvalstu un Baltijas reģiona ekonomikām krīze rada iespēju uzlabot iedzīvotāju, uzņēmumu un valsts nākotnes attīstības iespējas, norāda eksperti.

Ziemeļvalstu un Baltijas pozīcija cīņā ar Covid-19 drīzāk vērtējama kā laba, tomēr krīze izceļ arī trūkumus. Piemēram, Latvijas veselības nozare nav sakārtota, un tās finansējums jau gadiem bijis nepietiekams. Latvija arī ievērojami atpaliek no reģiona kaimiņiem digitalizācijas ziņā. Krīze rada iespēju šos un citus trūkumus risināt. Latvijas trumpis ir spēja ātri reaģēt gan valdības, gan uzņēmumu un iedzīvotāju līmenī, lai veiktu nepieciešamās reformas, pārorientētos, un atrastu jaunas iespējas arī grūtos laikos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

deBusul Music aug līdz ar Intara Busuļa popularitāti

Linda Zalāne, 04.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA deBusul Music līdz ar mūziķa Intara Busuļa popularitātes pieaugumu audzē arī apgrozījuma muskuļus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums deBusul Music 2009. gadā dibināts ar mērķi realizēt projektus, kas saistīti ar Intara Busuļa un kolektīva radošo darbību, kas sevī ietver mūzikas izdošanu, koncertu organizēšanu, korporatīvo pasākumu apkalpošanu. Tas ir spējis kāpināt apgrozījumu no 165 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 465 tūkst. eiro 2016. gadā; straujā izaugsme ļāvusi kompānijai iekļūt Dienas Biznesa un SIA Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. «2017. finanšu gadā sasniedzām 800 tūkst. eiro. apgrozījumu. 2017. gadā neko kardināli atšķirīgu nedarījām kā iepriekšējos gados. Tiesa, mēs tiešām ļoti daudz strādājam lieliskā komandā, mums ir arī daudz ilgtermiņa sadarbības partneru un atbalstītāju,» stāsta SIA deBusul Music valdes priekšsēdētāja Una Taal-Medvide.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nokia budžeta klases tālrunis 5.1. Plus vizuāli atgādina konkurentu flagmaņus un izskatās dārgāks par savu īsto vērtību.

Pēc atgriešanās starptautiskajā apritē Nokia zīmols mērķtiecīgi nostiprina visnotaļ pieklājīgu budžeta un vidējās klases viedtelefonu tēlu. Šim raksturojumam pilnībā atbilst pērnā gada nogalē veikalos nonākušais Nokia 5.1 Plus.

Kā padarīt vidusmēra tālruni iekārojamāku? Piešķirot modernu dizainu. Šo taktiku izkopuši daudzi ražotāji un apgūst arī Nokia zīmola turētāji HMD Global.

Zemas cenas noturēšanai HMD Global izlēmis upurēt veiktspēju, piedāvājot pircējiem «iztikas minimumu» – 1,8 GHz astoņu kodolu Mediatek MT6771 Helio P60 procesoru un 3GB operatīvo atmiņu. Arī datu krātuve mūsdienu prasībām ir pieticīga – 32GB, ko gan var palielināt ar prāvu microSD atmiņas karti, līdz pat 400GB ietilpīgu. Kā jau varēja gaidīt, procesors brīnumus nerāda. Veiktspējas testos tas ierindojas starp divus gadus veciem vidējās klases tālruņiem, kā Sony Xperia X Compact ar Snapdragon 625 procesoru. Ikdienas lietošanā telefons it kā paveic visu prasīto – veikli pārslēdzas starp vairākām atvērtām lietotnēm, bez īpašām grūtībām uztur vismaz pusduci interneta pārlūka cilņu un tiek galā ar vidusmēra spēlēm. Tomēr flagmaņu izlutināts lietotājs pamanīs atšķirību programmu atvēršanas ātrumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule mainās, un pēdējos gados savu uzvaras gājienu turpina tā saucamā e-sporta industrija. Pamatā tas ietver to, ka savā starpā sacenšas gan profesionālie videospēļu spēlmaņi, gan amatieri.

Attiecīgi šādas virtuālās sacensības tiek straumētas internetā un uz to fināliem tiek pulcinātas pilnas arēnas ar skatītājiem, kuri uz šiem pasākumiem iegādājās biļetes.

Eksistē pieņēmums, ka ir milzīgs potenciāls pelnīt no šīs industrijas tālākas attīstīšanas, kas nozīmē lielākus ienākumus no reklāmām, to pašu biļešu pārdošanas, raidīšanas pa TV utt. Ik pa laikam pat tiek spriests, ka e-sporta pasākumiem blakus jau ierastajām sporta disciplīnām vajadzētu būt iekļautiem tradicionālo sporta spēļu programmās, kur labākajiem šīs jomas censoņiem tiek pasniegtas tādas pašas medaļas.

Arī šis apstāklis uzsver to, ka videospēļu industrija pašlaik atrodas straujas izaugsmes stadijā, un var paspekulēt, ka tā tālākā nākotnē pat, iespējams, tā mērķē uz Olimpiskajām spēlēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Kazene atdzimst vēsturiskajā izskatā

Jānis Vēvers, 15.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BlackBerry KEYOne piedāvā lietotājiem sen aizmirstu lietu – no reāli sataustāmām pogām veidotu pilnu qwerty klaviatūru

Pārcietis kritienu no viedtelefonu tirgus pašām virsotnēm, balansējis uz bankrota robežas, līdz beidzot nonācis Ķīnas kompānijas TCL īpašumā, BlackBerry zīmols apņēmīgi stutējas kājās. Patērētāju intereses atgūšanai sagatavotais KEYOne ļoti atgādina zīmola populārākos modeļus no desmitgades sākuma – pilna fizisku taustiņu qwerty klaviatūra zem ekrāna, ierastais aizmugurējā vāka dizains un tikai «kazenei» raksturīgās lietotnes un servisi. Vienīgi tagad atmesta pašu operētājsistēma, un ierīce darbojas ar Android.

Dizains

Lai arī BlackBerry ziedu laiks globālajā viedtelefonu tirgū nebija ilgs, savu nospiedumu tas noteikti atstāja. Izdzirdot šo nosaukumu, daudziem lietotājiem pirmās asociācijas ir ar sataustāmo klaviatūru. Lai arī šodien valda tendence izstiept ekrānu pa visu pieejamo virsmu un atbrīvoties no pogām, BlackBerry palikuši uzticīgi sev. KEYOne no jebkura cita telefona veikala plauktā var atšķirt pēc četrām pogu rindām zem ekrāna. Tās aizņem aptuveni piekto daļu no pieejamā laukuma. Un, lai arī tālrunis nav mazs, virs pogām vietas pietiek tikai 4,5 collu ekrānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā lielākās tehnoloģiju izstādes MWC dalībnieki rāda, kāda pasaule mūs sagaida tuvākajos piecos gados

«Smart» jeb vieds. Ja būtu jāizvēlas tikai viens vārds, kas raksturo Eiropas lielākajā tehnoloģiju izstādē Mobile World Congress šogad valdošās tendences, šis būtu visprecīzākais. Lielākajā daļā astoņās kongresu centra Fira de Barcelona hallēs izvietoto stendu eksponāti un informatīvie plakāti sveica apmeklētājus ar frāzēm «viedā pilsēta», «viedā māja», «viedās automašīnas», «mākslīgais intelekts» un tamlīdzīgi. Un tos visus pavadīja šogad visuresošais simbols 5G jeb piektās paaudzes mobilo sakaru tīkls, kas daudzos stendos jau ieguvis diezgan taustāmas aprises.

Kā ierasts, apmeklētāju uzmanības lutinātākie bija mobilo ierīču lielo ražotāju stendi, kuri arī bija pienācīgi parūpējušies par gana skaļiem paziņojumiem. Samsung dienu pirms kongresa atklāšanas prezentēja šā gada flagmaņus Galaxy S9 un S9+, pirmdienas rītā tiem sekoja Sony ar Xperia XZ2 un Xperia XZ2 Compact. Abu zīmolu būtiskākais šā gada pienesums saistīts ar uzlabojumiem fotokamerā un trīs dimensiju emocijzīmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl viens videospēļu konsoļu ražotājs cenšas tirgu iekarot ar produktiem, kas rada nostaļģiju, raksta CNN Business.

Kompānija Sega ceturtdien sāks tirgot mini Genesis konsoli, kas balstīta uz produktu, kas tirgū bija labi zināms pirms 30 gadiem. Sega Genesis tirgum tika prezentēts 1988.gada oktobrī Japānā un vēl pēc gada - Ziemeļamerikā.

Pēdējo gadu laikā gan uzņēmums vairāk fokusējies uz spēļu attīstīšanu un licencēšanu, taču tas laidis klajā arī tādas klasiskās spēles kā «Street Fighter II: Special Champion Edition,» «Sonic the Hedgehog,» «World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck» un «Castlevania: Bloodlines». Jaunās konsoles cena būs 79,99 dolāri un tās izmērs ir aptuveni 55% no agrākās konsoles. Komplektā līdzi nāk 42 spēles un divas kontroles ierīces. Konsoli iespējams pievienot TV un kontroles ierīces iespējams pievienot ar USB. Par oriģinālo konsoli atgādina elektroniskā mūzika spēlēs, kāarī 16 bitu grafika. Arī Sony un Nintendo nesen ierobežotā skaitā izlaiduši agrāko laiku konsoļu pēctečus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

MTTC Latvija servisa centru tīkla izveidē iegulda 100 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Servisa centrs MTTC Latvija uzsācis servisa centru tīkla izveidi Latvijā. Nule kā durvis vēris jau trešais klientu apkalpošanas centrs, kas atrodas tirdzniecības parkā Alfa, bet līdz gada beigām jaunus salonus plānots atvērt arī citos lielākajos tirdzniecības centros Rīgā un citviet Latvijā, investējot vairāk nekā 100 tūkstošus eiro, informē uzņēmumā.

Līdz šim MTTC Latvija bija zināms biznesa segmentā, apkalpojot mobilos operatorus un viņu klientu bojātās mobilās ierīces. Taču līdz ar jauno klientu apkalpošanas centru atvēršanu, savus bojātos telefonus cilvēki varēs nest labot pa tiešo uz MTTC saloniem. Turklāt šeit tiks veikti gan garantijas, gan negarantijas telefonu un planšetdatoru remonti.

«MTTC jaunie servisa centri, ko atveram, atrodas lielākajos tirdzniecības centros. Tā ir vieta, kur cilvēks ir pieradis saņemt virkni pakalpojumu vienuviet. Tagad šeit būs iespēja salabot arī telefonu,» skaidro MTTC vadītāja Latvijā Agnese Meija.

MTTC ir ražotāju autorizētais mobilo ierīču servisa centrs, kas veic gan garantijas, gan negarantijas ierīču diagnostiku un remontu pasaules vadošajiem viedierīču zīmoliem - Samsung, HTC, Sony, CAT, Microsoft un citiem. MTTC šobrīd darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Somijā, Nīderlande, Itālijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bremzējoties iPhone pārdošanas apjomiem, tehnoloģiju kompānijai Apple jādomā, kā atkal piesaistīt pircēju uzmanību, un patlaban informācija liecina, ka jaunajiem tālruņu modeļiem tiks uzlabotas fotokameras, raksta MarketWatch, atsaucoties uz Bloomberg News.

Tiek ziņots, ka šā gada tālruņa modeļiem varētu tikt ievietotas trīs aizmugurējās fotokameras, salīdzinot ar divām līdzšinējiem modeļiem, bet 2020.gada modelim varētu būt 3D aizmugurējā kamera. Šā gada modeļu kamerām varētu būt labāka izšķirtspēja, pietuvināšana un plašāks skats, salīdzinot ar pašreizējiem modeļiem.

Savukārt 2020.gada iPhone varētu piedāvāt lāzerveida 3D kameru, kas uzlabotu fotogrāfiju dziļumu, padarot precīzākus paplašinātās realitātes attēlus.

Rakstīts, ka patlaban Apple notiek sarunas ar Sony Corp par jaunās 3D kameras sensoriem, bet 2020.gada tālrunim varētu būt ilgi gaidītais paplašinātās realitātes brilles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju milzis Samsung slēdzis savu pēdējo mobilo tālruņu ražotni Ķīnā, šo lēmumu pamatojot ar konkurences saasināšanos no vietējo kompāniju puses, raksta Reuters.

Kompānija jau jūnijā samazināja ražošanas apjomus Huižou ražotnē, kā arī pēc tam apturēja vēl vienas rūpnīcas darbību, skaidrojot, ka pasaules lielākajā viedtālruņu tirgū konkurence kļūst aizvien asāka.

Dienvidkorejas tehnoloģiju gigants nav vienīgais ražotājs, kurš pieņēmis lēmumu pārcelt ražošanu projām no Ķīnas, kurā turpinās darbaspēka izmaksu pieaugums un ekonomikas izaugsmes bremzēšanās.

Arī Sony nesen paziņoja, ka slēdz Pekinas viedtālruņu ražotni un turpmāk tos izgatavos tikai Taizemē. Tajā pašā laikā Apple lielāko daļu savu produktu aizvien ražo Ķīnā.

Šā gada pirmajā ceturksnī Samsung daļa Ķīnas viedtālruņu tirgū saruka līdz 1%, salīdzinot ar aptuveni 15% 2013.gada vidū. Uzņēmuma vietu iekarojušas tādas kompānijas kā Huawei Technologies un Xiaomi Corp, liecina tirgus izpētes kompānijas Counterpoint dati.

Komentāri

Pievienot komentāru