Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju attīstība turpmāk mazinās darbaspēka deficītu, atzina valodas tehnoloģijas uzņēmuma "Tilde" grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Viņš skaidroja, ka darbaspēka trūkums veicinās pieprasījumu maksimāli automatizēt uzņēmējdarbības procesus. Uzņēmumi centīsies pēc iespējas vairāk rutīnas darbu nodot robotiem, lai cilvēki varētu veltīt laiku būtiskāko jautājumu risināšanai un stratēģisku lēmumu pieņemšanai.

"Vienkāršu, ilgstošu un atkārtojamu darbību uzticēšana cilvēkiem drīzā nākotnē kļūs par "luksusu", ko lielākā daļa nemaz nevarēs atļauties. Tas, savukārt, izdarīs spiedienu uz informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumiem izstrādāt aizvien lētākus, viedākus un vienkārši ieviešamus automatizācijas risinājumus," sacīja Slaidiņš, piebilstot, ka darba efektivitātes paaugstināšana ar tehnoloģiju palīdzību solās kļūt par gada būtiskāko tendenci.

Pēc viņa paustā, būtiska tendence uzņēmējdarbībā būs arī mākslīgā intelekta risinājumu lomas pieaugums.

Slaidiņš atzīmēja, ka šie risinājumi ne tikai izpildīs cilvēku komandas, bet sniegs cilvēkiem padomus. "Un mēs tajos aizvien vairāk ieklausīsimies, jo mākslīgā intelekta ieteikumi būs balstīti uz apjomīgu datu analīzi un ļaus raudzīties uz dažiem jautājumiem tā, kā nekad iepriekš," viņš teica.

Tostarp Slaidiņš minēja, ka, piemēram, grāmatvedībā patlaban tiek pētītas dažādas mākslīgā intelekta metodes un tehnoloģijas, kas noderēs gan grāmatvežu ikdienas darbā, gan uzņēmuma finanšu vadībā un plānošanā. Drīzumā tās palīdzēs grāmatvežiem veikt primāro uzdevumu - grāmatvedības uzskaiti. Līdz šim katru darījumu darbiniekam vajadzēja izvērtēt un pareizi debetēt un kreditēt uz noteiktu grāmatvedības kontu, bet turpmāk sākotnējo izvērtēšanu veiks mākslīgā intelekta algoritmi un grāmatvedim atliks apstiprināt vai noraidīt, vai pielabot šī darījuma grāmatojumu atbilstoši situācijai.

Tāpat Slaidiņš uzsvēra, ka vēl viena mākslīgā intelekta metožu attīstības joma ir finanšu analīze un plānošana, piemēram, uzņēmumu naudas plūsmas plānošana.

Savukārt trešā būtiskākā tendence 2020.gadā, pēc viņa teiktā, būs attālinātā darba pieaugums.

Slaidiņš atzīmēja, ka satiksmes problēmas aizvien augošajās pilsētās un klimata pārmaiņu radītos aspektus, kas ikdienas braukāšanu uz darbu varētu padarīt ne vien par dārgāku, bet atsevišķā sabiedrības daļā pat par nosodāmu praksi, uzņēmumi meklēs veidus, kā efektīvi funkcionēt bez darbinieku fiziskas klātbūtnes. Turklāt darbaspēka trūkums veicinās situāciju, kad speciālisti vairs negribēs "piederēt" vienam uzņēmumam. Līdz ar to jau 2020.gadā sabiedrība varētu iepazīt palielus bezbiroja uzņēmumus, kuros komunikācija un sadarbība notiek lielākoties attālināti.

Savukārt attālinātā sadarbība veicinās pāriešanu uz elektronisko dokumentu apriti. Atskaišu nodošana, atvaļinājumu vai slimības lapu pieteikšana vai rēķinu izrakstīšana aizvien biežāk notiks elektroniski, tuvinot sabiedrībai, kurā kolēģiem fiziski citam citu nevajadzēs bieži satikt. "Tas, protams, nenozīmē, ka tikšanās būs liegtas," viņš piebilda.

Jau vēstīts, ka "Tilde" 2018.gadā strādāja ar 6,001 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 12,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 90,8% un bija 739 810 eiro.

"Tilde" reģistrēta 1991.gada septembrī, un tās pamatkapitāls ir 30 000 eiro. Kompānija vienādās daļās pieder valdes priekšsēdētājam Andrejam Vasiļjevam un valdes loceklim Uldim Dzenim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Visma iegādājas Tildes Jumis

Anda Asere, 26.10.2020

SIA "Visma Latvia Holding" valdes locekle Ieva Meldrāja, SIA "Visma Enterprise" valdes priekšsēdētāja

Antra Zālīte, SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs un SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes loceklis Uldis Dzenis.

Foto: Andrejs Strokins

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas izcelsmes informācijas tehnoloģiju kompānija SIA "Visma Latvia Holding" paziņojusi par Latvijas grāmatvedības sistēmas "Tildes Jumis" ražotāja SIA "Jumis Pro" iegādi.

Darījuma summa netiek atklāta. Šī darījuma rezultātā SIA "Jumis Pro" pievienojas "Visma" grupai un kļūst par ceturto šīs kompānijas uzņēmumu Latvijā. SIA "Visma Latvia Holding" līdz darījuma noslēgšanai ietilpa trīs uzņēmumi - SIA "Visma Enterprise", SIA "Visma Consulting" un SIA "Visma Labs".

SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes loceklis Uldis Dzenis skaidro, ka "Tilde" gūst arvien plašākus starptautiskus panākumus valodu tehnoloģiju jomā. Šajā virzienā ir milzīgas attīstības iespējas un "Tilde" vēlas uz to fokusēties pilnībā. "Grāmatvedības programmatūras biznesu esam veiksmīgi attīstījuši jau 26 gadus un ir pienācis brīdis, kad "Tildes Jumis" ir kļuvis par nobriedušu produktu, kas var pastāvēt neatkarīgi no "Tilde" pamatdarbības – lokalizācijas un valodas tehnoloģijām," viņš norāda. Savukārt SIA "Jumis Pro" valdes priekšsēdētājs Viesturs Slaidiņš spriež, ka pievienošanās "Visma" grupai dos iespēju Latvijā izstrādātās inovācijas nest tālāk pasaulē. "Jau šobrīd strādājam pie vairākiem risinājumiem, ko novērtēs kā finansisti, tā uzņēmuma vadītāji. Ļoti nopietni darbojamies pie grāmatvedības procesu automatizācijas, iesaistot mākslīgā intelekta risinājumus, kā arī padarām programmu vēl piemērotāku attālinātā darba vajadzībām. Uzņēmuma darbības stūrakmens joprojām būs ciešas saiknes uzturēšana ar klientiem, tajā skaitā izglītojošo pasākumu organizēšana un dalība mūsu produktu tapšanā," viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ tūkstošiem uzņēmumu izšķiras ieviest attālā darba principu, tādēļ strauji augusi interese par grāmatvedības un biznesa vadības mākoņpakalpojumu risinājumiem.

Grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis Pro" jauno lietotāju skaits šā gada martā pieauga divarpus reizes straujāk nekā šajā pašā mēnesī pirms gada.

Attālais darbs licis uzņēmējiem no cita skatpunkta paskatīties uz daudziem biznesa procesiem, arī uz sekošanu naudas plūsmai un datos balstītu lēmumu pieņemšanas ātrumu. Grāmatvedības programmas mākoņpakalpojuma būtiskākā priekšrocība ir iespēja piekļūt finanšu datiem faktiski neatkarīgi no atrašanās vietas, jebkurā laikā un no dažādām ierīcēm, kaut vai viedtālruņa. Tādējādi uzņēmumu vadītāji var operatīvi analizēt krīzes ietekmi un nekavējoties pieņemt lēmumus. Nav pat jādodas uz biroju vai jāsatiekas ar grāmatvedi vai finanšu direktoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tilde šogad plāno augt par 15%

Anda Asere, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tilde" šogad plāno septiņu miljonu eiro apgrozījumu, nodrošinot 15% pieaugumu, salīdzinot ar 2018. gadu.

"2019. gads uzņēmumam bija ļoti sekmīgs gan biznesa attīstībā, gan jaunu tehnoloģiju izstrādē mākslīgā intelekta jomā. Audzis darbības apjoms gan Latvijā, gan eksporta tirgos, kas veido pusi no kopējā uzņēmuma apgrozījuma," teic Andrejs Vasiļjevs, "Tildes" valdes priekšsēdētājs.

Aizvadītajā gadā "Tilde" paplašināja pakalpojumu klāstu Eiropas Savienības institūcijām. 2019. gadā uzņēmums nodrošināja mašīntulkošanas platformas ES Padomes prezidentūrām Rumānijā un Somijā. Ar Somijas platformu, kas izstrādāta sadarbībā ar Somijas premjerministra biroju, jau veikti vairāk nekā 600 tūkstoši tulkojumi. Noslēgti līgumi par mašīntulkošanas risinājumu Horvātijas prezidentūrai un jaunu pakalpojumu izstrādi ES digitālajām infrastruktūrām. Strauji audzis "Tildes" mašīntulka lietotāju skaits arī komercsektorā, piesaistot jaunus klientus ASV, Vācijā, Šveicē, Portugālē, Polijā u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Attālināti strādājošajiem visvairāk traucējusi darbam nepiemērotā mājas vide

Db.lv, 12.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divus mēnešus ilgajā izolācijas periodā no mājām strādājošajiem nācies saskarties ar daudziem izaicinājumiem un neikdienišķām situācijām.

Vislielākie traucēkļi izrādījušies darbam nepiemērotā mājas vide, kas novērsusi uzmanību no darba lietām, nenormēts darba laiks un neparastā saziņa, liecina grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" veiktās uzņēmumu aptaujas rezultāti.

Līdz ar ārkārtējā stāvokļa izsludināšanu 12. marta vakarā liela daļa uzņēmumu ļāva saviem darbiniekiem strādāt no mājām. Tas tūkstošiem strādājošo pilnībā mainīja darba ritmu. Sākumā cilvēki priecājās par iespēju ilgāk gulēt un netērēt laiku ceļam, bet drīzumā iezīmējās attālinātā darba izaicinājumi.

Aptaujas rezultāti rāda, ka 22% aptaujāto visgrūtāk bija tikt galā ar koncentrēšanās problēmām, cauru diennakti atrodoties mājoklī, kur līdz tam nebija pierasts strādāt. Turklāt daudziem respondentiem telpas bija jādala ar citiem mājiniekiem, kuri arī strādāja vai pildīja skolas uzdevumus. Šie apstākļi lielā mērā ietekmēja darba laika robežu izplūšanu. Aptuveni 15% aptaujāto atzina, ka izolācijas mēnešos bijis grūti noteikt, kad darba diena sākas un kad beidzas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodokļu maksātāji no savas grāmatvedības sistēmas varētu iesniegt nodokļu un informatīvo deklarāciju datus automātiski, kā arī saņemt sev saistošos datus, kas uzkrāti Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datubāzē, Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) ir ieviests jauns risinājums – serviss saskarne Application Programming Interface jeb EDS API.

VID informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza norāda: "Laikmetā, kad uzņēmumu grāmatvedība tiek kārtota digitāli, ir svarīgi izprast uzņēmēju vēlmes un pilnveidot VID sniegtos elektroniskos pakalpojumus, pēc iespējas mazinot administratīvo slogu. EDS API ir vēl viens solis, kas vienkāršo uzņēmuma finansistu ikdienas darbu."

EDS API nodrošina nodokļu un informatīvo deklarāciju un pārskatu datu iesniegšanu tiešsaistē pēc System to System principa – nodokļa maksātāja grāmatvedības sistēmā uzkrātie dati tiešsaistē tiek nodoti VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmai, kur tie tiek pārbaudīti un pieņemti. EDS API izmantošana padara ātrāku un ērtāku it sevišķi liela apjoma datu iesniegšanu VID, tādējādi ievērojami samazinot uzņēmējiem administratīvo slogu nodokļu saistību izpildē. EDS API risinājums ir realizēts OpenApi 3.0 standartā, saglabājot esošo EDS dokumentu un pārskatu datu struktūru un saturu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Kādi darbinieki uzņēmumā jānotur par katru cenu

Jekaterina Černobrovaja, Sistēmas Tilde Jumis mārketinga vadītāja, 22.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras beigas Latvijā ir viens no diviem aktīvākajiem personāla migrācijas posmiem. Siltajos mēnešos izmantojuši iekrātās atvaļinājuma nedēļas, atpūtušies un pārcilājuši prātā profesionālās izaugsmes vēlmes, daļa darbinieku augusta beigās un septembrī izlemj mainīt darba vietu.

Darbaspēka migrācija uzņēmumiem rada problēmas, jo ātri jāsameklē un jāapmāca vairāki jauni speciālisti, tādēļ vēlams jau laikus identificēt, kurus darbiniekus censties noturēt par katru cenu un kuru pārliecināšanai lieki netērēt enerģiju.

Priekšroka motivētajiem

«Personāla atlasē lielākoties atzinīgi tiek novērtēta darbinieka motivācija, vēlme pilveidoties un interese par darbu, par biznesa izaugsmi,» ar profesionāļu skatījumu uz darbaspēku iepazīstina personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas Fontes klientu konsultante vadītāju atlases jautājumos Ineta Žilvinska. «Darba devējs parasti cenšas noturēt un ciešāk piesaistīt uzņēmumam ekskluzīvos profesionāļus - biznesam nozīmīgos jeb kritiski svarīgos darbiniekus vai darba tirgū unikālos ekspertus. Pret šiem darbiniekiem uzņēmums var būt gatavs izrādīt lielāku iecietību, piemēram, pret viņu negatīvajām personības izpausmēm.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtas stāvokļa dēļ daļa Latvijas uzņēmumu ieteikusi saviem darbiniekiem nedoties uz biroju, bet pildīt darba pienākumus no mājām. Daudziem strādājošiem tā būs pavisam jauna pieredze, kas sola ne vienu vien izaicinājumu.

Savukārt dažos uzņēmumos šāda darba attiecību forma ir ikdiena, un gadu gaitā ir uzkrājusies prāva pieredze efektīva attālā darba organizēšanā. Viens no tādiem ir arī tehnoloģiju uzņēmums "Tilde".

"Strādājot attāli, pieaug pašdisciplīnas nozīme. Pašam strādājošajam jāuzņemas sava dienas režīma izplānošana, aktīvi jārosina sadarbība ar kolēģiem un jāseko līdzi padarītajam, lai visu paspētu laikā. Pozitīvs aspekts ir elastīga darba stundu izvēle. Cilvēks var piecelties agrāk no rīta un pastrādāt, kamēr citi mājinieki vēl guļ, vai palikt nomodā vēlāk vakarā. Tomēr ir daži universāli principi, ko ikvienam vajadzētu ievērot," saka grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš, uzskaitot svarīgākos ieteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums “Datakom” sadarbībā ar Latvijas IT klastera biedriem un partneriem radījis universālu datu integratoru, kas nodrošina datu tiešsaistes apmaiņu starp grāmatvedības sistēmu un mobilās “All-in-one” kases sistēmas “Tiki-Taka Pay” vadības portālu.

Kopš 2018. gada “Tiki-Taka Pay” izveidē un attīstībā “Datakom” investējis vairāk nekā 300 000 eiro.

Ar jaunizveidotā datu integratora palīdzību uzņēmumiem ir iespēja efektīvi un ātri analizēt savus datus, neuztraucoties par papildus izdevumiem. Tas bez maksas ir pieejams ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas izmanto mazo un vidējo uzņēmumu vidū populārākās grāmatvedības sistēmas – “Visma Horizon” un “Jumis Pro”.

Jaunā datu integratora izveidē investēti 30 000 eiro. "Ikviens uzņēmums – vai tas ir liela veikalu tīkla turētājs vai neliela kafejnīca, ir pelnījuši strādāt efektīvi un analizēt sava uzņēmuma datus, neuztraucoties, ka tas būs slogs biznesam. Tāpēc šajā smagajā Covid laikā, vēloties nākt pretī uzņēmējiem, radījām rīku, kurš būs pieejams visiem “Visma Horizon” un “Visma Tildes JumisPRO” lietotājiem. Turklāt, neprasot par to maksu, kā par unikālu programmatūras izstrādi," stāsta “Datakom” inovāciju direktors Edijs Tanons.

Komentāri

Pievienot komentāru