Pakalpojumi

Uzņēmējs: Igaunijā neviens negrib palikt parādā

Anda Asere, 12.04.2016

Jaunākais izdevums

Kafijas illy un kafejnīcu zīmola Innocent Cafe kopējais apgrozījums 2015. gadā sasniedza 2,11 miljonus eiro, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Pērno gadu esam beiguši ar nelieliem plusiem. Kopējais apgrozījums pērn ir pieaudzis par 206 tūkstošiem eiro, sasniedzot vairāk nekā 2,11 eiro. EBITDA ir 1,4%. Gribētos vairāk – 2014. gadā bija 4,4%. Taču šogad salīdzinoši lielas summas nācās norakstīt zaudējumos šaubīgo debitoru dēļ. Šādā veidā pērn esam zaudējuši vairāk nekā 10 tūkstošus eiro. Tā ir mūsu biznesa mācība – turpmāk jāmēģina neiekrist,» saka Mārtiņš Staķis, SIA Innocent Coffee Masters un SIA Innocent Pro īpašnieks.

Runājot par to, kā izvērtēt sadarbības partnera maksātspēju, viņš atzīst, ka nav tādas vienas formulas, pēc kā izrēķināt, vai konkrētajam uzņēmumam var uzticēties. Viņa skatījumā sadarbības partneru veidotajiem neatmaksātajiem parādiem nevajadzētu veidot vairāk nekā 0,5% no apgrozījuma. Uzņēmējs ir runājis ar kolēģiem Igaunijā un novērojis, ka tur šādu problēmu ir mazāk, jo viņiem ir publiski pieejams juridisko personu parādnieku reģistrs. «Mums ir fizisko personu melnais saraksts, bet nav juridisko. Cik zinu, Latvijā tāds top, un arī šobrīd šādi reģistri ir, piemēram, starp bankām, bet tie nav pieejami publiski. Igaunijā ir arī plašākas faktoringa iespējas. Latvijā šādu iespēju faktiski nav jeb precīzāk – tas ir ļoti dārgi. Igaunijā neviens negrib palikt parādā otram uzņēmumam, jo tad riskē nonākt parādnieku reģistrā. Pie mums tādas sistēmas nav. Tas, manuprāt, ir viens no iemesliem, kāpēc uzņēmēji tik vieglprātīgi paliek parādā citiem uzņēmumiem, jo nav liela riska. Var iet uz šķīrējtiesu, bet ir augstas nodevas, kas nozīmē, ka parādam jābūt visai lielam, lai tas atmaksātos, savukārt administratīvā tiesa ir krietni vien lētāka, bet process velkas gadiem. Liela daļa saprot, ka vieglāk ir norakstīt parādus,» uzskata M. Staķis.

Visu rakstu Kafiju bauda gan mājās, gan kafejnīcās lasiet 12. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn kafijas uzņēmumu SIA Innocent Coffee Masters un SIA Innocent Pro konsolidētais apgrozījums bija 1,75 miljoni eiro un peļņa – 49,9 tūkstoši eiro

«Gadu kopumā vērtēju pozitīvi. Kafejnīca Innocent Cafe ir atgriezusies pie stabilas peļņas, bet vairumtirdzniecība ir atguvusi apjomus, kurus zaudēja 2015. gadā. Šī gada pirmie pieci mēneši uzrāda, ka šogad izdosies uzlabot rentabilitāti. Mazumtirdzniecībā pagājušajā gadā slēdzām divas nerentablās kafejnīcas, tas arī ļāva atgriezties pie peļņas. Esam atdevuši lielāko daļu kafijas kapsulu tirdzniecības dīlerim – koncepta veikalam Es Mīlu Kafiju, tādejādi vairāk nekā pusi tirdzniecības pārceļot e-vidē. Neskatoties uz to, kafejnīca ir saglabājusi savu apgrozījumu iepriekšējo gadu līmenī – 750 tūkstoši eiro gadā,» stāsta Mārtiņš Staķis, SIA Innocent Coffee Masters un SIA Innocent Pro īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kāpēc dažas kafejnīcas ir stāvgrūdām pilnas, bet citas - tukšas?

Anda Asere, 14.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas kafejnīcas ir stāvgrūdām pilnas, bet citās ir vien daži cilvēki, jo kafejnīcu īpašniekiem nav atbildes uz diviem vienkāršiem jautājumiem – kas ir viņa klients un kas ir viņa konkurents

«Kāpēc lai kāds nāktu uz tavu restorānu, ja tas ir tikpat labs kā kaimiņos? Ja tas ir tikai nedaudz labāks, tad ir jāatbild uz to pašu jautājumu, jo Latvijas iedzīvotāji ir diezgan konservatīvi un jaunajam piedāvājumam jābūt daudz labākam, lētākam vai arī īpaši interesantam konceptam, ar specializāciju. Tāpat jābūt uzmanīgam, ja uzņēmējam nav skaidrs, vai viņš strādās ar naudīgo klientu, ikdienas vai svētku reižu apmeklētāju,» stāsta Mārtiņš Staķis, SIA Innocent Coffee Masters un SIA Innocent Pro īpašnieks. Uzņēmējs domā, ka restorānu biznesā vinnēs tie, kas specializēsies – restorāni ar stāstu. Viņš izceļ veselīgās ēšanas restorāna Raw Garden, japāņu restorāna COD un kafijas grauzdētavas Rocket Bean Roastery koncepciju. Tāpat vieglāk ir tiem, kam ir vairāki peļņas avoti, piemēram, Vīna studija ar restorānu un veikalu, kā arī kafejnīcas, kam ir savi gastronomijas veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Kurta kafijas namiņš, kura peļņa tiks ziedota viņa rehabilitācijai

Laura Mazbērziņa, 12.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas namiņš «Kurts coffee» ir ģimenes bizness, kuru izveidoja Ketija un Ēriks Karlsoni. Kafijas namiņa mērķis ir ziedot tā peļņu savam sešus gadus vecajam Kurtam. Kurts ir bērns ar īpašām vajadzībām, jo viņš nestaigā, nerunā, bet mācās noturēt rokās priekšmetus. Ar «Kurts coffee» Kurtam varēs nodrošināt ikdienu, rehabilitāciju, atpūtu un veidot arī savu nākotnes uzkrājumu.

Krišjāņa Barona ielā 78A pagājušajā nedēļā tika atvērts kafijas namiņš «Kurts coffee». Ketija pēc profesijas ir skaistumkopšanas speciāliste, savukārt Ēriks ir interjera dizaineris. «Šis mums ir kaut kas jauns un svešs. Gribēju atrast hobiju, jo ikdiena ir smaga un piepildīta. Gribēju darīt kaut ko savam priekam. Sākumā biju izdomājusi, ka iešu mācīties metināšanu, bet visi par mani smējās. Beigās ar vīru nonācām pie tā, ka mēs varētu izveidot kaut ko savam dēlam Kurtam,» stāsta K. Karlsone.

Ideja radās Ērikam un, kā Ketija saka, viņa ir pielikusi klāt tikai klāt «putukrējumu» jeb kafijas namiņu padarījusi mājīgāku. «Kurts coffee» tapa no pašu līdzekļiem, taču kafijas namiņa atvēršana nav bijusi vienkārša. «Process virzījās diezgan ilgi, jo namiņu izīrējām jau pagājušā gada augustā/septembrī, bet sanāca tā, ka ātrāk nevarējām to atvērt. Strādāšanas laikā arī dabūju traumu, taču sapratu, ka padoties nevar. Šis kafijas namiņš Kurtam ir vajadzīgs, jo Kurts sevi nevar nodrošināt un ja viņam dzīvē kaut kas notiks, viņam nebūs nekādu līdzekļu. Valsts atbalsts šādiem bērniem ir ļoti niecīgs. Ja bērnu atstāj valstij, tad katram bērnam mēnesī piešķir 1000 eiro, bet, ja bērns paliek pie vecākiem, valsts piešķir 200 eiro mēnesī,» savās bažās dalās K. Karlsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Piedzīvot negaisu tuksnesī

Iesaka Līva Pērkone, aģentūras Helve īpašniece; tekstu sagatavojusi Anda Asere, 21.03.2019

Pērkonu ģimene Jordāniju izvēlējās kā drošu Tuvo Austrumu galamērķi, lai parādītu bērniem ko citādu nekā Eiropu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jordānija ir labs tūrisma galamērķis ģimenei ar bērniem, jo tā ir diezgan droša Tuvo Austrumu valsts, kur ir iespēja apskatīt vēsturi klātienē

Kāpēc turp doties?

Mēs ar vīru Māri gribējām aizbraukt uz kādu tālāku galamērķi tieši ar bērniem. Gribējām viņiem parādīt kaut ko mazliet citādu, nekā viņi ir redzējuši līdz šim, un izvēlējāmies Jordāniju, jo likās, ka tas ir piedzīvojumiem bagāts galamērķis, ļoti atšķiras no tā, ko bērni ir redzējuši Eiropā, vienlaikus šī ir reģionā teju vai drošākā vieta, ja neskaita slēgtās kūrortu zonas. Mēs savā laikā esam diezgan daudz ceļojuši Tuvo Austrumu reģionā, arī vienā no saviem pirmajiem ceļojumiem divatā bijām Omānā, un mums no tā ir siltas atmiņas.

Braukt kā ģimenei uz Tuvajiem Austrumiem patiesībā ir lielisks ceļošanas formāts. Kultūrās ar salīdzinoši konservatīvu vai tradicionālu sabiedrību ceļotāji ar bērniem ir lielā cieņā, nav nekādu iespējamo problēmu vai jautājumu, kādus varētu uzdot individuāliem ceļotājiem vai jauniem pāriem. Jutāmies pietiekami droši doties arī ārpus standarta tūristu takām. Bērni vietējiem ļoti patīk, visi vēlas ar viņiem parunāties, kaut ko simbolisku uzdāvināt, parādīt telefonā paši savus bērnus un pastāstīt par viņiem. Šķiet, brīžiem mūsu bērni bija pat mazliet samulsuši no tā, cik liela uzmanība viņiem tika pievērsta, piemēram, tur katrs viesmīlis centās pajautāt pašam bērnam, ko viņš vēlas, kamēr Eiropā tomēr ierasts, ka personāls runā tikai ar pieaugušajiem. Protams, jārēķinās, ka, ceļojot ar bērniem, viss notiek lēnāk un ir jāpielāgojas, visu darījām viņu tempā un arī aktivitātes pielāgojām viņu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa ideju – apvienot dizaina veikalu ar kafejnīcu – pagājušajā vasarā izmēģina Jūrmalā, bet tagad to plašāk realizē Rīgā

Pirms diviem mēnešiem galvaspilsētas centrā durvis vēris jauns konceptveikals BOLD, kurā atrodamas Baltijas un citu neatkarīgo dizaineru radītās lietas – apģērbs, mājlietas un mēbeles, kā arī gardas kūkas. BOLD izveidojusi Krista Birmane, modele Beāte Stivriņa un mākslinieks Bruno Birmanis. Viņi pārstāv plašu modes, mājas un interjera priekšmetu, aksesuāru klāstu no vairāk nekā 60 Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dizaineru radītām kolekcijām. Tieši tādēļ tika izvēlēts nosaukums BOLD, kas nozīmē The Best of Local Design (labākais lokālais dizains). «Biznesa idejas pirmsākumi meklējami pagājušā vasarā, kad mēs ar vīru Jūrmalā atvērām nelielu konceptveikalu un kafejnīcu, kurā tika piedāvāts Latvijas dizaina apģērbs un interjera priekšmeti, kā arī Illy kafija un zīmola Annas Pannas kūkas. Vasaras sezona tika veiksmīgi aizvadīta un kūrortpilsētā veikalu aizvērām ciet, bet sapratām, ka šāda kombinācija cilvēkiem patīk un ideju var attīstīt jaunā līmenī,» stāsta SIA BOLD Concept Store līdzīpašniece Krista Birmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Blaumaņa iela, kur jūgendstils sarokojas ar biznesu

Linda Zalāne, 19.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Blaumaņa ielas raksturīgās iezīmes ir skaistas jūgendstila ēkas un restorānu puduris. Šo pilsētas rajonu ir iecienījuši rīdzinieki, nevis tūristi

Pirms četriem gadiem (2012. gada 26. oktobrī) DB Blaumaņa ielu nodēvēja par rīdzinieku jauno Vecrīgu. Tolaik šī iela sāka iegūt jaunus vaibstus – lēnām un piesardzīgi viens aiz otra atvērās jauni restorāni un kafejnīcas. Tagad to skaits ir brangs, un Blaumaņa ielā draudzīgi līdzās pastāv restorāns Mio un Vill Amor, kas pieder vieniem īpašniekiem. Savu slavu Rīgas kafejnīcu cienītāju vidū ir iemantojusi Innocent cafe, kas bija viena no pirmajām iestādēm Rīgā, kas sāka piedāvāt vēlās brokastis jeb brunch.

Blaumaņa ielā atrodas arī divi kokteiļbāri – iBar un Sapņi un kokteiļi, kur nakts dzīve sit augstu vilni. Blakus sapņotajam bāram atrodas Air cafe, kurā tiek filmētas TV 24 raidījumu tiešraides. Šajā ielā mājvietu atradis arī restorāns Terra, kas ir viena no iecienītākajām šīs ielas pusdienu vietām. To šoreiz novēroja arī DB, jo caur milzīgiem skatlogiem varēja skatīt izsalkušu ļautiņu rindu. Jāpiemin, ka šīs ielas ēdināšanas biznesa celmlauzis ir restorāns Čarlstons, kas Blaumaņa ielā atrodas jau 17 gadus. Tomēr Blaumaņa iela nav tikai restorānu cienītāju galamērķis. Tajā līdzās pastāv dažādu profilu uzņēmumi – juristu biroji, apģērbu, interjera priekšmetu un ziedu veikali, zobārstniecība, nekustamo īpašumu kompānijas, tūrisma aģentūras u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Uzsāk bezmaksas Ū vitamīna nodrošināšanu sabiedriskās vietās

Lelde Petrāne, 22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Cilvēkam vajag vitamīnus. A, B, C un daudzus citus. Bet visvairāk cilvēkam vajag ūdeni. Ūdens ir kā vitamīns,» pauž jaunas iniciatīvas autori. «Innocent Cafe» kopā ar domubiedriem dibina biedrību «Ū vitamīns», kas rūpēsies, lai visiem tik nepieciešamais dzeramais ūdens būtu pieejams visur un bez maksas.

Ūdens ir resurss, kam ir jābūt pieejamam bez maksas vairāku iemeslu dēļ, uzsver biedrībā. Pirmkārt, par to cilvēki vienreiz jau ir samaksājuši ar saviem nodokļiem. Otrkārt, ir svarīgi samazināt atkritumu, īpaši plastmasas daudzumu, kas neizbēgami rodas no ūdens pudeļu iegādes. Treškārt, ūdens ir pamatvajadzība, tāpēc tam sabiedriskās vietās ir jābūt pieejamam arī bez maksas.

«Ū vitamīns» informatīvas uzlīmes un plakāti izcels tās labās vietas, kur jau šobrīd ūdeni pasniedz bez maksas. Visu «Ū vitamīns» domubiedru – kafejnīcu, restorānu un sabiedrisku vietu adreses visā Latvijā ir apkopotas mājaslapā www.udensparbrivu.lv , turklāt ikviens ir aicināts ieteikt arī tās vietas, kas mājaslapā vēl nav publicētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Innocent Cafe rūpēsies, lai sabiedriskās vietās - skolās, kafejnīcās, kinoteātros - dzeramais ūdens visiem būtu pieejams bez maksas.

Uzsāk bezmaksas Ū vitamīna nodrošināšanu sabiedriskās vietās

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Profesionāļiem tetovējumi netraucē

Anda Asere, 21.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzās nozarēs tetovējumi netraucē darbā, tomēr joprojām ir nozares, kur lietišķais stils ir nozīmīgs

«Ja kādreiz tetovējums varēja nozīmēt to, ka cilvēkam ir bijusi problēma ar likumu vai vismaz slikta draugu kompānija, tad mūsdienās tas vairāk ir veids, kā izrotāt savu ķermeni. Starp maniem draugiem un paziņām vieglāk ir nosaukt tādus, kuriem nav, nevis kuriem ir tetovējums, mani ieskaitot. Mani tetovējumi ir dāvana man pašam 30 gadu jubilejā, tie tika veidoti ļoti apzinātā vecumā. Nekad neesmu sastapies ar nosodījumu, un tetovējums man drīzāk ir palīdzējis nekā traucējis veidot attiecības ar cilvēkiem,» stāsta Mārtiņš Staķis, Innocent Cafe vadītājs.

4finance Biznesa analīzes vadītāja Ata Verdenhofa skatījumā tetovējums nav noteicošais rādītājs, lai veidotu vai neveidotu darba attiecības ar potenciālo darbinieku. «Būtiskākais ir darbinieka zināšanas, prasmes un pieredze,» viņš uzskata. A. Verdenhofam tetovējumi nav traucējuši ne iepriekšējā darbā, ne arī šobrīd, jo lietišķs apģērbs, piemēram, uzvalks, tetovējumus nosedz, un tie ir redzami tikai tad, kad viņš ir neformālā vidē ar atbilstošu apģērbu. «Protams, ir bijusi interesanta pirmā reakcija no kolēģiem, kuri iepriekš nav redzējuši manus tetovējumus. Tas parasti notiek iekšējos uzņēmuma pasākumos, kad kolēģi mēdz jautāt, kāda ir tetovējuma nozīme un kāpēc esmu izvēlējies attiecīgo simbolu, tekstu,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp vārdiem «padevējs» un «pārdevējs» ir tikai viena burta atšķirība, taču tie lieliski ilustrē arī šīs profesijas atšķirību, spējot nevis tikai padot, bet kvalitatīvi pārdot preci vai pakalpojumu

«Nesen stāvēju veikalā, gaidot, kad pārdevējs beigs apkalpot pircēju pirms manis un sagaidīju uzrunu: «Jūs kaut ko gribējāt?» Pie sevis nodomāju, ka ar to laikam atšķiras veco laiku pārdevējs no jaunā – vai viņam tiešām šķiet, ka es 10 minūtes tur stāvēju, jo nekā negribēju? Manā skatījumā laba servisa formula ir vienkārša: produkts bez defektiem, pasniegts laikā un laipni. Tas ir tas, ko pircējs vēlas, un pārdevēja uzdevums ir to nodrošināt, kas nebūt nav viegli. Lielākais izaicinājums ir tieši laiks. Piemēram, restorānā var būt pieredzes bagāts viesmīlis un izmeklētākās delikateses, taču, ja uz tiem ir ilgi jāgaida, pirmie divi zaudē nozīmi,» uzskata Mārtiņš Staķis, Innocent Cafe vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru