Jaunākais izdevums

Vatikāns, sekojot līdzi laikam, ir izdevis 10 baušļus autobraucējiem, ziņo Associated Press.

10 baušļi ir iekļauti 36 lapas garā dokumentā, kur norādīts, kā vajadzētu un kā nevajadzētu uzvesties pie stūres.

10 autobraucēja baušļi:

1. Tev nebūs nogalināt

2. Ceļš domāts lai pārvietotos un satiktu citus, nevis, lai nodarītu nāvējošu ļaunumu.

3. Laipnība, taisnīgums un piesardzība palīdzēs tev tikt galā ar neparedzētiem notikumiem.

4. Esi žēlsirdīgs un palīdzi nelaimē nonākušajam, it īpaši, ja noticis satiksmes negadījums

5. Tev nebūs izmantos automašīnu, lai demonstrētu savu varu un dominanci, kā arī, lai veiktu grēku.

6. Žēlsirdīgi pārliecini jaunekļus un ne tik jaunos nebraukt stāvoklī, kas nav atbilstošs autovadītājam.

7. Atbalsti ceļu satiksmes negadījumu upuru ģimenes.

8. Saved kopā negadījumu upurus un satiksmes negadījuma izraisītājus, lai viņi varētu sajust atbrīvojošo piedošanas pieredzi.

9. Uz ceļa aizsargā vairāk ievainojamos.

10. Esi atbildīgs attieksmē pret citiem.

10 baušļu tulkojumu lūdzu neuzskatīt par galēju un pilnīgi precīzu, specifisko terminu dēļ. Cerams, ka Latvijas katoļu kardināls tuvākajā laikā nāks klajā ar precīzu baušļu tulkojumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jāizveido «globāla publiska pārvalde» un «centrāla pasaules banka», kas kontrolētu finanšu institūcijas, kuras ir novecojušas un neefektīvas, lai tādējādi atrisinātu ekonomikas krīzes, aicinājis Vatikāns, vēsta Reuters.

Vatikāna ziņojumā pausts, ka Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) rīcībā vairs nav iespēju stabilizēt pasaules finanses, regulējot globālo finanšu plūsmu. Tāpat SVF vairs nespēj kontrolēt «sistēmas kredītu apjomus».

Tāpēc Vatikāns norāda, ka nepieciešams izveidot pasauli aptverošu finanšu kontrolēšanas institūciju. Jāizveido globālās ekonomikas «pārnacionāla pārvalde», kura aptvertu visu pasauli un tai būtu tiesības vadīt ekonomisko politiku un lēmumu pieņemšanu.

No sākuma šāda pārvalde darbotos ANO pakļautībā, bet ar laiku varētu kļūt neatkarīga un spētu nodrošināt to, ka attīstītās valstis nedrīkstētu uzspiest savu gribu vājākām valstīm.

Internets

Noslēpumā tīts pircējs ieguvis tīmekļa adresi vatican.xxx

Lelde Petrāne,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vatikāns paziņojis, ka nezināms pircējs ieguvis interneta adresi vatican.xxx, kas apvieno pilsētvalsts, ko pārvalda Romas pāvests, nosaukumu ar paplašinājumu, kas domāts pornogrāfiskam saturam, ziņo Reuters.

«Šis domēns nav pieejams, jo to ieguvis kāds cits, bet ne Vatikāns,» Vatikāna radio pavēstījis Vatikāna pārstāvis tēvs Federiko Lombardi.

Lombardi iepriekš noliedza Itālijas plašsaziņas līdzekļu ziņoto, ka Vatikāns - tāpat kā daudzas universitātes, muzeji un kompānijas - reģistrējis xxx domēnu, lai nepieļautu tā ļaunprātīgu izmantošanu.

Iepriekš asas diskusijas izraisījušais domēns .xxx, kas paredzēts pornogrāfiska satura interneta vietnēm, pārdošanā nonāca šajā mēnesī.

Pasaulē

Vatikāns izveido «sargsuni», lai apkarotu naudas atmazgāšanu

Lelde Petrāne,30.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vatikāns paziņojis par jaunas iestādes izveidi, lai padarītu finanšu darbības «caurspīdīgākas», ziņo The Wall Street Journal.

Vatikāns veido finanšu «sargsuni» - finanšu informācijas iestādi, lai kontrolētu aizdomīgus darījumus, kas varētu ietvert terorisma finansēšanu, kā arī tirgus manipulācijas un citus tamlīdzīgus pārkāpumus.

Iestādes priekšsēdētāju, kura pilnvaru termiņš beigsies pēc pieciem gadiem, nosauks pāvests. Saskaņā ar mediju vēstīto par priekšsēdētāju varētu kļūt kardināls Atilio Nikora.

Vatikāna amatpersonas pie jaunās finanšu iestādes izveides strādājušas jau vairāk nekā gadu, un šajā sakarā sadarbojušās ar Itālijas iestādēm, Itālijas Banku un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju. Mērķis ir panākt atbilstību starptautiskajām direktīvām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētais Krēsls 2009.gadu noslēdzis ar deficītu 4,1 miljona eiro apmērā, atsaucoties uz Vatikāna paziņojumu, vēsta AFP.

2008.gadā Vatikāna deficīts bija 911,514 eiro, bet 2007.gadā tas sasniedza deviņus miljonus eiro.

2009.gadā Vatikāns iztērējis 254,2 miljonus eiro, bet tā ienākumi bijuši 250,1 miljons eiro.

Vatikāns deficītu saista ar pasaules finanšu krīzes ietekmi.

Ziedojumi no baznīcām visā pasaulē Svētajam Krēslam pieauguši līdz 82,5 miljoniem dolāru. 2008.gadā tie veidoja 75,8 miljonus dolāru.

Lielākie ziedojumi saņemti no ASV, Itālijas un Francijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaitinošāka par stundām ilgu stāvēšanu rindā, lai apmeklētu Siksta kapelu, ir atklāsme, ka, nonākot rindas galā, apskates objekta aplūkošana iespējama vien tad, ja makā atrodama skaidra nauda – Vatikāna Pilsētvalsts veikalos, aptiekās un tūristu un svētceļnieku kuplā skaitā apmeklētajos muzejos aizturēti norēķini ar banku kartēm. Siksta kapelas mājas lapā tiek skaidrots – neērtības izraisījusi problēma, kuras «iemeslus [kapela] nevar kontrolēt», ziņo guardian.co.uk.

Norēķini ar banku kartēm Vatikānā aizturēti saistībā ar bažām par pilsētvalsts atbilstību starptautiskajam banku regulējumam, noskaidrojis medijs. Līdz šim karšu maksājumus Vatikānā apkalpoja Deutsche Bank Italia, taču sakarā ar bažām par starptautisko banku regulējumu Itālijas Centrālā banka (Bank of Italy) atteikusi Deutche Bank Italia atļauju veikt operācijas. Itālijas Centrālās bankas pārstāvis, kurš vēlējās palikt anonīms, pauda, ka decembrī tika pieņemts lēmums, ka nedz Deutche Bank Italia, nedz kādai citai Itālijā reģistrētai bankai vairs netiks piešķirtas tiesības darboties Vatikāna teritorijā. Šāds lēmums pieņemts, jo banka nav spējusi izpildīt vairākus priekšnosacījumus, tostarp nodrošināties pret naudas atmazgāšanas iespējamību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Līgo svētki saistītos ar patīkamām izjūtām un svinēšanas sekas nenovestu ārsta kabinetā, Sabiedrības veselības aģentūras (SVA) speciālisti aicina ievērot 10 veselības baušļus/uzvedības principus.

1. Tev būs bieži mazgāt rokas un raudzīties, lai to dara arī Tavi bērni!

Tas nozīmē: Ievērojiet personīgo higiēnu, mazgājiet rokas pirms ēdiena sagatavošanas un ēšanas, atcerieties to arī cepot gaļu brīvā dabā, kur ūdens pieejamība ir ierobežota.

2. Tev nebūs iegādāties un lietot pārtikas produktus, kam slikta smarža, garša un kam beidzies derīguma termiņš.

Tas nozīmē: Pirmssvētku laikā veikalos preces, kam attiecīgajā dienā beidzas derīguma termiņš nereti novieto nevis aukstuma vitrīnā vai ledusskapī, bet gan ratiņos vai stendos pie kases. Var droši teikt, ka šāds produkts, jau ir lietošanai nederīgs tajā brīdī, kad iedzīvotājs to nopērk, nemaz nerunājot par to brīdi, kad produkts tiek lietots uzturā. Pārtikas produkti, kuru lietošanai un uzglabāšanai būtu jāpievērš īpaša uzmanība ir piena, gaļas un zivju produkti, kā arī olas un dažādi jau sagatavoti produkti vai pusfabrikāti. Lietojot nekvalitatīvus pārtikas produktus var inficēties ar Pārtikas toksisko infekciju jeb saindēšanos ar pārtiku, salmonelozi, dizentēriju, utt.

Reklāmraksti

Ceļvedis elektroauto iegādei 2023. gadā – kurš modelis ir man piemērotākais?

Sadarbības materiāls,28.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez šaubām, ka elektroauto ir nākotne – Eiropas Savienībā jau no 2035. gada tirgū varēs laist tikai bezemisiju automašīnas. Tomēr daudzus no elektro auto iegādes attur nepatiesi mīti, ka elektroauto ir dārgāki un ar zemāku veiktspēju nekā benzīna un dīzeļauto. Ir gluži pretēji – elektroauto ilgtermiņā var izrādīties lētāka izvēle, un tādi elektroauto kā Tesla Model S Plaid ierindojas pasaulē ātrāko mašīnu vidū. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kādi ir populārākie elektroauto modeļi 2023. gadā!

Elektroautomobilis – labāka izvēle nekā benzīna un dīzeļauto?

Pirms apskatām populārākos elektroauto modeļus, aplūkosim dažas elektroauto priekšrocības pār klasiskajiem benzīna un dīzeļauto:

• Ņemot vērā ilgtermiņā izmaksas, elektroauto ir pat lētāka izvēle. Elektroauto mēdz būt dārgāki nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi, tomēr ilgtermiņā elektroauto varētu būt pat izdevīgāka izvēle. Šobrīd ir iespējams saņemt valsts atbalstu elektroauto iegādei, kā arī par elektroauto nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis un reģistrācijas nodeva. Svarīgi pieminēt, ka ar elektroauto ietaupīsiet uz degvielas rēķina, kā arī elektroauto ir mazākas servisa izmaksas.

Tehnoloģijas

Igaunijas tehnoloģiju kompānija tiek pie darījuma ar BMW

Gunta Kursiša,14.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW i Mobilty Services parakstījis līgumu ar Igaunijas tehnoloģiju uzņēmumu Now! Innovations, kas turpmāk BMW grupas kompānijai nodrošinās mobilo maksājumu sistēmas, informē BMW Group pārstāvji.

BMW i grasās paplašināt ParkNow pakalpojumu, kas tapis sadarbībā ar Urban Mobilty un kas pašlaik piedāvā autobraucējiem iepriekš pasūtīt un apmaksāt sev nolūkoto stāvvietu stāvlaukumā. ParkNow sistēma piedāvā autobraucējiem iespēju norēķināties par stāvvietu, izmantojot Android vai iOS operētājsistēmas viedtālruni, kā arī iesaka lētākās un tuvākās stāvvietas, atkarībā no autobraucēja atrašanās vietas. Paplašināšanās plāni ietver ParkNow pakalpojumu piedāvāt arī automašīnas novietošanai uz ielām, un šis pakalpojums tiks piedāvāts ar igauņu Now! Innovations palīdzību.

Foto

Līdz rudenim Baltijā cer pārdot septiņas Radical klases formulas

LETA,25.04.2012

Uzņēmuma "KLM Consilia" valdes loceklis Kārlis Miķelsons (no kreisās) un krievu pilots Iļja Kašins piedalās sacīkšu klases automašīnas "Radical" prezentācijā Biķernieku kompleksajā sporta bāzē.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radical formulu izplatītāji Baltijā Russo Baltic Racing Team cer, ka vasaras laikā izdosies pārdot aptuveni septiņas šīs klases automašīnas, kas jau rudenī Biķernieku trasē ļautu sarīkot sacensības, pastāstīja viens no vienības īpašniekiem Andris Štāls.

Radical ir Anglijā ražota divvietīga formula. Tā izstrādāta ar mērķi, lai būtu svarā viegla, bet šā vai tā paliktu ātra.

«Šī ir jauna prototipa mašīna, ko būvējām gandrīz desmit gadus. Pagaidām tādas ir izgatavotas aptuveni 800,» otrdien notikušajā prezentācijas pasākumā izteicās Radical Sports Cars pārstāvis Džeimijs Robinsons, iepazīstinot, ka automašīna sver 600 kilogramus un tai ir 260 zirgspēki.

Robinsons stāstīja, ka automašīna lietojama gan sacensībām, gan arī parastiem braucieniem trasē, jo tajos var līdzi braukt gan treneris, gan kāds draugs vai sponsori.

Auto

Rīgā būs apskatāms Šlēgelmilha sacensību Lamborghini

Zane Atlāce - Bistere,01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Latvijā būs iespēja klātienē apskatīt latviešu autobraucēja Haralda Šlēgelmilha Lamborghini Huracen 620 LP sacīkšu automašīnu, kas no 2.-7.jūlijam būs izstādīta t/c Spice pie A ieejas, teikts paziņojumā medijiem.

Savukārt nedēļas nogalē no 8.-9.jūlijam automašīna atradīsies sporta kompleksā 333 un to būs iespēja apskatīt festivālā PLAYGROUND laika.

Ar šo spilgti zaļo 620zs jaudīgo automašīnu Haralds Šlēgelmilhs šosezon startē Lamborghini Blancpain Super Trofeo (LBST) čempionātā prestižajā PRO klasē un aizvadītajā nedēļas nogalē izcīnīja 3. vietu trešajā čempionāta posmā Pola Rikāra trasē Francijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par kukuļa pieņemšanu aizturēti divi Preiļu rajona policijas pārvaldes ceļu policijas inspektori. Viņi no kāda pārgalvīga autobraucēja pieņēmuši kukuli 20 latu apmērā.

Šā gada 30.maijā Valsts policijas (VP) Iekšējā drošības biroja (IDB) darbinieki, veicot operatīvos pasākumus, par kukuļa pieņemšanu aizturēja divus VP Preiļu rajona policijas pārvaldes (RPP) ceļu policijas inspektorus, liecina Valsts policijas sniegtā informācija.

Aizturētie, pildot dienesta pienākumus, par ceļu satiksmes noteikumu prasību neievērošanu, apturēja kādu automašīnu. Lai automašīnas vadītājam netiktu sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols, ceļu policijas inspektori pieņēma kukuli Ls 20 apmērā.

Par minēto faktu uzsākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 320.panta 2.daļas Par kukuļa pieprasīšanu un pieņemšanu, ko izdarījusi valsts amatpersona, izmantojot savu dienesta stāvokli, kas paredz sodu ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz desmit gadiem un mantas konfiskāciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FIA prezidents Makss Moslijs (Max Mosley) uzskata, ka kādu dienu 2008. gada sezonas F 1 čempions Luiss Hamiltons (Lewis Hamilton) pārstāvēs Ferrari komandas krāsas.

”Ja es būtu Hamiltona vietā, tad, protams, justos ļoti laimīgs ar Mc Laren komandu, taču es būtu ļoti priecīgs, ja kādu dienu varētu sēsties pie Ferrari stūres,” tā M. Moslijs. Viņaprāt braukt slavenajā itāļu F1 komandā ir ikviena autobraucēja sapnis.

Londonā tiekoties ar medijiem Moslijs min piemēru: „Slavenais austriešu sacīkšu braucējs Gerhards Bergers, kurš nekad nav kļuvis par Formula 1 čempionu savulaik atzinās, ka nav viņa sportiska karjerā bijušas labākas sajūtas kā braukt ar Ferrari Moncā un uzvarēt,” tā M. Moslijs. Pagaidām L. Hamiltons par Ferrari publiski nesapņo un kopā ar Mc Laren komandu gatavojas jaunajai sezonai, lai aizsargātu pērn izcīnīto čempiona titulu. Atgādināsim, ka L. Hamiltonam ar Mc Laren F1 komandu ir parakstīts līgums līdz 2012. gada beigām.

Transports un loģistika

SM: Utopiskie plāni par ātrgaitas šosejām līdz lielākajām pilsētām netiks realizēti

LETA,06.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā netiks realizēti utopiskie plāni par ātrgaitas šosejām līdz lielākajām pilsētām, bet TEN-T ceļu tīkla uzlabošana notiks ar budžetā atvēlētajiem līdzekļiem un izmantojot publiskās un privātās partnerības (PPP) projektus, trešdien Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē sacīja Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (P).

Iepriekš bijušā satiksmes ministra Tāļa Linkaita izziņotie solījumi līdz 2040.gadam savienot Latvijas lielākās pilsētas un Rīgu ar ātrgaitas ceļiem bija politiski bezatbildīgi, jo šādu plānu realizācijai būtu nepieciešami vairāki miljardi eiro, pauda Dubkēvičs.

Latvijā paredzēts izbūvēt ātrgaitas ceļus vairāk nekā 1000 kilometru garumā

Līdz 2040.gadam Latvijā paredzēts izbūvēt ātrgaitas ceļus apmēram 1055 kilometru garumā, kas...

Viņš uzsvēra, ka situācija nozarē ir nopietna, finansējums ceļu būvei sarūk, turklāt jaunajā plānošanas periodā autoceļu būvniecībai nav iespējams izmantot Eiropas Savienības (ES) finansējumu. Tāpat netiek pildīts likumā "Par autoceļiem" noteiktais - novirzīt Valsts autoceļu fondam ceļu būvei 80% no degvielas akcīzes nodokļa ieņēmumiem, jo likumā ir teikts "ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi".

Dubkēvičs informēja, ka atbilstoši likumā "Par autoceļiem" noteiktajam Valsts autoceļu fonda finansējumam nākamgad būtu jābūt 563,9 miljoniem eiro, taču nākamgad ceļu būvei pieejamais finansējums būs 187 miljoni eiro.

Tādēļ SM strādā lai atrastu citus finansējuma avotus, piemēram, PPP projektus un militārās mobilitātes līdzekļus, teica Dubkēvičs. Viņš piebilda, ka SM neplāno atteikties no Rīgas apvedceļa pārbūves, tāpat tiek strādāts pie Bauskas un Iecavas apvedceļu izbūves.

SM Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālis Vectirāns informēja komisijas deputātus, ka jaunajā ES TEN-T regulā, kura stājās spēkā šovasar, vairs nav ietverta prasība pārbūvēt TEN-T tīkla ceļus par ātrgaitas ceļiem. Patlaban regula prasa veidot divlīmeņu šķērsojumus, kā arī atdalīt pretējā virziena brauktuves, piemēram, ar barjerām vai citiem līdzekļiem.

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes loceklis Verners Akimovs piebilda, ka no ikdienas autobraucēja viedokļa nav īpašas starpības starp ātrgaitas autoceļu un parastu ceļu ar divām braukšanas joslām katrā virzienā (2+2), vienīgi ātruma ierobežojumi. Akimovs piebilda, ka LVC nav atteicies no domas atsevišķās vietās būvēt 2+2 ceļus, bet ir jāizvērtē to ekonomiskais pamatojums.

Vectirāns informēja, ka ceļu būvdarbi tiek plānoti pēc prioritātēm - seguma stāvoklis, satiksmes intensitāte un reģionālā vienlīdzība.

Vectirāns arī uzsvēra, ka Bauskas apvedceļu, kuru plānots izbūvēt primāri, varētu pabeigt līdz 2028.gadam, bet Iecavas apvedceļš tiktu realizēts pēc tam.

Tāpat Vectirāns informēja, ka no valsts galvenajiem autoceļiem labā un ļoti labā stāvoklī ir 76%, no reģionālajiem ceļiem - 52%, bet no vietējiem ceļiem - 15%.

Viņš arī vērsa uzmanību, ka par ES fondu līdzekļiem būvētajiem ceļiem ik pēc noteikta laika, piemēram, astoņiem vai desmit gadiem, ir jāatjauno segums, kas nereti izraisa iedzīvotāju izbrīnu - kāpēc uz labiem ceļiem tiek veikti remontdarbi. Vectirāns skaidroja, ka, neveicot šo atjaunošanu, varētu sagaidīt ES iebildumus par piešķirto līdzekļu izlietošanas pamatotību.

Vectirāns piebilda, ka tuvāko sešu mēnešu laikā SM atjaunos iepriekš izstrādāto Latvijas autoceļu stratēģiju "2040", un iepazīstinās ar to sabiedrību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu autobraucēju uzmanību braukšanas drošībai un riepu stāvoklim, jau otro gadu Bridgestone veica drošības kampaņu Baltijas valstīs, kurā atklājās, ka lielākā daļa autovadītāju pārāk vieglprātīgi attiecas pret savu un apkārtējo drošību.

2009.gada pavasara akcijas Domā pirms brauc laikā tika pārbaudīts riepu stāvoklis autobraucēju automašīnām un izskaidroti pavisam vienkārši, bet svarīgi noteikumi, kas mazina braukšanas risku un var pat glābt autobraucēja dzīvību.

Akcijas rezultāti rāda, ka 57% autovadītāju brauc ar pazeminātu gaisa spiedienu riepās, nekā to noteicis autoražotājs vai riepu ražotājs. Vēl papildus katrs trešais vadītājs pārlieku pārcenšas ar spiedienu, pārpumpējot riepas. Kopumā 78% autovadītāju brauc ar nepareizu spiedienu riepās, tādējādi pakļaujot gan sevi un pasažierus, gan arī citus satiksmes dalībniekus papildus riskam.

Pie kā tas noved? Braucot ar pazemināta spiediena riepām, palielinās bremzēšanas ceļš, pastāv slīdēšanas risks, riepas nodilst ātrāk, un palielinās degvielas patēriņš. Turpretī pārpumpētu riepu gadījumā, samazinās stabilitāte bremzēšanas laikā, saķere ar ceļu, kā arī automašīnas vadāmība.

Nodokļi

Neste Latvija: Degvielas akcīzes nodokļa celšana ietekmēs visas nozares

NOZARE.LV,15.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcīzes nodokļa celšana vistiešākā veidā ietekmēs degvielas cenas, kas savukārt atstās iespaidu uz visām nozarēm, atzīst Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens.

Viņš skaidro, ka ietekme būs jūtama, sākot no vienkāršā autobraucēja un pārvadātājiem un beidzot ar pārtikas precēm. «Cenu pieaugums noteikti nesekmēs patēriņa pieaugumu un šogad plānotā pieprasījuma stabilizācijas vietā varētu sagaidīt pat kritumu,» uzsver Airiainens.

Viņš prognozē, ka, ja naftas cena paliks ap 100 ASV dolāriem (51 lats) par barelu, tad degvielas cenas Latvijā šogad varētu turēties ap 80 līdz 85 santīmiem litrā, protams, ja netiks palielināta akcīze. «Tā kā likums par akcīzes palielināšanu vēl nav pieņemts, tad būtu pāragri spekulēt ar konkrētiem cipariem, cik augsta cena būs pēc palielināšanas. Taču degvielas cena pieaugs vēl vismaz par palielināto akcīzes nodokli,» skaidro Neste Latvija ģenerāldirektors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zeltu un rubīnu pārklātais Mercedes SLR McLaren, ko radījis šveicietis Ueli Anlikers (Ueli Anlinker) drīz nonāks pārdošanā, un tā cena paredzma vienpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā, raksta thelocal.ch.

Klasiskā modeļa jaunā un zeltītā versija nav katra autobraucēja gaumē, tomēr šī modeļa radīšanā ieguldīti 30 tūkstoši stundu darba, un automašīnas pārveidošanas procesā tika iesaistīti 35 cilvēki. Automašīnu rotā 600 rubīni, tomēr 24 karātu zelta daudzums, kas izlietots mašīnas izdaiļošanā, netiek atklāts.

U. Anlinkeram ir 35 gadu pieredze automašīnu nozarē, bet šī Mercedes pārveidošanai viņš veltīja 13 mēnešus. Autors nodēvējis automašīnu par «Sarkano zelta sapni». Ar zeltu pārklātas tādas automašīnas detaļas kā durvju rokturi, priekšējie un sānu radiatori, automašīnas markas logo.

Citas ziņas

Piesprādzējies un izdzīvo

Aleksandrs Eiduks,02.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 7. līdz 10. jūlijam Rēzeknē, Ludzā, Dagdā, Krāslavā, Maltā, Viļānos, Līvānos un Špoģos notiks kampaņa, kuras laikā ikviens varēs iejusties autobraucēju – šofera un pasažieru lomās, izmēģinot simulētas avārijas situācijas.

Tādējādi autobraucēji varēs pārliecināties par drošības jostas nepieciešamību speciāli aprīkotā vieglajā automašīnā, kas modelē mašīnas kūleņošanu vai autobraucēja sēdekļos, kuros atrodoties, varēs izjust situāciju, kad automašīna, kas brauc ar ātrumu 26 – 32 km/h, ietriecas sienā/ objektā, stāsta projekta vadītāja Ilze Stabulniece.

Tehnisko aprīkojumu nodrošinās Lietuvas satiksmes drošības speciālisti.

Kampaņa notiek Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007. – 2013.gadam līdzfinansētā projekta Harmoniska pārrobežu sadarbība satiksmes drošības uzlabošanai Latvijas – Lietuvas pierobežas reģionos ietvaros.

To īsteno Eiroreģiona Ezeru zeme Latvijas birojs sadarbībā ar 14 Latvijas un Lietuvas pašvaldībām: Daugavpils rajona padomi, Viļānu novada domi, Maltas pagasta domi, Rēzeknes pilsētas domi, Ludzas novada domi, Krāslavas novada domi, Dagdas novada domi, Līvānu novada domi, kā arī Visaginas, Utenas, Ignalinas, Kupisķū, Anīkšču un Zarasu pašvaldībām Lietuvā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru autovadītājam draud pasaulē lielākais sods par ātruma pārsniegšanu - vairāk nekā 550 tūkstoši latu. Viņš notverts braucam pa Šveices automaģistrāli ar 180 jūdzēm stundā (289 km/h), ziņo Belfast Telegraph.

37 gadus vecais zviedrs savā aptuveni 127 tūkstošus vērtajā Mersedesā braucis ar ātrumu, kas ir divas ar pusi reizes lielāks nekā noteiktais ātruma ierobežojums.

Šveicē soda naudas tiek aprēķinātas, izmantojot formulu, kurā tiek ņemti vērā autobraucēja ienākumi un pārkāpuma smagums.

Paskaidrojot policijai savu rīcību, vīrietis sacījis: «Manuprāt, automašīnas spidometrs rāda nepareizi.»

Policists, kurš strādā reģionā, kur Mercedes SLS tika apturēts, stāstījis: «Viņam bija nepieciešama vairāk nekā puse no kilometra, lai apstātos.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru kravas automobiļu ražotāja Scania R sērijas modelis kļuvis par International Truck of the Year 2010 konkursa uzvarētāju.

Eiropas autožurnālistu vērtējumā zviedru modelis var lepoties ne tikai ar lielisku funkcionalitāti, taupīgumu, bet arī ar modernu dizainu. Augstu novērtējumu saņēmusi borta datorā integrētā Scania Eco – Modul sistēma, kas analizē autobraucēja pieļautās kļūdas, piedāvājot risinājumus, kā no tām izvairīties. Jāpiebilst, ka par 2010. gada tūristu autobusu tika kronēts jauanis Mercedes-Benz Travego.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vatikāns baznīcai cer piesaistīt tehnoloģijas mīlošus jauniešus ar «eRožukroņa» aproces palīdzību, ziņo BBC.

Ierīci, kuras cena ir 109 ASV dolāri (98 eiro), var lietot kā rokassprādzi, un lietotājs to var aktivizēt, ievadot krusta simbolu.

Tā ir savienota ar «Click to Pray eRosary» (Uzklikšķini, lai lūgtos) aplikāciju. Aplikācija seko līdzi lietotāja progresam un satur gan vizuālas, gan audio veida pamācības.

Tradicionāli rožukronis tiek lietots palīdzības lūgšanai un meditācijai. Tā pērlītes tiek skaitītas līdz ar lūgšanu teikšanu.

Izmantojot elektronisko rožukroni, lūdzēji var izvēlēties kādu no trīs lūgšanu versijām. Piedāvājumā ir standarta rožukronis, kontemplatīvs rožukronis vai tematiskais rožukronis.

Rožukroņus veido līdz desmit melnām ahāta un hematīta pērlītēm, kā arī metāla krusts, kas spēj uztvert kustību.

Foto

Sapņu ceļojumā par 800 tūkstošiem latu ietilpst arī Rīga

Lelde Petrāne,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tīmekļa vietne ceļotājiem piedāvā iespēju apmeklēt visas pasaules mantojuma vietas pasaulē viena divus gadus ilga maršruta ietvaros, raksta telegraph.co.uk.

Episko ceļojumu piedāvā VeryFirstTo.com un tas nav lēts - ikvienam interesentam jāsagādā 801 tūkstotis latu.

UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā patlaban iekļautas 962 vietas visā pasaulē, to skaitā arī Rīgas vēsturiskais centrs. Dažas no nozīmīgākajām vietām ir Stonhendža, Gīzas piramīdas, Lieldienu sala, Maču Piču, Notredama Katedrāle un Vatikāns.

Lai gan šobrīd ceļojumi uz vairākām pasaules mantojuma vietām, piemēram, Alepo Sīrijā, Pasargadae Irānā, Leptis Magna Lībijā un Jemenas galvaspilsēta Sanā, netiek rekomendēti, kompānija sola, ka centīsies izpildīt arī to cilvēku vēlmes, kuri uzstās uz katras saraksta vietas apmeklēšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējo reizi ir aktualizējies jautājums par to, vai tikai Latvijas Bankas (LB) prezidents Ilmārs Rimšēvičs nesaņem pārāk lielu atalgojumu — vairākus tūkstošus Ls mēnesī.

Taču šis jautājums ir skatāms no vairākiem rakursiem, jo neba nu viens Rimšēvičs šajā valstī grib dzīvot labāk par visiem pārējiem. Protams, nevar liegt cilvēkam labi pelnīt, taču šajā gadījumā notiekošais nekādi neiet kopā ar vairākiem citiem aspektiem…

Taču šim stāstam ir arī otra puse… Jau kopš brīža, kad tobrīd vēl Ivara Godmaņa (LPP/LC) valdība uzsāka taupības politiku Latvijā, izskanēja runas par LB vadības neadekvāti lielo atalgojumu, bet tā tās arī pieklusa līdz nesenam brīdim. Interesanti, ka publiskai apspriešanai pēdējās dienās ir izvēlēts tieši viens grēkāzis — Rimšēvičs. Un te būtisks jautājums ir par to, kāpēc kādam ir vēlme pakratīt tieši LB skapī sēdošo skeletu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu ilgām spekulācijām par to, ka Romas pāvests valkā apavus no Itālijas modes nama Prada, oficiālais Vatikāna laikraksts pilnībā noliedzis šādu informāciju, ziņo aģentūra Reuters.

Vatikāns nedz apstiprināja, nedz nenoliedza, ka pāvesta valkātie apavi būtu nākuši no Prada. Tagad Vatikāna oficiālajā laikrakstā Osservatore Romano paskaidrots, ka "Romas pāvests, kopumā ņemot, nevalkā Prada, bet gan Kristu".

Kas ražojis pāvesta valkātās sarkanās kurpes, tā arī netika atklāts.

DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Rietumi ir pie ļoti labas veselības

Didzis Meļķis, DB starptautisko ziņu redaktors,03.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobra beigās apritēs 500 gadi, kopš Vitenbergas universitātes profesors Mārtiņš Luters pēc tā laika modes piesprauda pie universitātes ziņojumu dēļa zīmīti, kuras saturu biznesa avīzes lasītājiem varētu pārfrāzēt šādi: Vatikāna tirgotie vērtspapīri ir blēņas, lai investors uzmanās! Doktoram Luteram tas pat attāli nebija prātā, tomēr šis akadēmiskā disputa pieteikums ne vien ietekmēja turpmāko pasaules vēsturi vispār, bet paradoksālā kārtā arī ielika pamatu konkrēti kapitālismam.

Šī komentāra mērķis ir iedrošināt laikmeta griežos samulsušos, kad līdz ar digitalizāciju un globalizāciju pieredzam sociālekonomisko paradigmu maiņu. Konceptuāli mana vēsts ir – pateicoties reformācijas ieguldījumam, Rietumi ir pat pie ļoti labas veselības, tikai vajag prasties novērtēt šo mūsu dažādo mantojumu.

Šoreiz runāšu par praktisku sociālekonomisko rosību, kuras cieņu Rietumos atjaunoja tieši reformācija. Amata un vispār laicīgā aicinājuma cieņa ir radošas, inovatīvas ekonomikas stūrakmens un arī nepārsitams trumpis Rietumu rokās globalizētās ekonomikas spēlē.

Reformācijas priekšvakarā Romas katolicisms bija melnbaltā duālismā starp laicīgo un garīgo. Mūžīgā, nākamā dzīve bija viss; laicīgā dzīve nebija nekas. Vērtīgāko – pestīšanu un mūžīgo dzīvību ‒ gadsimtu gaitā bija monopolizējis Vatikāns, īsi pirms luteriskās un evaņģēliskās reformācijas sākot tirgot Debesu valstības vērtspapīrus – indulgences jeb grēku atlaides. Luters, godīgi pildot profesora darbu neievērojamā lauku augstskolā un studējot Bībeli tās oriģinālvalodās, bija konstatējis tirgus burbuli – ka Dieva rēķini ar Vatikāna rēķiniem nekādi neiet kopā.

Tehnoloģijas

Pasaules valstu valdības iebilst pret jaunajiem augšējā līmeņa domēniem

Jānis Rancāns,21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules valstu valdības apkopojušas vairāk nekā 250 sūdzības par jaunajiem vispārējiem (ģenēriskajiem) augšējā līmeņa domēniem (Generic top-level domain (gTLD)), kuru pieteikumi iesniegti Interneta vārdu un numuru piešķires korporācijai (Icann).

Piecdesmit valstu izveidotajai Valdību Konsultatīvajai padomei (Gac) neesot patikuši domēni, kas saistīti ar cilvēku tautībām vai ģeogrāfiskām vietām, tostarp, .roma, .islam, .patagonia, .africa un .zulu. Padomei bijušas arī bažas par domēnvārdiem, kas aptvēruši plašas nozares, kā, piemēram, .casino, .charity, .health, .insurance un .search.

Patlaban Gac izdevusi «agrīnos» brīdinājumus, lai dotu iespēju domēnu iesniedzējiem laiku atrisināt padomes bažas vai arī atteikties no domēna reģistrācijas un atgūt 80% no par domēnu samaksātajiem 185 tūkstošiem ASV dolāru.

Aizvadītā gada jūnijā Icann izlēma atcelt ierobežojumus augšējā līmeņa domēniem, tādējādi paverot ceļu kompānijām un organizācijām, kas varēs to domēnos izmantot savus vai savu zīmolu nosaukumus. Icann paredz, ka pirmie jaunie domēnvārdi darbosies jau nākamajā gadā un nozīmīgi mainīs internetu, kādu mēs to pazīstam mūsdienās.