Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTVP) Monitoringa centrs ir izprasījis telekompānijas LNT raidījuma O!Kartes akadēmija ierakstu un nākamās nedēļas sākumā izvērtēs, vai nav pārkāpts reklāmas raidlaika atļautais ilgums, ziņo laikraksts Diena.
«Pārkāpuma konstatēšanas gadījumā 15.aprīlī lēmuma pieņemšanai nodos padomes sēdei, kura vērtēs tā smagumu un lems par iespējamo soda mēru,» norāda NRTVP juriskonsults Andis Šmuksts.
Pagājušās svētdienas vakarā raidījumā O!Kartes akadēmija, raidījuma satura laikā reklamējot izlozi, kurā tiek popularizēta automašīna Ford Fiesta par pusotru minūti pārkāpusi ar likumu noteikto reklāmas raidlaika apjomu, kas ir 12 minūtes vienas stundas laikā.
Pati telekompānija laikrakstam noliedza, ka tas būtu pārkāpums, lai gan informācija par šo izlozi un auto tiek paralēli pārraidīta arī reklāmas raidlaikā.
«Ja automašīnas izloze bijusi sponsoru reklāma, par to, vai bijis pārkāpums, var būt diskusijas. Padome ir saņēmusi raidorganizāciju protestu pret sponsoru reklāmas būtiskiem ierobežojumiem, jo reklāmdevējiem zūd motivācija investēt līdzekļus raidījumu veidošanā,» skaidro A.Šmuksts, dodot mājienu, ka padome gatava «pievērt acis» uz atsevišķiem sponsoru reklāmas pārkāpumiem, lai kvalitatīvu raidījumu trūkuma dēļ neciestu patērētājs.