Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nulles emisiju dēļ strauji palielinājies pieprasījums pēc vieglākām auto detaļām un to ražotājs SMW Group šogad gatavojas kotēt savas akcijas Nasdaq First North biržā, lai veicinātu uzņēmuma paplašināšanās plānus, kas ietver arī jaunas ražotnes atvēršanu Rīgā.

Lai sasniegtu nulles emisiju mērķi transporta nozarē, strauji pieaug pieprasījums ne tikai pēc elektroauto, bet arī to detaļām. 2020. gadā Latvijā bāzētā starptautiskā uzņēmuma SMW Wheels ražoto magnija disku un 3D printētu komponentu pārdošanas apjomi pieauguši par vairāk nekā 50%.

"Neskatoties uz grūtībām, kas saistītas ar pandēmijas izraisītajām problēmām, mums ir lieli plāni turpināt izaugsmi ne tikai 2021. gadā, bet arī pēc tam," saka uzņēmuma SMW Group vadītājs Marks Lisnanskis.

SMW turpina ražošanas procesu pārcelšanu no Krievijas uz Latviju, un tā mātes uzņēmums SMW Group šogad gatavojas kotēt savas akcijas Nasdaq First North biržā, lai veicinātu uzņēmuma paplašināšanās plānus, kas ietver arī jaunas ražotnes atvēršanu Rīgā.

SMW Wheels noslēdzis vairākus jaunus līgumus, tai skaitā, ar "Engler FF" un "Rimac Automobili", kā arī tagad strādā pie jaunu disku izstrādes “General Motors” un nākamo disku piegādes slavenajam sporta elektroauto "Tesla Roadster". Oriģinālos diskus kosmosā ceļojošajam Roadster ražoja SMW, tos izstrādājot sadarbībā ar Tesla Inc., un sērijveida ražošana plānota 2022. gadā.

Oglekļa neitralitātes sasniegšana ir viena no svarīgākajām prioritātēm visas pasaules iedzīvotājiem, un ievērojamu daļu no risinājuma veido vieglās automašīnas. “Vienkāršākais veids, kā palielināt elektrisko transportlīdzekļu uzlādes diapazonu, ir samazināt riteņu svaru par 20% un vairāk. To var panākt tikai ar magniju, jo blīvuma ziņā tas ir par trešdaļu vieglāks nekā alumīnijs,” norāda M.Lisnanskis.

SMW savu darbību ir paplašinājis pasaules kosmosa industrijas virzienā, ražojot komponentus Kanādas uzņēmumam Bombardier Aerospace, Francijas kompānijai Thales un citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru