Šā gada 27.septembrī tika paziņots, kurus zīmolus Latvijas iedzīvotāji ir iemīlējuši visvairāk. Tāpat tika nosaukti arī Latvijas iedzīvotājiem vienaldzīgākie zīmoli.
Vienaldzīgāko zīmolu TOP 10:
1. Ķekava
2. Karūna
3. Valdo
4. Elkor Tehnika
5. Rimi
6. Triāls
7. Balticovo
8. Philips (elektrotehnika)
9. Electrolux
10. Jelgavas maiznieks
Vienaldzāgākie zīmoli Latvijā noteikti pēc starptautiskā pētījuma DDB Brand Capital rezultātiem.
DDB Brand Capital zīmolu attīstīšanas metodika apskata patērētāju attiecību stiprumu ar zīmolu novērtējot gan vēlmi iegādāties, gan viedokli par zīmolu. Patērētāja attiecību aprakstam tiek izmantoti cilvēcisko attiecību dziļumu raksturojoši jēdzieni:
• zīmola mīlētāji – patērētāji, kas noteikti iegādātos konkrēto zīmolu, un tas ir viens no viņu iecienītākajiem zīmoliem;
• zīmola draugi – patērētāji, kas apsvērtu konkrētā zīmola iegādi un to uzskata par pietiekoši labu ;
• zīmola paziņas – patērētāji, kas zina zīmolu, bet to neiegādātos.
"Zīmolus ar daudz draugiem (varbūtējiem pircējiem) varētu dēvēt par vienaldzīgiem zīmoliem, jo šie zīmoli mazāk rada pieķeršanos un mazāk arī atgrūšanos. Jāatzīmē, ka šis novērtējums ir vairāk pozitīvs nekā negatīvs, jo šie zīmoli ir tikuši sarakstā, kurus patērētāji apsvērtu, un tādēļ tiem jau ir nozīmīgs potenciāls iegādei un mīlestībai. Tomēr konkurentiem iespējams šos svārstīgos pievilināt ar cenu aktivitātēm vai jaunu produkta funkcionalitāti vai pakalpojumiem," Db.lv skaidro DDB Stratēģiskais direktors Reins Grants.