Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Motori

Prioritāte nr.1 jaunajam Polo ir motoru daudzveidība. Minhenē, kur norisinājās jaunā modeļa testa braucieni, kopā ar kolēģi no AutoBild Latvija apzināti metāmies pie uzlabotā Polo modeļiem ar mazākajiem un vienlaikus jaunākajiem motoriņiem. Nelielai atkāpei ir jāatgādina, ka turpmāk Polo motortelpai tiks piejaucēti arī 60 un 75 ZS viena litra tilpuma trīscilindru motori no VW Up!, turpretim dīzeļmotoru piedāvājumā turpmāk viss smagums būs jāiznes trīscilindru 1,4 litru tilpuma 75 un 90 ZS agregātiem. Iepazīšanos ar jauno Polo sākam ar mazāko 75 ZS dīzelīti. Šāda izmēra braucamajam – gana žiperīgs un, galvenais, ekonomisks motors. Vienīgi ir jārēķinās ar trīscilindru motoram raksturīgo trokšņainību, kas aritmētiskā progresijā pieaugs, kāpinot motora apgriezienus. Visādi citādi motors ir elastīgs un atsaucīgs. Drošs paliek drošs, apdzīšanas vai pārkārtošanās manevrus vajadzēs savlaicīgi plānot, jo pedāļa iespiešana grīdā nedos zibenīgu atsaucību, lai izpildītu ieplānoto darbību. Dīzeļmotoriņš ir sprinteris salīdzinājumā ar mazāko 60 ZS viena litra benzīnmotoru. Paātrinājums mazākajam benzīnmotoriņam aizņems veselu mūžību, taču, ja stūres vīrs būs nosvērts un pacietīgs, tad uz Vācijas autobāņa Polo ar mazāko dzelzi bezbailīgi ieskriesies līdz 170 km/h lielam ātrumam. Turklāt, sasniedzot motora tehniskajā pasē ierakstīto gandrīz maksimālo ātrumu, tas varētu braukt vēl ātrāk, ja laiks un situācija atļautu. Galarezultātā pats svarīgākais secinājums ir tas, ka Polo pat pie šādiem ātrumiem fantastiski stabili un pārliecinoši turas uz ceļa, bet virsbūves čaula ir nopakota tādā līmenī, lai visus trokšņus atstātu aiz loga. Mazās klases auto tas ir lielisks sasniegums, ar ko nevar palepoties pat dažs labs lielāka izmēra pasažieru auto.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Lai cik mikroskopiska būtu mazo auto tirgus daļa Latvijā, šajā segmentā visiem pa priekšu soļo VW Polo. Joprojām mūsdie­nīgs un moderns dizains, kurš ir papildināts ar pāris svarī­giem otas triepieniem. Izslēdzot no automašīnas vērtēšanas kritērijiem cenu, uzlabotais VW Polo arī bez MQB modulārās platformas šodien ir mazās klases labākais pirkums. Savai klasei – ērts un ergonomisks auto, tomēr ir jāatceras, ka Polo ir mazās klases auto, tādēļ četriem brangiem večiem tajā vietas būs par maz. Vācieši neslēpj, ka Polo mantojis daudz no tā, kas sastopams klasi augstāk stāvošajā Golf. To vidū ir vairākas pasīvās un aktīvās drošības palīgsistēmas, ieskaitot pilsētas bremzēšanas palīgsistēmu un adaptīvo kruīza kontroli. Savukārt skatu uz aizmuguri tagad iespējams uzlabot ar papildaprīkojumā pieejamo atpakaļskata kameru. Multimediju sistēmai aiz 6,5 collu ekrāna apslēptās tehnoloģijas garantēs tos pašus labumus, ko Golf VII informācijas un izklaides «industrija». Daudziem noteikti patiks zibenīga un ērta mobilā tālruņa savienošanu ar transportlīdzekļa multimediju vadības centru vai arī, kad roka tiks pietuvināta ekrānam, tajā parādīsies citas izvēlnes iespējas, paužot gatavību izpildīt nākamo īpašnieka iegribu. Tas viss, protams, ir ļoti jauki, taču diez vai Latvijā ieraudzīsim līdz zobiem nopakotu Polo, kuram pie visiem tehnikas brīnumiem klāt būs uzsūtīti jaunie LED priekšējie lukturi. Viss maksā brangu naudu. Atskaites punktam var pieminēt, ka piecdurvīgais VW Polo bāzes mode­lis ar Trendline pakotni Latvijā maksās, sākot no 13 017 eiro.

Varētu vēlēties

VW Polo ir viens no tiem automobiļiem, kurā acīmredzamu trūkumu nav.

Gaitas īpašības

Vadāmības ziņā uzlabotais VW Polo ir tikpat brauktgribošs un brauktprotošs auto, cik vecais modelis. Pārsteidzoši azartisks auto. Izveicīgs un paklausīgs ikvienai stūres kustībai, ar zibenīgu un precīzu atgriezenisko reakciju. Šajā ziņā izmaiņu ar iepriekšējo Polo nav. Vienīgais, mainot stūres pievada regulējumus, subjektīvi šķiet, ka stūres reakcijas Polo ir kļuvušas asākas un precīzākas nekā līdz šim. Turklāt, lai pārspētu savus tiešos konkurentus, VW Polo papildaprīkojuma sarakstā varēs atrast Sport Select piekari ar elektroniski vadāmiem amortizatoriem, kas atļaus autovadītājiem izvēlēties kādu no diviem braukšanas režīmiem.

Verdikts

VW Polo joprojām ir mazās klases etalons, kura akotā blusu, izņemot augsto iegādes cenu, nav.

Komentāri

Pievienot komentāru