Citas ziņas

Zīmoliem un preču zīmēm trūkst juridiskas aizsardzības

Armanda Vilciņa, 28.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir daudz uzņēmēju, kas nelegāli izmanto svešus zīmolus savas uzņēmējdarbības attīstīšanā, pat neapzinoties, ka tas nav atļauts, norāda SIA Ausma Media radītāja Marta Selecka.

Visi saprot, ka nevar nozagt kartupeļus un tirgot tos kā savējos, bet, ja runa ir par preču zīmēm un tēliem, sabiedrības izpratne mainās, atzīmē M. Selecka, uzsverot, ka arī Ausma Media pēdējos gados saskārusies ar milzīgu skaitu ražotāju, kas mēģina bez atļaujas kopēt uzņēmuma radītos produktus.

Lielāko popularitāti vietējā tirgū iemantojusi Ausma Media radītā rotaļlieta Lapsa, kas redzama arī populārajā bērnu seriālā Tutas lietas. Lai gan esam reģistrējuši Lapsu kā dizaina paraugu Latvijas Republikas Patentu valdē, faktiski mēs neesam aizsargāti, jo reāli sodīt kādu uzņēmēju, kas izmanto mūsu tēla atveidu savos izstrādājumos, ir ļoti sarežģīti, skaidro M. Selecka.

Ausma Media Latvijas tirgū šobrīd darbojas jau četrus gadus – kā jums šajā laikā veicies?

Ar prieku varu teikt, ka mums gājis ļoti labi – no neliela biznesa projekta esam izauguši par stabilu uzņēmumu, kura apgrozījums pamazām tuvojas vienam miljonam eiro. 2018. gadā, kad es radīju savu uzņēmumu un iestājos Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras biznesa inkubatorā, mans apgrozījums bija nulle. Pēc pirmā gada tas veidoja apmēram 40 tūkstošus eiro, bet pērn Ausma Media apgrozījums sasniedza aptuveni 700 tūkstošus eiro. Jāteic, ka skaidrs redzējums par savu biznesu radās laikā, kad man piedzima jaunākais dēls.

Kā jau daudzas māmiņas, arī es ieraudzīju dzīvi no cita skatupunkta un sapratu, ka vēlos veidot kaut ko savu. Tā kā man bija pieredze televīzijā, nolēmu, ka varētu raudzīties šajā virzienā, jo līdz ar bērna ienākšanu ģimenē secināju, ka Latvijā trūkst kvalitatīva vietējā satura, kas būtu piemērots mazuļiem. To apliecināja arī mans pētījums doktora darba ietvaros – visi televīzijas reitingi parasti iekļauj informāciju par skatītājiem no 4 līdz 80 gadu vecumam, bet kas notiek līdz 4 gadiem? Redzēju, ka māmiņas man apkārt telefonus un planšetes piešķir arvien jaunākiem bērniem, taču vietējā satura, ar ko bērnus iepazīstināt, tolaik nebija. Tā kā man bija dēls šajā vecumā, nolēmu, ka radīšu raidījumu viņam.

Man nebija pieredzes bērnu satura veidošanā, bet šis projekts izvērtās neticami veiksmīgs. Arī šobrīd turpinām straujiem soļiem doties uz priekšu un plānojam veidot lokalizētu saturu mazākajiem skatītājiem Igaunijā, Zviedrijā, Portugālē, Nigērijā, Turcijā un citās valstīs.

Kāpēc pieņēmāt lēmumu doties ārpus Latvijas?

Arī citās valstīs, līdzīgi kā Latvijā, trūkst satura, kas būtu piemērots bērniem līdz 4 gadu vecumam, tāpēc saredzam šo kā iespēju attīstīties. Šobrīd koncentrējamies uz Igaunijas tirgu – jau esam pabeiguši Tutas lietu 1. sezonu igauņu valodā, kas šajā pavasarī tiks rādītas gan Igaunijas nacionālajā televīzijā, gan kanālā TV3. Esam radījuši saturu arī portugāļu un zviedru valodā, kā arī nofilmējuši iepazīšanās klipiņus, ko piedāvāsim citu valstu televīzijām.

Visu rakstu lasiet 22.marta žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Tērvete food” komanda 2022. gadā ir rūpīgi strādājusi pie zīmola “Druvas saldējums” attīstības un vairāku jaunu produktu līniju izveides.

Gada nogalē uzņēmums saņēmis sertifikāciju bioloģisku saldējumu ražošanai un ievieš tirgū pirmos bioloģiskos saldējumus bērniem sadarbībā ar Latvijā plaši zināmo un iemīļoto bērnu seriālu “Tutas lietas”.

Ņemot vērā tendenci iegādāties ne tikai gardus, bet arī pēc iespējas dabīgus un tīrus produktus, kā arī, domājot par ietekmi uz vidi, “Druvas saldējums” produktu klāsts papildināts ar diviem bioloģiskiem produktiem, piedāvājot klasisko vaniļas un šokolādes saldējumu.

“Bioloģiskā saldējuma tirgus pēdējo desmit gadu laikā pasaulē ir strauji pieaudzis, tāpēc, domājot par saldējumu pašiem mazākajiem, pieņēmām lēmumu radīt tieši bioloģiskās izcelsmes produktus, lai nodrošinātu dabiskāko pieeju,” stāsta SIA “Tērvete food” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru