Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) lēmums iegādāties Bombardier 20 c-series lidmašīnas saistīts ar vairākiem nopietniem riskiem, turklāt tas parāda, ka airBaltic paliek reģionāla aviokompānija bez tālākas izaugsmes vēlmēm, sacīja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Portālam Nozare.lv viņš norādīja, šis lēmums vērtējams kā drosmīgs, jo izvēlētas lidmašīnas, kas nav ražošanā un nav izmantotas lidojumos. Lēmums šādā aspektā varot būt saistīts ar vairākiem riskiem - šādas lidmašīnas nav izmēģinātas, nav arī zināms, vai tām būs nepieciešamie ekonomiskie efekti, piemēram, degvielas patēriņa samazinājums, un vai šie ekonomiskie efekti atbildīs tam, kā tas tiek reklamēts.

Pirmie lidojumi gaidāmi tikai šī gada beigās.

Otrs risks saistīts ar piegādes laikiem, jo starptautiskajā presē jau parādījusies informācija, ka lidmašīnu sagatavošanas grafikā ir nobīdes, sacīja T. Linkaits.

Viņaprāt, šī konkrētā modeļa izvēle nozīmējot, ka airBaltic atsakās no čarterlidojumiem, jo šīs lidmašīnas izmērs nav piemērots tāliem lidojumiem un čarterlidojumiem.

«airBaltic pilnīgi noteikti paliek kā reģionāla aviokompānija bez tālākas izaugsmes vēlmēm,» sacīja T. Linkaits.

Tas arī nozīmējot, ka vēl divus, trīs gadus airBaltic strādās ar esošo floti. Līdz ar to iespējamais risks strādāt ar zaudējumiem saglabājas, un tam nav risinājumu.

T. Linkaits uzskata, ka priekšroka dota Bombardier, nevis Airbus vai Boeing, jo uzņēmumu atbalsta valdība, kura stimulē lidmašīnu ražošanu Kanādā, līdz ar to tradicionāli piedāvā izdevīgu finanšu paketi.

Kā ziņots, airBaltic izvēlējusies jaunās lidmašīnas iegādāties no Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier, šodien preses konference Farnboro lidostā Lielbritānijā paziņoja airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Ražotāja cena par 20 c-series lidmašīnām ir 1,57 miljardi ASV dolāru (863,5 miljoni latu). airBaltic valdes loceklis Vitolds Jakovļevs portālam Nozare.lv atzina, ka darījuma summa būs mazāka. «Darījums būs konfidenciāls,» piebilda Jakovļevs.

Bombardier c-series lidmašīnās paredzēts līdz pat 149 sēdvietām. Bombardier norādīja, ka šīs sērijas lidmašīnas ļauj ietaupīt līdz pat 20% degvielas.

airBaltic apkalpo vairāk nekā 60 galamērķus no savas mītnes bāzes Rīgā, Latvijā. No katra šī galamērķa airBaltic piedāvā savienojumus caur Ziemeļu tranzītmezglu Rīgā uz savu tīklu, kas aptver Eiropu, Skandināviju, Krieviju, NVS un Tuvos austrumus.

airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. airBaltic flotē ir 34 lidmašīnas - sešas Boeing 737-500, astoņas Boeing 737-300, divas Boeing 757-200, desmit Fokker 50 un astoņas Bombardier Q400Next Gen.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra