Dienas Bizness

  • 27 pirmdiena,
    februāris

    Līvija, Līva, Andra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8450

    USD: 1.0609

Ražošana

Vāc parakstus pret Rēzeknes autoostas nodošanu privātam apsaimniekotājam  1

A/s Rēzeknes autobusu parks sākusi vākt novada iedzīvotāju parakstus, protestējot pret autoostas nodošanu privātam nekustamo īpašumu apsaimniekotājam.

Šādā veidā uzņēmums mēģina pievērst sabiedrības uzmanību problēmai un aicina Rēzeknes domi apzināties varbūtējās sekas nākotnē. Pirmajā dienā savākti jau vairāk nekā 300 Rēzeknes novada iedzīvotāju paraksti. Iedzīvotāju parakstus plānots iesniegt Rēzeknes domei un arī Satiksmes ministrijai.

«Mūs kā lielāko reģionālo vietējo pasažieru pārvadātāju Rēzeknē uztrauc, ka autoostas operatora funkcijas Rēzeknes dome plāno uzticēt nekustamo īpašumu attīstītājam, kas nav no nozares un tādējādi nesaprot sarežģīto nozares situāciju, un arī neslēpj, ka nākotnē varētu palielināt autoostas sniegto pakalpojumu izcenojumus. Līdz ar to jebkuru apstākļu pasliktināšanās pasažieru pārvadātājiem, ņemot vērā jau tā bēdīgo situāciju valsts dotāciju jomā, viennozīmīgi atstās negatīvu ietekmi uz pasažieru pārvadājumiem novadā kopumā un apdraudēs reisus. Tāpēc ceram, ka Rēzeknes dome ieklausīsies pasažieru pārvadātāju viedoklī un ņems vērā Rēzeknes novada iedzīvotāju intereses,» skaidro a/s Rēzeknes Autobusu parks valdes priekšsēdētāja Svetlana Smule. Saskaņā ar likumdošanu autoostas operatoram ir tiesības brīvi noteikt pakalpojuma tarifu, iekļaujot jau tajā ar autoostu uzturēšanu saistītās izmaksas. Tas nozīmē, ka pēc tam, kad ar Marno J saistītajam uzņēmumam SIA Rēzeknes autoosta būs izsniegta operatora licence, Rēzeknes domei un valstij nebūs instrumentu, kā ierobežot autoostas operatora pakalpojumu cenrādi, norāda S.Smule. Līdz šā gada vidum Rēzeknes autoostas pakalpojumu izmaksas bija zem vidējām Latvijā.

Reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātāji kā vienu no situācijas risinājumiem piedāvā Rēzeknes domei noteikt alternatīvu maršruta galapunkta vietu, kas nozīmētu, ka pārvadātāji varētu izvēlēties, vai izmantot autoostas operatora pakalpojumus. Tas savukārt nozīmētu konkurences apstākļus, un pilsētas autoostas operators būtu spiests piedāvāt pēc iespējas zemāku pakalpojumu tarifu.

Jau divus ar pusi mēnešus Rēzeknes pilsētā faktiski nav autoostas, jo šādus pakalpojumus drīkst nodrošināt tikai uzņēmums, kuram ir izsniegta licence. Rēzeknē ir izveidojusies absurda situācija – Rēzeknes dome autoostas funkcijas ir uzticējusi uzņēmumam, kam nemaz nav licences, teikts pārvadātāja izplatītajā paziņojumā.

Db.lv rakstīja, ka Rēzeknes autoostas operatora maiņa var novest pie iebraukšanas maksas palielināšanas, kas nozīmēs valsts izdevumu pieaugumu dotāciju veidā vai arī biļešu cenu celšanos, brīdina pasažieru pārvadājumu uzņēmumu pārstāvji. No vienas puses, Satiksmes ministrijā (SM) uzsver, ka spiedīgajos budžeta apstākļos par dotāciju palielināšanu nevar būt ne runas. No otras puses, gan valsts, gan pašvaldības pārstāvji atzīst, ka autoostu operatoriem ir iespējas pašreizēja normatīvo aktu ietvaros celt cenas par pārvadātājiem sniegtajiem pakalpojumiem.

Saistītie raksti

Reklāma