Rīgas pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme izveidojis savu norēķinu sistēmu, kas tieši konkurē ar pašvaldības uzņēmuma līdzšinējo partneri Mobilly, savukārt tā meitas uzņēmums Rīgas Karte mēģina pārvilināt Mobilly klientus. Rīgas satiskmes pārstāvji atzīst, ka uzņēmums attīstījis savu norēķinu sistēmu, tomēr no Mobilly pakalpojumiem neatteikšoties.

[Ziņa papildināta ar Rīgas satiksmes un Rīgas kartes komentāru]

Pašvaldībai piederošā SIA Rīgas satiksme meitas kompānija Rīgas karte esot izsūtījusi norēķinu sistēmas Mobilly klientiem paziņojumu, kurā minēts, ka Rīgas satiksme pārtrauks sadarbību ar Mobilly, kā arī informēja, ka ir izstrādājusi savu norēķinu sistēmu, Db.lv apstirprināja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Lai arī V. Zaķis pauda, ka sadarbība ar Mobilly turpināsies Rīgas kartes valdes loceklis Aleksandrs Brandavs Db.lv atzina - informatīvajā vēstulē klientiem tika pausts, ka vasarā šī sadarbība tiks pārtraukta. Viņš uzskata, ka pa šo laiku klientiem būs iespēja pāriet no Mobilly sistēmas uz Rīgas satiksmes norēķinu sistēmu.

Paziņojuma izsūtītājs Mobilly klientus arī aicināja pievienoties Rīgas satiksmes jaunajai norēķinu sistēmai, pauda  Mobilly uzņēmuma SIA CityCredit vadītājs Kārlis Andersons. Tajā pašā laikā Rīgas satiksme pašam Mobilly nav sniedzis oficiālu informāciju par šo lēmumu un pauž pārsteigumu par pašvaldības uzņēmuma lēmumu.

«Vēl nesenā tikšanās reizē ar Mobilly akcionāru Normundu Bergu arī Rīgas Domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, apliecināja gatavību turpināt veiksmīgo sadarbību un pauda apmierinātību ar Mobilly kvalitāti,» stāsta K. Andersons. Vienisprātis nav Rīgas kartes valdes loceklis, kurš norāda, ka daudzi klienti sūdzējušies par Mobilly kvalitāti. Viņš pieļauj, ka līdz šim Mobilly esot bijis monopolists, tādēļ arī kvalitāte klibojusi.

A. Brandavs norāda - visiem klientiem, kas līdz šim sadarbojušies ar Mobilly, vajadzētu pāriet uz Rīgas satiksmes sistēmu. «Peļņu, ko līdz šim guva Mobilly, tagad varētu gūt pati Rīgas satiksme. Uzskatām, ka tas ir labāk pašvaldības uzņēmumiem un līdz ar to - arī nodokļu maksātājiem,» tā A. Brandavs.

Rīgas satiskmes pārstāvis Viktors Zaķis Db.lv skaidroja - 2009. gadā Rīgā norēķiniem sabiedriskajā transportā tika ieviesta elektroniskā norēķinu sistēma, kura pēc četru gadu darbības nodrošina arī elektroniskās atslēgas funkcijas skolēnu ieejai atsevišķās Rīgas skolās, Skolēna e-kartes darbību, maznodrošināto norēķinus par bezmaksas pusdienām, elektroniskā maciņa funkcijas norēķiniem par Rīgas autostāvvietām, bet no 2014. gada 1. janvāra arī Rīdzinieka kartes darbību.

«Attīstot tālāk elektronisko norēķinu sistēmu, Rīgas satiksme uz tās bāzes ir izveidojusi jaunu sistēmu norēķiniem par autostāvvietu izmantošanu Rīgā ar SMS un interneta starpniecību. Norēķināšanās kārtība par autostāvvietām esošajiem klientiem nemainīsies, jo sadarbība ar Mobilly turpinās,» pauda Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis. 

Viņš norādīja, ka Rīgas satiksme jaunā sistēma ir uzņēmumam ir ekonomiski izdevīgāka, taču sadarbība ar Mobilly turpināsies un klienti varēs izvēlēties, kuru pakalpojuma veidu izmantot. 

Viņš atzina, ka Rīgas satiksmes piedāvājums būs tiešs konkurents Mobilly sistēmai, jo abi pakalpojumi ir teju identiski. Taču Rīgas satiksmes pašu sistēma ir augsusi, līdz attīstījusies arī līdz norēķinu pakalpojumam ar, piemēram, īsziņas pakalpojumam. Rīgas satiksmes sistēmas atšķirība ir tā, ka tā ir būvēta uz jau esošās uzņēmumā izmantotās sistēmas bāzes. 

Norēķinu sistēmu Mobilly pašlaik var izmantot SIA Rīgas Satiksme stāvvietās, kā arī EuroPark Latvia, Liepājas, Daugavpils un Carnikavas autostāvvietās. Izmantojot šo rīku, iespējams apmaksāt taksometru, nopirkt vilciena biļetes un citus pakalpojumus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra