Nodokļi

Alus tirgus piedzīvo lejupslīdi

Laura Mazbērziņa, 29.05.2018

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar akcīzes nodokļa pieaugumu martā par 51% un ieviestajiem PET iepakojuma ierobežojumiem, strauji samazinājies Latvijā saražotā un patērētā alus daudzums, liecina jaunākie alus nozares un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati.

VID dati rāda, ka Latvijas alus tirgus kritums martā sasniedzis 15% un tā ražošanas apjomi samazinājušies par 35%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. Nozares apkopotā informācija arī liecina, ka līdzīgas tendences saglabājušās aprīlī, kad alus tirgus samazinājās par 12%.

«Kritums alus tirgū bija sagaidāms, jo alus tirgus pēdējos gados Latvijā stagnē un turas virs ūdens, pateicoties pierobežas tirdzniecībai ar Igauniju, kas veido aptuveni 10% no visa Latvijas alus tirgus. Šī situācija spilgi apliecina, cik svarīga ir pārdomāta un konkurētspējīga nodokļu politika, lai kāda no tautsaimniecības nozarēm spētu veiksmīgi pastāvēt,» komentē Ināra Šure, Latvijas Alus darītāju asociācijas vadītāja.

Dati arī rāda, ka attiecīgi par 10% martā un 15% aprīlī samazinājušies alus tirdzniecības apjomi PET iepakojumā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika posmu. To ietekmēja lēmums no 1. marta ierobežot alus tirdzniecību šajā iepakojuma veidā, un sagaidāms, ka šis kritums turpināsies vēl pāris mēnešus.

«Alus tirdzniecībai ir izteikti sezonāls rakstus, jo, iestājoties siltākam laika periodam un palielinoties ārvalstu tūristu skaitam, alus pārdošanas apjomi būtiski pieaug. Faktiski alus ražotāji vasarā nopelna sev iztiku izdzīvošanai ziemas mēnešos, jo vasarā alus pārdošanas apjomi var būt līdz pat divām reizēm lielāki,» skaidro I.Šure.

Pēc akcīzes nodokļa pieauguma alus cena vidēji pieauga par 6-10%. Cenas kāpums atkarīgs gan no alus šķirnēm, gan arī katra uzņēmuma izvēlētās cenu politikas.

Komentāri

Pievienot komentāru