Kā top? Gaišais alus Bauskā

2018. gada 17. augusts plkst. 8:45
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «Bauskas alus», lai vērotu, kā tiek ražots gaišais alus.

Kā liecina uzņēmuma pārdošanas apjomi, šogad par vairāk nekā 10% pieaudzis pieprasījums pēc SIA «Bauskas alus». Tāpat alus ražotājs turpina attīstīties eksporta virzienā un alus ieinteresējis arī itāļus.

«Ja runājam par alu, tad es domāju, ka esam piesaistījuši «premium» klasi jeb alus baudītājus, piedāvājot pavisam jaunu alus šķirni – Latvijas 100. Pie šī produkta mēs strādājām gandrīz gadu, ar dažādām izejvielām, lai atrastu īpašo garšu,» stāsta SIA «Bauskas alus» komercdirektore Daiga Solzemniece.

Alus sezona sākas aprīlī, bet pieprasījums sāk nedaudz kristies jau jūlijā un augustā. «Vasarā ir bijis tā, ka šodien saražo un tajā pašā dienā arī nogādā klientam. Jūnijs bija tāds, ka izlīdām caur adatas aci, bet spējām nodrošināt nepieciešamo pieprasījumu,» stāsta uzņēmuma komercdirektore. Ziemā apgrozījums ir mazāks. «Tā ir runga ar diviem galiem – varētu vairāk eksportēt, bet tajā pašā laikā tām valstīm, uz kurām eksportējam, alus ir nepieciešams vasarā. Jūnijā bija rekordlieli pārdošanas rezultāti un mēs nekad tik daudz nebijām pārdevuši. Ja būtu lielāks eksporta pieprasījums, tad mēs nespētu nodrošināt. Ir jādomā par inovatīvu produktu, kam būtu pieprasījums arī ziemā,» teic D.Solzemniece.

Uzņēmuma produktu eksports no kopējā apjoma veido aptuveni 5%. Ierasti eksportēts uz Igauniju, Īriju, Angliju un Nīderlandi. Pagaidām alus etiķetes marķējums ir angļu valodā, taču, ja būs pieprasījums no konkrētām valstīm, tad tas tiks mainīts. Jau divus gadus notiek sarunas par eksporta iespējām uz Itāliju un jau šobrīd «Bauskas alus» uz dienvidiem nogādājis otro pasūtījumu un gaida līgumu parakstīšanu. Kā pastāsta D. Solzemniece, tad itāļiem ļoti iepatikusies alus «Savējais» etiķete, kura atšķiras no uzņēmuma kopējā dizaina. Interese bijusi arī no Ķīnas un Amerikas, taču lai nogādātu produktus klientam, ir nepieciešams garāks termiņš. Pēc «Bauskas alus» pārstāvju domām, nav iespējams savienot alus garšu ar termiņu.

«Mēs esam tie, kas paliek pie klasiskām vērtībām. Citiem ražotājiem alus realizācijas termiņš ir astoņi, deviņi mēneši un pat gads, bet mums - tikai trīs mēneši. Iespējams, tas liedz mums straujāk attīstīties, bet citādi mēs nespētu piedāvāt to garšu un kvalitāti. Visi produkti ir dabīgi,» izrādot ražotni, uzsver D. Solzemniece.

Pirms trīs gadiem uzņēmums veica rebrendingu un pārgāja uz vienotu produktu stilu. Rebrendingā jāiegulda lieli līdzekļi, taču uzņēmums uz to lēnām tiecās. «Mēs esam lojāli vietai, kurā mēs dzīvojam un lepojamies ar to,» paskaidro D.Solzemniece.

Bauskas alus cenu veido produkta ražošanas procesa specifika. Alus ir jābrūvē vismaz mēnesi. «Bauskas alus» ražošanas process ir dārgs un garš, stāsta uzņēmuma pārstāve.

Pēc viņas domām, «Bauskas alum» konkurentu nav, bet ir draugi, no kuriem uzņēmums mācās. «Mūsu draugi ir tas stimuls, kas mums liek kustēties uz priekšu un neapstāties. Es neuzskatu, ka mums ir konkurenti, bet viņi ir mūsu virzītājspēks,» saka D.Solzemniece.

«Bauskas alus» populārākie produkti ir gaišais alus, tumšais, Senču, Meistara, Latvijas simts un Savējais. «Šogad palielinājās akcīzes likme, par ko mēs bijām nedaudz uztraukušies. Domājām, cik pirktspējīgs būs patērētājs, bet laikapstākļi dzēsa visas šaubas. Mūsu alu pērk alus baudītāji, jo mūsu produkcija nav no tām lētākajām. Konkurenti mums neļauj atslābt un liek visu laiku darboties, būt interesantiem un citādākiem,» paskaidro uzņēmuma komercdirektore.


Dalies ar šo rakstu