Amazon papurinās arī bankas 

Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā un to kontu veidošanā

Jānis Šķupelis, 07.3.2018

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Dažkārt šķiet, ka nākotnē, lai daudzmaz pilnvērtīgi varētu dzīvot, galu galā var būt nepieciešamas vien dažas kompānijas, kuras gan ražo, gan izplata, gan pārod, gan citādā veidā apkalpo. Šajā ziņā sevišķi uzskatāmi jaunas biznesa iespējas dažādos tautsaimniecības sektoros meklē pasaules tehnoloģiju grandi.

Pēdējo dienu laikā parādījušās baumas, ka Amazon.com domā par plāniem saviem klientiem piedāvāt kaut ko ļoti līdzīgu banku kontiem.

Katrā ziņā Amazon mierā nestāv, un pašlaik ir spekulācijas, ka arī tradicionālajam banku mazumtirdzniecības/privātpersonu apkalpošanas biznesam būs grūti konkurēt ar tehnoloģiju uzņēmumu piedāvājumiem. Eksperti skaidro, ka šādu Amazon kontu esamība, ar kuru palīdzību klienti gan varēs tikt pie skaidras naudas, gan norēķināties par precēm un pakalpojumiem, palīdzētu kompānijai mazināt izmaksas. Proti, potenciāli Amazon kādā brīdī var izslēgt starpniekus (bankas), kas saistīti, piemēram, ar klientu maksājumu apstrādi.

Šādas spekulācijas sākušās pēc tam, kad par šādiem Amazon plāniem informējusi kāda persona, kura nevēlējās atklāt savu vārdu. Šī persona piebildusi, ka šādi «Amazon bankas» konti galvenokārt tieksies uz tā saucamās Millennials paaudzes patērētāju siržu iekarošanu. Nesen veiktās ASV studentu kredītu uzņēmuma LendEDU aptaujas rezultāti liecina, ka 40% ASV jauniešu savu finanšu pārvaldīšanā uzticētos Amazon tikpat lielā mērā kā tradicionālajām bankām. Šādi konti arī Amazon.com sniedz pieeju vēl lielākai informācijai par savu klientu tēriņiem (būtībā par to kontu stāvokli), kas uzņēmumam var ļaut gūt lielāku labumu no mērķētām reklāmām.

Visu rakstu Amazon papurinās arī bankas lasiet 7. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Zināmu Amazon efektu var just arī akciju tirgū...

ASV interneta tirdzniecības gigants «Amazon» ceturtdien paziņoja par plāniem Francijā radīt 2000...

Projekts sastāv no trim milzīgām savstarpēji savienotām stikla un tērauda bumbām.

Amazon.com vadītājs Džefs Bezoss pārdevis uzņēmuma akcijas 1,1 miljarda ASV dolāru vērtībā,...

Turpinot izaugsmi Francijā, šonedēļ netālu no Amjēnas atklāts valstī piektais ASV interneta...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

No šīs sadaļas

Milzīgais informācijas apjoms ir radījis situāciju, kad viss lietotājam interesējošais saturs...

Sociālais tīkls «Twitter» trešdien paziņoja, ka aktīvi sāks vērsties pret automātiskajiem kontiem...

Tiesa brīdināja «Facebook», ka tam draud naudas sods 250 000 eiro dienā.

EK nevar noteikt sankcijas, jo bloka 28 dalībvalstis ir atsevišķi atbildīgas par patērētāju aizsardzības noteikumu ievērošanu.

Lai kaut kas izdotos, ir jāsapņo. Es nekad mūžā nevarēju iedomāties, ka varētu trenēt cilvēkus visā pasaulē.

Sociālie tīkli pie lietotāja reģistrācijas ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus.

Sociālie mediji ir radījuši jaunu tendenci, ietekmējot jaunākās paaudzes vēlamā patēriņa modeli.

Daru.lv ir interneta vietne, kur satiekas pašnodarbināti meistari vai individuālie uzņēmēji un viņu klienti.

Pircējiem tiešsaistē būs plašākas iespējas iegādāties preces vai rezervēt viesnīcas ārzemēs.

Nākotnē arvien ierastāka lieta būs maksāt par saturu internetā.