Jaunākais izdevums

«Emocionāli mums būtu ļoti patīkami izvietot kādu ražošanu Baltijā.» To, atbildot uz laikraksta Dienas bizness jautājumu, vai apsvērtu domu daļu no Saab ražotnes pārcelt, piemēram, uz Latviju, Baltijas valstīm, sacījis Krievijas izcelsmes miljardieris Vladimirs Antonovs.

Vienlaikus Antonovs norādījis: «Ļoti, ļoti agri par to runāt. Saab rūpnīcas jauda ir 200 tūkstoši auto gadā. Tas ir ļoti maz, salīdzinot ar pasaules līmeni. Tomēr arī pārdot 200 tūkstošus auto ir uzdevums. Saskaņā ar pēdējām ziņām, Ķīnā būs kopuzņēmums, kas nozīmē, ka Ķīna pati ražos. Ja Saab saprot, ka, neskaitot Ķīnu, jāpārdod vairāk nekā 200 tūkstoši, tad jādomā par auto salikšanu citur. Pagaidām viņiem jādomā ne par to, vēl ir jāpalaiž ražošana.»

«125 tūkstošu auto līmenī Saab ir pelnošs, bet tālāk jāskatās nevis kontekstā, cik grib uzbūvēt un pārdot, bet ar ko un kā. Emocionāli mums būtu ļoti patīkami izvietot kādu ražošanu Baltijā, turklāt ir iespējas, ir dažas brīvās ekonomiskās zonas, piemēram, Liepājā, Rīgā, esam gatavi par šo jautājumu nopietni runāt, diskutēt. Pagaidām nav tēmas, vispirms jāiegūst kontrole kompānijā, jābūt pieejai, kuras nav. Iekšēji mums bija savs attīstības modelis, bet paldies politiķiem, EIB funkcionāriem, jo tagad tā ir viņu atbildība, arī tie 15 tūkstoši cilvēku, kas iesaistīti procesā,» viņš skaidrojis.

Vaicāts, vai viņam ir plāns, kā Saab nostādīt uz kājām, Antonovs atbildējis: «Kompānija ātri nostātos uz kājām. Nosaukšu ciparus: Jaguar Land Rover, kas pirms trīs gadiem «gulēja uz lāpstiņām», nopirka indieši un 2010. gadā kompānijai bija 9 miljardus eiro ieņēmumi, miljards eiro tīrā peļņa, saražoti 100 tūkstoši auto. Tā lūk...»

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu Saab iegādi no General Motors

BNS, 02.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs Saab tika pārpirkts no ASV koncerna General Motors (GM), vēstī portāls carsuk.net, atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu Dagens Industri.

Saab ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija Spyker (tagad Swedish Automobile) par Saab iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no Latvijas Krājbankas izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna Saab pārņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab plāno aizstāt EIB aizdevumu, paverot ceļu Antonovam

Lelde Petrāne, 26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab Automobile plāno aizstāt 2,2 miljardu kronu aizdevumu no Eiropas Investīciju bankas (EIB), ļaujot Krievijas uzņēmējam Vladimiram Antonovam kļūt par līdzīpašnieku, atsaucoties uz Dagens Nyheter vēstīto, ziņo thelocal.se.

«Kad jaunais aizdevums būs gatavs, Antonovs ir gatavs ienākt un iegūt 29,5 procentus akciju,» sacījis Antonova pārstāvis Larss Karlstroms.

EIB ir šķērslis Krievijas uzņēmēja plānā kļūt par Saab īpašnieku, bet, atmaksājot investīciju bankai aizdevumu, Saab no šī ierobežojuma atbrīvotos.

Kā stāstījis Karlstroms, Saab plāns ir izmantot savus meitas uzņēmumus kā nodrošinājumu jaunajam aizdevumam.

«Saab rezerves daļu un piederumu kompānija Saab Parts viena pati ir 3,5 līdz 4 miljardus kronu vērta. Uz ielām ir miljons Saab automašīnu, kurām nākamajos 20 gados būs nepieciešamas rezerves daļas,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab trešdien paziņojis darbiniekiem, ka viņiem nav nepieciešams atgriezties darbā, jo finansējuma meklējumi joprojām turpinās. Nauda ļautu atkal iedarbināt ražošanas līnijas, kas apturētas jau vairāk nekā trīs nedēļas, vēsta thelocal.se.

Darbiniekiem sniegta jaunākā informācija par situāciju un norādīts turpināt palikt mājās, jo «ražošanas līniju nevar normāli darbināt», sacījusi autoražotāja pārstāve Gunilla Gustavs, skaidrojot, ka trešdienas darbinieku sanāksme tika plānota kopš pagājušās nedēļas.

Tikmēr Zviedrijas premjerministrs Frēdriks Reinfelds un uzņēmējdarbības ministre Moda Olofsone abi atkārtoti trešdien apliecinājuši, ka Zviedrija kā valsts neplāno iesaistīties un glābt Saab, ja tas nespēs nodrošināt finansējumu, lai «noturētos virs ūdens».

«Mēs esam darījuši, cik varējām,» teikusi Olofsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miljardieris Antonovs glābs Saab

Lelde Petrāne, 29.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors un Zviedrijas valdība ceturtdien panāca vienošanos ar Saab mātes kompāniju, kas paver ceļu finanšu darījumam ar Krievijas biznesmeni Vladimiru Antonovu, ziņo nytimes.com.

Vienošanās likvidē strupceļu, kas kopš aprīļa sākuma radījis šaubas par Saab nākotni. Autoražotājs apturēja ražošanu rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijā, jo nespēja norēķināties ar piegādātājiem.

Spyker Cars, Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs, kas iegādājās Saab no GM 2010.gadā, cīnās, lai atgrieztu kompāniju uz stabiliem pamatiem. Tas mēģināja iegūt naudu, pārdodot Saab nekustamā īpašuma aktīvus Krievijas biznesmenim Antonovam, lai pēc tam tos nomātu. Taču darījumu aizkavēja Eiropas Investīciju bankas, GM un Zviedrijas valdības izvirzītie nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pateicoties lielam pasūtījumam no Ķīnas, Saab varēs samaksāt darbinieku algas

Gunta Kursiša, 27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru automašīnu ražotājs Saab paziņojis par liela pasūtījuma saņemšanu no kādas Ķīnas kompānijas. Šis pasūtījums nodrošinās to, ka Saab izmaksās saviem darbiniekiem algas līdz mēneša beigām, vēsta BBC.

Vēl pagājušajā nedēļā kompānija paziņoja, ka tai nepietiek līdzekļu, lai veiktu maksājumus. Tagad kompānija atklājusi, ka ir saņēmusi priekšapmaksu 13 miljonu eiro apmērā par 582 Saab transportlīdzekļu no kāda Ķīnas pasūtītāja. Priekšapmaksa būs pietiekama, lai automašīnu ražotājs spētu izmaksāt darbiniekiem algas un veikt dažus maksājumus piegādātājiem. Saab šobrīd neatklāj Ķīnas pasūtītāja vārdu.

Ražošanu atjaunot Saab tomēr vēl nav spējīgs.

Jau agrāk šomēnes Spyker paziņojis, ka ir slēdzis darījumu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem, kas gatavi Saab investēt 245 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija varētu būt palīdzējusi mazināt naudas grūtībās nonākušā Saab finansiālās problēmas, bet autoražotāja nedienas ir tālu no beigām, jo tam tikai gadu pēc izglābšanas no bankrota draud likviditātes krīze, vēsta thelocal.se.

«Valdība ir devusi Saab zaļo gaismu aizņemties naudu ikdienas operācijām,» piektdien reportieriem pavēstīja Zviedrijas Uzņēmējdarbības un enerģētikas ministre Mauda Olofsone (Maud Olofsson).

Taču nozares eksperti esot skeptiski par to, vai šis solis būs pietiekams, lai glābtu ikonisko autoražotāju, kas no aizmirstības jau tika izglābts 2010.gada janvārī, kad Nīderlandes uzņēmums Spyker pēdējā brīdī iegādājās to no General Motors.

«Tas nav risinājums. Tā ir tikai ļoti īsa termiņa lieta. Tas ir tāpat kā nodrošināt kādam dzīvību vēl vienu dienu,» teicis Larss Holmkvists (Lars Holmqvist), Briselē bāzētās Automobiļu piegādātāju Eiropas asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv, 19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs ir pieteicies, lai kļūtu par akcionāru Spyker piederošajā automašīnu ražotājā Saab Automobile. Šāds solis varētu uzlabot transportlīdzekļu ražotāja finansiālo stāvokli, ziņo automotiveworld.com.

«Zviedrija ir ļoti atvērta sabiedrība, un, lai izvairītos no baumām :) : jā, mēs oficiāli iesniedzām veidlapas NDO (Zviedrijas Valsts parāda birojs) kontroles maiņas apstiprināšanai,» Antonovs rakstījis Twitter.

Zviedrijas parāda birojs apstiprinājis, ka ir iesniegts šāds pieteikums no Antonova. Valdībai ir jāapstiprina jebkuras izmaiņas īpašumtiesību struktūrā, jo tā ir nodrošinājusi garantiju 400 miljonu eiro aizdevumam no Eiropas Investīciju bankas (EIB).

Antonovs bija spiests pārdot savu daļu Spyker, kas bija gandrīz 30%. Tas bija kā nosacījums Saab iegādei no General Motors, jo ASV un Zviedrijā pastāvēja bažas par viņa iespējamiem sakariem ar organizēto noziedzību, kurus pats Antonovs ir noliedzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki dīleri Zviedrijā nolēmuši atteikties no Saab automašīnām, vēsta thelocal.se. Tas notiek laikā, kad turpinās izmeklēšana saistībā ar grūtībās nonākušā autoražotāja parādiem un darbiniekiem nav skaidrība, vai viņi saņems algas.

Līdz šim Zviedrijas Izpildes aģentūra (Kronofogden) bija saņēmusi informāciju par parādiem, kas veido 5,1 miljonu kronu (800 tūkstoši ASV dolāru). Šādu naudas summu Saab ir parādā četrām dažādām pusēm. Taču pirmdien tika sākta izmeklēšana saistībā ar vēl pieciem parādiem, kas kopumā veido trīs miljonus kronu. Tiek prognozēts, ka dažu nedēļu laikā neapmaksāto rēķinu summa varētu sasniegt 43 miljonus kronu.

Pagājušajā nedēļā SEB banka paziņoja, ka Saab kontā atrodas nauda, un tagad parādu iekasēšanas aģentūra saņēmusi informāciju arī no Nordea un lūgusi bankai «iesaldēt» Saab kontus.

Vienlaikus Zviedrijas auto dīleru ķēde Bilpartner nolēmusi pārtraukt pārdot jaunas Saab automašīnas tās desmit tirdzniecības vietās Zviedrijas dienvidos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab neesot uz sabrukuma robežas

Lelde Petrāne, 05.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Saab un tā Nīderlandes īpašnieks Spyker centušies pārliecināt investorus par zīmola finansiālo stāvokli, Spyker bosam Viktoram Mulleram (Victor Muller) raksturojot pašreizējās problēmas kā nelielu misēkli, vēsta swedishwire.com.

«Saab nav uz sabrukuma robežas,» Mullers sacījis reportieriem, prezentējot jaunos Saab modeļus Stokholmā. Plašsaziņas līdzekļu vēstīto par Saab finansiālajām problēmām viņš nodēvējis par pārspīlēšanu.

Saab, ko Spyker izglāba pēdējā brīdī 2010.gada janvārī, nopērkot to no ASV auto giganta General Motors, pagājušajā nedēļā bijis spiests apturēt ražošanu trīs reizes, jo saistībā ar neapmaksātiem rēķiniem daži piegādātāji pārtrauca piegādes.

Ražošanas apturēšanas bija tikai neliels misēklis, apgalvojis Mullers, kurš arī paudis nožēlu par to, ka pēc ikoniskā zīmola iegādes par 400 miljoniem dolāru ir publiskoti automašīnu pārdošanas mērķi, jo tagad jādzird pārmetumi par to nesasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 65 gadi, kopš dienas gaismu ieraudzīja pirmā toreiz vēl lidmašīnu ražotāja Svenska Aeroplan AB izgatavotā Saab automašīna, raksta laikraksts Latvijas Avīze.

Tagad gan šis autoražotājs, visticamāk, iestūrējis finiša taisnē.

2011. gada aprīlī tika izgatavots pēdējais Saab modelis, un kopš tā brīža finansiālo grūtību dēļ šo auto ražošana vairs nenotiek.

Saab cienītāji piesardzīgi vērtējot iespējas kompāniju glābt. «Visspilgtāk Saab raksturo drošība. Tas ir ģimenes un dizaina auto,» trīs šā auto raksturīgākās īpašības minējis Saab dīlera Latvijā Viking Motors pārstāvis Mārtiņš Jakovickis. «Ļoti liela uzmanība tiek pievērsta aktīvajai un pasīvajai drošībai, ģimenes drošībai. Daudz domāts, lai braukšana šajā automobilī būtu ērta. Piemēram, sēdekļi ir fantastiski ērti,» viņš slavējis šīs markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab par 100 miljoniem eiro pārdos ķīniešiem

Dienas Bizness, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedish Automobile automašīnu ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. par 100 miljoniem eiro pārdos Ķīnas kompāniām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.

Galīgā vienošanās tiks parakstīta pēc tam, kad tiks izpildīti visi nepieciešamie nosacīju, tostarp saņemtas atļaujas no attiecīgajām iestādēm, akcionāriem un citiem darījumā iesaistītajiem. 100 miljonu eiro lielo maksājumu Ķīnas uzņēmumi veiks pa daļām, ziņo Wall Street Journal.

Šāds paziņojums sekoja neilgi pēc tam, kad Saab tiesiskās aizsardzības administrators Gajs Lofalks (Guy Lofalk) nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem.

Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekami lielus līdzekļus, lai varētu veikt Saab restrukturizāciju. Līdz ar pārdošanas līguma noslēgšanu pamatīgas izmaiņas skars arī pašu restrukturizācijas plānu, vēsta Wall Street Journal, atsaucties uz Saab tiesiskās aizsardzības administratora sacīto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab pārtraucis ražošanu rezerves daļu trūkuma dēļ. Tas noticis tikai divas nedēļas pēc ražošanas atsākšanas, vēsta thelocal.se.

Saab Automobile pārstāve Gunilla Gustavs informējusi, ka autoražotājs samazinājis kopējos ražošanas mērķus šai nedēļai un attiecībā uz tuvākajām dienām izlems, «kad un kādā ātrumā līnija darbosies».

Zviedrijas sabiedriskā radio vietējā filiāle Zviedrijas rietumos, kur atrodas Saab Trolhetenas rūpnīca, gan ziņojusi, ka darbiniekiem teikts - ražošana šonedēļ vairs nenotiks vispār.

Kā vēstīts, Saab ražošanu atsāka 27.maijā pēc vairākas nedēļas ilga pārtraukuma, kas bija saistīts ar piegādātājiem nesamaksātiem rēķiniem, kā rezultātā bija traucētas detaļu piegādes.Arī tagad kā ražošanas apturēšanas iemesls tiek minēts detaļu trūkums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab ražošanu varētu atsākt tikai nākamnedēļ

Lelde Petrāne, 07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Saab Automobile ceturtdien paziņojis, ka ražošana neatsāksies līdz nedēļas beigām, jo tas cenšas atrisināt likviditātes problēmas, kas traucē tā spējai samaksāt piegādātājiem, vēsta The Wall Street Journal.

Kompānijai, Nīderlandes autoražotāja Spyker Cars NV vienībai, vajadzēja nostiprināt savas finanses, lai atsāktu ražošanu, stāstījusi Saab pārstāve Gunilla Gustavs. Saab izskata vairākus iespējamos risinājumus, viņa sacījusi, bet atteikusies sniegt sīkāku informāciju. «Mēs esam pārliecināti, ka risinājums būs drīz,» akcentējusi Saab pārstāve, piebilstot, ka ražošana varētu atsākties nākamās nedēļas sākumā.

Ražošana Saab rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijas rietumos pēdējo divu nedēļu laikā pārtraukta vairākas reizes, un tam pamatā ir detaļu trūkums, jo piegādātāji, kuriem nav samaksāts, ir aizturējuši piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes Spyker Cars, Zviedrijas Saab īpašniece, paziņojusi, ka ražošana apturēta uz nenoteiktu laiku, kamēr tā radīs risinājumu finansējuma problēmām, lai samaksātu piegādātājiem, ziņo thelocal.se.

«Spyker un Saab Automobile šobrīd diskutē ar vairākām pusēm, lai nodrošinātu papildu īstermiņa un vidēja termiņa finansējumu Saab Automobile,» kompānija norāda otrdien izplatītajā paziņojumā.

Tā apstiprinājusi, ka ražošanas atsākšana prasīs aptuveni nedēļu, pat ja Zviedrijas Valsts parāda birojs aptiprinās plānu pārdot Saab nekustamo īpašumu.

Bloomberg vakar vēstīja, ka Spyker Cars plāno pārdot Saab Automobile īpašumu kompānijai, ko kontrolē Krievijas investors Vladimirs Antonovs, un tad to nomāt, lai glābtu naudas grūtībās nonākušo Saab no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas autoražotāji Pang Da un Youngman, Zviedrijas Saab jaunie īpašnieki, plāno investīcijas aptuveni 7,5 miljardu kronu (1,16 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo thelocal.se.

Investīciju pirmais posms paredz 2 miljardu kronu iepludināšanu - šī nauda tiks piešķirta rūpnīcai Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, lai darbu varētu atsākt ražošanas līnijas, kas bez darba bijušas vairāk nekā sešus mēnešus.

Pēc tam Ķīnas duets paredz ieguldīt 5,5 miljardus kronu jaunu auto modeļu attīstībā.

Investīciju mērķis būšot attīstīt modeli, kas aizstātu pašreizējo Saab 9-3, kā arī izstrādāt mazāku Saab modeli un divus lielākus transportlīdzekļus.

Saab pārstāvis Ēriks Gērs nav vēlējies apstiprināt šo medijos izskanējušo informāciju, bet norādījis, ka restrukturizācijas plāns, kas tiks prezentēts pirmdien, paredz «lielas investīcijas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs: ārzemju bankās ieķīlātos Krājbankas līdzekļus var atgūt diezgan viegli

LETA, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzemju bankās ieķīlātos Latvijas Krājbankas līdzekļus var atgūt diezgan viegli, norāda bankas līdzīpašnieks Vladimirs Antonovs. Viņš, skaidrojotskaidrojot aptuveni 100 miljonu latu pārskaitīšanu uz korespondentkontiem ārzemju bankās, atzīst, ka šī nauda bija paredzēta nacionālās aviokompānijas airBaltic refinansēšanai.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka Krājbankas apķīlātie līdzekļi atrodas Meinl Bank Austrijā, East-West Bank Luksemburgā un VTG Bank AG Austrijā, kā arī Ukrainas bankā Investbank un Krievijas bankā Sberkred.

«Pirmkārt, ja Lietuvā nekas nenotiktu, tad līdz Jaungadam mēs refinansētu airBaltic. Tas pilnīgi skaidrs - mums ir attiecīgie dokumenti un pierādījumi. Līdz ar to šie jaukie korespondentkonti paši no sevis slēgtos un nevienam šādā situācijā nebūtu nekādu problēmu. Tālāk - saistībā ar to, ka viss notika strauji un stresa apstākļos, visi joprojām vēl nav sapratuši, ka Krievijā nauda korespondentkontos nav bloķēta un nekad arī nav bijusi bloķēta. Uz doto brīdi, cik saprotu, "Krājbankas" administrācija cenšas šo naudu atgūt. Tas, ka - cik izskatās - šo naudu no turienes ne īpaši grib atdot, droši vien vairāk attiecas nevis uz civiltiesisko, bet uz krimināltiesisko jomu,» intervijā žurnālam Kapitāls skaidro Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs esam baņķieri, nevis zagļi un bandīti, kas vēlas slēpties Karību salās,» trešdien telefonintervijā Lietuvas medijam Respublika stāstīja jau bijušais Snoras akcionārs, kas ceturtdien Lielbritānijā kopā ar Snoras bijušo prezidentu Raimondu Baranauski tika aizturēts un šodien stāsies tiesas priekšā.

Intervijā V. Antonovs uzsvēra, ka vēl otrdien viņš sazinājās ar Snoras administratoru Simonu Frikli un izteica gatavību sniegt «jebkādu palīdzību, lai stabilizētu situāciju Snoras bankā». Tāpat viņš trešdien stāstīja, ka vietējā policija zina, kur viņš atrodas, kā arī norādīja uz politisko spiedienu no Lietuvas puses, norādot, ka «bez politiska spiediena nacionalizēt banku nebūtu iespējams».

Intervijā V. Antonovs kritizē to, ka Lietuvas valdība nav pietiekmami apspriedusies ar Snoras bijušajiem akcionāriem. Viņš uzsver arī savu «ceturtdaļgadsimta» ilgo pieredzi banku sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Izgaisušais krievu miljardieris Antonovs darbojies plašā mērogā

Lelde Petrāne, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir labāk būt lielai zivij nelielā dīķī nekā maziņai - lielā,» intervijā portālam Delfi.lt nesen sacīja Krievijas miljardieris, nule nacionalizētās Snoras bankas īpašnieks Vladimirs Antonovs, kura vārds Latvijā šobrīd kļuvis aktuāls kontekstā ar notikumiem Latvijas krājbankā. Papildus bankām V. Antonova intereses Latvijā minētas saistībā ar aviosabiedrību airBaltic, atsevišķiem masu medijiem un kopš vakardienas - arī saistībā ar Rīgas vagonbūves rūpnīcu, šodien raksta laikraksts Diena.

Nacionalizējot Snoras banku, Lietuva pamatīgi satricinājusi V. Antonova finanšu impēriju, pret kuru aizdomas līdz šim bija paudusi Eiropas Investīciju banka, ilgstoši liedzot V. Antonovam kļūt par autoražotāja SAAB līdzīpašnieku, kā arī britu komercbanku regulators, liedzot Snoras sniegt finanšu pakalpojumus Lielbritānijā.

V. Antonova darbība finanšu jomā aizsākusies ap 1999. gadu, kad viņa tēvs Aleksandrs Antonovs iegādājās uz bankrota sliekšņa esošo Akademhimbank Krievijā. «Banka Krievijā maksāja 100-200 tūkstošus ASV dolāru,» intervijā Delfi.lt atcerējies V. Antonovs, kurš tolaik bija Krievijas krājbankas darbinieks. «Tolaik tikai sliņķis nepelnīja naudu,» turpinājis baņķieris, stāstot par sava kapitāla sākotnējo izcelsmi. Krīze Krievijā ļāvusi lēti iegādāties banku, kura vēlāk nesusi peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Antonovs vēlas iegādāties futbola klubu tikai peļņas dēļ

Gunta Kursiša, 09.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu baņķieris Vladimirs Antonovs ir pavēstījis, ka ir ieintersesēts pārņemt furbola klubu Pompey. Intereses pamatā ir tikai bizness un peļņas gūšana, raksta The News.

V. Antonovs ir tuvu tam, lai kopā ar kolēģiem Romānu Dubovu un Krisu Eikeru pārņemtu savā īpašumā futbola klubu Pompey.

«Ja es vēlētos izklaides, tad es nopirktu biļetes sezonai, nevis visu futbola klubu,» norāda V. Antonovs. Krievu magnāts atzīst, ka Pompey viņam nozīmējot tikai biznesu.

Pompey līdzjutēji netiek informēti par iespējamās kluba īpašnieku maiņas detaļām, tomēr V. Antonovs ir norādījis Krievijas interneta portālam, ka «sarunas ar Pompey notiek jau ilgāku laiku».

«Šobrīd mums jau ir Britu Futbola līgas nepieciešamais apstiprinājums, tomēr vēl ir jāatrisina dažādi komerciāli jautājumi,» pavēstīja V. Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Antonovs dosies uz Zviedriju runāt par Saab krīzi

Lelde Petrāne, 26.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas finansists Vladimirs Antonovs otrdien ieradīsies Zviedrijā, lai tiktos ar valsts pārstāvjiem un pārrunātu krīzes skartā Zviedrijas autoražotāja Saab nākotni, vēsta thelocal.se.

Antonovs, kurš atbalstīja Nīderlandes Spyker Saab Automobile iegādē no ASV GM, tiksies ar Bo Lundgrēnu, Valsts parāda biroja (Riksgälden) vadītāju.

Riksgälden garantēja Eiropas Investīciju bankas (EIB) aizdevumu un devis savu piekrišanu Saab īpašumu pārdošanai.

Taču situācija autoražotājā joprojām ir nestabila, jo ražošanas līnijas Trolhetenā vēl arvien ir apturētas. EIB vēlas papildus garantijas īpašumu darījumam un savam aizdevumam.

«Situācija ir ārkārtīgi nopietna,» teicis Antonova pārstāvis Zviedrijā Larss Karlstroms.

Saab Lieldienu nedēļas nogalē esot vēlējies tikties ar Zviedrijas valdību, bet valdība šo ierosinājumu noraidījusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab Automobile pārdošanas sāga, iespējams, beidzot noslēgusies

Lelde Petrāne, 07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušā Zviedrijas autoražotāja Saab aktīvu pārdošana ir noslēgusies, vēsta Zviedrijas mediji. Galvenais pircējs varētu būt zviedru elektroauto konsorcijs.

Kā ziņojis Sveriges Radio, Saab Automobile iegādāsies elektroauto konsorcijs National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Tomēr tā vadītājs pagaidām atturējies apstiprināt šo informāciju.

«Es tiešām nevaru to darīt,» teicis NEVS valdes priekššedētājs Karls-Ēriks Trogens.

Kā vēstījusi ziņu aģentūra TT, abi Saab administratori bijuši pārāk aizņemti, lai runātu par darījumu. Par to, ka darījums noslēdzies, pirmā ziņojusi Trolhetenas vietējā ziņu vietne ttela.se.

Iepriekš tika ziņots, ka konsorcijs par Saab ir gatavs maksāt 1,5 līdz 1,8 miljardus kronu (208-250 miljoni ASV dolāru), neiekļaujot rezerves daļu uzņēmumu Saab Parts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Piegādātājs pieteicis Saab «meitas» bankrotu

Lelde Petrāne, 22.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Saab meitas uzņēmuma Saab Automobile Tools piegādātājs vēlas, lai Saab Automobile Tools tiktu atzīts par bankrotējušu, ziņo thelocal.se.

Rajona tiesā vērsies uzņēmums SwePart Verktyg AB.

Kā informējis Swepart Verktyg priekšsēdētājs Larss Tunbergs, runa ir par kopumā pieciem miljoniem kronu (aptuveni 400 tūkstoši latu). Saab esot atkārtoti apliecinājis, ka saistības tiks nokārtotas, bet pēdējā solījuma termiņš bijis 2. jūnijs.

Kad arī 8. jūnijā maksājums nav saņemts, Tunbergs un Swepart Tools zaudējuši pacietību.

«Tas salauza manu uzticību,» akcentējis Tunbergs.

Saab Tools un Saab Parts tika izveidoti saistībā ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumiem.

Meitas uzņēmumi kopumā Saab Automobile aizdevuši vismaz 800 miljonus kronu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Saab Automobile tiesā iesniedzis bankrota pieteikumu pēc tam, kad kompānijas iepriekšējais īpašnieks General Motors bloķēja Ķīnas investoru centienus pārņemt zaudējumus nesošo Zviedrijas kompāniju.

Kā vēsta Associatd Press, tad iesniegumu tiesai nodevis pats autoražotāja Saab vadītājs Viktors Mullers (Victor Muller).

Tiek sagaidīts, ka tiesa šo iesniegumu apstiprinās vēlāk šodien. Lai gan joprojām pastāv neliela iespēja, ka Saab maksātnespējas administratoram izdosies pārdot kompāniju, eksperti lēš, ka šādā gadījumā autoražotājs, visticamāk, tiks sadalīts mazākās daļās.

Saab patlaban pieder kompānijai Swedish Automobile, kas norāda, ka Ķīnas investori pārtraukuši savus centienus pārņemt Saab, finansējot kompānijas reorganizāciju, pēc tam kad viņu pēdējo risinājumu noraidīja ASV kompānija General Motors, kas Saab pārdeva 2010. gadā, taču paturēja savā īpašumā dažādas tehnoloģiju licence.

Komentāri

Pievienot komentāru