Ātrās ēdināšanas bizness Baltijā turpinās augt 

2017. gadā ātrās ēdināšanas nozare Baltijas tirgū kopumā uzrādījusi pozitīvus rādītājus, un ir novērojams pārdošanas apjoma pieaugums.

Ieva Salmela, «Hesburger» attīstības direktore, 2018. gada 16. janvāris plkst. 10:43

Ieva Salmela

Publicitātes foto

Piemēram, Hesburger restorāni Latvijā savu pārdošanas apjomu palielinājuši par 13,3 %, salīdzinot ar 2016. gadu, sasniedzot 22,47 miljonus eiro.

Ātrā ēdināšana viennozīmīgi ir kļuvusi par mūsdienu steidzīgā cilvēka ikdienu, kur, esot nemitīgā kustībā, ieturēt maltīti šādi ir vieglāk, ātrāk un ērtāk. Ideālā gadījumā to var apvienot ar degvielas uzpildi, laikraksta iegādi un citām ikdienas darbībām.

Ja analizējam Baltijas valstīs pastāvošo konkurenci, mēs redzam, ka esošie līderi turpina stiprināt pozīcijas, tajā skaitā arī Hesburger, taču tirgū parādās arī jauni spēlētāji. Arī tādi pašmāju uzņēmēji kā LIDO sper soļus ātrās ēdināšanas koncepta nišā, atklājot veikalu-kafejnīcu, kur iegādāties latviešu virtuves ēdienus līdzņemšanai. Arī degvielas uzpildes stacijas, paplašinot savu auksto un karsto uzkodu sortimentu, kļūst par sava veida konkurentiem.

Protams, ar katru gadu tirgus spēlētāju skaits ātrās ēdināšanas sektorā palielinās un runa ir ne tikai par lielām, starptautiskām ķēdēm, kas ienāk Baltijas tirgū, bet arī vietējiem censoņiem, kas tieši rada lielāko konkurenci tirgū. Tāpēc neizslēdzu, ka tirgū varētu ienākt vēl viens vai divi jauni uzņēmēji. Būtisku konkurenci gan tajā neredzu, jo savas tirgus pozīcijas Baltijā esam nostiprinājuši un turpināsim to mērķtiecīgi darīt arī turpmāk.

Ja mēs skatāmies uz jaunām tendencēm, kas varētu parādīties nozarē 2018. gadā, tad noteikti turpinās attīstīties moderno tehnoloģiju integrācija biznesā, īpaši ātrāki pasūtījuma un rēķina apmaksas risinājumi – aplikācijas, viedie ekrāni. Arī Hesburger Latvijā šī gada rudenī ieviesa aplikāciju, ar kuru iespējams veikt produktu pasūtīšanu un apmaksu attālināti. Pirmajos 3 mēnešos aplikācijas lejupielāžu skaits jau sasniedzis vairāk nekā 47 000 lejupielādes, kas norāda uz augsto sabiedrības interesi par šādu pakalpojumu.

Protams, arvien populārāki kļūst veģetārie, vegāniskie ēdieni un šāda tendence nemainīsies – vienmēr būs noteikta daļa sabiedrības, kas šādu dzīvesveidu ievēros. Tāpēc arī ātrās ēdināšanas restorāni, tajā skaitā Hesburger, izstrādā jaunus produktus, sekojot līdzi tendencēm.

Ātrums, kvalitāte, ēdiena askētiskais izskats un lokālas garšas noteikti dominēs arī šogad, aicinot uzņēmējus vēl vairāk pievērsties ātrākai ēdiena pasniegšanai un apkalpošanai, vienlaikus nodrošinot augstu kvalitāti. Tāpat ēdiena askētiskais izskats kļūs arvien nozīmīgāks patērētāju vidū un to mēs novērojam jau tagad. Arī lokālo garšu iekļaušana sortimentā ir tas, ko katras konkrētās valsts vai teritorijas iedzīvotāji sagaida. Tā, piemēram, Hesburger restorānos Bulgārijā iekļauti kebaba produkti, kas izveidoti īpaši Bulgārijas tirgum un citviet nav pieejami. Iespējams, nākamgad Baltijas sortimentā iekļausim kādu jaunu produktu, kas apvienotu tieši Baltijai izteiktās garšas un izejvielas.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 06. jūlijs plkst. 14:12

Latvijā radītā mobilā lietotne Qfer ir piesaistījusi 100 000 lietotāju un turpina...

2016. gada 17. jūnijs plkst. 10:15

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger ceturtdien, 16.jūnijā atklāja vēl vienu...

2016. gada 06. jūnijs plkst. 13:35

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger izveidojusi mobilo aplikāciju, kas paredzēta...

2015. gada 14. decembris plkst. 15:21

Turpinot restorānu tīkla paplašināšanu, ātrās ēdināšanas restorānu ķēde...

2015. gada 31. augusts plkst. 10:33

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger, turpinot paplašināt uzņēmuma darbību,...

Nepalaid garām

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

«Man šķiet, ka šobrīd Baltija ir pats caurspīdīgākais finanšu tirgus dalībnieks visā...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

No šīs sadaļas
2018. gada 15. janvāris plkst. 16:00

2017. gads akciju tirgos aizvadīts ar treknu plus zīmi – ieguldījumi šajā aktīvu klasē...

2018. gada 11. janvāris plkst. 14:55

Pagājuši nu jau 4 gadi, kopš Latvija ir eirozonā un mūsu nauda ir...

2018. gada 11. janvāris plkst. 14:50

Lai arī pasaulē kriptovalūtu bums turpinās jau vairākus gadus, Latvijā tas ir novērojams salīdzinoši...

2018. gada 10. janvāris plkst. 16:34

Inflācijas pieauguma temps uz 2017. gada beigām palēninājās, decembrī noslīdot līdz 2.2%. Savu...

2018. gada 10. janvāris plkst. 16:23

Pēc četriem gadiem zemas inflācijas zīmē 2017. gads ienesa zināmas pārmaiņas – straujāku cenu...

2018. gada 09. janvāris plkst. 15:38

Pērnais gads ir bijis izcili veiksmīgs gads gan ražotājiem, gan eksportētājiem. Mūsu...

2018. gada 09. janvāris plkst. 13:09

Ārvalstu investori Latvijai ir svarīgi un ekonomiskās izaugsmes veicināšanai nepieciešami. Aktuālie...

2018. gada 08. janvāris plkst. 15:20

Nodokļu reformu vērtējam pozitīvi - neitrāli. Pozitīvi vērtējam samazināto PVN likmi Latvijai...

2018. gada 08. janvāris plkst. 15:08

2017. gads eirozonā nesis ļoti iepriecinošas vēsmas. Izaugsme visa gada garumā pozitīvi...

2018. gada 08. janvāris plkst. 11:09

Latvijā 2017. gads aizritējis reformu zīmē, vienlaikus reformējot vismaz trīs nozīmīgas valsts...