DB 26. aprīļa vāks

Auto izmaksas Latvijā un Igaunijā atšķiras 

Igaunija un Latvija ir kaimiņvalstis, tomēr automašīnu tirdzniecības, reģistrācijas, kā arī nodokļu politikā starp tām joprojām ir milzīga atšķirība

Māris Ķirsons, 2019. gada 26. aprīlis plkst. 6:08

Tādu ainu rāda Igaunijā un Latvijā strādājoša auto tirgotāja – OU Moneklar – pētījums.

«Katrai valstij ir savas priekšrocības un arī savi trūkumi,» pētījuma datus vērtē OU Moneklar meitas kompānijas Latvijā SIA Carweb Latvia valdes loceklis Rauls Tobbi. Viņš atzīst, ka abu kaimiņvalstu piekoptā politika ir izveidojusi it kā līdzīgu, bet vienlaikus ļoti atšķirīgu situāciju. Savukārt viens no DB aptaujātajiem uzņēmējiem, kurš strādā abās valstīs, uzskata, ka katrai valstij ir savas priekšrocības un vienlaikus defekti, taču tie neļauj izdarīt skaļu secinājumu par to, kurā valstī auto ir izdevīgāks vai lētāks.

Vienlaikus pašlaik tiek skatīti grozījumi likumā, kas paredz, ka Latvijā, vadot auto, vairs nevajadzēs līdzi vadāt un uzrādīt autovadītāja apliecību, pietiks ar personas apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti.

«Visbūtiskākā atšķirība ir transportlīdzekļu tehniskās apskates un tā dēvētā ceļa nodokļa jomā,» uzsver R. Tobbi. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka Latvijā ceļa nodoklī jāmaksā katru gadu fiksēta summa atkarībā no CO2 izmešiem, bet Igaunijā tas ir iekļauts degvielas akcīzes nodoklī – kas vairāk brauc, tas arī vairāk maksā. «Igaunijā tehniskā apskate maksā dārgāk nekā Latvijā, taču tā ir jāiet reizi četros gados jaunam auto un reizi divos gados lietotiem auto, turklāt Igaunijā ir konkurence tehniskās apskates veicēju vidū, kur vienā pilsētā tādi var būt pat vairāki, kamēr Latvijā pat tik lielā pilsētā, kāda ir Rīga, ir tikai viena vieta, kurā var veikt auto tehnisko apskati. «Ja rēķina tehniskās apskates izmaksas vairāku gadu griezumā, tad var secināt, ka faktiski Latvijā tās ir augstākas nekā Igaunijā, kaut arī tur ir augstāks algu un cenu līmenis,» norāda R. Tobbi. Viņš nenoliedz, ka minēto iemeslu dēļ varētu būt cilvēki, kuri juridiski iegādājas auto Igaunijā ar šīs valsts numuriem. «Tāda situācija gan varētu būt novērojama pirms gadiem pieciem – desmit, jo tagad pērn un šogad ir nosacījums, ka jāmaksā 10 eiro dienā, ja Latvijā deklarēts cilvēks vada auto, kurš reģistrēts citā valstī,» skaidro R. Tobbi. Viņš piemetina, ka Igaunijā šādas prasības nav.

Latvijā ir prasība par skaidras naudas griestiem darījumos ar auto – 7200 eiro apmērā, kuru vēl bija ideja pazemināt līdz 1500 eiro, taču Saeima šādu soli neīstenoja, savukārt Igaunijā šādu skaidras naudas izmantošanas griestu neesot. «Latvijā auto tirgojam, tikai izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, uzņēmumam nav pat kases aparāta,» uz jautājumu par skaidras naudas izmantošanu atbild R. Tobbi.


Visu rakstu lasiet 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 08. aprīlis plkst. 12:12

Pirms pieciem gadiem Igaunija kļuva par pirmo valsti pasaulē, kas ārvalstu pilsoņiem sniedz...

2019. gada 05. aprīlis plkst. 11:15

Šoreiz apzīmējums «pa lēto» nav vis nopēlums, bet gan neviltots kompliments, jo...

2019. gada 04. aprīlis plkst. 7:52

Tuvāko gadu laikā elektroauto uzlādes tīklu izveidošana Latvijā piedzīvos strauju izaugsmi, tomēr...

2019. gada 02. aprīlis plkst. 12:27

Šonedēļ Tartu, Igaunijā tiks atklāta latviešu kultūrtelpa «Just Läti» jeb «Tieši Latvija»,...

2019. gada 01. aprīlis plkst. 9:15

Pieaugot algu līmenim Igaunijā, aizvien vairāk igauņu, kas pēdējo 15 gadu laikā...

Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2019. gada 25. aprīlis plkst. 9:57

Autoražotājs Ford paziņojis, ka investēs 500 miljonus dolāru elektrisko pikapu ražošanas uzņēmumā...

2019. gada 24. aprīlis plkst. 17:48

Pēdējā gada laikā pasauli ir ieraudzījuši daudzi konceptuāli Maserati modeļi, kā arī...

2019. gada 23. aprīlis plkst. 11:51

No 19. aprīļa līdz 28.aprīlim Ņujorkā notiek ikgadējā starptautiskā auto izstāde, kurā...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 11:56

Laika posmā no 1.aprīļa līdz 10.aprīlim vidējā ātruma kontroles mērierīce, kas izvietota...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 8:33

Šanhajā no 16. līdz 25. aprīlim notiek ikgadējais Auto šovs, un šajā...

2019. gada 16. aprīlis plkst. 14:38

No 2022. gada maija jaunās automašīnas būs obligāti jāaprīko ar tādām drošības...

2019. gada 16. aprīlis plkst. 14:09

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada...

2019. gada 15. aprīlis plkst. 10:22

Ķīpsalā noslēgusies starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2019, kurā varēja iepazīties...

2019. gada 15. aprīlis plkst. 6:45

No 2022.gada maija jauniem automobiļiem Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības...

2019. gada 12. aprīlis plkst. 7:27

Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi...