Auto izmaksas Latvijā un Igaunijā atšķiras 

Igaunija un Latvija ir kaimiņvalstis, tomēr automašīnu tirdzniecības, reģistrācijas, kā arī nodokļu politikā starp tām joprojām ir milzīga atšķirība

Māris Ķirsons, 26.4.2019

DB 26. aprīļa vāks

Tādu ainu rāda Igaunijā un Latvijā strādājoša auto tirgotāja – OU Moneklar – pētījums.

«Katrai valstij ir savas priekšrocības un arī savi trūkumi,» pētījuma datus vērtē OU Moneklar meitas kompānijas Latvijā SIA Carweb Latvia valdes loceklis Rauls Tobbi. Viņš atzīst, ka abu kaimiņvalstu piekoptā politika ir izveidojusi it kā līdzīgu, bet vienlaikus ļoti atšķirīgu situāciju. Savukārt viens no DB aptaujātajiem uzņēmējiem, kurš strādā abās valstīs, uzskata, ka katrai valstij ir savas priekšrocības un vienlaikus defekti, taču tie neļauj izdarīt skaļu secinājumu par to, kurā valstī auto ir izdevīgāks vai lētāks.

Vienlaikus pašlaik tiek skatīti grozījumi likumā, kas paredz, ka Latvijā, vadot auto, vairs nevajadzēs līdzi vadāt un uzrādīt autovadītāja apliecību, pietiks ar personas apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti.

«Visbūtiskākā atšķirība ir transportlīdzekļu tehniskās apskates un tā dēvētā ceļa nodokļa jomā,» uzsver R. Tobbi. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka Latvijā ceļa nodoklī jāmaksā katru gadu fiksēta summa atkarībā no CO2 izmešiem, bet Igaunijā tas ir iekļauts degvielas akcīzes nodoklī – kas vairāk brauc, tas arī vairāk maksā. «Igaunijā tehniskā apskate maksā dārgāk nekā Latvijā, taču tā ir jāiet reizi četros gados jaunam auto un reizi divos gados lietotiem auto, turklāt Igaunijā ir konkurence tehniskās apskates veicēju vidū, kur vienā pilsētā tādi var būt pat vairāki, kamēr Latvijā pat tik lielā pilsētā, kāda ir Rīga, ir tikai viena vieta, kurā var veikt auto tehnisko apskati. «Ja rēķina tehniskās apskates izmaksas vairāku gadu griezumā, tad var secināt, ka faktiski Latvijā tās ir augstākas nekā Igaunijā, kaut arī tur ir augstāks algu un cenu līmenis,» norāda R. Tobbi. Viņš nenoliedz, ka minēto iemeslu dēļ varētu būt cilvēki, kuri juridiski iegādājas auto Igaunijā ar šīs valsts numuriem. «Tāda situācija gan varētu būt novērojama pirms gadiem pieciem – desmit, jo tagad pērn un šogad ir nosacījums, ka jāmaksā 10 eiro dienā, ja Latvijā deklarēts cilvēks vada auto, kurš reģistrēts citā valstī,» skaidro R. Tobbi. Viņš piemetina, ka Igaunijā šādas prasības nav.

Latvijā ir prasība par skaidras naudas griestiem darījumos ar auto – 7200 eiro apmērā, kuru vēl bija ideja pazemināt līdz 1500 eiro, taču Saeima šādu soli neīstenoja, savukārt Igaunijā šādu skaidras naudas izmantošanas griestu neesot. «Latvijā auto tirgojam, tikai izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, uzņēmumam nav pat kases aparāta,» uz jautājumu par skaidras naudas izmantošanu atbild R. Tobbi.

Visu rakstu lasiet 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

2019.gada pirmajā ceturksnī Igaunijas banku kopējā peļņa bija 41 miljons eiro jeb...

Radošie kvartāli rada auglīgu vidi un infrastruktūru kopienas attīstībai, no kā iegūst...

Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi...

Pirms pieciem gadiem Igaunija kļuva par pirmo valsti pasaulē, kas ārvalstu pilsoņiem sniedz...

Šoreiz apzīmējums «pa lēto» nav vis nopēlums, bet gan neviltots kompliments, jo...

Nepalaid garām

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Autoražotājs Ford paziņojis, ka investēs 500 miljonus dolāru elektrisko pikapu ražošanas uzņēmumā...

Pēdējā gada laikā pasauli ir ieraudzījuši daudzi konceptuāli Maserati modeļi, kā arī...

No 19. aprīļa līdz 28.aprīlim Ņujorkā notiek ikgadējā starptautiskā auto izstāde, kurā...

Laika posmā no 1.aprīļa līdz 10.aprīlim vidējā ātruma kontroles mērierīce, kas izvietota...

Šanhajā no 16. līdz 25. aprīlim notiek ikgadējais Auto šovs, un šajā...

No 2022. gada maija jaunās automašīnas būs obligāti jāaprīko ar tādām drošības...

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada...

Ķīpsalā noslēgusies starptautiskā autoindustrijas izstāde Auto 2019, kurā varēja iepazīties...

No 2022.gada maija jauniem automobiļiem Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības...

Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi...